DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 23. kedd
Rali

Fejlesztéssel reagál a Volkswagen az argentin kudarcra

A Volkswagen csapata egy ideje halasztja az üzemanyag ellátó rendszer frissítését, azonban az Argentin Rali kudarca után napirendre került a Polo WRC ezen részének elemzése. A probléma Sebastien Ogier és Jari-Matti Latvala autójában is megfigyelhető volt a hétvégi megmérettetésen.

A csapat nem kis sorozatot szakított meg az amerikai kiruccanást követően - a Volkswagen az előző 20 futamon mindig dobogós helyen végzett, a körülmények és a technika ördöge azonban most megszakította ezt a szériát. 

Sebastian Ogier számításait az üzemanyag rendszer péntek délelőtt húzta keresztbe, míg Jari-Matti Latvalát vasárnap érte utól e szerencsétlenség. A finn az utolsó versenynapig még tartotta magát, de a harmadik helytől végül el kellett búcsúznia a technikai probléma miatt.

jost_capito



A Volkswagen főnöke, Jost Capito szerint e gond teljesen újkeletű, hiszen a tesztelések során ilyennel még soha nem találták szembe magukat. Nyilatkozatában arra is kitért, hogy nagy valószínűséggel az argentin murva sem lehet az okozója ennek a negatív szereplésnek. "Sajnos ez benne van a pakliban, és bárhol megtörténhetett volna, nem kifejezetten a durva talajtípust okoljuk a hibákért. Ahogy visszaérünk a bázisra, azonnal kiszedjük az összes érintett alkatrészt, és elejétől a végéig kielemezzük a lehetőségeket. Sokat segít most nekünk az, hogy mindkét versenyzőkkel ugyanaz történt." - mondta el Capito.

A Volkswagen 2013-ban lett aktív részese a világbajnokságnak, és mondhatni azóta sincs kibékülve a márka az argentin utakkal. Az idei évben Latvala és Ogier szerencsétlensége mellett Andreas Mikkelsen lépése sem az eltervezett szerint alakult, hiszen a norvég fiú a power stage-n búcsúzott el a mezőnytől.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: