Steward
Gobodics Tamás
Pontállások Versenynaptárak Pilóták Csapatok
2018. október 15. hétfő

Hogyan úszta meg a tömegbalesetet ez a pilóta?

Szerencse, vagy tudás? A többiek mindenesetre nem jártak jól...

Nyolc kilométer szűk, kanyargós aszfalt, méghozzá murvagumikon: így oldja meg a világbajnok

A Wales Rali egyik különleges nehézsége. hogy az alapvetően borzasztóan csúszós, sáros murvapályák közé becsempésznek egy-egy aszfaltos részt is - ezek önmagukban is nehezek, szűkek, tempósak, de itt még annyival is súlyosbodik a helyzet, hogy a murvapályákra alkalmas gumikon kell teljesíteni őket. A tapadás teljesen szokatlan, erre ráadásul készülni sem lehet sokat - nézzünk egy ilyen mesterművet az ötszörös világbajnok Sebastien Ogier előadásában:

Már lehet is készülni a vasárnapi motorsport-programra

Vasárnap

4:00-10:00 WEC, futam (8:30-tól a végéig Eurosport)

9:00-9:30 DTM, harmadik szabadedzés 

11:00-11:35 F3, harmadik futam

12:10-12:30 DTM, második időmérő 

15:05-16:05 DTM, második futam (M4 Sport)

21:00-21:40 Superbike, második futam (Eurosport)

wec

fotó: dppi

Elfoglalja az F1-et az új generáció, de milyen úton jutottak el odáig, ahol most tartanak?

2019-ben Charles Leclerc a Ferrarinál, Pierre Gasly a Red Bullnál, Antonio Giovinazzi a Saubernél, Lando Norris a McLarennél, George Russell pedig a Williamsnél lesz Formula-1-es pilóta - nagyon fiatalok, nagyon tehetségesek és nagy lehetőséget kaptak. Az F1 készített róluk egy rövid összeállítást - megtekintés a Youtube-on:

Ne feledjétek: vasárnap jön az októberi Motorsporthíradó!

Vasárnap 13 órakor a FIX TV-n megtekinthető az Autósport és Formula Magazin októberi Motorsporthíradója. A műsorban a magyar autósport legfrissebb hírei és a nemzetközi beszámolók mellett riportokat, beszélgetéseket és más érdekességeket is láthatnak.

Az októberi adás elején a gyorsasági ob hungaroringi szezonzárójával foglalkozunk, ahol számos kategóriában új magyar bajnokot koronáztak. Ezután stúdióvendégünkkel, Lengyel Ádámmal beszélgetünk, aki a Swift Cup Europe mezőnyében tűnik fel egyre gyakrabban a dobogón és év végén is a legjobb három helyezés egyikét vette célba.

Riportot láthatnak Szalay Balázsék türkmenisztáni kalandjáról, majd egy újabb idényzáró következik, beszámolónk a ralikrossz-bajnokság máriapócsi hétvégéjéről. Végül egy gyorsulási versenyt mutatunk meg önöknek, amelyet a kiskunlacházi repülőtéren rendeztek.

Clip_2_

DTM: Az éllovas a leghátrébb a bajnoki döntő első időmérőjén

Két Mercedes indul az első sorból Hockenheimben szombaton: Lucas Auer szerezte a pole-pozíciót a bajnoki cím egyik esélyese, Gary Paffett elől. Lucas Auer és Paul di Resta nyerheti még meg a bajnokságot a szezonzárón: ők a 4. és 8. rajthelyre kvalifikáltak.

Az időmérőn elért eredményével Paffett két egységet szerzett, a pontállás így jelenleg a következő: Di Resta (229), Paffett (227) és Rast (199). A hátralevő két futamon és egy időmérőn maximálisan 53 pont szerezhető. Az első verseny 13:30-kor indul.

Az első időmérő eredménye:

  Versenyző Autó Köridő/Hátrány
1  Lucas Auer  Mercedes-AMG C 63 DTM  1:32.635
2  Gary Paffett  Mercedes-AMG C 63 DTM  00.102
3  Timo Glock  BMW M4 DTM  00.116
4  René Rast  Audi RS 5 DTM  00.212
5  Augusto Farfus  BMW M4 DTM  00.245
6  Nico Müller  Audi RS 5 DTM  00.252
7  Philipp Eng  BMW M4 DTM  00.267
8  Paul Di Resta  Mercedes-AMG C 63 DTM  00.290
9  Robin Frijns  Audi RS 5 DTM  00.311
10  Edoardo Mortara  Mercedes-AMG C 63 DTM  00.314
11  Joel Eriksson  BMW M4 DTM  00.407
12  Bruno Spengler  BMW M4 DTM  00.435
13  Daniel Juncadella  Mercedes-AMG C 63 DTM  00.463
14  Pascal Wehrlein  Mercedes-AMG C 63 DTM  00.489
15  Mike Rockenfeller  Audi RS 5 DTM  00.533
16  Loic Duval  Audi RS 5 DTM  00.640
17  Jamie Green  Audi RS 5 DTM  00.737

WEC: Mégis Alonsóék a pole-pozícióban a 8-as Toyotával

A Hosszútávú Világbajnokság szombati időmérőjén Fujiban a 7-es Toyota (Kobayashi, Lopez, Conway) diktálta a tempót, a kvalifikáció után azonban Lopez minden körét törölték, miután az argentin a megengedett 60 helyett 68,7 km/h sebességet ért el a bokszutcában. Az argentinnak emellett 900 eurós pénzbírságot is kiosztottak. A 7-es autót a 34 fős mezőny végére sorolták vissza, míg Alonso, Buemi és Nakajima triója megörökölte a pole-pozíciót a 8-as Toyotával, Lotterer, Jani és Senna Rebellionja pedig az első sorba került előre.

Így nézett ki az Indy 500 több mint fél évszázada

A helyszínt valószínűleg minden autósport-rajongó ismeri: a Brickyard, a Sebesség Szentélye, vagyis az Indianapolis Motor Speedway, Az évhez viszont igencsak vissza kell lapoznunk a történelemkönyvben: az IndyCar hivatalos Twitter-oldalán egy több mint fél évszázados dátumot idézett meg, és visszarepített minket az 1966-os Indy 500 első pillanataihoz.

 

Többek között ilyen csatákat is hoz magával az F1-be Norris és Russell

Puskaporos volt a levegő a két bajnokaspiráns között idén az F2-ben, jövőre pedig a Formula-1-ben is megküzdhetnek egymás ellen: reméljük, sok hasonlót látunk Lando Norristól és George Russelltől jövőre is!

 

Ritka, hogy ilyen drámaian és hirtelen érjen véget egy versenyzői karrier

A Moto2-es Romano Fenati meggondolatlan hibájának és ezt követő pokoljárásának története bejárta a világot. Az egész azzal kezdődött, hogy verseny közben behúzta egyik riválisa motorjának fékét. Illetve, biztosan ezzel kezdődött? Az Autósport és Formula Magazin legújabb számában értekeztünk Fenati karrierjéről.

9wkgeb3fnukvs1ey5hne_lg

Ricciardo más sportágat is próbálgat

Ezúttal a kosárlabdában villant meg:

 

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Casual baller @stancesocks has a sweet office

Daniel Ricciardo (@danielricciardo) által megosztott bejegyzés,

Le lehet győzni biciklivel egy WRC-t?

Andreu Lacondeguy, a profi mountain biker, valamint Dani Sordo, a Hyundai gyári WRC-pilótája "mérte össze tudását" az alábbi videóban:

Susie vagy Toto Wolff ijeszti meg jobban a másikat egy körrel a suzukai pályán?

A Wolff-házaspár mindkét tagjának élete a motorsport körül forog: Susie Wolff exversenyző, aki tesztpilótaként hosszú évekig vezetett F1-es autókat, míg Toto Wolff (korábban alacsony szinten szintén versenyző) a Mercedes csapatfőnöke. A pár egy Mercedes-AMG GT R-be ült Suzukában: előbb Susie, aztán Toto foglalt helyet a kormánynál.

A Honda miatt a Red Bullra figyel a Mercedes

Ugyan az elmúlt években egyértelműen a Ferrari volt a Formula-1-et 2014 óta uraló Mercedes legnagyobb ellenfele, Toto Wolff, az istálló vezére most arról beszélt, hogy 2019-ben talán inkább a Red Bullra kell jobban figyelniük. Wolff úgy véli, hogy a Honda-erőforrások miatt sokkal veszélyesebbek lehetnek az energiaitalosok a jelenleginél.

"A Honda-motor nagyon versenyképesnek tűnik és a Red Bullnál igazi versenyők vannak, szóval figyelni fogjuk őket. A Honda fejlődését egyébként jó látni, izgatottak vagyunk miattuk" - idézi Wolff szavait a Grand Prix 247. A japánok fejlődéséről mi is beszámoltunk, egyes információk szerint a Renault-t már el is kerülték (ráadásul a megbízhatóságuk sem feltétlenül rosszabb már) és ötven lóerő választja el őket a Mercedestől - az továbbra is elég sok, de már látótávolságon belül lehet a Honda.

dppi_4

fotó: dppi

Ocon, a sportszerű: Azonnal gratulált Russellnek

Az újonc George Russell, a Formula-2 bajnoki címének favoritja 2019-ben a Williams versenyzője lesz, a választásba pedig minden bizonnyal a Mercedes is beleszólt. Ehhez képest a gyártó másik támogatottjának, Esteban Oconnak képtelen ülést találni a következő szezonra.

Felmerülhet a kérdés, miért nem Ocon kapta a Williams ülését Russell helyett. A versenyző azonban ahelyett, hogy mérgelődne, sportszerű Twitter-posztban gratulált előléptetéséért Russellnek. „Nagyszerű hír a sport számára” – írta.

A fékezőernyők összeakadtak, onnantól nem volt megállás

Annie Whiteley átélte, ami a gyorsulási versenyen indulók rémálma: az ernyők bár kinyíltak, de nem állították meg autóját. Fékezett, de a versenygép nem állt meg a hosszú sóderágy végéig. Még mindig jobban járt, mint pár éve Gary Densham, aki hatalmasat bukott egy jóval rövidebb sóderágyban.

WEC: Alonso az élen az edzésnapon Fujiban

A fuji 6 órás mindkét pénteki szabadedzésén a Toyota 8-as autója futotta a legjobb köridőt. A délelőtti tréningen Sebastien Buemi diktálta a tempót, a délutáni edzésen Fernando Alonso futott 1:23,973-as, társánál két másodperccel gyorsabb kört. A második helyen a #7-es testvérautó végzett, a privát LMP1-esek több mint másfél másodperces körönkénti lemaradással következtek. A Jenson Button nevével fémjelzett #11-es SMP Racing jól szerepelt mindkét tréningen, harmadik és negyedik helyezést ért el.

Mindkét 90 perces edzést piros zászlóval kellett félbeszakítani, mivel rázókövek sérültek meg, melyek javítást igényeltek.

A szabadedzések eredményei itt elérhetők.

Fotó: Toyota

Folytatódik a Red Bull amerikai túrája... most már csak Max Verstappennel

A csapat ezúttal Miamiban járt, ez derül ki az útinaplóból. Az ellenfél ezúttal is a közúti forgalom volt, de most becsatlakozott egy motorcsónak is. A menőbbnél menőbb képek garantáltak. De vajon hova tart a csapat?

Patinás brit (!) márka csatlakozik a DTM-hez 2019-re

Régóta válságban van a DTM, vagyis a német túraautó-bajnokság, az echte német sorozatból szép lassan nem hogy német, de már szinte sorozat sem maradt. Gerhard Berger, a bajnokság első embere gőzerővel dolgozott az utóbbi hetekben-hónapokban a sorozat megmentésén, miután kiderült, hogy a Mercedes is kiszáll, hogy a Formula-E-re koncentrálhasson, a megoldás pedig megszületett, bár ez azért nem akármilyen változást jelent: egy brit márka, az Aston Martin csatlakozik a bajnoksághoz. Igen, mindenki jól olvassa: egy brit.

A tervek szerint az Aston Martin az első szezonban még nem olyan kapacitásban lesz jelen, mint az Audi és BMW: a hivatalos megfogalmazás szerint a programot futtató R-Motorsport „akár már 2019-ben teljesítheti első versenyeit.”

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Welcome, @astonmartinlagonda ! Together with R-Motorsport, the British luxury sports-car manufacturer will join #DTM next year. YAY . . . . . #AstonMartin #DTM2019 #FeelTheRoar #WeLoveDTM #welcometotheDTMFamily

DTM (@dtm_pics) által megosztott bejegyzés,

 

Ross Brawn értő tolmácsolásában a 2021-es szabályokról

Előreláthatólag olyan sok minden fog megújulni a Formula-1-ben 2021-től, hogy talán rövidebb lenne sorolni azokat a dolgokat, amik nem. A napvilágra került vázlatrajzok forgatagában az F1 sportszakmai oldaláért felelő Brawn mondja el, milyen izgalmas változásokra számíthatunk két és fél év múlva. Elolvashatjátok az Autósport és Formula Magazin legújabb számában.

4q3r9rws3fqyi146chpx_lg

Nem tudjuk megunni az IndyCar belső kamerás felvételeit

Az IndyCar Twitter-oldalán ezúttal Sébastien Bourdais tavaszi Long Beach-i menetébe engedett betekintést a nézőknek, amelyből kiderül, mennyire huplis az egész tengerparti pálya felülete, amit ráadásul még nehezebbé tesz az, hogy az IndyCar autóiban még szervó sincs... nézzük, és mi fáradunk el.

 

Olvastad már?