Steward
Gobodics Tamás
Pontállások Versenynaptárak Pilóták Csapatok
2018. december 13. csütörtök

Csatlakozz te is a Formula Aréna csoporthoz!

A Formula Aréna a Formula.hu, valamint az Autósport és Formula Magazin olvasóinak Facebook-csoportja. Várunk minden autósportrajongót, mondjátok el a véleményeteket, cseréljetek eszmét, vitatkozzatok, osszatok meg érdekes tartalmakat – mi is így fogunk tenni. A csoportnak természetesen vannak szabályai, ez és maga a csoport ezen a linken elérhető:

https://www.facebook.com/groups/FormulaArena/

pf2_7

Az ételt vagy az italt választanád az F1-es technikai vezetők helyében?

A Mercedes jelenlegi és korábbi technikai igazgatója eléggé eltérően gondolkodik a kikapcsolódásról. Meg valószínűleg az autó tervezési koncepcióiról is, de a karácsonyi hangulatot felvéve már egyikük sem ezen gondolkodik a frissen napvilágra került két Twitter-bejegyzés tanúsága szerint, amelyek egy-egy pillanatképet mutatnak az egyébként a nyilvánosság előtt kitárulkozni nem szerető Paddy Lowe és James Allison életéből.

"Kemény este kártyázással" - írta a Mercedes korábbi sikerkovácsa, az immár a Williamsnél ténykedő Lowe, aki a kép tanúsága szerint egy üveg whisky mellett forgatta a lapokat a minap, méghozzá F1-es tematikájú francia kártyával!

A Mercedes jelenlegi szakemberének ténykedését pedig Valtteri Bottas leplezte le, aki a csapat karácsonyi ebédjéről tett közzé egy képet, amelyen mikulásos kötényben, piros sapkában és egy nagy tál étellel pózol Allison. Melyikükkel cserélnétek szívesebben?

Alessandro Zanardi varr

Ha lenne "autóversenyzők furcsa dolgokat csinálnak" című rovatunk, akkor ez a kép abba kívánkozna, de ez még úgy is utat tört magának az oldalra, hogy nincs ilyenünk.

Nemrég jelentette be a BMW, hogy a műlábakkal versenyző 52 éves pilóta első alkalommal rajthoz áll velük a jövő évi daytonai 24 órás versenyen, az olasz alábbi, varrógépes képe pedig ehhez kapcsolódik.

"Bízom benne, hogy remekelni tudok majd Daytonában és hazahozhatok egy szép eredményt. De ha bekövetkezne a legrosszabb, akkor is tudnék mivel foglalkozni..." - írta Zanardi alábbi Twitter-posztjában.

Senki nem állít fel olyan gyorsan karácsonyfát, mint a Red Bull kerékcsere-alakulata

Ki gondolta volna, hogy az F1-es bokszkiállásoknál tűpontossággal elvégzett mozdulatok az élet más területén, a karácsonyfa-állítás során is hasznosíthatók? Ezt mutatja be cseppet eltúlozva az alábbi videó, amelynek végén Max Verstappen teszi fel a csúcsdíszt, az egésznek a konklúziója pedig az, hogy igyunk meg egy üveg alkoholmentes sört.

Már le is igazolták 2019-re Sophia Flörscht

A Makaói Nagydíjon horrorbalesetet szenvedett, 18 éves német pilótalány szerződéssel a birtokában folytatja felépülését: 2019-ben eddigi csapata, a Van Amersfoort Racing versenyzője lesz a Formula European Masters szériában – a bajnokságban, amely az átalakult Formula-3-as Európa-bajnokság korábbi versenyautóit használja és a DTM betétsorozataként szerepel. A várakozások szerint Flörsch a következő hónapban megkezdi a szimulátoros felkészülést.

Egy színes hír is napvilágot látott Flörschről: a csapat tudomására jutott, hogy a balesetben egészben maradt első szárnyat és motor-légbeömlőt tolvajok tulajdonították el, és az eBay-n kezdték árulni. Frits van Amersfoort értesítette a helyi rendőrséget, amely visszaszerezte az alkatrészeket.

A rajongók szerint Ricciardo mutatta be az év előzését Bottas ellen

Az ausztrál fenegyerek akkor vetődött be a Mercedes-pilóta mellé, amikor senki nem számított rá: onnantól nem engedte ki kezéből a Kínai Nagydíj vezető helyezését és megnyerte a versenyt.

