Steward
Bognár Viktor
Pontállások Versenynaptárak Pilóták Csapatok
2018. október 18. csütörtök

Felborultam? És kit zavar?

A raliban egy kis borulás nem számít, főleg ha rögtön kerékre esik az autó...

De mit keres egy F1-es autó 210 méter magasan?

A Red Bull új ötlete: ha már az Egyesült Államokban járunk, vigyünk fel egy F1-es autót a Miamiban lévő One Thousand Museum 210 méter magasan évő tetejére, majd kezdjük el elfüstölni a gumikat.

 

Verstappen miatt módosítottak egy dolgot az austini F1-es pályán

Tavaly nagy port kavart Max Verstappen utolsó pillanatban bemutatott előzése Kimi Raikkönennel szemben, amely során levágta a pályát - megbüntették érte, de az eset eléggé megosztotta az F1-es társadalmat. 

Hogy ez még egyszer ne fordulhasson elő, a kérdéses kanyarokban (16-17-es) új rázóköveket telepítettek - ezek az ötven centiméter magas elemek az eddigi rázókövek mögé kerültek, meggátolva, hogy időveszteség nélkül le lehessen vágni a kanyarokat. 

Carmen Jorda hozza a formáját: Ezt a fotót töltötte fel legutóbbi tesztjéről

Az FIA Nők a Motorsportban bizottságának képviselője épp egy formulaautót tesztelt, igaz, nem a versenygép a legfeltűnőbb a fotón. Carmen Instagramját érdemes követni.

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Hard work + dreams + dedication = ———————>S U C C E S S<————————

Carmen Jorda (@carmenjorda) által megosztott bejegyzés,

Hogyan lehet világbajnok Hamilton már az USA-ban?

Az október 21-i USA Nagydíjat megelőzően Lewis Hamilton 67 pont előnnyel vezeti a világbajnokságot Sebastian Vettellel szemben, az austini futam után pedig már csak 75 egységet lehet megszerezni. Hamiltonnak ez alapján jó esélye van rá, hogy 2015-höz hasonlóan egyik kedvenc pályáján biztosítsa be vb-trófeáját, ha azonban az elmúlt négy szezonhoz hasonlóan győz, akkor is legalább egy autónak kell a brit és Vettel közé ékelődnie.

Hamilton világbajnok lesz az USA Nagydíjon, ha:

- Hamilton győz, Vettel 3. vagy hátrébb végez

- Hamilton 2., Vettel 5. vagy hátrébb végez

- Hamilton 3., Vettel 7. vagy hátrébb végez

- Hamilton 4., Vettel 8. vagy hátrébb végez

- Hamilton 5., Vettel 9. vagy hátrébb végez

- Hamilton 6., Vettel nem szerez pontot

 

Ez is eljött: Monteiro 14 hónap gyógyulás után végre visszatér

A tavaly szeptember első napjaiban elszenvedett súlyos barcelonai tesztbaleset után sokáig bizonytalan volt, hogy a látáskárosodást is szerzett Tiago Monteiro valaha képes lesz-e még visszatérni a versenyzéshez, és aggasztó jel volt, hogy a nagy bejelentést is folyamatosan halogatták. A portugálnak azonban intenzív rehabilitáció és edzések után sikerült teljesen rendbejönnie, így közel 14 hónappal balesete után, az október utolsó napjaiban sorra kerülő japán WTCR-fordulón végre ő vezeti majd a Boutsen Ginion Racing azon Hondáját, amelynek pilótájaként egyébként már a szezon elején is őt nevezték meg. Azóta Benjamin Lessennes és Ma Qing Hua helyettesítették Monteirót a nyolc eddigi fordulón.

A 42 éves portugál tehát a jövő hétvégén Suzukában tér vissza, azon a pályán, amelyen 2012-ben első hondás WTCC-versenyeit teljesítette. Ám nagyot változott a túraautós világ már az elmúlt egy évben is, hiszen az a WTCC, amelynek összetettjét tavalyi balesete pillanatában még vezette, már nem is létezik, így most az utódsorozatban, a Túraautó-világkupában próbálhatja ki magát Monteiro. A szezonból még két forduló van hátra, ám a pilóta csak Suzukában fog elrajtolni, a makaói idényzárón való részvételtől továbbra is eltanácsolták őt az orvosok az utcai pálya nehézsége és az ottani fokozott balesetveszély miatt. Ám ha a japán főpróba zökkenőmentesen zajlik, jövőre talán már ismét teljes állásban térhet vissza Monteiro a mezőnybe.   

5bc6586a7c363

A Ferrari sajátos képregénnyel köszöntötte Raikkönent

A torta elkészült, a csapattagok felvették az ünnepi piros öltözetet és csendben várják, hogy a gyanútlan Kimi Raikkönen belépjen a meglepetésbuli közepébe. De hiába tekintget Sebastian Vettel, a finnek se híre, se hamva - a szerelők arról suttognak, hogy talán az ünnepelt meg is feledkezett a nagy napról. Kisvártatva Raikkönen meglepő helyről, a csapatrádión keresztül jelentkezik: "Szülinapi ügyekkel nem foglalkozok, versenyzek!" 

DpsR_g7XcAA8hNJ

Hill ma már bánja ezt a Schumacherrel szembeni csúnya feltartást

Damon Hill és Michael Schumacher viszonya finoman szólva sem volt felhőtlen az F1-es karrierjük során, és ez 1997-re sem változott, amikor a brit az Arrowshoz igazolva kivonta magát a dobogós helyekért való csatákból, s általában csak akkor találkozott össze a némettel, amikor a Ferrari lekörözésre készült. Így történt ez a Japán Nagydíjon is, ahol az utolsó körökben Hill makacsul nem hagyta magát megelőzni, ezzel lehetővé téve az üldöző Heinz-Harald Frentzennek, hogy egy másodperces közelségbe zárkózzon - végül azonban nem tudta támadni a győzelemért Schumachert. Hill az alábbi videóhoz kommentálva elismeri, hogy nem figyelmetlenség, hanem gonosz szándék vezérelte 21 évvel ezelőtti tettét: "Nem a legjobb alakításaim egyike volt. A makacsság még enyhe kifejezés. Egy igazi p.... voltam."

Na, ki kapott sajttortát a születésnapjára?

Október 17-én ünnepli születésnapját az F1-es mezőny legidősebb pilótája, Kimi Raikkönen - immár 39. alkalommal. A Raikkönen családban már egy nappal korábban, kedden megkezdték a készülődést: Minttu sajttortát, a gyerekek tenyérlenyomatokat készítettek, Kimi pedig jól láthatóan örült mindennek. 

Dpqd0VqVsAA9Q1b

DpojnHeXcAAX84e

DpojQYnUUAEaNBV

Egy pilóta rajtszámcseréje sem volt még olyan izgalmas, mint Sebastien Buemié

A Formula-1-hez hasonlóan a Formula-E-ben is állandóak a versenyzői rajtszámok, de a következetességet illetően nem olyan nagy a szigor: így történhetett meg az, hogy a Nissan számcserét kért a korábbi bajnok, Sebastien Buemi autóján. A svájci az elmúlt négy szezonban a 9-essel versenyzett, ám korábbi csapata, a Renault felett most átvette az irányítást a partnercég Nissan, nekik pedig mindig van egy speciális kérésük, mielőtt pályára vinnék versenyautóikat. Ahogy annak már más bajnokságok, mint a Super GT vagy a Le Mans is bizonyítékául szolgáltak, a Nissan ragaszkodik hozzá, hogy egyik autója mindig a 23-as számot viselje, ennek oka pedig a számjegyek japán nevében keresendő, hiszen a 2-es "ni" és a 3-as "san" hangzásából összerakható a márka neve. Buemi tehát a 23-asra váltott, míg a másik autónak a 22-est kérvényezte a csapat. Sokáig úgy tűnt, hogy azt majd Alexander Albon vezeti a szezonban, de a keddi fejlemények után ez már nem annyira biztos.

Dpn-sm0VsAAh_iv

Megváltozott kilátások a Formula-E-ben

Merthogy a versenyautóból való kilátás az új szezontól kezdődően a halóval is "gazdagodik", ettől eltekintve azonban kifejezetten szemet gyönyörködtető látvány beülni Robin Frijns helyére egy körre a valenciai teszten.

Az austini mérce: Hamilton tavalyi körrekordja

A brit pilóta nagyon érzi ezt a pályát, amit a tavalyi időmérőn is bizonyított - megtekintés a Youtube-on:

Átírta Button szavait egy nagy nemzetközi portál - a brit nem nézte szótlanul

"Button: A megbízhatóság Fujiban elvette az első WEC-dobogómat" - hirdette főcímként a Motorsport.com. Jenson Button viszont nem ezt mondta és ennek hangot is adott Twitteren, amikor azt írta, hogy "Srácok, kérlek az én szavaimat használjátok főcímként, ne a sajátotokat. Azt mondtam, hogy a megbízhatósági problémák nélkül harcolhattunk volna a dobogóért, nem azt, hogy ez elvette a dobogómat."

 

Hamilton és a COTA: ez egy különleges kapcsolat

Lewia Hamilton az austini pályán rendezett hat F1-es futamból ötöt is behúzott: 2012-ben éppen Sebastian Vettelt előzte meg a győzelemért a McLarennel, 2013-ban egy kevésbé versenyképes Mercedesszel csak negyedik lett, de 2014-ben Nico Rosberget gyűrte le, 2015-ben a német hibázott előtte, így ajándékba kapta a sikert, 2016-ban dominált, tavaly pedig ismét Vettelt előzte meg.

Hamilton ezüstszínű Ferrarival pózol az USA Nagydíjat megelőzően

Egy poszt a négyszeres világbajnok közösségi oldaláról, „902010..” képfelirattal.

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

90210..

Leclerc felett is eljár az idő: Már 21 éves lett

Ma ünnepli születésnapját a Ferrari jövő évi versenyzője: Charles Leclerc 1997. október 16-án érkezett a világra Monte-Carlóban. Hogy kontextusba helyezzük: akkoriban a Formula-1 rajongói a tíz nap múlva esedékes jerezi szezonzárót várták, hogy eldőljön a világbajnoki cím Michael Schumacher és Jacques Villeneuve között. Japán győzelmével a pontversenyt a német vezette egyetlen egység különbséggel.

Ez nem a megszokott módja a dobogós pezsgőbontásnak

Az korrekt.

 

Videó: újra raliautót tesztel Ken Block

Jövő hétvégén Spanyolországban újra WRC-futamon indul az amerikai showman, Ken Block - már ismerkedik is új fegyverével, a Ford Fiesta WRC-vel:

Káosz a rajt után, Montoya ütközik, Vettel előz - emlékezetes pillanatok az USA Nagydíjak történetéből

Öt nagy jelenet a korábbi USA Nagydíjakról - megtekintés a Youtube-on:

Wehrlein végül mégiscsak a Formula-E-ben kötött ki

Leleplezte 2018-19-es új generációs versenygépét, egyúttal bemutatta pilótapárosát a Mahindra Racing: Felix Rosenqvist és Nick Heidfeld korábbi helyén a decemberben rajtoló szezonban Jerome d’Ambrosio, valamint Pascal Wehrlein versenyez.

Az a Wehrlein, akit a Danyiil Kvjatot szerződtető Toro Rosso második ülésének nagy favoritjaként emlegettek, és akiről csak néhány hete írta meg a sajtó: elutasította a HWA ajánlatát (ahova végül a friss DTM-bajnok Gary Paffett és Stoffel Vandoorne igazol), mivel a Formula-1-es visszatérésre akar koncentrálni.

„Ha végül mégis a Formula-E-ben köt ki, az csak azért lesz, mert a másik nem jött össze” – mondta akkor Ulrich Fritz, a HWA főnöke.

Tehetséges fiatal volt műsorunk vendége

A Swift Cup Europe-ban versenyző Lengyel Ádám volt az Autósport és Formula Magazin Motorsporthíradójának vendége - a beszélgetés visszanézhető:

Olvastad már?