DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 25. csütörtök
Retro

Retro – A legrövidebb F1-es karrier

Az egyetlen célegyenest teljesítő Marco Apicellát szokás a legrövidebb karrierű F1-es pilótának nevezni, pedig e tekintetben nyomába sem ér egy úriembernek, aki 1950-ben ezen a napon látta meg a napvilágot.

A japán Masami Kuwashima 1950. szeptember 14-én született Kumagaya városában, s az 1970-es évek középső szakaszában kezdett komolyabb szinten versenyzéssel foglalkozni, amikor hébe-hóba feltűnt hazája Formula-2000-es bajnokságának futamain. Nem mondhatnánk, hogy igazán rendszeres szereplő volt, 1974-ben és 1975-ben összeadva csak három versenyen indult, viszont mivel ezek mindegyikén a második helyen zárt, így is a 3., illetve a 4. helyen zárta a szezont – mindkettőt holtversenyben, ami egyúttal sokat elárul a bajnokság komolyságáról is.

Az 1976-os idényben ismét két futamon indult, de ezúttal a dobogó már nem jött össze neki, ennek ellenére a szezonzáró Japán Nagydíj előtt ő is csatlakozott azon helyiek táborához, akik képviselhették hazájukat annak első Formula-1-es futamán. Ott volt még rajta kívül a később az egyik legnagyobb japán ásszá avanzsált Kazuyoshi Hoshino egy előző évi Tyrrell-lel, Noritake Takahara egy Surteesszel és Masahiro Hasemi egy Kojimával.

Kuwashima eredetileg az RAM csapatának kimustrált Brabhamjét kapta volna meg, de ez nem jött össze, így kénytelen volt másfelé nézelődni. Végül a Wolf-Williams-csapattal került kapcsolatba, melynek két vezetője, Walter Wolf és Sir Frank nagyon nehezen jöttek ki egymással, ami a teljesítményre és a pilótapolitikára is alaposan rányomta a bélyegét.

kuwashima



A csapat egyik autója Jacky Ickx távozása óta fixen a szebb napokat is látott Arturo Merzarióé volt, a másikat viszont kézről kézre adták a versenyzők – már amikor egyáltalán volt második versenygépe a csapatnak. Sir Frank megfelelőnek tartotta a Kuwashima által hozott szponzori csomagot, így aztán pénteken beülhetett az autóba, mellyel több mint öt másodperc lemaradást szedett össze Andrettivel szemben, de így is megelőzte Takaharát, valamint a teljesen reménytelen Makival kínlódó Trimmert, aki még tőle is 13 másodpercet kapott.

A történet azonban még aznap, egyetlen edzés után véget ért Kuwashima számára, szponzorai ugyanis visszaléptek az üzlettől, így a kvalifikáción már az osztrák Hans Binder vezette az autót – talán a kútba esett RAM-szerződés intette Sir Franket arra, hogy készüljön egy tartalékversenyzővel a hétvégére. Binder egyébként 25., azaz utolsó előtti lett a kvalifikáción, de a többi csapat külön engedélyével felállhatott a rajtrácsra.

A Formula-1 soha többé nem hallott Masami Kuwashimáról.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: