Steward
Varga Ákos
Pontállások Versenynaptárak Pilóták Csapatok
2018. október 21. vasárnap

Nem tudjuk megunni az IndyCar belső kamerás felvételeit

Az IndyCar Twitter-oldalán ezúttal Sébastien Bourdais tavaszi Long Beach-i menetébe engedett betekintést a nézőknek, amelyből kiderül, mennyire huplis az egész tengerparti pálya felülete, amit ráadásul még nehezebbé tesz az, hogy az IndyCar autóiban még szervó sincs... nézzük, és mi fáradunk el.

 

Hamilton könnyebben választ Alonso és Rosberg közül, mint Bottas és Button közül

A Mercedes pilótájának villámkérdésekre kellett válaszolnia az alábbi interjúban – a felsorolt két dolog vagy személy közül kellett kiválasztania, hogy mi vagy ki áll közelebb a szívéhez.

Persze azok az F1-es vonatkozású kérdések voltak a legérdekesebbek, amikor eddigi csapattársai közül kellett egyre rámutatnia. Fernando Alonso és Nico Rosberg közül azonnal rávágta előbbit, ám Jenson Button és Valtteri Bottas esetében passzolt. „Nem igazán érdekel” – mondta kicsit lekezelő hangvétellel.

Még egy eset volt, amikor Hamilton nem bökött rá senkire, mégpedig amikor a két futólegenda, Mo Farah és Usain Bolt közül kellett volna választani. A saját kutyái között viszont kicsit kelletlenül, de hajlandó volt sorrendet felállítani: halkan megsúgta, hogy Roscoe-t jobban kedveli, mint Cocót.

Vettel piros zászlós köre – látjátok a büntetés okát?

A német három rajthelyes büntetést kapott, amiért nem csökkentette időben és kellő mértékben a tempóját, amikor elhaladt az első pirosan villogó tábla mellett. 

Vettel nem úszta meg, lépkedhet hátrafelé a rajtrácson

Ahogy arról korábban beszámoltunk, Sebastian Vettel vétségét vizsgálni kezdték az USA Nagydíj versenybírói, a német ugyanis nem csökkentette kellően sebességét az első szabadedzésen a piros zászlók belengetésekor. A döntés fél órával a második gyakorlás leintése után született meg, ennek értelmében pedig a Ferrari pilótája három rajthelyes hátrasorolásban részesült az időmérőn elérendő eredményéhez képest, emellett pedig két büntetőpontot is kapott. Ha figyelembe vesszük, hogy két héttel ezelőtt Esteban Ocon is pontosan ugyanilyen büntetést kapott ugyanezen szabálysértésért, következetesnek nevezhető az ítélet. Az FIA közleményében "rendkívül komoly ügynek" nevezte a piros zászló figyelmen kívül hagyásának vétségét.

Az tehát már biztos, hogy Vettel nem rajtolhat a 4. helynél jobb pozícióból a vasárnapi austini futamon, ami a legkevésbé hiányzik neki egy olyan hétvégén, amikor egyébként is a küszöbén áll annak, hogy utolsóként ő is kiessen a bajnoki címért folyó küzdelemből. Ha ezen a hétvégén több mint hét pontot veszít Lewis Hamiltonhoz képest, a brit már most ötszörös bajnokká avanzsál.

vettel

Dp5hwK0XcAUIrmT

A Toro Rossók voltak a leggyorsabbak a kvalifikációval: meg is van az utolsó két hely

Mert bizony, ismét kicserélték az erőforráselemeket Brendon Hartley és Pierre Gasly autójában, ami automatikusan utolsó rajthelyes indulást jelent a Toro Rosso-Honda két pilótája számára. A Honda F1-es főnöke, Toyoharu Tanabe elmondása szerint a Japán Nagydíjon használt egységek átvizsgálása során találtak némi okot az aggodalomra, és úgy vélték, hogy stratégiailag a cserével járnának legjobban a szezon hátralévő versenyeire.

Dp4RuaUX4AAv9po

Vettel túl gyors volt a piros zászlónál, rajtbüntetést kaphat

Sebastian Vettel már most is minimális bajnoki esélyei a Föld középpontjáig lezuhanhatnak, a németet ugyanis a versenybírók magukhoz hívatták egy az első szabadedzésen történt olyan incidens miatt, amelyet elég nehéz rajtbüntetés nélkül megúszni. Az adatok alapján az a gyanú merült fel, hogy Vettel nem csökkentette kellően a sebességét, amikor az első edzésen belengették a piros zászlót, miután a kicsúszó Charles Leclerc autója jelentős mennyiségű kavicsot hagyott a pályán. Egy futammal ezelőtt, Suzukában Esteban Ocon három rajthelyes büntetést kapott ugyanilyen vétségért, így hacsak a Ferrari pilótája nem tudja nyomós érvekkel kimagyarázni tettét, ő is ilyesmire számíthat az USA Nagydíj rajtrácsán. 

00118020_088

Toyota márkatalálkozónak is beillett a Kiss Norbi nevével fémjelzett alapítvány ünnepsége

Toyota márkatalálkozónak is beillett idén a Heves megyei Kápolnán a Macskaárvaház Alapítvány Állatok Világnapi ünnepsége. A Kiss Norbi kétszeres Európa-bajnok nevével fémjelzett állatvédő alapítvány aktivistái a Toyota Magyarország és a Toyota Gyöngyös jóvoltából állatterápiás meseerdőt telepítettek és tiszafa csemetékből elkészítették a legkörnyezettudatosabb autógyártó márkalogóját is, amely innentől kezdve a levegőből is látható lesz Kápolnán. Ráadásul az, hogy szinte minden meghívott vendég Toyotával érkezett, csak a véletlen műve volt, viszont az autók nagyon jó díszletül szolgáltak a márka által támogatott állat- és természetvédő rendezvénynek.

Elképesztően szoros a harc az ORB-szezonzáró előtt

Mivel ERC-futamnak készül a Nyíregyháza Rali, már az idei ORB-verseny is ennek megfelelően lesz lebonyolítva – a megszokottnál több versenykilométert kell teljesíteniük a résztvevőknek, így a megszerzett pontok is többet érnek. Ezúttal másfélszeres szorzóval számít majd be az év végi értékelésbe, ráadásul ezt mínuszolni sem lehet, tehát gyakorlatilag már most megnézhetjük, hogy az eldobott eredmények után ki hogyan áll, a nyíregyházi pontszámokat mindenképpen meg kell tartani. (Az eddigi hét versenyből a két legrosszabb eredményét mindenki eldobja)

Nos, ezek alapján jelenleg úgy áll az élmezőny, hogy:

Vincze Ferenc 149 pont

Turán Frigyes 148 pont

Hadik András 140 pont

Kazár Miklós 127 pont

Vagyis még minimum hárman, de inkább négyen lehetnek bajnokok!

qrf4woglcfwedckur81x_lg

fotó: Farkas Tamás

Az Audi után a Peugeot is kiszáll a ralikrossz-vb-ről, bajba kerülhet a széria

Miután az Audi közölte, év végén megvonja támogatását Mattias Ekström csapatától, az EKS-től, a Peugeot is bejelentette kiszállását. A francia gyártó csak 2018-ban indított teljes gyári alakulatot, a kötelékében Sebastien Loebbel.

A gyár nem titkolja, hogy az ok a ralikrossz-vb elektromos váltása, egészen pontosan az azt övező bizonytalanság. A korábbi tervek szerint a WRX 2020-ban szabadult volna meg a benzinmotoroktól: a Peugeot gyári csatlakozása mögött is ez állt. Az elektromotorok bevezetését 2021-re halasztották, a pontos szabályokat pedig továbbra is homály fedi. Ezt a huzavonát elégelte meg a Peugeot és Audi.

A Ford 2017 végén szállt ki, a két másik cég távozásával pedig egyetlen gyártó marad a világbajnokságon, a Johan Kristofferssonnal elmúlt két szezont domináló Volkswagen. Az ellenfelek hiánya miatt azonban a WRX világbajnoki státusza kerülhet veszélybe. Emlékezzünk, éppen ez történt a WTCC-vel, amikor a gyártók kiszálltak.

Amikor Massa Monacóban szó szerint kitolta honfitársát a pályáról

Az eset 2002-ben történt, amikor a fiatal brazil a Sauberrel küzdött a 10. pozícióért. Hogy milyen apropóból jutott eszünkbe? Az eset szenvedő alanya, Enrique Bernoldi éppen ma 40 éves. A curitibai pilóta, a Red Bull első pártfogoltja 2001-ben és 2002-ben két szezonon át versenyzett az Arrowsnál, pontot azonban egyet sem szerzett.

