Steward
Admin
Pontállások Versenynaptárak Pilóták Csapatok
2018. szeptember 19. szerda

Zárkózz fel a két pénteki szabadedzés összefoglaló videóival

Leclerc autót tört, Hamilton majdnem megtorpedózta Vettelt, a német falnak csapta a kerekeket, Stroll fékje lángolt: ezek voltak a két pénteki szabadedzés fontos eseményei Szingapúrban, melyek a videókban is megtekinthetők (YouTube-ra átkattintás után). Természetesen van szöveges összefoglalónk is, ha az jobban tetszik.

Ne akarjuk tudni, mit csinált Verstappen és Ricciardo a jégfürdőben

Ez nem egy előre leszervezett videó, hanem egy spontán bejelentkezés volt a Red Bull pilótáitól, de még így is képesek voltak rögtönzött humort csempészni beszélgetésükbe. A Szingapúri Nagydíj hétvégéjének magas páratartalmú forróságában a versenyzők előszeretettel vettek jeges fürdőt a pályára gördülés előtt és után, a Red Bullnál viszont úgy látszik, csak nagyméretű medence volt kéznél, amibe így Max Verstappen és Daniel Ricciardo együtt ült be.

Ricciardo: Épp itt az ideje, hogy szorosabbra fűzzük a köteléket Maxszel. Egy jégfürdőben fogjuk igazán megismerni egymást, félmeztelenül.
Verstappen: Ja, hát én teljesen meztelen vagyok.
Ricciardo: Oh, na várjatok egy kicsit...

 

Megnyerte kategóriáját a Fazekas Motorsport

"A hétvégi gyulai versenyt sikeresen teljesítettük, kategória első helyet sikerült megcsípnünk, és abszolútban a 4. helyen végeztünk! Műszaki problémák nélkül, élvezetes pályákon autóztuk végig a hétvégét! Köszönjük a szervezőknek és a közreműködőknek a szuper hétvégét! Na és persze minden szurkolónknak köszönetet mondunk, akik meglátogattak, biztattak és szurkoltak nekünk!" - írta közösségi oldalán a Fazekas Motorsport a hazai tereprali bajnokság negyedik és a Közép-európai Zóna Bajnokság kilencedik futamáról.

A versenyről írt beszámolónk itt olvasható: http://formula.hu/tereprali/2018/09/17/cseh-gyozelem-szuletett-gyulan

Megállított egy versenyautót, beugrott és elvitette magát

Így kell taxit fogni: a Török Ralin Yazeed Al Rahji megállította versenyzőtársát, beugrott az autóba, megkapaszkodott a bukócsőben és elvitette magát egy darabig...

Egész jól néz ki a szingapúri parc fermé

Ezen a téren biztos, hogy egyedi a szingapúri helyszín:

 

Kitalálod, hogy ki lett a nap versenyzője?

A Szingapúri Nagydíj legjobban teljesítő pilótájának nem a magabiztos győzelmet arató Lewis Hamiltont, vagy éppen a bravúros hetedik helyet szerző Fernando Alonsót választották a szurkolók, hanem a pazar kvalifikáció után kiváló versenyt produkáló és második helyet elérő Max Verstappent.

driveroftheday

Perez mégis szándékosan ment neki Oconnak?

Ami elsőre tiszta versenybalesetnek tűnt, talán más megvilágításba kerül - a Sky Sports elemzésében jól látszik, hogy Perez nyitja a kormányszöget, amikor Ocon odaér mellé. Megcsúszott, vagy?...

Hamiltont vagy tényleg nagyon megviselte a szingapúri futam, vagy nagyon jó színész

A Mercedes négyszeres világbajnoka a győzelme után az Instagramján számolt be a tapasztalatairól, s az első pillanatokban tényleg roppant kimerültnek tűnik:

 
 
 
View this post on Instagram
 
 

 

A post shared by Lewis Hamilton (@lewishamilton) on

Kilencből nyolc: Lettországban is megállíthatatlan volt a címvédő

Tovább robog második ralikrossz-világbajnoki címe felé Johann Kristoffersson, aki vasárnap ismét nem talált legyőzőre a döntőben, ezáltal pedig zsinórban hatodik, idén pedig már nyolcadik sikerét jegyezte. A finálé amúgy izgalmas csatákat hozott mögötte – íme:

 

Lemaradtál a Szingapúri Nagydíjról? Mutatjuk a lényeget!

A vasárnapi F1-es futam hivatalos összefoglalója átkattintás után indul:

 

M1RA: felemás bemutatkozás az olasz TCR-ben

Új kalandba vágott bele a hétvégén a Michelisz Norbert és Bári Dávid által alapított istálló, miután leigazolta Nicola Baldant: a TCR Italyben induló versenyző az előző, imolai fordulón csúnyán összetörte a Hyundaiát, ezért állapodott meg a magyar alakulattal. Vallelungában aztán a szombati első futamon egy hatodik helyet szereztek együtt, míg vasárnap a dobogó is meglehetett volna, ám végül defekt miatt nem ért célba a pilóta.

tcr-1

Alternatív valóság a Force Indiánál: szerintük nem úgy történt a Perez-Szirotkin incidens, ahogy mindenki látta

Még a futam során írta ki a rózsaszín alakulat Twitter-felelőse a következőt: „Checót eltalálta SIR! Megsérült az autója, miután megelőzte a Williamst, az orosz pedig megtorpedózta őt!”. A csapat aztán persze törölte a bejegyzést, miután mindenki számára nyilvánvaló volt, hogy a mexikói volt a hibás – meg is kapta érte a büntetését –, de ami egyszer felkerül a netre, az ott is marad…

 

 

„Győzött az unalom” – savanyú a szőlő a Ferrarinak?

Esélyesként érkezett Szingapúrba a maranellói alakulat, ám mindössze egy harmadik és egy ötödik helyet szereztek az éjszakai futamon, miközben legfőbb riválisuk, Lewis Hamilton nyert a Mercedesszel. Úgy tűnik, az olaszok nehezen viselik a váratlan vereséget, a verseny utáni sajtóközleményüknek azt a címet, hogy „Győzött az unalom”, sőt az első mondat is így hangzik: „A szingapúri futam hozta a formáját: valóban a Kelet Monacója, ahol bármi megtörténhet, de általában semmi sem történik”.

ham-vet-dppi

A Formula-E történetének tíz legnagyobb balesete

Ez az az eset, amikor a cím pontosan azt takarja, amiről a poszt és maga a videó is szól – szóval nem is tennénk hozzá mást, íme, a széria hivatalos válogatása az eddigi négy szezonból:

 

Fának ütközött és kirepült a kettészakadó autóból a versenyzőnő, mégis megúszta

Horrorisztikus balesetet úszott meg néhány hete Valentina Tomasello a Dominikai Köztársaság egyik versenypályáján: miután összeért egy versenytársával, mindkettőjük autója irányíthatatlanul sodródott a füves részre, majd ott egy fát eltalálva az övé ketté is szakadt. A versenyzőnő ki is repült az autóból, ám csodával határos módon csak apróbb sérüléseket szenvedett – íme, a videó az esetről:

 

Hogy mi hoz össze három rivális, középmezőnybeli F1-es csapatot? Hát persze, hogy a gumikacsák!

Azt már tudjuk, a Force Indiánál nagy Twitter-mágusok dolgoznak, ezúttal viszont felnőtt a feladathoz a Sauber és a Renault is: az egész Twitter-bolondozás Marcus Ericsson kádban fekvő, regenerációt gyorsító, jeges (és gumikacsás!) fürdőjével indult, majd megjött előbb a Renault, nem sokkal később pedig megjött a „főtroll” Force India is. Ami pedig ezután következett, ahhoz nem is szükséges további kommentár, álljon itt inkább a „gyújtópont”, vagyis a Marcus Ericsson fürdőzését ábrázoló fotó.

 

2012 óta először nyert autóversenyt Button

Jenson Button idén a WEC mellett Japán élvonalbeli túraautós sorozatában, a SuperGT-ben is versenyez, ahol egy Hondát vezet váltótársával, Naoki Yamamotóval. A páros két korábbi második hely után ezen a hétvégén, SUGO-ban érte el szezonbeli legjobb eredményét, hiszen a pole-t és a győzelmet is megszerezték. Button számára ez volt bármilyen sorozatban az első rajtelsőség a 2012-es F1-es Belga Nagydíj óta, dobogó tetején pedig a 2012-es Brazil Nagydíj óta először állhatott.

A futam első felében Yamamoto elveszítette a vezetést Jann Mardenborough-val szemben, ám a pilótacseréket követően Button gyorsan visszavette azt a bokszból éppen kihajtó riválisától. Ezt követően sem volt könnyű dolga, biztonsági autós szakaszt és a hátulról érkező nyomást is kezelnie kellett, de végül behozta az első helyen a Hondát. A győzelemmel Button és Yamamoto kettőse a vezetést is átvette a bajnoki tabellán két fordulóval a szezon vége előtt.

DnMpl6ZUcAEmyUC

DnMsJ-JXcAAwas6

DnIpGvTX0AEIt9B

Dixon lépéselőnyben az IndyCar bajnoki fináléjának időmérője után

Ryan Hunter-Reay megtette ugyan azt a szívességet csapattársának, Alexander Rossinak, hogy megnyerte az időmérőt Scott Dixon előtt, így nem az új-zélandinál landolt a pole-ért járó egy pont, de Rossinak így is nehéz dolga lesz, ha el akarja csenni a bajnoki címet riválisa elől az IndyCar sonomai szezonzáróján.

Dixon 29 ponttal vezeti a tabellát Rossi előtt, s előbbi a második, utóbbi pedig a hatodik helyre kvalifikálta autóját. Mivel az évadzáró egy ideje már duplán számít, így 100 pontot kap a győztes, ami azt jelenti, hogy még a 87 pontos hátrányban lévő Josef Newgardennek és Will Powernek is van csekély matematikai esélye az élre ugrani, ehhez azonban nyerniük kell, és bízni abban is, hogy Dixon az első kiesők között lesz. Az új-zélandi ötödik bajnoki címét szerezheti a hétfőbe forduló éjjel fél egykor kezdődő futamon. 

Az időmérő végeredménye:

  Versenyző Autó Idő Hátrány
1 Ryan Hunter-Reay Honda 1:17.6277 -
2 Scott Dixon Honda 1:17.7599 0.1322
3 Josef Newgarden Chevrolet 1:17.7937 0.1660
4 Marco Andretti Honda 1:17.7999 0.1722
5 Patricio O'Ward Chevrolet 1:17.9737 0.3460
6 Alexander Rossi Honda 1:18.0019 0.3742
7 Will Power Chevrolet 1:17.6495 0.0218
8 Simon Pagenaud Chevrolet 1:17.7489 0.1212
9 Graham Rahal Honda 1:17.9043 0.2766
10 Zach Veach Honda 1:17.9111 0.2834
11 Sebastien Bourdais Honda 1:17.9242 0.2965
12 Takuma Sato Honda 1:17.9919 0.3642
13 Pietro Fittipaldi Honda 1:18.5281 0.9004
14 Ed Jones Honda 1:18.5088 0.8811
15 James Hinchcliffe Honda 1:18.5740 0.9463
16 Jack Harvey Honda 1:18.5892 0.9615
17 Spencer Pigot Chevrolet 1:18.6687 1.0410
18 Tony Kanaan Chevrolet 1:18.5966 0.9689
19 Colton Herta Chevrolet 1:18.6823 1.0546
20 Santino Ferrucci Honda 1:18.6172 0.9895
21 Max Chilton Chevrolet 1:18.7536 1.1259
22 Carlos Munoz Honda 1:18.7211 1.0934
23 Matheus Leist Chevrolet 1:18.9665 1.3388
24 Charlie Kimball Chevrolet 1:18.8495 1.2218
25 Jordan King Chevrolet 1:19.1519 1.5242

 

A bajnoki trófea már várja gazdáját:

DnLwXH9XgAAg3dd

Ezt az üzenetet küldte a Sauber csapatfőnöke Toto Wolffnak

„Barátom, Vasseur küldött nekem egy üzenetet, amelyben az állt: »tudod, mi választja el az idiótát a zsenitől? Két tized.« Azt hiszem, ez jól összefoglalja, mi történt” – idézte a racefans.net az időmérő edzés után nyilatkozó Toto Wolffot.

A Mercedes csapatfőnöke ezzel arra célzott, hogy Lewis Hamilton a Q1-ből a 14. helyen jutott tovább (ultralágy abroncsot használva, mivel a csapatnak nem állt rendelkezésére elég hiperlágy): ha még ketten elé férnek, kihullott volna az első etapban, és akkor most nem szenzációs pole-pozícióját magasztalnák, hanem a Mercedes óriási bakiját kárhoztatnák.

Frederic Vasseur csapatával, a Sauberrel kapcsolatos egy meghökkentő statisztika is. A szingapúri kvalifikáción 2017-hez viszonyítva óriási javulás történt a köridőkben, Lewis Hamilon 3,4 másodperccel volt gyorsabb, mint egy éve Sebastian Vettel, ha pedig saját maga előző évi köridejét nézzük, 4,1 másodpercet lefaragott. A Sauber azonban a Mercedesnél is sokkal többet gyorsult, 6,3 másodpercet, megelőzve a Haast (5,3 sec) és Force Indiát (4,1 sec). Charles Leclerc és Marcus Ericsson a 13-14. rajtkockába kvalifikált.

Ricciardo és Verstappen bemutatják, hogyan ne együnk rákot

A Red Bull szingapúri vicces videói hagyományosan nem fekszenek Max Verstappennek és a gyomrának: tavaly egy helyi gyümölcstől, idén a tengeri kajától kerülgette őt a hányiger. Daniel Ricciardóval ezúttal óriásrák-belezés volt a feladat, de kettőjük közül csak az ausztrál tudta, hogyan kell hozzáfogni az egészhez. Verstappentől viszont megtudhattuk azt az értékes információt, hogy apja, Jos még saját karrierje során egyszer beleállított egy villát az egyik szerelője kezébe...

Olvastad már?