Steward
Bognár Viktor
Pontállások Versenynaptárak Pilóták Csapatok
2018. november 12. hétfő

A gokartozás is lehet extrém sport

Persze, ha utcán, vagy éppen erdőben, fák között és egy tavacska körül gyűrik a kilométereket, mindjárt komolyabb az izgalmi faktor...

 

Így változott a Formula-E-autók hangja az elmúlt években

Különösen a mostani szezonra lett jelentős a változás hangban.

 

Ocont hátrasorolják majd a brazíliai rajtrácson

Öthelyes rajtbüntetéssel kell számolnia a Force Indiának Esteban Ocon esetében, a francia pilótánál ugyanis idő előtt kellett sebességváltót cserélnie a csapatnak a Brazil Nagydíjra, így ennyivel hátrébb sorolják majd a rajtrácson. Ez már csak azért is értékenyen érinti az istálló, mert óriási harcban vannak azért, hogy utolérjék még a McLarent a konstruktőri pontversenyben.

Lewis Hamiltonnál, Lance Strollnál és Kevin Magnussennél is váltót cseréltek, de azok az egységek teljesítették az előrt hat futamot, így nem jár nekik büntetés, míg Daniel Ricciardo és Carlos Sainz kiesett Mexikóban, ezért nekik szabad új váltót betenni az autóba.

ocon-brazil-2018

fotó: dppi

Szerintetek Ricciardo, vagy Verstappen biciklicsele a szebb?

Mi mást próbálhattak volna ki a Red Bull F1-es pilótái Brazíliában, mint a futsalt:

Szerintetek ebben is tehetséges Nico Hülkenberg?

A német versenyző sajátos versennyel hangolt - persze Brazíliában nincs ebben semmi meglepő...

 

Vettel rádiózásával a csapatot és a nézőket is megnevettette

„Valami mozog a lábaim között… Leszámítva azt, ami nyilvánvalóan ott van. Valami a lábfejem környékén repked.”

„Oké, vettük!”

„Büszke lennék, ha a lábfejemig érne, amire gondoltok, de ez nem az.”

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

 

Egy döbbenetes statisztika Hamiltonról

Napi statisztika: a 2014-ben indult jelenlegi hibridérában 98 F1-es futamot rendeztek, amelynek pontosan a felét, 49-et (!) nyert meg eddig Lewis Hamilton.

DrfJZpVWoAIIsUR

Fittipaldi-unoka lesz a Haas tesztpilótája

A 22 éves Pietro Fittipaldi – az 1972-es és 1974-es világbajnok Emerson unokája – tesztpilótaként csatlakozik a Haashoz a 2019-es szezonban. Az istálló jelenlegi autóját, a VF-18-at már év vége előtt, az Abu Dhabi Nagydíjat követő gumiteszten kipróbálja, első F1-es tapasztalataként.

Fittipaldi a Formula V8 3.5 széria 2017-es bajnoka, aki idén a WEC-ben és IndyCarban szerepelt, szezonja nagy részét azonban Spában elszenvedett lábtörése miatt ki kellett hagynia. A sérülést megelőzően a fiatal brazil már kapcsolatban állt a Haasszal a csapatnál betöltött szerepet illetően.

Pietro öccse, a 17 esztendős Enzo Fittipaldi a Ferrari versenyzői akadémiájának tagja, aki eredményes Formula-4-es szezont futott idén: bajnok lett az olasz, bronzérmes a német szériában.

A Renault saját weboldalán köszörüli a nyelvét a „siránkozó” Verstappenen

A Red Bull és a Renault a motorpartneri együttműködés dacára (vagy éppen amiatt) évek óta magas szinten űzi egymás pocskondiázását az F1-es paddockban, olykor durvább, máskor könnyedebb stílusban. Jóhiszeműen úgy véljük, hogy ez a mostani az utóbbi csoportba tartozik. A Renault-nál a nagydíjak előtt "utazási blog" néven mindig megjelentetnek egy cikket a honlapjukon, amelyben bemutatják a soron következő versenyhelyszínt és az egész országot.

A Brazil Nagydíj előtti cikkük így kezdődik: "A partihangulat egy hasonlóság Mexikó és Brazília között, mint ahogy a két fogadóváros lakosságának hatalmas száma is. A két városban együttesen 20 millió ember él, ami nagyjából megegyezik azzal a számmal, ahányszor Max Verstappen siránkozott valami miatt az idei szezonban, ennek fényében pedig ez az egymást követő két forduló a szó szoros értelmében is ÓRIÁSI."

Verstappen

 

A stílus maga az autó – most már tényleg az igazi versenygépével rukkolt elő a Roborace

Néhány évnyi intenzív kísérletezés után 2019-ben már valóban tétre menő versenyeket fog futni az önjáró autókat csatasorba állító Roborace a Formula-E betéteseményeként. A korábbi tervekkel ellentétben azonban nem kizárólag a gépek fognak összecsapni, hanem mindegyikben ül majd egy pilóta is: a futam első felében a versenyző vezet, majd féltávnál a bokszba hajt, kiszáll és átadja az irányítást az önvezető technológiának. Együttes eredményük fog majd tehát számítani az értékelésben. 

Mivel végül mégis lesz versenyző, nem a lapos, pilótafülke nélküli és tényleg futurisztikus külsejű modellt fogják használni a futamokon. A pilótafülkével rendelkező, eddig fejlesztési célokat betöltő DevBot azonban nem volt éppen szemet gyönyörködtető látvány, így a Roborace megalkotta az LMP-autóra hasonlító DevBot 2.0-t, ezek fognak versenyezni egymással a Season Alpha nevet kapó első idényben - amelynek pontos programja még nem ismert. 

Ilyen volt:

Drb7PgRXgAAn9gh

 

Ilyen lett:

DrfgNjDX4AAun-j

Most aztán senki nem hányhatja Raikkönen szemére, hogy kihagyta volna a pályabejárást

"Pályabejárás kész" - írta megszokott szűkszavú stílusában Instagramjára Kimi Raikkönen, mellékelve az alábbi videót arról, amint helikopterrel megy egy kört Interlagos felett. Mit ne mondjunk, elég rendhagyó megoldás ez a csütörtöki csoportos séta helyett, de kétségtelenül több annál, mint amennyi ismerkedést a 2012-es Brazil Nagydíj előtt elvégzett, amikor a futamon végül eltévedt a pályán.

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Track walk done.

Kimi Räikkönen (@kimimatiasraikkonen) által megosztott bejegyzés,

Az On The Spot is megtalálta Keszthelyi Vivient

Függetlenül attól, hogy hova teszi a közvélemény jelentős része a 17 éves versenyzőlány teljesítményét és a mögötte zajló médiamunkát, mindenképpen hiánypótló alkotás volt Magyarország leghíresebb dokumentumfilmeseitől, hogy egy rövid, emberközeli interjúra elkapták Keszthelyi Vivient. Az Audi versenyprogramjának kötelékébe tartozó lány néhány gyorskör alatt mesélt Cseke Eszternek és S. Takács Andrásnak egyebek mellett a nők motorsportbeli helyzetéről, eddigi legnagyobb balesetéről és a David Schumacherhez fűződő viszonyáról.  

Rosberg legyőzte Hamiltont, a Ferrari hagyta versenyezni Raikkönent négy éve

2014. november 9-én tartották a Brazil Nagydíjat, melyet Nico Rosberg nyert Lewis Hamilton előtt, Felipe Massa ötmásodperces bokszutcai büntetéssel is harmadik lett, és a két Ferrari szintén főszerepet játszott. Ekkoriban már ismertté vált, hogy Fernando Alonso elhagyja az istállót: ez nyilvánult meg abban is, hogy Kimi Raikkönennek nem kellett szokásosan előzékenyen elengedni csapattársát, csatázhatott vele.

És Raikkönen szájából elhangzott egy emlékezetes mondat is, amit azóta sem hallhattunk: „Ez a McLaren túl gyors az egyenesben!”

