DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 19. péntek
Rali

Budavári Zoltán: Két kemény kihívás kipipálva

A Mecsek és a Waldviertel Rali szerepelt az új navigátort választó Budavári Zoltán őszi menetrendjében, és mindkét helyszínen alaposan kijutott nekik az esőből is.

Bevált az új felállás a Pécs környéki versenyen?

A Mecsek Ralira új navigátorral, Kulcsár Csabával érkeztem, akivel igyekeztünk minél jobban felkészülni, ennek érdekében pedig éjszaka és nappal is teszteltünk. A verseny első napján három szakaszt kellett teljesítenünk, az időjárás azonban nagyon változékony volt, és el is rontottuk a gumitaktikánkat. Slickeken indultunk el, ám mire megérkeztünk az első gyorsaságira, minden megváltozott és hatalmas eső zúdult ránk, így a szakasz nem is sikerült jól. A másodikra már feltettük az intermediate gumikat, így ott már egy fokkal jobban mentünk, majd pedig a teljes sötétben zajló harmadik gyorsaságin sikerült a kategória második legjobb idejével zárnunk, ami abszolútban nyolcadik időt jelentett és elégedettséget csalt az arcunkra.

02_DSC_4477



A második napon az időjárás kedvezőbb volt, ám az első mért szakaszon már négy kilométer után egy nagy reccsenést hallottunk az autóban. Mint kiderült, ekkor eltört a váltóban a nyeles tengely, ami miatt megszűnt a hajtásunk, és így fel is kellett adnunk a versenyt.

A Waldviertel Ralin már mellétek szegődött a szerencse?

Rendkívül nehéz verseny volt ez a 128 kilométeres murvafutam, ráadásul az időjárás itt sem volt túl kegyes a résztvevőkhöz. A pénteki tréningtől kezdve folyamatosan esett az eső. Szombaton az első gyorsaságit rögtön törölni is kellett az osztrák mezőnyben történt nagyobb baleset miatt. Emiatt egyből átvittek minket a második szakaszra. Az egész verseny során rendkívül rosszak voltak a körülmények, nagyon sáros volt a pálya, emiatt egyes részeken úgy éreztük, mintha jégen autóztunk volna. Más szakaszok viszont egészen jók voltak, így nehezünkre esett megtalálni a megfelelő tempót. A verseny végéig a harmadik helyért folyattunk kemény csatát Osváth Péterrel, az utolsó gyorsasági előtt csupán 2,9 másodperc volt köztünk. Erre a záró szakaszra aztán nem elég, hogy ránk esteledett a számos csúszás miatt, de még a köd is leszállt, így számunkra már nem voltak túl jók a látási viszonyok. Így végül nem tudtuk elcsípni a harmadik helyet, maradtunk negyedikek a kategóriában, abszolútban viszont a nyolcadikak lettünk, amivel pontokat szereztünk.

Elégedettek vagytok az idei szezon alakulásával?

Idén hat futamot rendeztek, amiből ötön tudtunk elindulni, és kettőt fel kellett adnunk. Az egyik a fent említett pécsi műszaki hiba volt, Veszprémben pedig a hűtő tört el annak következtében, hogy átrepültünk egy méretes ugratón. Nem lehetünk hát túl boldogok az idei év miatt, de reméljük, hogy a következő csak jobb lesz.

03_kbk_1619

Mik a tervek a szezon hátralévő részére és 2015-re?

A jövő évre konkrét terveink még nincsenek, és van is még hátra két futam, amelyeken szeretnénk elindulni: a Mikulás Rali és a Szilveszter Rali. Mindkét rendezvény nagyon népszerű, amelyeken rengeteg az induló. Utóbbi kicsit hazai verseny is lesz számunkra, hiszen nem messze lakunk a Hungaroringtől, és több mint tíz éve részt veszünk már az eseményen. Ezt a két versenyt még le akarjuk tudni, és csak ez után kezdünk el gondolkodni azon, hogy hogyan tovább. 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: