Steward
Gobodics Tamás
Pontállások Versenynaptárak Pilóták Csapatok
2019. február 21. csütörtök

Így viselte az angolok vereségét Hamilton

Mint tudjuk, Lewis Hamilton nagy figyelemmel követte Anglia szereplését a labdarúgó-világbajnokságon, terve pedig az volt, hogy ha hazája döntőbe jut, vasárnap Oroszországban a helyszínről nézi végig az utolsó mérkőzést. Anglia azonban végül az elődöntőben Horvátország ellen 2-1-es eredménnyel kiesett. Hamilton nem csüggedt, hanem büszke a vereség után, a következőket írta Twitterre:

„Büszkévé tettetek minket. Valódi jellemszilárdság, elszántság és soha fel nem adás a végéig. Magasra emelhetitek fejetek.” Egy másik posztban így folytatta: „Annyira büszke vagyok a Fiúinkra és hogy őszinte legyek, az egész országra. Inspirációt adott, hogy ez az időszak összehozta az embereket. Ezért vagyok annyira büszke, hogy brit lehetek. Tartsuk meg ezt a küzdőszellemet, álljunk tovább emelt fővel és Egységesen. Egy napon haza fog térni!”

Így terelte Raikkönen az Alfát - videó

Egy rövid belsőkamerás felvétel a finn tegnapi alakításáról:

 

Videó: ez történt a harmadik F1-es tesztnapon

A Formula-1 hivatalos videós összefoglalója minden fontos eseménnyel:

Ilyen volt Albon első F1-es napja - videó

Alex Albon, a Toro Rosso újonca kedden debütált az F1-ben, legalábbis akkor ülhetett az autóban először úgy, hogy ő is F1-es pilótának számít - ezt követte végig a csapat.

A Ferrari is teszteli a Mercedes tavalyi csodatrükkjét

A Mercedes tavaly egy speciális "lyukas" felnivel jelentkezett a szezon második felére, amellyel megoldotta a hátsó gumijainak túlzott kopását és távol tartotta az igazi hőt az abroncsoktól - kicsit kérdéses volt, hogy legális-e ez a megoldás, de végül annak ítélték az illetékesek. Ezen felbuzdulva a Ferrari is egy nagyon hasonló felnivel rukkolt elő a barcelonai teszten, sőt, annak egy még továbbfejlesztett változatával kísérleteznek Vettelék - igaz, a McLaren is bemutatott egy olyan felnit, amelynek ugyanez a célja, úgy fest, hogy elterjedhet a Mercedes megoldása.

vet

fotó: dppi

Magát látja a Toyota WRC-sztárjában a négyszeres világbajnok

Tommi Makinen 1996 és 1999 között sorozatban négy világbajnoki címet nyert a Mitsubishi pilótájaként, 2017 óta pedig a WRC-be visszatérő Toyota csapatfőnökeként szerepel. Az istálló tavaly már megnyerte a konstruktőri bajnoki címet, idén pedig természetesen az egyénit is megcélozza a 2018-ban már parádézó Ott Tanakkal - az észt pilóta a hétvégi Svéd Ralin aratott domináns győzelme után vezeti is a tabellát. Teljesítménye és hozzáállása alapján beugrott valaki Makinennek...

"Ott dominálta az egész hétvégét, mindenkinek megmutatta, hogy hogyan kell vezetni ilyen nehéz körülmények között. Ő most jelen pillanatban nagyon erős. Ha ránézek, a húsz évvel ezelőtti önmagamat látom benne, amikor a világbajnoki címre koncentráltam" - mondta a WRC-comnak.

pf3_12

fotó: dppi

Folytatódik az MNASZ tehetséggondozó programja

Oláh Gyárfás, az MNASZ elnöke posztolta az alábbit a közösségi oldalán:

"Idén folytatjuk versenyzőink támogatását az MNASZ Tehetséggondozó Program keretein belül. A kikerült pályázati felhívás értelmében, FIA és FIA CEZ sorozatok versenyein való induláshoz nyújtunk nevezési díj támogatást. Külföldi és hazai rendezésű versenyekre is lehet pályázni.

A legfontosabb a Magyar Autósport számára az utánpótlás és a már sikereket elért versenyzők támogatása. Bízom benne, hogy újabb nemzetközi sikerekhez tudunk most fontos lendületet adni.

https://mnasz.hu/hu/hirek/?page=0#news-1169 "

mnasz

 

Újabb előzetes a WRC új szupersztárjáról szóló filmhez

Idén áprilisban film jelenik meg a WRC pontversenyét jelenleg vezető Ott Tanakról, akinek nagyon kalandos útja volt addig, amíg a rali-vb egyik legnagyobb sztárjává nőtte ki magát – a gyerekkoráról, a magánéletéről és természetesen a karrierjéről is szó esik majd benne, többen is megszólalnak a versenyzővel kapcsolatban. Íme a legfrissebb előzetes:

Ez történt a tesztelés második napján (videó)

Leclerc révén ismét a Ferrari diktálta a tempót, Ricciardo elhagyta hátsó szárnyának fontos elemét, Albon pedig kétszer is megpördült.

Így mozog Sainz alatt a McLaren

Hogy tetszik az új McLaren mozgása? Íme egy Sainz-kör Barcelonából az idei tesztről - alatta pedig egy összehasonlítás Fernando Alonso egyik tavalyi körével:

Az Alfa Romeo sokak számára úgyis csak Team Raikkönen lesz

Akkor miért ne lenne létjogosultsága ennek a logónak? A vörös keresztet a finn zászló kék keresztje váltotta fel, a kígyó helyét pedig egy jégkrém. Egyiket sem kell túlmagyarázni.

 

Nyolc versenyzőt igazolt a Sauber Junior Team

A Sauber név 2019-ben az utánpótláskategóriákban él tovább: annak ellenére, hogy a Formula-1-es istállót Alfa Romeo Racinggé nevezték át, a gárda 2018 végén létrehozott nevelőprogramja Sauber Junior Team néven fut tovább Formula-2-es, Formula-3-as és Formula-4-es szinten. A svájciak a Charouz Racing Systemsszel működnek együtt, melynek autói a megszokott Sauber-színeket viselik. Nyolc versenyzőt igazoltak le, akik közül a legismertebb a GP3-as harmadik helyezett Callum Ilott, aki idáig a Ferrari-akadémiához tartozott.

A Sauber Junior Team felállása:

F2: Callum Ilott, Juan Manuel Correa

F3: Lirim Zendeli, Fabio Scherer, Raoul Hyman

F4: Roman Stanek, Alessandro Ghiretti, Theo Pouchaire

A DTM-be igazol Ferdinand Habsburg

A Formula-3-as Európa-bajnokság futamgyőztese, Ferdinand Habsburg – aki az utolsó magyar király, I. Károly dédunokája – együlésesekről túraautókra vált, és a DTM-ben folytatja. A 21 éves osztrák pilótát az Aston Martin igazolta le, Paul di Resta, Jake Dennis és Daniel Juncadella csapattársa lesz az R-Motorsportnál. Vele együtt 16 versenyző személye ismert a 2019-es rajtrácson.

Nektek feltűnt már, milyen fényesek a Pirelli idei abroncsai?

Ez amiatt van, mert az olasz cég - az F1 történetében először - króm öntőformákat használ, amivel fényesebb felületűek lesznek az abroncsok. Korábban már az F2-ben kipróbálta ezt a Pirelli. Teljesítménybeli hatásuk nincs, viszont jól néznek ki, igaz?

 

Videón Albon kicsúszása

Videón Alexander Albon kicsúszása. Mi tagadás, nem így kell kezdeni egy F1-es karriert:

 

Van egy ember, aki szabadidejében halót rajzol régi F1-es autókra

Nevesül az 1992-es Williams FW14B-re, a 2005-ös Renault R25-re és az 1999-es McLaren MP4-14-re. Nem kérdezzük meg, hogy tetszenek-e.

Így festett di Grassi szemszögéből az utolsó métereken megszerzett győzelem

A brazil elmondása szerint annyi adrenalint még sohasem érzett magában, mint a Mexikóváros ePrix utolsó körében, amelynek legvégén sikerült megelőznie az energiájából kifogyó Mahindrát.

Grosjean megautóztatta a gyerekeit Barcelonában

Sokmindent csinálnak csemetéikkel az F1-es apukák, amit előszeretettel meg is osztanak a közösségi oldalaikon, de azért az ritka, hogy valaki egy versenypályán autóztassa meg őket. Romain Grosjean két fiának, Sachának és Simonnak mutatta meg testközelből Barcelonát. Vajon egy napon ők is száguldanak majd rajta versenyautóval?

Konstruktőri hitvallás - a Ferrari megemlékezett az alapító 121. születésnapjáról

Február 18-án volt 121 éve, hogy megszületett Enzo Ferrari, a hamar legendássá vált olasz autógyártó alapítója. A márka nem is mulasztotta el a szellemének megidézését néhány archív felvétellel és a néhai elnök megnyilatkozásaival.

Új fiatal tehetséget választott ki a Red Bull

Egy új-zélandi fiatal, a sokra tartott Liam Lawson hívta fel magát a Red Bull figyelmét, melynek következményeként bekerült a csapat juniorprogramjába. A 17 éves pilóta a NZ Formula Ford bajnoki címét szerezte meg hazájában, majd második lett az ausztrál és a német Formula-4-es bajnokságban, 2019 elején pedig a Ferrari-junior Marcus Armstrongot, illetve a Mercedeshez tartozó Lucas Auert megelőzve behúzta a Toyota Racing Seriest is. Lawson most a Formula European Mastersben folytatja a Red Bull támogatottjaként, csapattársa a szintén az energiaitalosokhoz kötődő Yuki Tsunoda lesz.

liamlawson

„Ennyi elég is volt a WRC-ből” a kétszeres világbajnoknak

Születésnapi ajándékként rajthoz állt a hétvégi Svéd Ralin a futam történetének második legsikeresebb pilótája, Marcus Grönholm - a korábbi ötszörös svéd győztes azonban ezúttal nem nagyon találta a ritmust a havas-jeges, bár sok alkalommal inkább csak sáros utakon. Az 51 esztendős korábbi kétszeres világbajnok utoljára 2007-ben ment teljes szezont a rali-vb-n, azóta egy-két "bohóckodáson" kívül nem szerepelt sehol, WRC-futamon pedig 2010 óta egyszer sem láthattuk versenyautóban. A mostani versenyen elmondása szerint alulmúlta saját elvárásait, hiszen az első két szakaszon kétszer pördült meg, a harmadikon beesett a fák közé és a tempója is messze elmaradt minden más WRC-étől - egyelőre elég volt neki ennyi a visszatérésből.

"Ilyen körülmények között, ahogy a nyomok és az utak alakultak, nehezebb volt, mint ahogy arra számítottam. Hogy megyek-e máshol? Nem, most ez elég is volt, nem indulok Finnországban sem" - mondta Grönholm. A futamot megnyerő Ott Tanak viszont örült neki, hogy egy mezőnyben szerepelhetett 2000 és 2002 világbajnokával: "Jó, hogy itt volt. Most nem volt könnyű vezetni ilyen körülmények között, de szerintem számára az élvezet volt a lényeg és azt hiszem, hogy az megvolt."

grönholm

fotó: Szabó Attila

Olvastad már?