Hemzseg az aranyköpésektől az F1 legújabb Raikkönen-interjúja

Will Buxtonnak sikerült kihoznia Kimi Raikkönenből leghumorosabb oldalát, ilyen sziporkázó válaszok születtek a könnyed hangvételű interjúban:

Nem olvasod el a szerződésed?

Nem törődök vele, tudod.

Te írod a posztokat a közösségi médiába? (Instagram)

Én csinálok mindent… Nem, kábé 10 embert vettem fel, hogy csinálják.

Milyen a motivációd?

Olyan rossz, mint mindig. Szerintem már sosem fog visszajönni, de nem is hiszem, hogy valaha megvolt.

Minden ferrarisnak kell egy kicsit olaszul tudnia. Te hogyan állsz vele?

Nem tudok. Talán ezért küldtek el végre. Nyolc évet adtak, hogy megtanuljak.

Három magyar élversenyző vesézte ki a TOP50 ranglista esélyeit

A tavaly legjobb öt között végző Herczig Norbert, Kiss Norbert és Szabó Krisztián beszélt arról, ott lesznek-e a decemberi TOP50 gálán, és hogyan látják az esélyeket.

A legjobb magyar versenyzők rangsorának alakulásába ti is beleszólhattok: itt adhattok le szavazatot azokra a versenyzőkre, akik szerintetek a legjobb munkát végezték idén!

Ennél izgalmasabb felállást is kitalálhattak volna a hivatalos sajtótájékoztatóra

Brendon Hartley (Toro Rosso), Kevin Magnussen (Haas), Lance Stroll (Williams), Marcus Ericsson (Sauber) és Stoffel Vandoorne (McLaren) vett részt a Brazil Nagydíj csütörtöki sajtótájékoztatóján. Hárman közülük a mezőnyben sem lesznek jövőre (Hartley-nak is megelőlegeztük), a legjobban a bajnokságban a 9. helyezett Magnussen áll az ötösből. Valakit a három topcsapatból azért beültethettek volna közéjük.

Alonso vagy Verstappen interlagosi mentése volt a nagyobb?

Fernando Alonso 2012-ben, Max Verstappen 2016-ban csúszott meg a brazíliai esőben, de mindketten megfogták:

Száguldjunk végig a brazil F1-es pályán Romain Grosjeannal

Ezúttal a Haas francia pilótája vezet minket végig a soron következ helyszínen az F1 2018-cal:

A Formula-E átszáguldott a Csalagút titkos átjáróján

Jelképesen utolsó útjára, utolsó autócseréjére indult el a Formula-E eddig használt első generációs modellje a Nagy-Britanniát és Franciaországot összekötő Csatorna-alagúton. Az ismert vasúti átjárók között ugyanis kiépült egy szervizút is, amit most megnyitottak az FE számára, na meg a jelzés szerint ott egyébként is csak elektromos játművel szabad közlekedni. Az ismeretlen pilóta által vezetett Gen1-es autó elindult az 50 kilométeres alagúton, hogy aztán féltávnál megtörténjen az "utolsó" autócsere egy Gen2-es modellbe, amely a december 15-i szezonnyitón debütál majd, és akkumulátora immár a teljes versenytávot kibírja. 

Ha az ember szenvedélyes pályabemutatót akar, továbbra se a finneket kérje fel rá

Hát, Kimi Raikkönen és Valtteri Bottas előadásmódjával is nehéz meggyőzni a nézőket arról, hogy az interlagosi pálya tényleg olyan nehéz és technikás lenne, mint amilyennek mondják. De a Mercedes finnje legalább nem csak felolvassa a szöveget.

11 percben a DTM idei szezonjának sava-borsa

A szezon persze sokkal izgalmasabb volt annál, mint hogy ilyen rövid videóba beleférjen minden, kezdve Glock és Paffett őrült hockenheimi csatájával, Rast félelmetes bukásán és Zanardi varázslatos beugrásán át a kiélezett bajnoki döntőig, de ezt a 11 percet megnézve mégis kaphatunk egy kóstolót a bajnokságot átjáró érzelmi kavalkádból, miközben maguk a főszereplők kommentálják az eseményeket.

Olvastad már?