Steward
Vaszilykó Péter
Pontállások Versenynaptárak Pilóták Csapatok
2018. október 22. hétfő

A százhoz közelít a legendás angol F1-es kommentátor

Ha van ikonikus kommentátor a Formula-1 egyetemes történetében, akkor az Murray Walker. Az angol az évtizedek során gyakorlatilag összenőtt a világ (autó)sport-szerető közönségének az F1-gyel, a világ angolul beszélő része álmából felkeltve is felismeri Walker egyébként kifejezetten magas hangját, ami ettől függetlenül nagyon jól áll neki.

Egy napot elkéstünk vele, de ettől még Isten éltesse Murray Walkert!

 

Egy versenyt azért a Mercedes is megnyert

A leggyorsabb bokszkiállásért zajló összevetést: Bottas autóján 2,28 másodperc alatt cserélt kereket a csapat. A Williams és a Ferrari álltak még a képzeletbeli dobogóra.

Az USA Nagydíj nagy csatája: Így küzdött Hamilton, hogy világbajnok legyen

A helyezések akkori állása alapján ha Lewis Hamilton megelőzte volna a Max Verstappent, vb-címet érő pozícióba került volna. A brit megpróbálkozott, kanyarokon át fej-fej mellett haladtak,

(A videó a YouTube-ra átkattintás után indul.)

Raikkönen megkérdezte a dobogós szobában Hamiltontól, világbajnok lett-e

Az alábbi párbeszéd zajlott le az USA Nagydíj győztese és a még nem 2018-as világbajnok Lewis Hamilton között:

- Megnyerted a bajnokságot vagy nem?
- Nem.
- Nem tudtam!

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Just Kimi catching up on the news

Ez történt Austinban: Az USA Nagydíj hétperces összefoglalója

(A videó a YouTube-ra átkattintás után indul.)

Nyitókép: Tóth Zsombor / Qian Jun Motorsport Media

A Ferrari férfikara megint kitett magáért - most talán még jobban szólt az olasz himnusz

Van az olasz himnusznak valami egészen egyedi, magával ragadó hangulata, igazi induló. Ha a Formula-1-ben a Ferrari valamelyik versenyzője nyer, a csapattagok a dobogó alatt mindig rázendítenek teli torokból - most talán még jobban szólt az Inno di Mameli. Aki vezényel, igazi, jó csapatfőnök módjára: Maurizio Arrivabene.

 

Egy egyedülálló statisztikát is magáénak tudhat mostantól Kimi Raikkönen

Kimi Raikkönen immár tizehét éve, hogy bemutatkozhatott a Formula-1-ben, és hogy mennyire más volt az a korszak, amikor az első futamát nyerte (2003-ról beszélünk), jól mutatja, hogy még a kettővel korábbi motorformula volt érvényben.

A Jégember tehát nyerni tudott V10-es motorokkal, majd ahogy csökkent a motorok mérete, ő mindig ott volt - most pedig búcsúzóul (?) még a V6-os erőforrások korszakában is elsőként szelte át a célvonalat.

Senki nem tudott még háromféle motorkorszakban versenyt nyerni. 

Még az FIA-elnök is gratulált Raikkönennek

Amikor Kimi Raikkönen a Ferrari mindmáig utolsó vb-címét ünnepelte, még ő volt a csapatfőnök az olaszoknál... Mintha évtizedekkel ezelőtt lett volna.

 

Raikkönen győzelmi „öröme” F1-es kultpillanat marad

Természetesen Kimi Raikkönen öt és fél év után szerzett első győzelmét követően sem a finn volt az, aki éljenzett és kiabált a csapatrádiójában. Ezt megtették helyette a kollegái, miközben a történteket a mezőny rangidős pilótája csak így nyugtázta:

"Ja, kösz. Végre, b***** meg."

Hibás elemeket cserélt autóiban a Mercedes a futam előtt

Kapkodással indult a vasárnap délelőtt a Mercedes garázsában Austinban, a csapat ugyanis mindkét autóban kicserélte a vízpumpát, ami nem rutinszerű tevékenység a futam napján. Az USA Nagydíjra Lewis Hamilton és Valtteri Bottas autójába is új pumpát szereltek, ám az időmérő során Bottasén szivárgás jelentkezett. Az adatok ráadásul azt sugallták a csapat számára, hogy Hamilton rendszere is hajlamos lehet ugyanilyen meghibásodásra, így 44-es és a 77-es autón is elvégezték ugyanazt a cserét. A parc fermé szabályai szerint ez megtehető, ha azonos specifikációjú elemet szerelnek be a korábbi helyére, és a csapat így is tett. Korábban már bizonyított, használt vízpumpát kapott mindkét autó.

Hamilton az 1., Bottas a 3. helyről várja az USA Nagydíj rajtját, a brit pedig akár ötödik világbajnoki címét is bezsebelheti, ha legalább noylc ponttal többet gyűjt Sebastian Vettelnél. 

00118020_444

Spanyol bajnoki cím a TCR Europe-ban, Tassit hajszálnyi esélyétől is elütötték

Négy esélyes is maradt a szezonzáró második barcelonai futam előtt az idén TRC Europe néven első évét futó túraautós sorozatban, ám a képlet igencsak egyszerűen festett: a spanyol Mikel Azcona pontelőnye akkorára rúgott, hogy Tassi Attilának, Dusan Borkovicnak és Jean-Karl Vernay-nek is csak úgy lett volna esélye elkapni őt, ha nyernek, miközben Azcona minimális pontot szerez. A közelébe sem kerültünk a meglepetésnek, hiszen az esélyesek egyike sem állt az első öt rajthelyen. A második körben aztán kettőjük össze is ütközött: egy másik koccanás miatt kisodródó Borkovic telibe találta Tassi autóját. Mivel Vernay csak hetedik lett, a 21 éves Azcona kényelmesen futott a célba mögötte a nyolcadik helyen a Cuprával, hogy megünnepelhesse bajnoki címét. Volt magyar az év utolsó dobogóján is, Nagy Dánielt a második helyen intették le a beugróként nyerő Mike Halder mögött, a szintén vendégszereplő Michelisz Norbert pedig ezúttal a negyedik lett Ash Sutton nyomában.

A csapatbajnoki cím a Tassit és Josh Filest foglalkoztató, valamint Haldernek erre a hétvégére autót adó KCMG-hez került.

A bajnokság végeredménye:

EasyCapture1_3

Marquez az 1990-es évek konzoljátékait idézve meséli el 7 bajnoki címének emlékeit

Egy-egy a két kisebb kategóriában, öt pedig a MotoGP-ben eltöltött hat éve alatt. Marc Marquez a #Level7 címszó segítségével ünnepli motoros világbajnoki címeinek hetedik szintjét, méghozzá a '90-es évek virtuális játékainak stílusában. Pedig 1993-as születésűként a Super Mariót ő talán már nem is játszotta!

Biztosan be kellett engedni a Red Bull-pilótákat ebbe a cowboyüzletbe?

Divattanácsokkal érezhetően senki nem látta el őket előzetesen, mindenesetre Max Verstappen és Daniel Ricciardo új, texasi versenyoverallt választottak maguknak.

Beteg felesége miatt a demencia ellen száll versenybe Jackie Stewart

A háromszoros világbajnok skót versenyzőt az 1960-as és '70-es években tartó karrierje során végig támogatta és segítette a pálya széléről hű társa, Helen. Stewart elmondása szerint azonban egykoron éleseszű felesége ma időskori demenciában szenved, és ennek kapcsán indította el "Verseny a demencia ellen" elnevezésű kampányát, amelynek keretében ösztöndíjjal jutalmazza a betegséggel kapcsolatos kutatásban szép eredményeket elérő fiatal kutatókat, hogy segítségükkel mihamarabb előrelépést érhessen el az orvostudomány a demencia gyógyításában. 

Menjen a fenébe, aki ilyeneket kérdez – gondolja magában Vandoorne

Hányszor nyert a McLaren USA Nagydíjat? Mikor rendezték az elsőt? Mi az Egyesült Államok himnuszának a címe? Hány millióan laknak az országban?

Ilyen kérdésekre kellett volna tudnia a helyes választ Stoffel Vandoorne-nak a kvízben, amely megpróbáltatásnak a saját csapata tette ki. A végeredmény számára, meg talán a nézők számára sem lett a legélvezetesebb. Azt már ő sem értette, ennyi rossz válasz és kínos találgatás után hogyan lett 10-ből 8,5 pontja. "Valamelyikünk nem tud számolni" - mondta a kérdező, valószínűleg egy kacsintás kíséretében.

Megidézte az indianapolisi gumibotrány szellemét az egyik austini betétfutam

Mindösszesen hat autó részvételével rajtolt el az F3-as Észak-Amerika-bajnokság (a Mick Schumacher által megnyert F3 Eb kontinentális megfelelője) első futama az austini pályán, amely a Formula-1-es USA Nagydíj egyik betéteseményeként funkcionál ezen a hétvégén. Egyes helyszínen tartózkodó megmondóemberek az F1 presztízséhez méltatlannak tartják, hogy egy ilyen gyér mezőnnyel rendelkező bajnokságot társítottak hozzá, másoknak viszont rögtön a 2005-ös indianapolisi USA Nagydíj jutott eszébe, ahol a királykategória mezőnye is pontosan ennyi autóból állt, miután a Michelin-gumikat használó csapatok a veszélyesnek titulált abroncsok miatti bojkott okán nem álltak rajthoz.

Az észak-amerikai F3-at idén indította útjára az FIA, ám egyelőre nem egy sikertörténet az új sorozat, ráadásul ez a hatautós mezőny már szezonbeli csúcsnak számít: akadtak olyan versenyhétvégék, ahol mindösszesen négy volt a nevezők száma. A kétes értékű bajnoki címet mindenesetre már az austini szezonzáró előtt bebiztosította az amerikai Kyle Kirkwood, aki azonban idén emellett egy jóval népesebb bajnokságot, az USA F2000-es sorozatát is dominánsan nyerte.

Dp9zujaUcAAAfVs

Dp9zt5-WsAI2vCE

Lorenzo nem versenyezhetett a hétvégén, de még így is majdnem megsérült

Az előző két versenyhétvégén elszenvedett láb- és csuklósérülései miatt Jorge Lorenzo nem állhatott rajthoz a MotoGP Japán Nagydíján, így a kommentátori szakmába kóstolt bele egy kicsit. Nem sokon múlt azonban, hogy ezt a tevékenységes se ússza meg baleset nélkül, hiszen ahogy azt az alábbi videó is rögzítette, leszakadt a függönytartó a kommentátorfülkében. "Ha fél méterrel közelebb van, a fejemre esik!" - írta harag nélkül a spanyol.

Magnussen rosszul tette, hogy leállt teniszezni Dánia leghíresebb sportolójával

Merthogy Dánia leghíresebb sportolója jelenleg nem ő, hanem Caroline Wozniacki, a női tenisz egyik meghatározó alakja, aki az idei szezon óta grand slam-győztesnek is mondhatja magát. Magnussen pechére pedig kettőjüknek nem autóversenyzésben, hanem teniszben kellett összemérniük a tudásukat egy hazai termék reklámfilmjében, így pedig nem sok esélye volt nyerni. Jöhetett is a viccelődő magyarázkodás a Haas pilótája részéről: keresztbe fújt a szél, rossz minőségű volt a pálya talaja az ő oldalán, csakis ezért maradt alul.

VIDEÓ: Így 'versenyzett' egymással Hamilton és Vettel a harmadik edzésen

Egy kör Lewis Hamiltonnal a Mercedes AMG GT volánja mögött

Az ötödik világbajnoki címe küszöbén álló brit pilóta egy rajongót vitt el egy fuvarra az austini F1-es pályán.

Tassi győzött Barcelonában, Michelisz a dobogón

A Hell Energy Racing with KCMG magyar pilótája egyetlen pillanatra sem adta ki kezéből az éllovas pozíciót, miután az élről rajtolt a TCR Europe szezonzáró hétvégéjének első futamán, Barcelonában. A 19 éves pilóta sikerrel vette a verseny eleji biztonsági autós fázist, végül több mint három másodperccel húzta be szezonbeli második diadalát. Mivel a listavezető Mikel Azcona leszorult a dobogóról, a bajnoki cím eldöntése az utolsó futamra maradt - a spanyol mellett Tassi Attila, a futamot második helyen záró Dusan Borkovic, illetve Jean-Karl Vernay reménykedhet még.

A beugró Michelisz Norbert szintén remek versenyt zárt, kőkemény csatákat vívott riválisaival, melynek eredménye egy jó megérdemelt harmadik pozíció lett.

A TCR Europe utolsó futamát vasárnap 15:55-től a Sport 1 közvetíti.

Olvastad már?