DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 19. péntek
Rali

Gyönyörű Pécs, gyönyörű eredmény!

Egy sportember számára mi lehet nagyobb élmény annál, mint hogy fantasztikus időben, fantasztikus közönség előtt, fantasztikus eredményt tudhat a magáénak. A 48. Mecsek Rallyen ezzel az élménnyel töltődhetett a Herczig Norbert - Bacigál Igor kettős, akiknek az elmúlt hétvégén nyújtott teljesítményéről nyugodt szívvel kijelenthetjük, a szezon legizgalmasabb futamát nyújtották nekünk.

SRTH_Mecsek_sajto_1



A 48. Mecsek Ralien ezzel az élménnyel töltődhetett a Herczig Norbert - Bacigál Igor kettős, akiknek az elmúlt hétvégén nyújtott teljesítményéről nyugodt szívvel kijelenthetjük, a szezon legizgalmasabb futamát nyújtották nekünk.

Az elmúlt napok izgalmas pillanatairól kérdeztük a SKODA Rallye Team Hungaria csapatának pilótáját, Herczig Norbertet.

„Ha egy mondattal kellene összefoglalnom az elmúlt napok eseményeit, ezt mondanám:

Lidérces kezdet, hibátlan munka, felemelő végeredmény!

Kassa után ismét azt kell mondanom, a Mecsekben is egy fantasztikus verseny hétvégét élhettünk át.

A csapat a mecseki futamra csütörtökön kezdte meg a felkészülést. A délelőtti pályabejárást egy hosszú teszttel szakítottuk félbe, ahol alkalmunk nyílt rá, hogy kipróbáljuk a Michelin új fejlesztésű versenyabroncsait. Bár a teszten száraz időben autóztunk, igyekeztünk nedves, vizes útszakaszokra is modellezni a Skoda beállításait.

A jól sikerült teszt ellenére a pénteken induló verseny elején nem a megfelelő abroncsokat sikerült felraknunk a versenyautóra. Miután egész délután nem volt eső, száraz burkolatra készültünk. Azt gondoltuk, ez lesz a helyes választás. A szervizparkból a rajtdobogóra, majd az 1. gyorsasági szakaszra indulva azonban megdöbbenve konstatáltuk azt az óriási esőfelhőt, mely a mecseki hegyoldal felett jelent meg, és amelyet a szél igen intenzív tempóban fújt a mi irányunkba. Ezt követően, mindössze 30 perc múlva „leszakadt” az ég. Ekkor mi már túl voltunk az 1. rövid reptéri gyorsasági szakaszon, de még ránk várt a 2. Árpádtetői-, illetve még egyszer a 3. reptéri gyorsasági szakasz.

Tudtuk, hogy a SKODÁra szerelt abroncsainkkal életveszélyes lesz gyorsan autóznunk, de kockáztatnunk kellett. Úgy döntöttünk, hogy a hátunk mögött lévő rutinnal és az elszántságunkkal meg kell próbálnunk. Ennek megfelelően autóztunk, amivel sikerült is egészen elfogadható időket abszolválnunk. Bár azt azért hozzá kell tennem, hogy már régen volt olyan gyorsasági szakasz a pályafutásunkban, amikor visszaszámoltuk a kilométereket és a másodperceket…

SRTH_Mecsek_sajto_3__resize

Ez után a lidérces kezdés után végül 12 mp hátránnyal, a 4. helyen zártuk az első versenynapot.

A 2. versenynap reggelén egy célunk volt: el kell kezdenünk a felzárkózást.

Ezt rögtön az aznapi első szakaszon meg is kezdtük, majd apró pici léptekkel haladtunk előre és gyorsasági szakaszról – szakaszra dolgoztuk le a hátrányunkat, így a szombati 4. gyorsasági szakaszon végül sikerült átvennünk a vezetést. A futam utolsó 2 szakaszán végül még növelni is sikerült az előnyünket, így a szombati 6 gyorsasági szakaszból 5-öt megnyertünk és a nap végére minden technikai malőr nélkül, közel fél perces előnnyel zártuk a 48. Mecsek Rallyet.

Utólag azt gondolom, hogy egy jól átgondolt taktikát választottunk mind a SKODA beállításaiban, mind az abroncs választások terén, így végig a saját tempónkat tudtuk autózni, amivel ismét csupa pozitív élménnyel tele tűzdelt futamon vagyunk túl.

Végül, de idén még nem utoljára, köszönjük a sok bíztatást, szurkolást! Mindig nagyon jó hatással van ránk a pályák szélén álló rengeteg szurkoló támogatása!

Ha időtök engedi, 3 hét múlva is legyetek velünk és szurkoljatok nekünk a 2014. évi ORB záró futamán, az ausztriai Waldvielter Ralin.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: