DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 20. szombat
Rali

Hibjánék a lovak közé csapnak

A székesfehérvári pályákon folytatja a csatázást Hibján József és Szurovcsák István a Citroennel. Száraz időt szeretnének, és elégedettek lennének a tavalyi eredményükkel.

Sikerült végül beilleszteni a Fehérvár ralit a hétköznapi teendők mellé?

- Nem volt egyszerű, rengeteg munkánk van szerencsére. Inkább úgy fogalmaznék, tudjuk, hogy hétvégén lesz egy verseny, de készülni nem annyira volt rá időnk. Az elhatározás mindig megvan, hogy akkor mostantól visszább veszünk, de valahogy ez a napi 24 óra nagyon kevés. De a versenyzést nem szívesen engednénk el, mert az számunkra mindig egy kis feltöltődés a rohanó mindennapjaink mellett. Úgyhogy ott leszünk Fehérváron.

hibjan_fehervar_elott_2017



Átesett a Citroen a tervezett revízión?

- Igen, bár segítségre szorultunk a felkészítésben a sietős hétköznapok miatt, de nem volt sok teendő vele. Egy futóműállítás és kuplungtárcsa csere elegendőnek bizonyult, mert gyakorlatilag minden rendben van rajta. Ez csak a szokásos kötelező revízió, ami megnyugtatja az embert, mikor rajthoz áll.

Milyen emlékeid vannak a fehérvári versenyekről?

-  Mivel még nem igazán volt időnk ezzel foglalkozni, nem vagyok benne biztos, hogy nincsenek benne új részek. Tavaly elég jól mentünk itt, kategória második helyen végeztünk. Az idén is jó lenne dobogóra állni, de valószínűleg vagyunk rá egy páran, akik ugyanerre vágynak a hétvégén. Bízunk benne, hogy jó kis verseny lesz. A szombathelyi eredményink már biztatóak voltak, mert kicsit felszabadultabban autóztunk. A kocsi technikailag jól fel van készítve a hétvégi futamra, és mi is nagyon várjuk már, hogy újra beülhessünk.

Mi fog motiválni a hétvégén?

- Először is szeretnénk száraz utakon versenyezni, arra vannak gumijaink. Remélhetőleg nem babrál ki velünk az időjárás, bár jó időt mondanak. A jó hangulatra fogunk törekedni, és hogy lazuljunk egy kicsit, kapcsoljuk ki a hétköznapi hajtást. Igaz itt is szoros általában az időterv, de valahogy mégis más, mint a meló. Szerintem a többi versenyzőtársak fognak motiválni, és oda kell csapni a lovak közé ahhoz, hogy hasonló helyen végezzünk, mint mondjuk tavaly. 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: