DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 16. kedd
Rali

A VW már most kifogásolja Loeb visszatérését

Az idei szezont domináló gyártó szerint a franciának túlságosan kedvezni fognak a szabályok, ezért halomra nyeri majd magát a versenyeken, amelyeken elindul.

Loeb 2013-ban vett részt utoljára a rali-vb bizonyos versenyein, abban az évben, amikor ereje nagy részével már a pályaversenyekre koncentrált. Jövőre szintén marad a WTCC-ben, azonban az is hivatalossá vált, hogy a Citroen színeiben rajthoz áll a januári Monte-Carlo Ralin.

A következő évre vonatkozóan megváltoztatták a rajtsorrend szabályait: az első és a második napon a mezőny minden szakaszt a világbajnoki pontverseny sorrendjében kezd meg, ellentétben az idei évvel, amikor ez a szabály csak az első nap volt érvényben. Ennek értelmében a bajnoki éllovasnak a versenyek nagy részét a legrosszabb állapotú pályákon kell teljesítenie. Ezt a két információt kapcsolta össze Jost Capito, a Volkswagen csapatfőnöke.



„Az olyan helyeken, mint Mexikó, lehetetlen, hogy az a fickó nyerje meg a ralit, aki először indul. Az ilyen versenyeken, ha a csapat behoz egy másik versenyzőt – mint például Sebastien Loeb –, akkor ő fog nyerni. Ilyen egyszerű. Hallottuk, hogy ott lesz Monte-Carlóban, de biztos vagyok benne, hogy ennél több versenyen is megjelenik majd. Három vagy négy ralin lehet ott, és sok pontot fog nekik szerezni” – idézi az Autosport Capitót. A Citroen eddig azt állította, Loeb visszatérése csak az idénynyitóra szól.

„Ami engem zavar, hogy Loeb megnyer három vagy négy ralit, de nem vesz részt a bajnokságban. Kívülről pedig mindenki azt fogja mondani, ’ez a fickó megnyerte volna a bajnokságot, ha ott lett volna az összes versenyen. A másik csak azért nyert, mert Loeb nem volt ott.’ Én az első pillanattól fogva erről beszéltem, amikor erről a változtatásról volt szó.”

Az elmúlt szezonok eredményeiből kiindulva Capito alighanem amiatt aggódik, hogy a Volkswagen sikereit árnyékolja be Loeb – kifizetődő arra fogadni, hogy jövőre is VW-versenyző lesz a WRC bajnoka. A csapatvezetőnek az is megfordult a fejében, hogy neki is alkalmi versenyzőket kellene igazolnia. „Ha úgy döntenénk, mondjuk, hogy Jari-Mattit kivesszük az autóból egy versenyre, akkor behozatnánk egy másik versenyzőt, aki 10-15. helyen menne a pályán, a legjobb körülmények között, és nyerne. De ki lenne az? Ki tudná megverni Loebet ugyanolyan körülmények között? Senki.” 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: