DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. március 29. péntek
Rali

Egri baleset: A HANS talán segített volna

Elkerülhető lett volna az Eger Ralin történt halálos kimenetelű baleset, ha minden autóra azonos biztonsági előírások vonatkoznak - állítja a versenyen szintén részt vett Holló Barnabás, Hodosi Gábor navigátora.

A 37 éves Szabó Attila a Rali2 kategóriában indult egy M3-as BMW-vel, a Formula.hu által megkérdezett Holló Barnabás szerint azonban két szempontból is túl veszélyes volt a versenyzés azzal a technikával.

"Egy hozzánk közel álló srácról van szó, mert mindketten debreceniek vagyunk. Amikor megérkezett a hír, a csapatunk fele már elindult haza, és senkinek nem kívánom azt az érzést, amivel akkor szembesültünk" - mondta Holló, majd az autósportokban világszerte használt fej- és nyakvédő eszköz fontosságát hangsúlyozta. "Szerintem a fő problémát abban kell keresni, hogy az első-, a másodosztály és a túra kategóriák résztvevőire nem azonos biztonsági előírások vonatkoznak, hiszen a HANS használata csak a főkategóriában kötelező. Biztos vagyok benne, hogy Attila is megúszta volna a balesetet, ha van rajta HANS. Persze nehéz ezt már így utólag megmondani, de szerintem a világ legnagyobb butasága, hogy egy 300 lóerős autóban nem kell olyan biztonsági felszerelés, mint az első osztályban. De nem feltétlenül tartom ezt az MNASZ hibájának, csupán egy nagyon szerencsétlen eset történt. Már csak azért is, mert először úgy volt, hogy a Rali2 utolsó körét törölni is fogják, végül azonban mégis hagyták őket elrajtolni."

szaboa_eger_baleset



Az Országos Rali Bajnokság mezőnyében ráadásul egyre gyakrabban merülnek fel olyan vélemények, miszerint a kétkerék-meghajtású M3-as BMW-k túl erősek a Rali2 többi autójához képest. Ezzel Holló Barnabás is egyet ért. "Azt gondolom, hogy igen. De szinte biztos vagyok benne, hogy fentről nem fognak ezen változtatni. Ha belegondolunk, régen a világbajnokságon az 500-600 lóerős autókat éppen azért tiltották ki a ralipályákról, mert akkora erőt ilyen körülmények között lehetetlen kezelni - pedig azoknak a kormányát nagyon ügyes versenyzők tekergették. Az ilyen erős autóknak semmi keresnivalójuk a raliban, ahol állandóan változnak a viszonyok. Menjenek a zárt versenypályákra."

A hétvégi baleset ráadásul a Ladával versenyző Hodosi-Holló páros jövőjére is nagy hatással volt, akik újraértékelik, hogy mennyi kockázatot érdemes vállalniuk a továbbiakban. 

"Őszintén szólva a hétvége után most kicsit megint elment a kedvünk az egésztől. És nem csak azért, mert még a múlt héten is számos műszaki hibánk volt. Fogalmam sincs, hogy mi lesz ebből, de jelenleg erősen azon gondolkodunk, hogy a jövőben csak a Historic mezőnyében kellene indulnunk. Egyrészt ott lenne saját kategóriánk, hiszen sok Zsiguli nevez, másrészt pedig a hétvégi történések után át kell értékelnünk a dolgokat. Azt gondolom, hogy nem kell ezt életre-halálra erőltetnünk, hiszen a lényeg az lenne, hogy jól érezzük magunkat. A Historicban nincs akkora hajtás, ott nyugodtan elszórakozhatunk, hiszen a mi korunkban már nem biztos, hogy mindent el kell vállalni. Tehát valószínűleg már idéntől is ezt vesszük célba, de még az is benne van a pakliban, hogy sehol nem indulunk" - nyilatkozta lapunknak a csapat navigátora.

 szaboa_

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: