Steward
Varga Ákos
Pontállások Versenynaptárak Pilóták Csapatok
2018. október 21. vasárnap

Megráncigálhatja akár az élmezőny bajszát is a Sauber?

A Ferraritól érkezett technikai igazgatóval, az Alfa Romeo matricája alatt újraélesztett ferraris műszaki háttérrel, valamint Kimi Raikkönen révén egy világbajnok pilótával felvértezve vág majd neki a 2019-es szezonnak a Sauber. A csapat komoly terveket dédelget, de vajon milyen magasságokba juthatnak? Erről is írtunk az Autósport és Formula Magazin legújabb számában.

gewb6k58k2xa9qm4vasu_lg

Hibás elemeket cserélt autóiban a Mercedes a futam előtt

Kapkodással indult a vasárnap délelőtt a Mercedes garázsában Austinban, a csapat ugyanis mindkét autóban kicserélte a vízpumpát, ami nem rutinszerű tevékenység a futam napján. Az USA Nagydíjra Lewis Hamilton és Valtteri Bottas autójába is új pumpát szereltek, ám az időmérő során Bottasén szivárgás jelentkezett. Az adatok ráadásul azt sugallták a csapat számára, hogy Hamilton rendszere is hajlamos lehet ugyanilyen meghibásodásra, így 44-es és a 77-es autón is elvégezték ugyanazt a cserét. A parc fermé szabályai szerint ez megtehető, ha azonos specifikációjú elemet szerelnek be a korábbi helyére, és a csapat így is tett. Korábban már bizonyított, használt vízpumpát kapott mindkét autó.

Hamilton az 1., Bottas a 3. helyről várja az USA Nagydíj rajtját, a brit pedig akár ötödik világbajnoki címét is bezsebelheti, ha legalább noylc ponttal többet gyűjt Sebastian Vettelnél. 

00118020_444

Spanyol bajnoki cím a TCR Europe-ban, Tassit hajszálnyi esélyétől is elütötték

Négy esélyes is maradt a szezonzáró második barcelonai futam előtt az idén TRC Europe néven első évét futó túraautós sorozatban, ám a képlet igencsak egyszerűen festett: a spanyol Mikel Azcona pontelőnye akkorára rúgott, hogy Tassi Attilának, Dusan Borkovicnak és Jean-Karl Vernay-nek is csak úgy lett volna esélye elkapni őt, ha nyernek, miközben Azcona minimális pontot szerez. A közelébe sem kerültünk a meglepetésnek, hiszen az esélyesek egyike sem állt az első öt rajthelyen. A második körben aztán kettőjük össze is ütközött: egy másik koccanás miatt kisodródó Borkovic telibe találta Tassi autóját. Mivel Vernay csak hetedik lett, a 21 éves Azcona kényelmesen futott a célba mögötte a nyolcadik helyen a Cuprával, hogy megünnepelhesse bajnoki címét. Volt magyar az év utolsó dobogóján is, Nagy Dánielt a második helyen intették le a beugróként nyerő Mike Halder mögött, a szintén vendégszereplő Michelisz Norbert pedig ezúttal a negyedik lett Ash Sutton nyomában.

A csapatbajnoki cím a Tassit és Josh Filest foglalkoztató, valamint Haldernek erre a hétvégére autót adó KCMG-hez került.

A bajnokság végeredménye:

EasyCapture1_3

Marquez az 1990-es évek konzoljátékait idézve meséli el 7 bajnoki címének emlékeit

Egy-egy a két kisebb kategóriában, öt pedig a MotoGP-ben eltöltött hat éve alatt. Marc Marquez a #Level7 címszó segítségével ünnepli motoros világbajnoki címeinek hetedik szintjét, méghozzá a '90-es évek virtuális játékainak stílusában. Pedig 1993-as születésűként a Super Mariót ő talán már nem is játszotta!

Biztosan be kellett engedni a Red Bull-pilótákat ebbe a cowboyüzletbe?

Divattanácsokkal érezhetően senki nem látta el őket előzetesen, mindenesetre Max Verstappen és Daniel Ricciardo új, texasi versenyoverallt választottak maguknak.

Beteg felesége miatt a demencia ellen száll versenybe Jackie Stewart

A háromszoros világbajnok skót versenyzőt az 1960-as és '70-es években tartó karrierje során végig támogatta és segítette a pálya széléről hű társa, Helen. Stewart elmondása szerint azonban egykoron éleseszű felesége ma időskori demenciában szenved, és ennek kapcsán indította el "Verseny a demencia ellen" elnevezésű kampányát, amelynek keretében ösztöndíjjal jutalmazza a betegséggel kapcsolatos kutatásban szép eredményeket elérő fiatal kutatókat, hogy segítségükkel mihamarabb előrelépést érhessen el az orvostudomány a demencia gyógyításában. 

Menjen a fenébe, aki ilyeneket kérdez – gondolja magában Vandoorne

Hányszor nyert a McLaren USA Nagydíjat? Mikor rendezték az elsőt? Mi az Egyesült Államok himnuszának a címe? Hány millióan laknak az országban?

Ilyen kérdésekre kellett volna tudnia a helyes választ Stoffel Vandoorne-nak a kvízben, amely megpróbáltatásnak a saját csapata tette ki. A végeredmény számára, meg talán a nézők számára sem lett a legélvezetesebb. Azt már ő sem értette, ennyi rossz válasz és kínos találgatás után hogyan lett 10-ből 8,5 pontja. "Valamelyikünk nem tud számolni" - mondta a kérdező, valószínűleg egy kacsintás kíséretében.

Megidézte az indianapolisi gumibotrány szellemét az egyik austini betétfutam

Mindösszesen hat autó részvételével rajtolt el az F3-as Észak-Amerika-bajnokság (a Mick Schumacher által megnyert F3 Eb kontinentális megfelelője) első futama az austini pályán, amely a Formula-1-es USA Nagydíj egyik betéteseményeként funkcionál ezen a hétvégén. Egyes helyszínen tartózkodó megmondóemberek az F1 presztízséhez méltatlannak tartják, hogy egy ilyen gyér mezőnnyel rendelkező bajnokságot társítottak hozzá, másoknak viszont rögtön a 2005-ös indianapolisi USA Nagydíj jutott eszébe, ahol a királykategória mezőnye is pontosan ennyi autóból állt, miután a Michelin-gumikat használó csapatok a veszélyesnek titulált abroncsok miatti bojkott okán nem álltak rajthoz.

Az észak-amerikai F3-at idén indította útjára az FIA, ám egyelőre nem egy sikertörténet az új sorozat, ráadásul ez a hatautós mezőny már szezonbeli csúcsnak számít: akadtak olyan versenyhétvégék, ahol mindösszesen négy volt a nevezők száma. A kétes értékű bajnoki címet mindenesetre már az austini szezonzáró előtt bebiztosította az amerikai Kyle Kirkwood, aki azonban idén emellett egy jóval népesebb bajnokságot, az USA F2000-es sorozatát is dominánsan nyerte.

Dp9zujaUcAAAfVs

Dp9zt5-WsAI2vCE

Lorenzo nem versenyezhetett a hétvégén, de még így is majdnem megsérült

Az előző két versenyhétvégén elszenvedett láb- és csuklósérülései miatt Jorge Lorenzo nem állhatott rajthoz a MotoGP Japán Nagydíján, így a kommentátori szakmába kóstolt bele egy kicsit. Nem sokon múlt azonban, hogy ezt a tevékenységes se ússza meg baleset nélkül, hiszen ahogy azt az alábbi videó is rögzítette, leszakadt a függönytartó a kommentátorfülkében. "Ha fél méterrel közelebb van, a fejemre esik!" - írta harag nélkül a spanyol.

Magnussen rosszul tette, hogy leállt teniszezni Dánia leghíresebb sportolójával

Merthogy Dánia leghíresebb sportolója jelenleg nem ő, hanem Caroline Wozniacki, a női tenisz egyik meghatározó alakja, aki az idei szezon óta grand slam-győztesnek is mondhatja magát. Magnussen pechére pedig kettőjüknek nem autóversenyzésben, hanem teniszben kellett összemérniük a tudásukat egy hazai termék reklámfilmjében, így pedig nem sok esélye volt nyerni. Jöhetett is a viccelődő magyarázkodás a Haas pilótája részéről: keresztbe fújt a szél, rossz minőségű volt a pálya talaja az ő oldalán, csakis ezért maradt alul.

VIDEÓ: Így 'versenyzett' egymással Hamilton és Vettel a harmadik edzésen

Egy kör Lewis Hamiltonnal a Mercedes AMG GT volánja mögött

Az ötödik világbajnoki címe küszöbén álló brit pilóta egy rajongót vitt el egy fuvarra az austini F1-es pályán.

Tassi győzött Barcelonában, Michelisz a dobogón

A Hell Energy Racing with KCMG magyar pilótája egyetlen pillanatra sem adta ki kezéből az éllovas pozíciót, miután az élről rajtolt a TCR Europe szezonzáró hétvégéjének első futamán, Barcelonában. A 19 éves pilóta sikerrel vette a verseny eleji biztonsági autós fázist, végül több mint három másodperccel húzta be szezonbeli második diadalát. Mivel a listavezető Mikel Azcona leszorult a dobogóról, a bajnoki cím eldöntése az utolsó futamra maradt - a spanyol mellett Tassi Attila, a futamot második helyen záró Dusan Borkovic, illetve Jean-Karl Vernay reménykedhet még.

A beugró Michelisz Norbert szintén remek versenyt zárt, kőkemény csatákat vívott riválisaival, melynek eredménye egy jó megérdemelt harmadik pozíció lett.

A TCR Europe utolsó futamát vasárnap 15:55-től a Sport 1 közvetíti.

Nyoma sincs esőnek az USA Nagydíj helyszínén

Noha az időjárás-előrejelzések alapján szombaton is komoly mennyiségű esőre lehetett számítani Austinban, néhány órával a harmadik szabadedzés kezdete előtt csontszáraz az aszfalt, és a nap is ki-ki kandikál a felhők mögül. Az FIA jóslata alapján az utolsó gyakorlás és az időmérő alatt 10% a csapadék esélye.

Láttátok már driftelni a safety cart?

Tömör gyönyör!

Egy nem is olyan rég még F1 ajtaján kopogtató fiatal sirámai

Jordan King tette közzé az alábbi szomorkodó posztot: „Két éve még F1-es autót vezettem a COTA-n, ma tévén nézem.”

Aki esetleg nem emlékezne, kicsoda Jordan King: a most 24 éves pilóta több GP2-es versenyt nyert, dúsgazdag apja pedig a Manor egyik vezetője volt. Ennek hála a csapat fejlesztőpilótaként alkalmazta, 2016-ban pedig az USA Nagydíj első szabadedzésén próbálhatta ki az autót. Útja azóta az IndyCarba vezetett.

Sapkadobálás az USA Nagydíj dobogója előtt? Rosberg ilyenre nem emlékszik

„Bocsánat fiúk, ez biztosan kamu. Nem emlékszem” – osztotta meg a 2016-os világbajnok az F1 posztját.

Tassi a pole-ban a TCR Europe szezonzáróján, Michelisz 5. helyen

A második szabadedzés után Tassi Attila az időmérőn sem talált legyőzőre Barcelonában, a hondás szerezte a rajtelsőséget csapattársa, John Files előtt. Harmadik helyre kvalifikált a bajnoki cím fő esélyese, Mikel Azcona, míg legközelebbi üldözője, Jean-Karl Vernay csak 13. lett.

A M1RA két magyar pilótája, a szezonzáróra beugró Michelisz Norbert, valamint Nagy Dániel ötödik és nyolcadik helyen zárta a kvalifikációt. Tassi matematikailag még bajnoki címre is esélyes, elsősorban azonban Naggyal együtt azért hajtan, hogy a legjobb három között zárják a bajnokságot. A pontverseny első 6 helyezettje jelenleg így fest (az időmérős pontokkal együtt): Azcona 167 pont, Vernay 145, Borkovic 136, Tassi 128, Nagy 114, Files 113.

Az első futam 17:30-kor indul, a Sport2 közvetíti.

Íme a Pirelli 2019-es színei

A Formula-1 abroncsai idén a szivárvány színeiben pompáztak a rózsaszíntől a narancssárgáig, hiperlágytól a szuperkeményig (amelyet egyszer sem vetettek be), jövőre azonban a nézők érdekében egyszerűsít a Pirelli, amely rövid bemutatót tartott Austinban.

 

Öt-hat különböző keménységű keverék marad, ezekből azonban arra a háromra, amely az adott versenyen szerepelni fog, egyszerűen lágy, közepes és kemény keverékként fognak hivatkozni, a hozzá tartozó színekkel: a lágy piros, a közepes sárga, a kemény fehér jelölésű lesz.

Ugyanakkor az sem merül feledésbe, hogy nem csupán három keverék létezik. A hiperlágy, ultralágy stb. kifejezések helyett a Pirelli számokat vagy betűket fog alkalmazni, és minden verseny előtt nyilvánosságra hozza, hogy például a kemény a 2-es, a közepes a 3-as a lágy a 4-es számú keveréket takarja.

Amikor Ricciardo és Verstappen másféle autóban is kipróbálják Austint

Bár Verstappen elvárásai kimondottan alacsonyak voltak ("Reméljük, életben maradunk."), végül felettébb jól szórakozott a Red Bull két pilótája, miután csütörtökön kiküldték őket a vizes pályára kicsit szórakozni egy Aston Martin DB11 Volante-tal. Ricciardo ült a volán mögött, és hát mondjuk úgy, hogy nem mindig a legrövidebb utat kereste. 

A Formula-E bemutatta a világító halót

Az új szezontól az elektromos sorozat autóin is ott lesz a nézők által kevésbé kedvelt fejvédőelem, ám a Formula-E tulajdonosai ezt is próbálták úgy felturbózni, hogy ne csak a repülő tárgyak eltérítésében legyen szerepe, és hozzáadjon valamit a látványhoz, ne pedig elvegyen belőle. Már korábban beharangozták, hogy a halo keretének külső oldalára LED-fényeket helyeznek, és a valenciai teszt utolsó napján első alkalommal fel is gyulladtak ezek a fények. A halo többféle színben is tud pompázni, és a versenyeken fontos szerepük lesz: ezek jelzik majd, ha a pilóta használja a FanBoostot, vagy ha a pályán ráhajtott a négy percig extra teljesítményt adó hiperboost felületre, amit mindenki kétszer használhat majd egy futamon. 

Dp3FplkWwAAilo6

Dp2wDOlXcAA8dO3

Dp3qlC6X0AA8Sll

Olvastad már?