DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 19. péntek
Rali

Bemutatkozott az új Skoda Fabia R5

Hivatalosan is bemutatkozott az R5 kategória legújabb trónkövetelője, az autó nemsokára a cseh bajnokságban, majd a vb-n a WRC2 kategóriában is rajthoz állhat. A Rali Eb egyelőre nem, de az Ázsia-Óceánia bajnokság (APRC) továbbra szerepel a márka tervei közt, de ott marad az előd, az S2000-es Fabia.

Szabad a pálya az új Skoda Fabia R5 és a gyári versenyzői, Jan Kopecky, Esapekka Lappi és az új szerzemény Pontus Tidemand előtt. Három bajnokságban is rajthoz áll a gyári csapat, a WRC2-ben, a cseh bajnokságban és az Ázsia-Óceánia bajnokságban.

skoda_fabia_r5_2015_d



Majdnem 2 év után visszatér a Skoda a Rali világbajnokságra, a május 21. és 24. között megrendezésre kerülő Portugál Ralin indul az új járgánnyal a tavalyi év Európa bajnoka, Esapekka Lappi, aki nagyon örül, hogy a márka és ö maga újra a vb-n szerepelhet.

Az autó bemutatkozására sem sokat kell már várni, Jan Kopecky viszi majd harcba a jövő hétvégén esedékes Rallye Sumava Klatovy keretei között. Ezzel hazai pályán mutatkozhat be az autó, ahol rögtön kihívásokkal kell szembenéznie. Nem csak a WRC-k indulhatnak újra a cseheknél, hanem egy igazán komoly ellenfél Bryan Bouffier is a rajtlistán szerepel egy DS3 R5-tel, akit nem más küld harcba, mint a Citroen Racing. "Komoly tesztmennyiségen vagyunk túl. Meg vagyok róla győződve, hogy a csapatunk, a különböző országokból érkező mérnökeivel nagyon jó munkát végzett." - jelezte esélyeit a cseh közönség kedvenc.

skoda_fabia_r5_2015_b

Az új Fabia R5 a széria legújabb, harmadik generációján alapul, és a Super 2000-es modell közvetlen utódja, ami a Skoda Motorsport 114 éves történetének eddigi legsikeresebb fejezetét írta. Ezt a sikertörténetet hivatott folytatni, vagy talán felülmúlni az új modell.

Az új konstrukciót a kategória FI A-szabályzatainak megfelelően egy 1,6 literes turbómotor hajtja, ami talán a legnagyobb változás az elöd 2 literes szívómotorjához képest. Az ereje egy ötsebességes szekvenciális váltón és összkerékhajtáson keresztül jut a kerekekhez. A felfüggesztésről minden keréknél McPherson rugóstagok gondoskodnak. A versenygép tömege a szabályokban előírt minimumnak megfelelően 1230 kilogramm. A tökéletes végeredmény érdekében a csapat mögött egy 15 hónapos fejlesztői munka áll. Reményeik szerint a befektetett energia most majd meghozza a gyümölcsét, lehetőleg a világ minden táján.

A Nemzetközi Automobil Szövetség, az FIA április elsején homologizálta az autót, természetesen egy komoly ellenőrzés után. "Nagyon örülünk, hogy sikeresen homologizáltuk az autót az FIA-nál, most szeretnénk kideríteni, hogy mennyire versenyképes az autónk." - mondta a Skoda Motorsport első embere, Michal Hrabánek.

skoda_fabia_r5_2015_a

Természetesen ejtett pár szót a pilótáiról: "Az Ázsia-Óceánia régió bajnoka és az Európa bajnok már a csapatunk tagja, akik komoly teljesítményt nyújtottak az előző évben. Ahhoz, hogy a jövőben még jobbak lehessünk, az idei évben bevetünk egy nagyon tehetséges párost, Pontus Tidemand-ot és Emil Axelssont."

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: