DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. március 28. csütörtök
Rali

Herczig-Bacigál: Fontos pontok, értékes ezüst

Április utolsó hétvégéjén az észak-borsodi és a nógrádi pályákra volt hivatalos a Magyar Országos Rallye Bajnokság mezőnye. Az esztendő második aszfaltos versenyén, a Steelvent Ózd Rali9n két nap alatt tizennégy szakaszt kellett teljesíteni a párosoknak, ezután a legjobbakat Salgótarján főterén díjazták.

A SKODA Rally Team Hungária kettőse jól kezdte a futamot, hiszen az Ózd környéki, hegyháti gyorsokon Herczig Norbert és Igor Bacigál szakaszokat nyert, később azonban a hatodik gyorsasági szakasz után 13,5 másodperces hátránnyal, az abszolút értékelés harmadik helyén zárták az első versenynapot.

srth-ozd-rali-2017-01



- Valóban jól kezdtünk, - nyilatkozta Herczig Norbert. – De ahogyan eddig is mondtam, az idei mezőny nagyon szoros, sok a jó versenyzőpáros és a jó technika. Ezt az ózdi futamon be is bizonyították a versenytársaink. Ezen felül azt be kell ismernem, hogy az 1. versenynapon az abroncsokkal kapcsolatban hoztam néhány elhibázott döntést, nem döntöttem a tőlem megszokott bátorsággal, aminek meg is lett az eredménye. A nap végére összeszedtünk némi hátrányt.

A Steelvent Ózd Rali április utolsó napján a nógrádi pályákon folytatódott, és egyben zárult. És bár a Zagyvaróna-Cered szakasz Herczig Norbert egyik kedvenc aszfaltos pályája, a SKODA Rally Team Hungaria versenyzőpárosa az első kör után továbbra sem tudta csökkenteni a másodperceket az éllovashoz képest. Később megtudtuk, hogy ennek oka az SRTH csapatára nem jellemző műszaki oka volt.

srth-ozd-rali-2017-02-podium

-  Már az 1. versenynapon is több alkalommal éreztem, hogy a SKODA Fabia R5 túlságosan hamar leszabályoz. Az 2. versenynapon viszont egész nap azt tapasztaltuk, hogy képtelenek vagyunk elérni azt a sebességet, amit kellene – mondta Herczig Norbert. – Hiába volt több nagy szerviz is beiktatva a menetrendbe, sajnos nem találtuk meg a leszabályzás okát, ezért minden idegszálunkkal azon dolgoztunk, hogy megtartsuk az 1. nap végén megszerzett dobogós pozíciónkat. Azokon a részeken, ahol nem volt szükség a nagy tempóra, mérnöki pontossággal autóztunk, a gyors szakaszokon pedig annyit mentünk, amennyit a SKODA engedett nekünk. Óriási elismerés számomra, hogy a kedvenc szakaszomat (Zagyvaróna-Cered), így is sikerült kettő alkalommal megnyernünk.

Összességében tehát az Ózdon elért II. helyezést - az események tükrében – nagyon jó eredményként értékelem. Nagyon fontos pontokat szereztünk, mellyel tovább tudtuk erősíteni a bajnokságban a vezető pozíciónkat. 

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: