Steward
Strommer Benjamin
Pontállások Versenynaptárak Pilóták Csapatok
2018. november 19. hétfő

Raikkönen F1-es rekorderré válhat a Sauberrel

Az alig több mint egy hónap múlva 39. életévét betöltő, 16. szezonját teljesítő Kimi Raikkönen további két évre marad a Formula-1-ben, a Ferrari helyett az Alfa Romeo Sauber színeiben fog versenyezni. A gpblog.com szerkesztői fejében szöget ütött, hogy a finn maradásával megdönthet-e bizonyos hosszútávú F1-es rekordokat, ezért számolgatni kezdtek.

A legtöbb Formula-1-es nagydíjrészvétel Rubens Barrichello nevéhez fűződik 326 versenyhétvégével, Raikkönen a maga 287 nagydíjával jelenleg csak ötödik. A 2020-as szezonzárón azonban valószínűleg már 334-nél fog tartani, azaz megelőzi Barrichellót, akárcsak a tőle elválasztó Buttont, Schumachert és Alonsót (a spanyol egyébként az idei szezon végére negyedikről második pozícióba ugrik fel).

Két másik csúcsnak is meg kell dőlnie, ha Raikkönen kitölti Sauber-szerződését: a legtöbb versenykilométer (82 352, Alonso nevéhez fűződik) és legtöbb teljesített versenykör (16 825, Schumacher rekordja) statisztikájának.

Alonsóhoz hasonlóan Vandoorne is F1-es búcsúversenyére készül

„Még. Egy. Szer” – fordíthatnánk le Stoffel Vandoorne posztjának szövegét. 26 évesen, mindössze két szezon után búcsúzik a királykategóriától, ahonnan a Formula-E-be szegődik. Három évvel ezelőtt, GP2-es bajnokként aligha így képzelte el autósportos pályájának alakulását.

Joey Logano a NASCAR 2018-as bajnoka

A NASCAR Cup homesteadi szezonzáróján négyen maradtak harcban a bajnoki címért, akik a szabályok alapján mind egyenlő pontszámmal indultak: a címvédő Martin Truex, Joey Logano, Kyle Busch és Kevin Harvick mindegyike esélyesnek tűnt a győzelemre a verseny valamelyik pontján. Egy késői sárga szakasz után a versenyt az utolsó 15 körre indították útjára, a győzelmet és bajnoki címet pedig Logano szerezte meg, először a csúcsra érve 2009 óta tartó pályafutása során.

A WTCR szezonzárójának legjobb pillanatai (videó)

A hírhedten nehéz és veszélyes Makaóban zárult a WTCR idei szezonja, ahol ismét nem voltunk híján drámának, baleseteknek és sárga zászlóknak. A pálya minden tipikus pontján történt valamilyen balhé, mutatjuk is a hétvége összefoglalóját:

A WRC idei leghúzósabb pillanatai (videó)

Alig ért véget az Ausztrál Rali, a rajongók máris összevágták a WRC szezonjának legneccesebb pillanatait. "On the limit" három és fél percben.

Ez vajon melyik pálya lehet?

A Renault F1-es csapata ismét játékra invitálja a nézőket. A feladat egyszerű: melyik versenypályán járunk?

 

Újabb indokolatlan látványossággal állt elő a Red Bull

Tudjuk, hogy mindig őrült képsorokra számíthatunk, ha a Red Bull Racing új videót tölt fel a netre. Így történt ez most is, amikor a drifter Mad Mike-ot és a dakaros Eduard Nikolaevet eresztették össze egy gyár kietlen telepén. Kár is fecsérelni a szavakat, íme másfél percnyi vad kergetőzés.

Kilenc éve történt: Káosz a Brazil Nagydíj első körében

2009-ben ezen a napon rendezték a Formula-1-es Brazil Nagydíjat, amelynek első körétől nehéz kaotikusabb rajtot találni a száguldó cirkusz történetében. Ütközések, tőből kitépett üzemanyagcső és szanaszét fröcskölő üzemanyag jellemzi a kilenc évvel ezelőtti Sao Paulói futamot. (A videó átkattintás után nézhető meg)

A nagydíjat egyébként Mark Webber nyerte meg, a világbajnoki cím pedig Jenson Button kezébe került.

Világbajnok duót igazolt a WTCR-be érkező kínai márka

Hivatalos megerősítést nyert egy korábbi értesülésünk, amely szerint Yvan Muller jövőre is visszatér a WTCR mezőnyébe. A 49 éves túraautós veterán ahhoz az új kínai márkához csatlakozik, amely részben az egykori volvós WTCC-projekt tagjaiból épül fel. A Cyan Racing nevét viselő alakulat korábban Thed Björk érkezését már bejelentette, a makaói szezonzáró végeztével pedig Muller helye is biztossá vált.

"Láthatták pár hete a Lynk & Co autójának bemutatóját, amely jövőre elindul a WTCR-ben. 2016-ban már visszavonultam, de úgy tűnik, hogy még mindig gyors vagyok, ráadásul Gabriele [Tarquini] sem akarja, hogy befejezzem, szóval visszatérek a Lynk & Co csapatával" - fogalmazott a francia világbajnok, aki az idei szezonban kiélezett küzdelmet követően mindössze három ponttal csúszott le a bajnoki címről.

A márka hivatalos közleményében nem szerepelt, hogy hány autóval vágnak bele a 2019-es szezonba, ám a Motorsport szaklap szerint még két további név bejelentésére számíthatunk.

A csapat korábbi koncepciórajzai a készülő autóról:

lynk&co-concept-1

lynk&co-concept-2

lynk&co-concept-3

A McLaren is elérzékenyült a WEC dobogója láttán

A csapat a közösségi médiában osztott meg képet a sanghaji 6 órás pódiumáról, amelynek kilenc résztvevője között a második Fernando Alonso és a harmadik Jenson Button, a csapat korábbi versenyzője is szerepelt.

Mikor állt utoljára dobogón közösen Alonso és Button, akik két évig voltak csapattársak? Hat évet kell visszamennünk, a 2012-es Brazil Nagydíjig, amelyet a brit megnyert, a spanyol másodikként zárt. Az volt a McLaren utolsó győzelme és az utolsó alkalom, hogy Alonso megnyerhette volna a bajnoki címet – így repül az idő…

Twitter-bejegyzésben üzent Sophia Flörsch: Holnap megműtik

„Csak tudatni szeretném mindenkivel, hogy jól vagyok, de holnap reggel megműtenek. Köszönöm az FIA-nak, HWA-nak és Mercedesnek, hogy vigyáznak rám. Hálás vagyok mindenkinek a támogató üzenetekért. Hamarosan hírekkel jövök.”

A makaói F3-as versenyen történt balesetről, amelyben öten megsérültek, itt található folyamatosan frissített cikkünk

A Red Bull-védenc újra győzött Makaóban, Schumacher ötödik

A pole-pozícióból indulva Dan Ticktum nyerte a Formula-3-as Makaói Nagydíjat: a Motopark pilótája tavalyi sikerét ismételte meg a rangos versenyen, jó szájízzel búcsúztatva a szezont, amely során az Európa-bajnokságon lemaradt az elsőségről.

A Formula-3-as autóba DTM-ből visszaülő Joel Eriksson lett a második, Sacha Fenestraz szerzett még dobogós helyezést. A Formula-3-as Európa-bajnok, Mick Schumacher ötödik pozícióban végzett Makaóban.

A versenyt Sophia Flörsch óriási balesete árnyékolta be a 4. körben, a német hölgyversenyző több méter magasra felemelkedett, majd a védőkerítést átszakítva a fotósok védelmére emelt építménynek csapódott. A pilóta és a közelben tartózkodók állapotáról csak lassan érkeztek a hírek, a legújabb, hivatalos forrásból származó információk szerint öten sérültek meg, két versenyző – Flörsh és Sho Tsuboi –, két fotós és egy pályabíró. A balesetet követően hosszú szünet után indították újra a versenyt.

Mercedes-fánkokkal zárult 2017

Egy hét múlva véget ér a 2018-as F1-es szezon, tekintsünk vissza a kettős Mercedes-győzelemmel végződő versenyre!

Mi a szélcsatornák szerepe az F1-ben?

A szélcsatornák hosszú idő óta elengedhetetlenek a sportágban, az Autósport és Formula Magazin novemberi számából pedig megtudhatjátok, hogy manapság milyen szerepet játszanak az F1-es autótervezés terén.

Nézd élőben az F1 Esport-bajnokságának döntőjét!

Ma este eldúl, ki lesz a sorozat második győztese - kövessétek az élő közvetítést az F1 Facebook-oldalán:

Ricciardóé az év megmozdulása az FIA szavazásán

Az ausztrál pilóta első helyet érő előzését Valtteri Bottas ellen mutatta be a Kínai Nagydíjon.

SUV-bajnokságot indít a Lamborghini

Az olasz gyártó a Róma melletti Vallelunga pályáján mutatta be Urus ST-X sport- és szabadidőautó (SUV) versenyváltozatát, amely köré 2020-tól külön bajnokságot szerveznek majd. A Lamborghini európai és közel-keleti versenyeket tervez, épített pályákon és off road-helyszíneken egyaránt. Az Urus ST-X Concept modellt egy ikerturbós V8-as hajtja majd, össztömege 25%-kal lesz könnyebb az utcai verziónál. Az autó első ízben a 2019-es, Lamborghini World Finals nevű eseményen hajt majd először pályára.

Így hajtotta meg a Saubert Tatiana Calderon Fioranóban

A kolumbiai versenyzőhölgy a Mexikói Nagydíjat követő promóciós napon ülhetett be először a Sauber C37-es volánja mögé, szombaton pedig a gárda 2013-as gépével, a C32-essel körözött az olaszországi Fioranóban.

Az megvan, amikor Vasember megkérdezi Thort, tud-e driftelni Makaóban?

Ezzel a vicc-cel próbálta oldani a helyzet komolyságát Laurens Vanthoor Twitteren, aki az FIA GT Világkupa kvalifikációs versenyén már rajt után falban találta magát egyik mercedes kollégájának köszönhetően.

A baleset képsorai a közvetítésben:

Egyébént éppen Vanthoor volt az, aki két évvel ezelőtt ugyanitt, ugyanabban a kanyarban bukott hatalmasat - igaz, most megúszta fejreállás nélkül.

Ott volt egy autónyi hely?

Yann Ehrlacher szerint igen, és jól látta: így sikerült megelőznie Fernando Souzát a WTCR első makaói versenyén.

Egy éve őrült véget ért a Makaói Nagydíj

Habsburg Ferdinánd az utolsó kör utolsó kanyarjában bújt be Sergio Sette Camara mellé, ám mindketten a falban végezték - így az a Dan Ticktum szelte át elsőként a célvonalat, aki az idei nagydíjat pole pozícióból kezdheti majd.

Olvastad már?