Steward
Strommer Benjamin
Pontállások Versenynaptárak Pilóták Csapatok
2017. augusztus 19. szombat
Rali

WRC: Ezért szólt ekkorát már most a Toyota?

A gyártó 17 év után tért vissza a rali-világbajnokságra és már a második futamán győzelmet ünnepelhetett - a győztes Jari-Matti Latvala elárulta, hogy mitől ilyen jó az autó.

Valósággal berobbant a rali-világbajnokság mezőnyébe a 17 év után visszatérő Toyota, hiszen a japán gyártó finn csapata (a négyszeres világbajnok Tommi Makinen vezérletével Finnországban építik az autókat) a Monte-Carlo Ralin elért második hely után Svédországban már győzni tudott - két verseny után Jari-Matti Latvala vezeti az egyéni pontversenyt, a gyártók között pedig másodikak a Ford mögött.

Latvala az utolsó pillanatban érkezett a csapathoz, hiszen a Volkswagen meglepő kiszállása után lett egyáltalán szabad pilóta - szerinte azonban az ő változtatásai hozták meg a sikert.

"Ha két héttel később érkeztem volna a csapathoz, nem nyerhettem volna. Voltak megoldandó részletek a homologizáció körül, de volt tizennégy napom arra, hogy hozzátegyem a magam részét és helyrehozzam a dolgokat. A váltó és a hajtás beállításain dolgoztam, ezek voltak a kulcsfaktorok abban, hogy jobb legyen az autó és sikerült időben megcsinálnunk" - nyilatkozta a finn az Autosportnak.

latvala-ugrató

"Amikor először vezettem az autót, akkor is éreztem, hogy megvan a potenciál, de az alapbeállítások elég messze voltak attól, mint amit akartam és nem voltak tökéletesek. Aztán én megpróbáltam hozzátenni azt, amit a Volkswagennél tanultam, felhasználni ezeket az információkat, hogy fejlesszük az autót" - magyarázta.

Azt viszont hozzátette, hogy a csapat nagyon elhivatott és azonnal megcsinálta, amit kért, így lehetett esélyük a győzelemre, holott az első öt hely valamelyike volt a cél. "A srácok nagyon-nagyon gyorsan reagáltak és kiváló munkát végeztek. Komolyan, azt kell mondanom, hogy hihetetlen munkát végzett a csapat."

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal:
Olvastad már?