Aki 25 és 40 év között van, valószínűleg érteni fogja a Mercedes twitteres poénját

A Toro Rossóra új szponzorfelirat került az USA-ban, a KFC gyorsétteremlánc formájában. A Mercedes közösségi médiás felelőse az alábbi válasszal reagált:

„Két 9-es, egy nagy 9-es, egy 6-os extra szósszal, egy 7-es, két 45-ös, egyik sajttal, és egy nagy szóda lesz” – írta.

 

Ismerős valahonnan ez a rendelés? Hát innen:

Te is így élsz meg egy F1-es nagydíjat?

A WTF1.com készített szórakoztató kisfilmet arról, mi történik a tipikus F1-es rajongóval futam előtt és közben.

Mick Schumacher rajthoz áll a legendás Makaói Nagydíjon

Mielőtt 2019-ben kategóriát vált, a Formula-3-as Európa-bajnok Mick Schumacher még teljesít egy F3-as versenyt, novemberben Makaóban. Az ifjú német tavaly már szerepelt a megmérettetésen: célba nem ért, ám a leggyorsabb kört ő teljesítette. Apja, Michael Schumacher 1990-ben megnyerte a Makaói Nagydíjat – második próbálkozásra.

A rajtrács természetesen tömve lesz az F3 nagyágyúival: indul Schumacher bajnoki riválisa, az Eb-t ezüstérmesként záró Dan Ticktum, a 2017-es makaói győztes, Schumacher mind a négy csapattársa a Premával (Schwartzman, Armstrong, Zhou, Aron), továbbá a japán F3-as bajnok Sho Tsuboi.

Fotó: ATP

Először tűnik fel egy ikonikus ital neve Formula-1-es autón

A történetét 1886-ban kezdő Coca-Cola, talán meglepő, de még sosem szerepelt szponzorfeliratként Formula-1-es autókon. Az új együttműködés értelmében a mindenki által jól ismert név felkerül Alonso és Vandoorne MCL33-asára az USA, Brazil és Abu Dhabi Nagydíjakon, a McLaren pedig a cég más márkáit is népszerűsíteni fogja. Ha szponzorok felhajtásáért osztanának pontokat (emlékezzünk arra a húzásra, mikor egy flipflop papucsokat forgalmazó gyártó nevét írták a halóra), a csapat biztosan az élmezőnybe tartozna.

Mit szóltok Alonso új cipőjéhez?

A kétszeres világbajnok osztotta meg közösségi oldalán az alábbit:

 

Grosjeannak csapata hazai versenyén egy rugóra járt az agya:

Ricciardo magyarázza el nekünk az austini F1-es pályát

A Red Bull ausztrálja az F1 2018 segítségével vezet minket körbe a hétvégi F1-es helyszínen - megtekintés a Youtube-on:

Az autósport a nők segítségével lesz újragondolva?

Ezt hirdeti legalábbis az alábbi, "Rethink racing" elnevezésű videó, amit a frissen megalapított W Series készített. Tényleg sikerül majd az új sorozat által bizonyítaniuk a hölgyeknek, hogy megfelelő támogatással ők is képesek lehetnek a férfiakkal azonos szinten küzdeni? És vajon egyszer a valóságban is elhangzik majd a videóban hallható kommentár, amikot a W Series egykori szereplője világbajnokká avanzsál? Kevés dologra vagyunk most annál kíváncsibbak, mint hogy mi lesz ebből!

Austini kalauzunk Lance Stroll

 Az USA Nagydíjra készülődve a Williams pilótája mutatja be szimulátoron az austini pályát. 

Hamilton alig hiszi el, hogy már a világ egyik leghíresebb épületére is felkerült a képe

Az USA Nagydíj hetén Austin előtt Hamilton még New York felé vette az irányt, hiszen ott is várt rá néhány fontos médiaszereplés. A legizgalmasabbnak viszont azt tartja, hogy egy időre most a város központi terén, a Time Square-en található Nasdaq-tőzsdeépület óriás LED-kijelzőjéről is ő köszön vissza. 

Emlékezzünk: ez történt a tavalyi USA Nagydíjon

Volt akció egy évvel ezelőtt Austinban - idézzük fel, hogy mi minden. Megtekintés a Youtube-on:

De mit keres egy F1-es autó 210 méter magasan?

A Red Bull új ötlete: ha már az Egyesült Államokban járunk, vigyünk fel egy F1-es autót a Miamiban lévő One Thousand Museum 210 méter magasan évő tetejére, majd kezdjük el elfüstölni a gumikat.

 

Olvastad már?