Steward
Strommer Benjamin
Pontállások Versenynaptárak Pilóták Csapatok
2019. február 20. szerda

Pozitívan tekintenek a jövőbe az F1-es pilóták - az Instagramon mindenképp

Valtteri Bottas egy időre búcsút vesz a havas lappföldi tájtól:

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Last day in for a while #VB77 #lapland #finland

Valtteri Bottas (@valtteribottas) által megosztott bejegyzés,

Max Verstappen egy lelátón ülve réved a távolba:

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Waiting for the 2019 season to start like... @exact

Max Verstappen (@maxverstappen1) által megosztott bejegyzés,

Daniel Ricciardo pedig a szokásos mosolya nélkül, de mindenképp stílusosan várja a 2019-es szezont:

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

tanned on black on white

Daniel Ricciardo (@danielricciardo) által megosztott bejegyzés,

Folytatódik az MNASZ tehetséggondozó programja

Oláh Gyárfás, az MNASZ elnöke posztolta az alábbit a közösségi oldalán:

"Idén folytatjuk versenyzőink támogatását az MNASZ Tehetséggondozó Program keretein belül. A kikerült pályázati felhívás értelmében, FIA és FIA CEZ sorozatok versenyein való induláshoz nyújtunk nevezési díj támogatást. Külföldi és hazai rendezésű versenyekre is lehet pályázni.

A legfontosabb a Magyar Autósport számára az utánpótlás és a már sikereket elért versenyzők támogatása. Bízom benne, hogy újabb nemzetközi sikerekhez tudunk most fontos lendületet adni.

https://mnasz.hu/hu/hirek/?page=0#news-1169 "

mnasz

 

Újabb előzetes a WRC új szupersztárjáról szóló filmhez

Idén áprilisban film jelenik meg a WRC pontversenyét jelenleg vezető Ott Tanakról, akinek nagyon kalandos útja volt addig, amíg a rali-vb egyik legnagyobb sztárjává nőtte ki magát – a gyerekkoráról, a magánéletéről és természetesen a karrierjéről is szó esik majd benne, többen is megszólalnak a versenyzővel kapcsolatban. Íme a legfrissebb előzetes:

Ez történt a tesztelés második napján (videó)

Leclerc révén ismét a Ferrari diktálta a tempót, Ricciardo elhagyta hátsó szárnyának fontos elemét, Albon pedig kétszer is megpördült.

Így mozog Sainz alatt a McLaren

Hogy tetszik az új McLaren mozgása? Íme egy Sainz-kör Barcelonából az idei tesztről - alatta pedig egy összehasonlítás Fernando Alonso egyik tavalyi körével:

Az Alfa Romeo sokak számára úgyis csak Team Raikkönen lesz

Akkor miért ne lenne létjogosultsága ennek a logónak? A vörös keresztet a finn zászló kék keresztje váltotta fel, a kígyó helyét pedig egy jégkrém. Egyiket sem kell túlmagyarázni.

 

Nyolc versenyzőt igazolt a Sauber Junior Team

A Sauber név 2019-ben az utánpótláskategóriákban él tovább: annak ellenére, hogy a Formula-1-es istállót Alfa Romeo Racinggé nevezték át, a gárda 2018 végén létrehozott nevelőprogramja Sauber Junior Team néven fut tovább Formula-2-es, Formula-3-as és Formula-4-es szinten. A svájciak a Charouz Racing Systemsszel működnek együtt, melynek autói a megszokott Sauber-színeket viselik. Nyolc versenyzőt igazoltak le, akik közül a legismertebb a GP3-as harmadik helyezett Callum Ilott, aki idáig a Ferrari-akadémiához tartozott.

A Sauber Junior Team felállása:

F2: Callum Ilott, Juan Manuel Correa

F3: Lirim Zendeli, Fabio Scherer, Raoul Hyman

F4: Roman Stanek, Alessandro Ghiretti, Theo Pouchaire

A DTM-be igazol Ferdinand Habsburg

A Formula-3-as Európa-bajnokság futamgyőztese, Ferdinand Habsburg – aki az utolsó magyar király, I. Károly dédunokája – együlésesekről túraautókra vált, és a DTM-ben folytatja. A 21 éves osztrák pilótát az Aston Martin igazolta le, Paul di Resta, Jake Dennis és Daniel Juncadella csapattársa lesz az R-Motorsportnál. Vele együtt 16 versenyző személye ismert a 2019-es rajtrácson.

Nektek feltűnt már, milyen fényesek a Pirelli idei abroncsai?

Ez amiatt van, mert az olasz cég - az F1 történetében először - króm öntőformákat használ, amivel fényesebb felületűek lesznek az abroncsok. Korábban már az F2-ben kipróbálta ezt a Pirelli. Teljesítménybeli hatásuk nincs, viszont jól néznek ki, igaz?

 

Videón Albon kicsúszása

Videón Alexander Albon kicsúszása. Mi tagadás, nem így kell kezdeni egy F1-es karriert:

 

Van egy ember, aki szabadidejében halót rajzol régi F1-es autókra

Nevesül az 1992-es Williams FW14B-re, a 2005-ös Renault R25-re és az 1999-es McLaren MP4-14-re. Nem kérdezzük meg, hogy tetszenek-e.

Így festett di Grassi szemszögéből az utolsó métereken megszerzett győzelem

A brazil elmondása szerint annyi adrenalint még sohasem érzett magában, mint a Mexikóváros ePrix utolsó körében, amelynek legvégén sikerült megelőznie az energiájából kifogyó Mahindrát.

Grosjean megautóztatta a gyerekeit Barcelonában

Sokmindent csinálnak csemetéikkel az F1-es apukák, amit előszeretettel meg is osztanak a közösségi oldalaikon, de azért az ritka, hogy valaki egy versenypályán autóztassa meg őket. Romain Grosjean két fiának, Sachának és Simonnak mutatta meg testközelből Barcelonát. Vajon egy napon ők is száguldanak majd rajta versenyautóval?

Konstruktőri hitvallás - a Ferrari megemlékezett az alapító 121. születésnapjáról

Február 18-án volt 121 éve, hogy megszületett Enzo Ferrari, a hamar legendássá vált olasz autógyártó alapítója. A márka nem is mulasztotta el a szellemének megidézését néhány archív felvétellel és a néhai elnök megnyilatkozásaival.

Új fiatal tehetséget választott ki a Red Bull

Egy új-zélandi fiatal, a sokra tartott Liam Lawson hívta fel magát a Red Bull figyelmét, melynek következményeként bekerült a csapat juniorprogramjába. A 17 éves pilóta a NZ Formula Ford bajnoki címét szerezte meg hazájában, majd második lett az ausztrál és a német Formula-4-es bajnokságban, 2019 elején pedig a Ferrari-junior Marcus Armstrongot, illetve a Mercedeshez tartozó Lucas Auert megelőzve behúzta a Toyota Racing Seriest is. Lawson most a Formula European Mastersben folytatja a Red Bull támogatottjaként, csapattársa a szintén az energiaitalosokhoz kötődő Yuki Tsunoda lesz.

liamlawson

„Ennyi elég is volt a WRC-ből” a kétszeres világbajnoknak

Születésnapi ajándékként rajthoz állt a hétvégi Svéd Ralin a futam történetének második legsikeresebb pilótája, Marcus Grönholm - a korábbi ötszörös svéd győztes azonban ezúttal nem nagyon találta a ritmust a havas-jeges, bár sok alkalommal inkább csak sáros utakon. Az 51 esztendős korábbi kétszeres világbajnok utoljára 2007-ben ment teljes szezont a rali-vb-n, azóta egy-két "bohóckodáson" kívül nem szerepelt sehol, WRC-futamon pedig 2010 óta egyszer sem láthattuk versenyautóban. A mostani versenyen elmondása szerint alulmúlta saját elvárásait, hiszen az első két szakaszon kétszer pördült meg, a harmadikon beesett a fák közé és a tempója is messze elmaradt minden más WRC-étől - egyelőre elég volt neki ennyi a visszatérésből.

"Ilyen körülmények között, ahogy a nyomok és az utak alakultak, nehezebb volt, mint ahogy arra számítottam. Hogy megyek-e máshol? Nem, most ez elég is volt, nem indulok Finnországban sem" - mondta Grönholm. A futamot megnyerő Ott Tanak viszont örült neki, hogy egy mezőnyben szerepelhetett 2000 és 2002 világbajnokával: "Jó, hogy itt volt. Most nem volt könnyű vezetni ilyen körülmények között, de szerintem számára az élvezet volt a lényeg és azt hiszem, hogy az megvolt."

grönholm

fotó: Szabó Attila

Kedden se gördülhet pályára a Williams, tovább csúszik a csapat tesztje

A Williams az egyetlen F1-es csapat, amely nem készült el a 2019-es barcelonai teszthét kezdetére, így a mai napon, hétfőn nélkülük köröznek a többiek. Az eredeti hírek szerint kedden már ott lehettek volna a pályán Robert Kubicáék, Claire Williams csapatfőnök azonban hétfőn délután azt közölte, hogy úgy fest, "legkorábban szerdán lehetünk olyan pozícióban, hogy a pályán legyünk. Ez természetesen extrém csalódást keltő, de sajnos ez a helyzet" - tette hozzá.

will_1

Sisakkamerából nézhetjük meg Ricciardo körét az új Renault-val

Ezt látta az ausztrál:

 

Videón: Raikkönen a kavicságy fogságában

Az Alfa Romeo finnje a 9 órai kezdés után 5 perccel, kivezető körén dobta el, közreműködve az első piros zászlóban.

Élő tesztközvetítésünk itt található meg.

Ehhez viszonyítsuk a teszteredményeket: videón Vettel tavalyi nem hivatalos pályacsúcsa

A 2018-as előszezon utolsó előtti tesztnapján 1:17,182-es nem hivatalos körrekordot futott a Ferrari németje a hiperlágy gumikon: ez volt a tavalyi felkészülési időszak legjobb eredménye. Kíváncsian várjuk, a várt 1,5 másodperchez képest mennyi lesz az idei gépek lassulása – de addig is hangolódjunk a tesztekre Vettel előző évi körével, méghozzá 360 fokos felvételen:

 

21 autó ütközött a daytonai gigabalesetben

A vasárnapi Daytona 500-ból már csak 10 kör maradt hátra, amikor jött a – NASCAR-os szóhasználattal – Big One: a Paul Menard hibája folytán bekövetkezett láncreakció 21 áldozatot követelt. Sérülés szerencsére nem történt.

A 2019-es NASCAR-idénynyitót Denny Hamlin nyerte Kyle Busch és Erik Jones előtt, azaz a Joe Gibbs Racing Toyotái kisajátították a dobogót.

Olvastad már?