A legjobb előzésekre a rajongók szavaztak az F1 közösségi csatornáin: Ricciardo Bottas elleni kínai megmozdulása mellett Vettel silverstone-i manővere volt döntős – megint csak a finn kárára.

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

We asked for your votes

2018 legjobb F1-es témájú gifje a Red Bullé?

Tény ami tény, a Monacói Nagydíj utáni Ricciardo-csobbanást megörökítő néhány másodperces kis mozgóképpel nehéz versenyezni.

 

Igen menő sisakot villantott a Formula-E újonca

Maximilian Günther 2018-ban még az F2-ben versenyzett, jövőre viszont szériát vált, és az elektromos formaautós széria, a Formula-E mezőnyében kap helyet. A debütálásnak meg is adja a német a módját egy mutatós sisakkal.

 

Emerson Fittipaldi is levelet írt fiatal kori önmagának

Néhány hónapja Fernando Alonso tette meg ezt az F1-es médiás csapat kérésére, most a szerdán 72. születésnapját ünneplő Emmo is vállalkozott egy ilyenre. Alonsónál ez nagyon jól sült el és egy kifejezetten érzelemdús videó kerekedett belőle, és Fittipaldinál sem kellett csalódnunk. A kulcsszó: folytasd!

 

Hétvégén rajtol a Formula-E új szezonja - mutatjuk a programot

Szombaton Szaúd-Arábiában veszi kezdetét a Formula-E új szezonja, úgyhogy december közepén sem maradunk minőségi autóverseny nélkül. Mutatjuk, hogy magyar idő szerint hogyan alakul a program:

 

Szombat

5:00-5:45 első szabadedzés
7:05-7:35 második szabadedzés
8:50-9:55 időmérő és super pole (Eurosport 1)
13:05-13:50 futam (Eurosport 1)

 

fe pf

fotó: dppi

Még hogy gokarttal nem lehet nagyot bukni

Sőt, még annál gyengébb járművel is lehet óriásit perecelni - íme egy válogatás a közelmúltból:

Tízezren megnéztétek már a TOP50 díjátadót

A magyar autóversenyzők éves ranglistájának sikerét bizonyítja, hogy a december 6-i díjátadó gála Facebook-közvetítése átlépte a 10 000 megtekintést. Köszönjük olvasóinknak a kiemelkedő érdeklődést élőben és utólag – aki pedig még nem látta, nézze vissza a TOP50 díjátadót!

Nézd meg Raikkönent Sauber-overallban!

Nem győzzük kivárni a Sauber 2019-es autóbemutatóját és a teszteket, ezért már most elhoztunk számotokra egy fotót, amelyen Kimi Raikkönen új istállója felszerelésében feszít.

Figyelem: Ez nem hivatalos, Saubertől származó fotó, hanem kreatív kollégánk terméke.

Videók: a WRC-csapatok már a szezonnyitóra tesztelnek

Néhány hete ért véget az idei WRC-szezon, de januárban már kezdődik is az új a legendás Monte-Carlo Ralival, úgyhogy a friss technikákat már ki is kell próbálni, méghozzá az adott helyszínen, Monte-Carlo környékén - pihenésre nincs idő ebben a fázisban. A Citroen még nem tesztelt itt, Sebastien Ogier egyelőre csak murván próbálta ki az új autóját, a többiek viszont mozgolódnak - a vb-esélyes Ott Tanak a Toyotát, Teemu Suninen a Fordot, Daniel Sordo és Andreas Mikkelsen pedig a Hyundait tesztelte.

Tovább terjeszkedik a McLaren: most kerékpárcsapattal szerződött le

Szerda délelőtt jelentette be hivatalosan a MAT (McLaren Applied Technologies), hogy 50%-os tulajdonosa lett a Team Bahrain Merida nevű kerékpár-csapatnak, a 2014-es Tour de France-győztes Vincenzo Nibali istállójának. A McLarennek voltak már tapasztalatai ezen a téren, támogatta a brit csapatot 2012-ben az olimpia idején és a Specialized nevű kaliforniai csapatot is, most pedig az a terv, hogy komoly faktorrá váljon a kerékpározás terén 2019-ben.

