DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. március 28. csütörtök
Rali

Kazár-Szőke: Mégsem ez az utolsó tánc

Kazár Miki és Szőke Tomi úgy készült, hogy Pécsett föltehetik a koronát az idei esztendő teljesítményére. Aztán nem sokkal a rajt előtt kiderült, hogy novemberben a Waldvierter Rally lesz a szezonzáró, az RSB így pótolja az október elején elmaradt Budapest Ralit.

Kazar_Szoke_Kassa02



A Maximmun Racing Team kettőse azonban a most hétvégi futammal foglalkozik, hiszen kilenc aszfaltos gyorsasági vár rájuk a Mecsekben.

- Most nem törődhetünk a pályán kívüli eseményekkel, amikor egy nagyon fontos feladat előtt állunk – szögezte le rögtön Kazár Miki, aki a Mecsek Rally előtt vezeti az abszolút értékelést. Csak és kizárólag a pécsi hétvégére koncentrálunk, mert most ez a legfontosabb. Tizenhét pont előnyt gyűjtöttünk össze az eddigi négy versenyhétvégén, ezt kell beosztanunk. Az évkönyvekben és a sportág történetében mindig a bajnokot jegyzik meg, ezért most az összetett elsőség a legfontosabb. Éppen ezért taktikusan és ésszel kell nyomni a gázpedált. Továbbra is Herczigék a legnagyobb ellenfelünk, rájuk kell figyelnünk annak szellemében, hogy egy futammal mégiscsak megtolták a bajnoki naptárat. Az a lényeg, hogy a végelszámoláskor legyen okunk a pezsgőzésre. 

Kazar_Szoke_Kassa07

 

A tavalyi bajnokavatót Pécsett tartotta meg a Maximmun Racing Team, de emlékezetes bukás is színesítette a csapat történelmét a Mecsek-alján. A bajnoki címvédő most abban bízik, hogy pozitív érzésekkel zárhatják az kilenc gyorsasági szakaszt. Szőke Tomi azonban keserűen vette tudomásul a Waldvierter Rally naptárba helyezését, mert munkahelyi elfoglaltság miatt azon a versenyen nem lehet jelen.

- Nekem tényleg ez lesz az utolsó futamom ebben az esztendőben - kesergett Kazár Miki navigátora. - Amikor elkészült a versenynaptár, akkor ehhez igazítottam a munkahelyi elfoglaltságaimat is, október közepe után már nem terveztem rallyversenyt. Még minden nagyon friss, nem beszéltünk arról, hogy a szezonzárón ki ül majd a helyemen. Most csak és kizárólag Pécsre koncentrálunk, mert szeretnénk olyan eredményt elérni, ami a záró hétvége előtt esélyt teremt a címvédésre. A saját tempónkban fogunk versenyezni, meglátjuk mi lesz a végén. Nyilván Herczigék szereplését is figyeljük, ennek függvényében alakulhat a mi taktikánk az előttünk álló két napban. 

Kazar_Szoke_Kassa05

Kazár Miki kellemes és kevésbé szép emlékeket is őriz a Mecsekkel kapcsolatban, most abban bízik, hogy pozitív élményekkel zárhatják a nagy hagyományokkal rendelkező, 48. Mecsek Rallyt.

- Ezeken a gyorsokon ültem először pilótaként versenyautóban, ezért természetesen továbbra is közel állnak a szívemhez – tekintett vissza Kazár Miklós. – Az autó teljes mértékben fel van készítve, én is és Tomi is rendkívül motiváltan várja a rajtot.  Óriási és kisebb totálkárt is elszenvedtünk már ezen a környéken, de bízunk benne, hogy ezúttal nem kell hasonlóan tartani. Gyorsak leszünk, de nem szabad ész nélkül közlekedni. Egy rövidebb nyitó nap után szombaton várható a nagyobb terhelés, de nem tűnik vészesen soknak a táv. 25 pontot lehet szerezni, 17 az előnyünk. Matematikailag akár Pécsett is bajnokok lehetünk, de erre azért kicsi az esély, úgyhogy továbbra is az éves összetett tartjuk szem előtt. Egy izgalmas és jó versenyt várok, mert Pécsett mindig az szokott lenni.

Kazar_Szoke_Kassa03

A 48. Mecsek Rally időterve:

Október 17. (péntek)

GY1 – Pécs Pogány Airport/1, 17.00

GY2 – Árpádtető, 17.43

GY3 – Pécs Pogány Airport/2, 20.10

 

Október 18. (szombat)

GY4 – Hetvehely/1, 11.48

GY5 – Orfű/1, 12.46

GY6 – Zobák/1, 14.24

GY7 – Hetvehely/2, 16.42

GY8 – Orfű/2, 17.40

GY9 – Zobák/2, 18.48

 

Az ORB állása 4 futamot követően:

1. Kazár Miklós, Szőke Tamás             (Ford Fiesta R5) 72 pont

2. Herczig Norbert, Bacigál Igor           (Skoda Fabia S2000) 55 pont

3. Ollé Sándor, Tóth Zsolt                       (Ford Fiesta S2000) 41 pont

4. Krózser Menyhért, Papp György    (Mitsubishi Lancer EVO IX) 34 pont

5. Botka Dávid, Mihalik Péter               (Mitsubishi Lancer EVO IX) 34 pont

6. Spitzmüller Csaba, Laczkó László    (Mitsubishi Lancer EVO X R4) 29  pont

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: