Steward
Strommer Benjamin
Pontállások Versenynaptárak Pilóták Csapatok
2018. október 17. szerda

Lemaradtál a hétvégi Ralihíradóról? Megmutatjuk!

Visszanézhető az Autósport és Formula Magazin műsora:

Hogyan lehet világbajnok Hamilton már az USA-ban?

Az október 21-i USA Nagydíjat megelőzően Lewis Hamilton 67 pont előnnyel vezeti a világbajnokságot Sebastian Vettellel szemben, az austini futam után pedig már csak 75 egységet lehet megszerezni. Hamiltonnak ez alapján jó esélye van rá, hogy 2015-höz hasonlóan egyik kedvenc pályáján biztosítsa be vb-trófeáját, ha azonban az elmúlt négy szezonhoz hasonlóan győz, akkor is legalább egy autónak kell a brit és Vettel közé ékelődnie.

Hamilton világbajnok lesz az USA Nagydíjon, ha:

- Hamilton győz, Vettel 3. vagy hátrébb végez

- Hamilton 2., Vettel 5. vagy hátrébb végez

- Hamilton 3., Vettel 7. vagy hátrébb végez

- Hamilton 4., Vettel 8. vagy hátrébb végez

- Hamilton 5., Vettel 9. vagy hátrébb végez

- Hamilton 6., Vettel nem szerez pontot

 

Ez is eljött: Monteiro 14 hónap gyógyulás után végre visszatér

A tavaly szeptember első napjaiban elszenvedett súlyos barcelonai tesztbaleset után sokáig bizonytalan volt, hogy a látáskárosodást is szerzett Tiago Monteiro valaha képes lesz-e még visszatérni a versenyzéshez, és aggasztó jel volt, hogy a nagy bejelentést is folyamatosan halogatták. A portugálnak azonban intenzív rehabilitáció és edzések után sikerült teljesen rendbejönnie, így közel 14 hónappal balesete után, az október utolsó napjaiban sorra kerülő japán WTCR-fordulón végre ő vezeti majd a Boutsen Ginion Racing azon Hondáját, amelynek pilótájaként egyébként már a szezon elején is őt nevezték meg. Azóta Benjamin Lessennes és Ma Qing Hua helyettesítették Monteirót a nyolc eddigi fordulón.

A 42 éves portugál tehát a jövő hétvégén Suzukában tér vissza, azon a pályán, amelyen 2012-ben első hondás WTCC-versenyeit teljesítette. Ám nagyot változott a túraautós világ már az elmúlt egy évben is, hiszen az a WTCC, amelynek összetettjét tavalyi balesete pillanatában még vezette, már nem is létezik, így most az utódsorozatban, a Túraautó-világkupában próbálhatja ki magát Monteiro. A szezonból még két forduló van hátra, ám a pilóta csak Suzukában fog elrajtolni, a makaói idényzárón való részvételtől továbbra is eltanácsolták őt az orvosok az utcai pálya nehézsége és az ottani fokozott balesetveszély miatt. Ám ha a japán főpróba zökkenőmentesen zajlik, jövőre talán már ismét teljes állásban térhet vissza Monteiro a mezőnybe.   

5bc6586a7c363

A Ferrari sajátos képregénnyel köszöntötte Raikkönent

A torta elkészült, a csapattagok felvették az ünnepi piros öltözetet és csendben várják, hogy a gyanútlan Kimi Raikkönen belépjen a meglepetésbuli közepébe. De hiába tekintget Sebastian Vettel, a finnek se híre, se hamva - a szerelők arról suttognak, hogy talán az ünnepelt meg is feledkezett a nagy napról. Kisvártatva Raikkönen meglepő helyről, a csapatrádión keresztül jelentkezik: "Szülinapi ügyekkel nem foglalkozok, versenyzek!" 

DpsR_g7XcAA8hNJ

Hill ma már bánja ezt a Schumacherrel szembeni csúnya feltartást

Damon Hill és Michael Schumacher viszonya finoman szólva sem volt felhőtlen az F1-es karrierjük során, és ez 1997-re sem változott, amikor a brit az Arrowshoz igazolva kivonta magát a dobogós helyekért való csatákból, s általában csak akkor találkozott össze a némettel, amikor a Ferrari lekörözésre készült. Így történt ez a Japán Nagydíjon is, ahol az utolsó körökben Hill makacsul nem hagyta magát megelőzni, ezzel lehetővé téve az üldöző Heinz-Harald Frentzennek, hogy egy másodperces közelségbe zárkózzon - végül azonban nem tudta támadni a győzelemért Schumachert. Hill az alábbi videóhoz kommentálva elismeri, hogy nem figyelmetlenség, hanem gonosz szándék vezérelte 21 évvel ezelőtti tettét: "Nem a legjobb alakításaim egyike volt. A makacsság még enyhe kifejezés. Egy igazi p.... voltam."

Na, ki kapott sajttortát a születésnapjára?

Október 17-én ünnepli születésnapját az F1-es mezőny legidősebb pilótája, Kimi Raikkönen - immár 39. alkalommal. A Raikkönen családban már egy nappal korábban, kedden megkezdték a készülődést: Minttu sajttortát, a gyerekek tenyérlenyomatokat készítettek, Kimi pedig jól láthatóan örült mindennek. 

Dpqd0VqVsAA9Q1b

DpojnHeXcAAX84e

DpojQYnUUAEaNBV

Egy pilóta rajtszámcseréje sem volt még olyan izgalmas, mint Sebastien Buemié

A Formula-1-hez hasonlóan a Formula-E-ben is állandóak a versenyzői rajtszámok, de a következetességet illetően nem olyan nagy a szigor: így történhetett meg az, hogy a Nissan számcserét kért a korábbi bajnok, Sebastien Buemi autóján. A svájci az elmúlt négy szezonban a 9-essel versenyzett, ám korábbi csapata, a Renault felett most átvette az irányítást a partnercég Nissan, nekik pedig mindig van egy speciális kérésük, mielőtt pályára vinnék versenyautóikat. Ahogy annak már más bajnokságok, mint a Super GT vagy a Le Mans is bizonyítékául szolgáltak, a Nissan ragaszkodik hozzá, hogy egyik autója mindig a 23-as számot viselje, ennek oka pedig a számjegyek japán nevében keresendő, hiszen a 2-es "ni" és a 3-as "san" hangzásából összerakható a márka neve. Buemi tehát a 23-asra váltott, míg a másik autónak a 22-est kérvényezte a csapat. Sokáig úgy tűnt, hogy azt majd Alexander Albon vezeti a szezonban, de a keddi fejlemények után ez már nem annyira biztos.

Dpn-sm0VsAAh_iv

Megváltozott kilátások a Formula-E-ben

Merthogy a versenyautóból való kilátás az új szezontól kezdődően a halóval is "gazdagodik", ettől eltekintve azonban kifejezetten szemet gyönyörködtető látvány beülni Robin Frijns helyére egy körre a valenciai teszten.

Az austini mérce: Hamilton tavalyi körrekordja

A brit pilóta nagyon érzi ezt a pályát, amit a tavalyi időmérőn is bizonyított - megtekintés a Youtube-on:

Átírta Button szavait egy nagy nemzetközi portál - a brit nem nézte szótlanul

"Button: A megbízhatóság Fujiban elvette az első WEC-dobogómat" - hirdette főcímként a Motorsport.com. Jenson Button viszont nem ezt mondta és ennek hangot is adott Twitteren, amikor azt írta, hogy "Srácok, kérlek az én szavaimat használjátok főcímként, ne a sajátotokat. Azt mondtam, hogy a megbízhatósági problémák nélkül harcolhattunk volna a dobogóért, nem azt, hogy ez elvette a dobogómat."

 

Hamilton és a COTA: ez egy különleges kapcsolat

Lewia Hamilton az austini pályán rendezett hat F1-es futamból ötöt is behúzott: 2012-ben éppen Sebastian Vettelt előzte meg a győzelemért a McLarennel, 2013-ban egy kevésbé versenyképes Mercedesszel csak negyedik lett, de 2014-ben Nico Rosberget gyűrte le, 2015-ben a német hibázott előtte, így ajándékba kapta a sikert, 2016-ban dominált, tavaly pedig ismét Vettelt előzte meg.

Hamilton ezüstszínű Ferrarival pózol az USA Nagydíjat megelőzően

Egy poszt a négyszeres világbajnok közösségi oldaláról, „902010..” képfelirattal.

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

90210..

Leclerc felett is eljár az idő: Már 21 éves lett

Ma ünnepli születésnapját a Ferrari jövő évi versenyzője: Charles Leclerc 1997. október 16-án érkezett a világra Monte-Carlóban. Hogy kontextusba helyezzük: akkoriban a Formula-1 rajongói a tíz nap múlva esedékes jerezi szezonzárót várták, hogy eldőljön a világbajnoki cím Michael Schumacher és Jacques Villeneuve között. Japán győzelmével a pontversenyt a német vezette egyetlen egység különbséggel.

Ez nem a megszokott módja a dobogós pezsgőbontásnak

Az korrekt.

 

Videó: újra raliautót tesztel Ken Block

Jövő hétvégén Spanyolországban újra WRC-futamon indul az amerikai showman, Ken Block - már ismerkedik is új fegyverével, a Ford Fiesta WRC-vel:

Káosz a rajt után, Montoya ütközik, Vettel előz - emlékezetes pillanatok az USA Nagydíjak történetéből

Öt nagy jelenet a korábbi USA Nagydíjakról - megtekintés a Youtube-on:

Wehrlein végül mégiscsak a Formula-E-ben kötött ki

Leleplezte 2018-19-es új generációs versenygépét, egyúttal bemutatta pilótapárosát a Mahindra Racing: Felix Rosenqvist és Nick Heidfeld korábbi helyén a decemberben rajtoló szezonban Jerome d’Ambrosio, valamint Pascal Wehrlein versenyez.

Az a Wehrlein, akit a Danyiil Kvjatot szerződtető Toro Rosso második ülésének nagy favoritjaként emlegettek, és akiről csak néhány hete írta meg a sajtó: elutasította a HWA ajánlatát (ahova végül a friss DTM-bajnok Gary Paffett és Stoffel Vandoorne igazol), mivel a Formula-1-es visszatérésre akar koncentrálni.

„Ha végül mégis a Formula-E-ben köt ki, az csak azért lesz, mert a másik nem jött össze” – mondta akkor Ulrich Fritz, a HWA főnöke.

Tehetséges fiatal volt műsorunk vendége

A Swift Cup Europe-ban versenyző Lengyel Ádám volt az Autósport és Formula Magazin Motorsporthíradójának vendége - a beszélgetés visszanézhető:

A dobogón kérte meg barátnője kezét a magyar versenyző - videó

Merencsics Árpád hétvégén az idei RallyLegenden, San Marinóban állt rajthoz a Lancia Delta Integraléval, de ezúttal nem magáról a versenyzésről marad neki igazán emlékezetes a futam: a dobogón ugyanis megkérte párja, Milánkovics Katinka kezét. Az eseményről videó is készült:

Egy újabb Senna-rekordot állíthat be hétvégén Hamilton

Napi statisztika: jelenleg Ayrton Senna az egyetlen, aki egymást követő öt szezonban is meg tudta nyerni ugyanazt a nagydíjat, 1989 és 1993 között volt verhetetlen Monacóban. Lewis Hamiltonnak most esélye van egy hasonló szériára, ugyanis zsinórban négyszer nyerte már meg az USA Nagydíjat és ha az előttünk álló hétvégén is behúzza, azzal neki is meglesz az öt - a Mercedes és a brit jelenlegi formáját elnézve erre azért jó esély van...

pf1_4

fotó: dppi

Olvastad már?