A wokingiak elmondták, hogy a képességeik és az ambícióik illenek a Team Bahrain Meridához, fáradhatatlanul fognak dolgozni, hogy sikeresek legyenek együtt - érdekesség, hogy a bejelentés egy nappal azután történt, hogy a cég előrukkolt egy okostelefonnal, elég egyértelműen terjeszkednek mostanában...

20318006_123

fotó: dppi

Lehetetlen nem legalább háromszor egymás után megnézni Petrov elképesztő 2010-es rajtját

„Amikor az AI-t 0 %-ra állítod be” – ezzel a címmel tette ki az említett év Ausztrál Nagydíján készült felvételt az F1 hivatalos Instagram-fiókja. A csúszós pályán másodpercenként kellett ellenkormányozni, Vitalij Petrov mellett sorban maradtak le az ellenfelek, mi pedig csak ámulunk-bámulunk, hogy ezt hogyan hozta össze a rövid pályafutása során világot egyáltalán nem megváltó orosz.

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Monster start for @vitalypetrov back in 2010

Az év második felében Perez belehúzott, Alonso leeresztett

Ennyi pontot szereztek a középmezőny (7. és 12. hely között) pilótái, ha kettébontjuk a szezont az első 10 és utolsó 11 versenyre. Féltávnál még egészen szoros volt a helyzet Hülkenberg, Alonso, Magnussen és Sainz között, de formáját csak a német tudta megőrizni, míg a legtöbbet Perez javult, és ő mindenki másnál több pontot szerzett a második félidőben, amely során Alonso csupán 10 egységet gyűjtött az első versenyeken elért 40-hez képest.

A tabella így alakult a végén: 7. Hülkenberg, 8. Perez, 9. Magnussen, 10. Sainz, 11. Alonso, 12. Ocon.

Meglepően hátra tették Mick Schumachert a legjobb juniorpilóták listáján

A motorsport.com készített toplistát a 2018-as szezon legjobb utánpótlás-versenyzőiről. George Russell, Alexander Albon és Lando Norris (a Formula-2 első három helyezettje, jövőre valamennyien az F1-ben) az első három helyen érthető, azonban az meglepő, hogy a Formula-3 Európa-bajnokát, Mick Schumacher az év második és negyedik helyezettje is megelőzte, így csak hatodik lett a listán. Úgyszintén furcsa, hogy a GP3 élmenőit mennyivel az F3-asok mögé sorolták: a kategória bajnoka, Anthoine Hubert a nyolcadik, az ezüstérmes Nyikita Mazepin csupán 14. lett a szakértői rangsorban.

Az első 10 helyezett:

1. George Russell (F2 bajnok, 20 éves)

2. Alexander Albon (F2 3., 22 éves)

3. Lando Norris (F2 2., 19 éves)

4. Dan Ticktum (F3 2., Makaó GP győztes, 19 éves)

5. Jüri Vips (F3 4., 18 éves)

6. Mick Schumacher (F3 bajnok, 19 éves)

7. Marcus Armstrong (F3 5., 18 éves)

8. Anthoine Hubert (GP3 bajnok, 22 éves)

9. David Beckmann (GP3 5., 19 éves)

10. Sergio Sette Camara (F2 6., 20 éves)

Van egy rajtszám, amivel az utóbbi 30 évben csak egyszer nyertek

Méghozzá a 11-es, amely a WTF1 adventi naptárában van ma terítéken, tizenegyedike lévén. Alain Prostig nem volt a 11-esnek semmilyen balszerencse-hozó ereje, azóta viszont egyetlen győzelmet arattak ilyen rajtszámú autóval, méghozzá Giancarlo Fisichella, még a 2003-as Brazil Nagydíjon.

 

Négy kerékkel a halál mezsgyéjén: szenzációs fotók, szenzációs sztorik

Csodás megmenekülések, repülő alkatrészek. Gépek, emberek és halál. Száz év balesetei az autósportban - a ritkanlathatotortenelem.blog.hu parádés összeállítása erre a linkre, vagy a képre kattintva megtekinthető!

1960_cliff_allison_monaco_1960_ferrari_d246

Ki nyer? Egy sólyom vagy Felipe Massa a Formula-E-autójában?

Minimális a különbség.

 

Olvastad már?