DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. március 29. péntek
Rali

Mexikóba is nyerni megy a Volkswagen

A világbajnokság harmadik fordulójára talán még az eddiginél is nagyobb erőbedobással készül a címvédő csapat - a Volkswagen-es srácok az évad első murvás futamára a beállítások helyes megtalálása mellett külön figyelmet fordítottak a felkészülés során a szokatlan magasságok gond nélküli leküzdésére.

E kihívástól szinte mindegyik gyári csapat tart, hiszen átlagban az 1800-as tengerszint feletti magasság lesz, azonban egészen 2800-ig fognak felkapaszkodni a versenyzőpárosok. A csapatból természetesen emiatt senki nem dobta be a törölközőt – a tabella első helyén álló Sebastien Ogier, a holtversenyben második Andreas Mikkelsen és a negyedik Jari-Matti Latvala is ki szeretné venni részét a mexikói kilométerekből.

12983266335_418a69c040_b



„A szezon első kavicsos megmérettetése vár ránk jövő hétvégén Mexikóban.” – kezdte beszédét a Volkswagen Motorsport feje, Jost Capito. „Az elmúlt napok zsúfoltak voltak, hiszen a Monte Carlo és a Svédország után egészen más körülményhez kell alkalmazkodnunk. Emellett pedig a szokatlan magasságnak is meg kell felelnünk, ha jó eredményt akarunk elérni. Kemény kihívás egyébként röpke két hét alatt átállni a téli időjárásról a +25, 30 fokos hőmérsékletre. Nagyon sok időt fordítottunk a beállításokra, így remélem, hogy versenyzőim ennek megfelelően fogják hozni a jobbnál jobb időeredményeket. Az elmúlt évek végül is pozitívak voltak a számunkra, így nem tagadom, hogy idén is a győzelemre törekszünk.”

Nagyon nagy hangsúly fektet minden egyes páros a magasságra, hiszen az autó erejében nyilvánulhatnak meg a szintkülönbségek – ez a különleges fizikai jelenség, melynek lényege, hogy az égés kevésbé hatékony, egyszer tapasztalható egy évben, hiszen Európában a legmagasabb pont is 1600 méterre tehető. Ez a hely egyébként a szezonnyitón volt fellelhető, egészen pontosan a La Bollène-Vésubie–Sospel gyorsaságin. A mexikói szakaszokon a legmagasabb hely 2752 méteren lesz, mely El Chocolate néven került bele a versenykiírásba.

"Egyrészt a levegőnyomással kell számolnunk, hiszen ahogy megyünk feljebb, csökken az oxigén. Másrészt pedig a turbófeltöltõt kell átgondolnunk, hiszen Mexikóban a magasabb fordulatszámon lesz a hangsúly." - mondta el Dr. Donatus Wichelhaus, a Volkswagen Motorsport fejlesztési vezetője. "Ahhoz, hogy ezt kiküszöböljük, a múltban több szimulációs programot is teszteltünk, amelyek segítettek a különleges körülmények biztosításában."

Az idei, többek által kétkedve fogadott szabálymódosítások következtében Sebastien Ogier lesz az első, aki takaríthatja majd a pályát. A csapat itt tart legjobban az első rajthelytől - kérdésükre pedig nemsokára választ kapnak, hogy nagy hátrányt zsebel-e be kétszeres világbajnokuk a sorozat harmadik állomásának elsõ versenynapján. Valójában ettől függetlenül nincs okuk a félelemre, hiszen amióta részese a mezőnynek a Polo WRC, azóta ő birtokolja a mexikói első helyet - 2013-ban és 2014-ben is Sebastien Ogier állt fel a dobogó tetejére.

vw-20150215-4540_resize

Sebastien Ogier: "Az idei szezonban már két futamot sikerült megnyernem, ami egy kicsit megnyugtató a számomra. Ebből kifolyólag a nyomás inkább a mögöttem álló versenyzőkön van. A svédeknél komoly csatát vívtunk a Hyundai-al, Thierry Neuville-nek köszönhetően, illetve csapattársammal, Andreas Mikkelsen-nel. Őket végül felül tudtam múlni, ami nagy önbizalmat ad a következő rajthoz álláshoz. Szerencsére az elmúlt években nem adódtak gondok a magassággal, így remélem, hogy idén is mi fogjuk diktálni az iramot."

Jari-Matti Latvala: "Tavaly első voltam, így most izgatottan várom a latin-amerikai versenyt. A ponttáblán a negyedik helyen állok, mely a kavicsos utakon szerintem az egyik legjobb pozíció. Célom az, hogy Andreas-hoz és akár Thierry Neuville-hez is a lehető legközelebb kerüljek az összetettben. Svédországban nem sikerült pontot szereznem, ami elõfordul, de ezt most már nem engedhetem meg magamnak, ha élmezőnyben szeretnék végezni az év végén. Sőt, ha világbajnoki címet szeretnék, akkor az utóbbi évtizedek tapasztalatai alapján minden futamon illene pontszerző helyen végeznem."

Andreas Mikkelsen: "Nagyon sok beszélgetést hallottam arról, hogy maradtam el a svéd futam első helyéről, amit természetesen én is sajnálok, hiszen mondhatni karnyújtásnyira maradtam el a célomtól. Ezzel azonban most már inkább nem foglalkozok, előre tekintek, és megpróbálok minél jobb eredményt elérni Mexikóban és az azt követő futamokon. Annak azonban kifejezetten örülök, hogy összetettbeli harmadik helyemnek köszönhetően nem én fogom letakarítani a pályát."

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: