Steward
Strommer Benjamin
Pontállások Versenynaptárak Pilóták Csapatok
2019. január 18. péntek

A Red Bull üdvöskéje nem tud veszíteni

Dan Ticktum lehet a következő ász az energiaitalosok paklijában, ám a brit pilótának egyelőre nincsen elég licencpontja ahhoz, hogy bemutatkozzon a Forma-1-ben. A tavalyi és tavalyelőtti Makaói Nagydíj győztese ezért az ázsiai F3-as bajnokságban próbál meg többet gyűjteni. A brit pilóta a sorozat burirami nyitóversenyét nem fejezte be, a második futamon az ötödik helyen zárt, harmadjára pedig csak odaért a dobogóra, a második helyre. Ticktum autójából kiszállva mindent és mindenkit szidott a győzelem elvesztéséért, a dobogón pedig inkább kivonta magát a pezsgőlocsolásból.

A sorozat magyar pilótája, Keszthelyi Vivien egy-egy 8., 9. és 11. hellyel zárta hétvégéjét.

Megéri az új formulaautós szériában versenyezni

A Formula-3-as Európa-bajnokság – melyet utolsóként Mick Schumacher nyert meg – két szériában él tovább 2019-től: az FIA Formula-3 az F1-es nagydíjhétvégék programjába kerül új generációs, halóval felszerelt versenygépekkel, de a korábbi technikát sem selejtezik le, és a Formula European Masters széria formájában él tovább a DTM égisze alatt, melynek helyszínein az Európa-bajnokság legtöbb futamát is tartották.

A DTM-főnök Gerhard Berger közbenjárásának köszönhetően a széria legjobb pilótái nem mindennapi jutalmazásban részesülnek. Pénzdíj helyett az első három helyezett részt vehet a túraautós széria szokásos év végi újonctesztjén, közülük a legmeggyőzőbben teljesítő pedig rajthoz állhat egy versenyen 2019-ben. Emellett a kategória bajnoka a japán Super Formulában tesztelhet.

A kilencfordulós sorozatba eddig 9 csapat adta le nevezését 20 autóval, melyek pilótái között ott lesz  a sokkoló makaói balesetet megúszó Sophia Flörsch.

Impozáns az IndyCar legendás csapatfőnökének vitrinje

És ez még csak egyféle trófea - az Indy 500-győzelmekért kapott Borg-Warner kicsinyített mása, a Baby Borg. Ebből is van neki 17. Na és micsoda fotókat lehet velük megkomponálni!

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Greatness. // Repost @team_penske: Tonight Roger Penske received his 17th Baby Borg Trophy after @12WillPower's #INDY500 win at @indianapolismotorspeedway last year. #INDYCAR

NTT IndyCar Series (@indycar) által megosztott bejegyzés,

 

A nap, amikor Fernando Alonso majdnem a felvezető körön odacsapta

A 2008-as spanyol rajt előtti események az F1 Twitterbejegyzése szerint hűen kifejezik azt, ahogy az ember januárban érzi magát, miközben próbálja összeszedni az életét az ünnepek után.

 

Hat csapat között oszlik meg az F1-es futamgyőzelmek több mint háromnegyede

A statisztika annak kapcsán került elő az F1 hivatalos Twitterfiókján, hogy a publikálás idején 59 nap volt még hátra a 2019-es szezonkezdésig, ez pedig pontosan annyi nap, ahány futamgyőzelmet a Red Bull aratott eddig története során. Ezzel a Red Bull az örökranglista hatodik helyére jó, de érdekes belegondolni, hogy az ő F1-ben töltött idejük, hasonlóan a Mercedeséhez, töredéke a top 6-ban szereplő többi csapaténak.

 

Így készült a Mercedes vicces téli videósorozata

A Meredes a holtszezonban is igyekezett szórakoztatni követőit, "érdekes" videókat posztolt Hamiltonnak és Bottasnak öltözött emberek kalandjairól - most erről tett közzé egy összeállítást némi színfalak mögötti jelenetsorral kiegészítve. A lapozható videó:

 

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Sledging. Snowball fights. Singing. Champagne celebrations! You've seen our Winter Break series, now take a behind the scenes look at how we made it happen... Swipe left to see the full video

Mercedes-AMG F1 (@mercedesamgf1) által megosztott bejegyzés,

DTM: 19 éves dél-afrikait igazolt a BMW

A BMW bejelentette új versenyzőjét a következő szezonra: 1999-es születésű Sheldon van der Linde a német túraautó-bajnokság első dél-afrikai nemzetiségű résztvevője. Az autósportos családból származó Sheldon – bátyja, Kelvin szintén versenyző, ahogyan nagyapjuk is az volt – 15 évesen országos bajnoki címet nyert hazájában, 2016 óta pedig minden szezont másik bajnokságban töltött: az Audi TT Cup után a német TCR-, majd GT-bajnokság következett, utóbbiban testvérével osztozott az autón. Van Der Linde mindhárom sorozatban versenyeket nyert, a pontversenyekben pedig sorban negyedik, harmadik és második helyen végzett – egyébként végig a BMW riválisa, az Audi színeit képviselve.

Decemberben azonban már a bajorok M4-esével vett részt a hivatalos újoncteszten, és olyan meggyőzően szerepelt, hogy a BMW leigazolta 2019-es hat gyári versenyzője közé. Ő lesz az egyedüli új érkező, a WTCR-be, Hyundaihoz igazoló Augusto Farfus helyén.

A BMW 2019-es DTM-felállása:

BMW Team RMG: Timo Glock, Bruno Spengler, Marco Wittmann

BMW Team RBM: Philipp Eng, Joel Eriksson, Sheldon van der Linde

(a csapatbajnokságban Glock és Eng hivatalosan a BMW Team RMR versenyzőjeként lesz értékelve)

Miből lesz a cserebogár? Az F1 legnagyobb sztárjai egy évtizede és ma

Naná, hogy az F1 sem maradhatott ki a #10yearschallenge-kihívásból, amelynek lényege, hogy ismert vagy kevésbé ismert emberek mutatják meg, milyenek voltak tíz éve, és milyenek most. George Russell posztját mutattuk már, most jöjjön ugyanebben a témában az F1 hivatalos instagram-fiókjának bejegyzése, amelyben a hat legnagyobb sztárról kutakodott az arcíhvumok legmélyén.

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Ten years, and MANY race wins later... • #10yearchallenge #2008vs2018 #F1 #Formula1 #LewisHamilton #SebastianVettel #KimiRaikkonen #DanielRicciardo #MaxVerstappen #RobertKubica

FORMULA 1® (@f1) által megosztott bejegyzés,

 

Na és a sauberes álomcsapatotok hogy nézne ki?

12 jelölt, két választandó versenyző az F1 instagram-bejegyzésében. 

 

Raikkönenék havas versenyzésre indultak

Újabb fotót posztolt közösségi oldalán Kimi Raikkönen - az alábbi fotóhot azt írta, hogy "snow racing day".

 

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Snow racing day.

Kimi Räikkönen (@kimimatiasraikkonen) által megosztott bejegyzés,

Ilyen egy motoros tűzijáték a Dakaron

Szenzációs felvétel:

Súlyosnak tűnő sérülést úszott meg a navigátor a Dakaron

Nagyot esett az idei Dakar Rali utolsó előtti szakaszán Stephane Peterhansel és David Castera, a navigátor pedig olyan ütést kapott, hogy megsérült a háta - gerinctörés gyanújával szállították kórházba. Szerencsére azonban a vizsgálatok során kiderült, hogy ennyire mégsem rossz a helyzet, az orvosok tájékoztatása szerint "csak" megzúzódott a gerince, de nem tört el és szalagsérülést szenvedett - azt mondják, hogy következmények nélkül felépülhet a bukás után. 

05119003_750

fotó: dppi

Valószínűleg nem tudsz olyat kérdezni a Mercedestől, amit ne tudnának az autóról

Még azt is tudják, hányszor használta fel- vagy leváltásra az autót a két versenyző, Lewis Hamilton és Valtteri Bottas 2018-ban. Hatszámjegyű az összeg.

 

George Russell egy erős montázzsal jelentkezett az új közösségi médiás trendre

Ismert és kevésbé ismert emberek a #10yearschallenge hesteg alatt futó kihívás során 10 évvel ezelőtti és mai fotókkal töltik meg a különböző közösségimédia-felületeket, megmutatva, egy évtized alatt mekkora változás állt be az életükben. George Russell, a Williams újoncszezonjára készülő versenyzője például kifejezetten messzire jutott 2009-es önmagához képest.

 

„Kihajtogatta” a McLaren 2019-es rajtszámait

Nem is néz ki rosszul sem Sainz 55-öse, sem Sainz 4-ese.

 

Tíz évvel ezelőtti hungaroringi balesetére emlékszik vissza Felipe Massa

„Köszönöm, Isten” – posztolta Instagramra a brazil pilóta, visszaemlékezve arra, hogy 2009 júliusában az égieken múlt, hogy nem járt sokkal súlyosabb következményekkel balesete, így tíz évvel később hálát adhat azért, hogy megúszta. (Mindezt persze a legújabb közösségi médiás trend, a tízéves kihívás apropóján.)

 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

2009 -2019 . Thank you God

Így vezet egy finn ötéves

Finnországban kis túlzással előbb tanulnak meg az erre fogékony gyerekek hóban versenyezni, mint írni-olvasni. Elias Ritanen is csak öt esztendős, de már...

Videó: Ogier nem kíméli az új festésű Citroent

Az elmúlt hat év rali-világbajnoka, Sebastien Ogier alapos munkára késztette új autóját, az immár 2019-es festésben pompázó Citroen C3 WRC-t - négy perc a francia Monte-tesztjéről:

Gasly a Nordschleife kanyarjaival készül

Na de nem a valóságban, "csak" a szimulátoron: a Red Bull fiatalja "ezt nem lehet megunni" szöveggel posztolta az alábbi videót:

 

Magyarországon eladó a Skoda Motorsport első tréning Octaviája

A Kárai Exclusive Racing Car Service posztja:

Nemrég kérdeztük, hogy meg tudjátok-e tippelni, milyen projektbe fogtunk. Akkor jött néhány helyes megfejtés, de most eláruljuk, hogy milyen kincset is rejtegetünk valójában:

Nos, az autó egy eredeti Skoda Motorsport tréning autó, melyből összesen 30 darabot gyártottak és a nagy nevek kapták a WRC mellé, hogy azért mégse az éles autó épségét tegyék kockára, veszélyeztetve ezzel a rajthoz állást a versenyen. 

Kutatómunkánk eredménye szerint a tulajdonunkban lévő példány az 1-es sorszámú, vagyis elsőként látott napvilágot a harmincból. Azt is megtudtuk, hogy jelenleg az állomány fele van magánkézben, a többi még a mai napig a Skoda Motorsport tulajdonában maradt. 

Az élményért egy 1.8T motor felel, amiről jól tudjuk, hogy mekkorákat lehet vele kúpolni, főleg miután alanyunk szívét az MTM tuningolta. 

A kaszni gyárilag bukócsöves, semmi sem utólagos átalakítás, így friss műszakit is kapott, akár a boltba is járhatsz vele és ha esetleg parázol, hogy lekésel az akciós szerszámkészletről, elrúgod egy bukkanón, akkor sincs para, mert a külső tartályos ProFlex-ekkel élmény a földetérés. 

Információink egy része egyenesen a Skoda Motorsport munkatársától származik, aki azt is elmondta, hogy az állomány amortizációjának köszönhetően egy ilyen jó állapotban lévő darab remek befektetés lehet bárki számára.

Éppen ezért eladásra is kínáljuk az autót, hogy valaki elérhető áron juthasson hozzá a WRC történelem egy kis szeletéhez. 

A dizájnt rally fotók alapján ismét a B Visuals készítette.

Akit komolyan érdekel az autó:+36302823-928

 

Már másképp kell hívni az IndyCart

Az elmúlt öt évben a szerződés szerint a Verizon volt az IndyCac névadó szponzora, ez a megállapodás azonban decemberben lejárt. Ugyan az Emirates és a FedEx is szerette volna ezt átvenni, ám végül nem ők, hanem a japán NTT lett a befutó - sőt, nem csak a sorozat névadója lesz, hanem a fő technikai partnere, ahogy az Indianapolis Motor Speedwaynek, az Indy 500-nak és a NASCAR indianapolisi Brickyard 400-asánnak. Az NTT egyébként már 2013 óta támogatja a Chip Ganasi Racinget.

Tehát innentől NTT IndyCar Series a sorozat hivatalos neve.

Olvastad már?