DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. március 29. péntek
Retro

Retro – Schumacher álmai füstbe mentek

2006-ban ezen a napon rendezték a Japán Nagydíjat, Michael Schumacher utolsó előtti ferraris futamát, melyen a németet hat év után először érte utol motorhiba, s ezzel lemondhatott a nyolcadik bajnoki címről.

Egy héttel azt követően, hogy a szezonvégi visszavonulását már korábban bejelentő Michael Schumacher Kínában megszerezte karrierje 91. futamgyőzelmét, a hétszeres világbajnok és a címvédő Fernando Alonso pontegyenlőséggel, 116-116 egységgel érkezett meg Japánba. Mivel a német neve mellett eggyel több futamgyőzelem szerepelt, egy suzukai siker azt jelenthette volna a számára, hogy Brazíliában úgy is bebiztosíthatja karrierje második világbajnoki címét, ha Alonso mögött a második helyen gurul a célba.

Fordított szemszögből nézve a dolgokat, a spanyolnak egyetlen feladata volt: győznie kellett Japánban. Ez azonban nem ígérkezett könnyűnek, a Ferrari ugyanis egyértelműen gyorsabb volt a Renault-nál egy körön, s a Schumachert megverve pole-t szerző Massától végül több mint hét tizeddel kapott ki a spanyol. Ráadásul a Ferrarik mellett a Toyoták is gyorsabbnak bizonyultak a Renault-nál, így Alonso csak az ötödik helyről vághatott neki a futamnak.

A Japán Nagydíj Fujiba költöztetése előtti utolsó suzukai futam rajtjához derűs időben állhatott oda a mezőny. A lámpák kialvását követően Massa ugyan még meg tudta őrizni első helyét, de a második kör végén aligha meglepő módon elengedte csapattársát. Alonso eközben a negyedik helyen állt, miután már az első körben megelőzte Trullit, az ifjabbik Schumacheren és Massán viszont egészen a kiállásokig nem tudta átverekedni magát.

Miután a két bajnokesélyes letudta első kiállását, Schumacher 5,4 másodperc előnnyel vezetett Alonso előtt, mely szinte változatlan maradt a tankolások második köréig, melyet az élmenők közül Alonso és Massa kezdett meg a 35. körben, majd egy fordulóval később az élen álló Ferrari is a bokszba gurult.

Schumacher 8,8 másodperc előnnyel tért vissza a pályára, s már csak 17 köre volt hátra, hogy hetedik suzukai győzelmével nagy lépést tegyen a nyolcadik összetettbeli elsőség felé. Az álom azonban pillanatokon belül szertefoszlott: a Degner-kanyarban a Ferrariból kék füst áradt ki, ami csak egyetlen dolgot jelenthet: motorhibát – több mint 6 esztendő után először hagyta cserben a németet a Ferrari-erőforrás. A verseny egy pillanat alatt véget ért a számára, s ahogy elsétált autójától, pontosan tudta, hogy ha Alonso meg tudja őrizni az ölébe hulló vezetést, akkor minimálisra csökkennek az esélyei a bajnoki címre.

Meg tudta, így Schumacher gyakorlatilag lemondott a bajnoki címről – ez derült ki válaszából, amikor megkérdezték, hogy még van-e esélye a győzelemre: „Mindent meg fogunk próbálni, de nem akarok más kiesésére építeni. Nem így szeretnék Brazíliába menni, a pályán szerettem volna megküzdeni a bajnoki címért. Nincs okom szomorúnak lenni, hiszen oly sokat nyertünk együtt, s idén is rengetegszer végeztünk jó munkát. Hogy most elveszítem a bajnokságot? Ilyen az élet, el tudom viselni. Nem hiszem, hogy ez bárki hibája lenne, egyszerűen csak így alakult...”

Schumacher kiesése után mosolyogva köszönte meg csapata munkáját

A futamgyőzelmet megszerző, a megelőző hónapokban többször a balszerencse által sújtott Fernando Alonso úgy érezte, hogy megérdemelték a sikert: „A második etap alatt, amikor a különbség változatlan volt Michaelhez képest, úgy éreztem, hogy képesek lehetünk megnyerni a versenyt. A verseny felénél csak öt másodperc volt a hátrányom, ez meglepett. Az előző futamokon rengeteg problémám volt, Magyarországon elveszítettem a versenyt, Monzában az erőforrásom adta meg magát, vissza kellett szereznem a szerencsémet.”

„Nem hittem el, amit látok, műszaki hiba egy Ferrarinál! Ilyesmi nem történik túl gyakran, szóval ez volt a második meglepetés. A legnagyobb meglepetés.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: