Steward
Varga Ákos
Pontállások Versenynaptárak Pilóták Csapatok
2018. június 25. hétfő
Rali

Peugeot 208 R2 Rali Kupa

A Peugeot sohasem riadt vissza a kihívásoktól, bizonyítja ezt azzal is, ahogyan az idén visszatér a magyar ralibajnokságba – pénzdíjas márkakupát szervez utánpótlásnevelő célzattal, s a győztes a lehető legjobb nyereménnyel gazdagodik: költségek nélkül rajthoz állhat egy külföldi futamon 2019-ben.

S ha ez még nem lenne elég motiváció, az már biztosan, hogy a hétszeres abszolút magyar bajnok ifjabb Tóth János lesz a kupa résztvevőinek mentora. S ki mástól lenne érdemesebb tanulni, mint az egyik legjobbtól?! 

MGR_IMAGES_2018_PEUGEOT208CUP_017

De nézzük, mit érdemes tudni a Peugeot 208 Rali Kupa sorozatról? 

A Peugeot által kiírt, a FIA Nemzetközi Sportszabályzatának, illetve a MNASZ előírásoknak megfelelő sorozat nyitott minden olyan versenyző számára, akinek van érvényes rali licence és az autója megfelel a technikai szabályzatnak, vagyis FIA homológ Peugeot 208 R2-es versenyautót állít csatasorba, s vállalja az egységes PIRELLI gumiabroncs használatot. A sorozat mindenképp hiánypótló, hiszen évek óta folyamatosan téma az utánpótlásnevelés fontossága, s az, hogy ez csak akkor lehetséges, ha a kiskategóriákból nem fogynak el a versenyzők. Nos, az idén mindenképp érdemes lesz kis kategóriát választani. S nem csupán azért, mert a pénzdíj futamonként akár 420 000 forint is lehet, hanem azért is, mert a regisztrációs díj (350 000 forint) a nevezésen felül tartalmazza a kupában egységesen kötelező Peugeot versenyző-overallt, valamint a Peugeot utcai ruházatot a pilóta és a navigátor számára, az egységes Peugeot szervizsátor használatát, technikai ellenőrzést és mérnöki segítséget a versenyek alatt. 

Tudják mit jelent mindez?

Hogy a márkakupa résztvevői egy kicsit úgy érezhetik magukat, mintha gyári versenyzők lennének – itthon, a magyar bajnokságban. „A Peugeot évtizedek óta jelen van a magyar ralibajnokságban, sokat adott a sportnak, de sokat is köszönhet neki, ezért gondoltuk úgy, szeretnénk tenni valamit a fiatalokért, a sportszerű versenyzésért, s ezért is hívtuk életre a Peugeot 208 Rali Kupát. A sorozatban az első évben csak öt aszfaltos bajnoki futam szerepel, így a versenyzőknek is könnyebb dolguk lesz, nem kell murva futóművet vásárolniuk” – nyilatkozta Balkányi György, a Peugeot magyarországi importőrének ügyvezetője. Érdekesség, és hazánkban eddig nem volt megszokott, hogy a márkakupa résztvevőinek vállalniuk kell, hogy betartják az etikai kódex szabályait nem csupán a versenyhétvégéken, hanem a pályabejárás, a versenyzői eligazítás, a díjkiosztó, és minden olyan nyilvános megjelenés során, amelyen a kupa hivatalos ruházatát viselik. Külföldön ez teljesen bejáratott rendszer, hiszen minden márkának fontos, hogy az őt képviselő versenyző azonosuljon az értékrendjével.

MGR_IMAGES_2018_PEUGEOT208CUP_010

S ebben is – no meg minden másban – a versenyzők segítségére lesz a hétszeres abszolút magyar bajnok ifjabb Tóth János. 

„Nagyszerű ez a kezdeményezés és megtisztelő, hogy részt vehetek ebben a projektben, amelynek céljaival és kiírásával tökéletesen tudok azonosulni, ráadásul egy olyan márka égisze alatt, teszem mindezt, amellyel 18 éve állok kapcsolatban és amellyel 14 éven keresztül versenyeztem.” – nyilatkozta ifjabb Tóth János. – Ami nagyon szimpatikus benne, hogy alapfeltétel az etikai kódex betartása, ami talán szokatlan itthon, de szerintem teljesen helyénvaló. 

MGR_IMAGES_2018_PEUGEOT208CUP_043

Ami pedig engem illet, több, mint huszonöt évet versenyeztem Magyarországon, sok versenyen indultam, sok tapasztalatot szereztem. Tudom, mire kell odafigyelni egy-egy verseny előtt s közben, s megpróbálok mindenkinek abban segíteni, amiben kéri. Tudom, hogy lesz, akinek a gumiválasztásban adok majd tanácsot, másnak a pályafeldolgozásban, s másnak elég lesz az is, hogy ott állok a gyorsasági szakaszok céljában és tapasztalatot cserélünk. Korábban is adtam már tanácsokat fiatal srácoknak, de ez más lesz, univerzális feladat, aminek próbálok majd megfelelni.” 

A rutinos mentor mellett a TRT (Tagai Racing Technology) minden versenyre mérnököt biztosít a versenyautókhoz, aki a Peugeot márkához méltó technikai hátteret adja. 

MGR_IMAGES_2018_PEUGEOT208CUP_025

Az elért eredmény után két féle pénzdíjazás lesz

Először is minden versenyen a kupa első három helyezettje kap 200, 150 illetve 100 000 forintot. Ha a kupában résztvevők a 6-os géposztály első három helye közül bármelyiken végeznek, azt még plusz díjazzuk 220, 160 és 110 000 forinttal. Vagyis aki a kupában és a géposztályban is az első helyen végez, az összesen 420 000 forintot nyer. 

Az év végi díjazás lehet a legcsábítóbb. Aki a kupát megnyeri, az 2019-ben részt vehet egy, az ERC bajnokság keretében megrendezésre kerülő versenyen, a TRT által biztosított Peugeot 208 R2-es versenyautóval. A részvétel teljes költségét a Peugeot 208 Rally Cup Hungary partnerei állják.

A 2018. évi versenynaptár

Március 24-25.: Eger Rali

Április 28-29.: Miskolc Rali

Június 15-17.: Székesfehérvár Rali

Szeptember 1-2.: Ózd Rali

Október 13-14.: Mecsek Rali

November 10-11.: Zemplén Rali

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal:
Olvastad már?