DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. március 29. péntek
Rali

Nagyon küzdelmes versenyen van túl az MR Racing

Az ötös kategória második helyén debütált az MR Racing párosa a Neukirchner András - Guzi Róbert az első osztályban, ahol több technikai probléma is hátráltatta őket a székesfehérvári versenyen.

A futam előtt két héttel vette át alkalmi irodáját András és Róbert, akik komoly tesztelésbe és felkészítésbe kezdtek, hogy egy tökéletes autóval vehessenek részt életük első Országos Rallye Bajnoki versenyén.

neo_fehervar_17_0001



András elbeszélése alapján ez a legerősebb versenyautó, amivel eddig versenyzett, azon a téren nem is kellett semmit változtatnia, viszont a futóművön volt mit csinálniuk. Kezdetben a hátsóhidat, majd később a lengéscsillapítókat és egyéb futómű alkatrészeket is ki cseréltek.

„Sok dolgunk lesz még az autóval, hogy igazán versenyképessé tegyük, ezt is beszéltük meg Szilágyi Tomival, hogy valószínűleg az idei év rá fog erre menni” – kezdte a beszélgetést Neukirchner András.

A srácoknak sajnos kevés tiszta gyorsasági jutott Székesfehérváron, hiszen mindjárt az elején leszakadt az égi áldás, majd nem sokkal ezután eltörött a váltó és a féltengely közötti segédtengely. Ez rá is nyomta a csapat versenyére a bélyeget, de a szervizben nagyon odatették magukat és tudtak élni a szuper rally lehetőségével.

neo_fehervar_17_0004

„A szombati nap nagyon kalandosan alakult számunkra, hiszen az első szakaszon az eső, a másodikon pedig egy féltengelytörés gátolt minket a jó eredmény elérésében. A harmadik szakasz helyett pedig a szervizben kellett odatennünk magunkat, hogy vasárnap tudjuk folytatni. Robi és a szervizes srácok szakértelmének köszönhetően a váltót szerencsére nem kellett levenni, hogy a törött alkatrészt ki tudjuk venni” – tette hozzá András.

A vasárnapi nap nagyon biztató eredményekkel kezdődött, majd újra technikai problémába ütköztek a fiúk. A hatos szakasz utáni etapon leszakad a szervószivattyú tárcsája, mert eltörött a tengelye. Ez leszakította az ékszíjat, így a víz is elkezdett melegedni, de időben beértek a szervizbe. A csapat ismét jól dolgozott, igaz 12 percet kikéstek, aminek köszönhetően újabb büntetést szedtek össze.

„A vasárnapi technikai problémánk csak részben oldódott meg, mert a szervószivattyú, amit felraktunk, valószínűleg más áttételezésű volt, mint ami az autóba való, ezért csak a lassú kormánymozdulatoknál működött rendesen. Ahol lassan kellett fordulni nagy kormánymozdulattal, ott szenvedtem elég rendesen. El kell hinni, hogy a versenygumi az nem utcai és akkor az időeredmények is megmutatják, hogy jó úton járunk" – zárta a beszélgetést András.

neo_fehervar_17_0092

A sors iróniája, hogy Alberti Szabolcs féltengelytörés miatt búcsúzott a versenyből, így a srácok hat szakaszt szervóhibával végigversenyezve végül az 5-ös kategória második helyén értek célba.

A folytatásban szó van egy Bakonyai sprint versenyről, hogy minél több versenykilométert gyűjtsenek, továbbá egy esetleges külföldi versenyt is beiktatnak a programjukba.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: