Steward
Admin
Pontállások Versenynaptárak Pilóták Csapatok
2018. július 20. péntek

Raikkönen ne gondolkodjon, Alonso is elégedetlen - így szólt a csapatrádió a Brit Nagydíjon

Válogatás a legjobb rádióüzenetekből:

Novemberben jelenik meg magyarul a Raikkönen életéről szóló könyv

Beszámoltunk róla korábban, hogy Kari Hotakainen a 2007-es világbajnok eddig nem ismert oldaláról ír könyvet. Jó hírünk van a Jégember rajongóinak, a könyv ugyanis magyar nyelven előrendelhető, ráadásul most 20% kedvezménnyel lehet beszerezni a Helikon Kiadó jóvoltából, az író szerint, nem csupán életrajzi művet. A könyv várhatóan 2018. november 20-án kerül a magyar polcokra.

Fotó: Helikon Kiadó

Ismét szürreális hosszúságú kérdést tett fel egy újságíró a sajtótájékoztatón

A Német Nagydíj hivatalos csütörtöki sajtótájékoztatóján Sebastian Vettel, Nico Hülkenberg, Sergio Perez és Brendon Hartley állta az újságírók kérdéseit – Vettel a következőt, melyet csaknem 50 másodpercen keresztül tett fel egy korosodó zsurnaliszta:

„Az utolsó verseny során Silverstone-ban csapattársad, Kimi több motorerőt kért, de mérnöke visszautasította kérését. Kimi ingerülten válaszolt: ’nincs megengedve, hogy saját magamnak gondolkodjak?’ A kérdés: milyen mértékig hozhatod meg saját döntéseid a pályán, és mennyire dönt a csapat a távolból helyetted? Elárulhatom, hogy sok embert ismerek, akik azért nem néznek Formula-1-et, mert a technika túl bonyolult, és úgy érzik, a versenyeket manipulálják. Úgy tűnik, a Formula-1 még jobban eltávolodott a rajongóktól, mint előtte. Egyetértesz ezzel? És kérlek, emlékezz az első kérdésemre.” 

A hallgatóság ámulatát csak fokozta, hogy Vettel így válaszolt: „Emlékszem a kérdésre!”

Később kiderült, hogy a felszólaló egy német újságíró, Walter Koster, akinek mintha szórakozása lenne nyakatekert kérdéseket feltenni, melyek aztán témává válnak a közösségi médiában – nem a mostani volt első dobása. Erről az úriemberről van szó:

Bottas hazatért Finnországba, és mindenhova magával vitte kutyáját

A finn pilóta hétvégén a Goodwoodi Sebességfesztiválon hajtotta meg a Mercedest, most pedig már a Német Nagydíj helyszínén tartózkodik. A közbeeső pár napban visszatért hazájába, Instagram-posztjai tanúsága szerint pedig kutyáját SUP-ozni (állószörfözés) és egy Mercedes-szalonba is magával vitte.

 

SUP

 

What’s the model? ✨ #VB77 #mercedesamg @mercedesamg @mbsuomi

Valtteri Bottas (@valtteribottas) által megosztott bejegyzés,

A közösségi médiában is hálálkodott Hamilton a Mercedesnek

Két évre szóló szerződéshosszabbítását a következő szavakkal kommentálta Instagram-oldalán Lewis Hamilton:

„A Mercedes család tagja vagyok 1998 óta, és örökké hálás leszek töretlen támogatásukért, megingathatatlan szeretetükért és védelmükért, melyet ezen évek során nyújtottak. Hihetetlenül büszke vagyok arra, amit közösen értünk el, és még izgatottabb amiatt, amit közösen, előre lendülve fogunk elérni. Számomra nincs is jobb hely annál, ahol most vagyok. Nagy köszönet jár a csapatnak a türelemért, Totónak pedig a belém fektetett bizalomért. Mindig együtt nyerünk és veszítünk. A jövőre!”

Videó: Amikor Barrichello a mennybe ment Németországban

123. alkalommal állt rajthoz, a 18. helyről indult, mégis megszerezte élete első Formula-1-es futamgyőzelmét - Rubens Barrichello számára örökre emlékezetes marad a 2000-es Német Nagydíj.

Egészen egyedi pályabemutatót tett közzé a Red Bull

Max Verstappen, egy távirányítású Red Bull és egyéb "segédeszközök" is szerepet kapnak...

Találkozz élőben Kiss Norbival!

Pénteken délután 14:00-tól, Gyöngyösön lehet találkozni a Slovakia Ring-i futamgyőztes, kétszeres Európa-bajnok kamionversenyzővel, Kiss Norbival a MaxiRádió szervezésében. 

További részletek ezen a linken olvashatók!

kissnorbi_2

Egy Schumacher-kör Hockenheimből hat évvel ezelőttről

Nem volt ez olyan rég...

Szenzációs videó: ilyen volt a Német Nagydíj 1965-ben

Amikor még teljesen más volt az F1, mint ma - igaz, ezt a futamot akkor a Nürburgringen rendezték:

Ki más mutatná be a német F1-es pályát, mint a németek négyszeres F1-es világbajnoka?

Sebastian Vettel visz el egy körre Hockenheimben:

Felbontotta csapata a balhés amerikai F2-es versenyző szerződését

Nem úszta meg egy „sima” két hétvégés (tehát négy futamos) eltiltással és egy méretes csekkel Silverstone-i ámokfutását a Formula-2-ben versenyző Santino Ferrucci, az olasz-amerikai szerződését ugyanis csapata, a Trident a közelgő versenyek előtt felbontotta.

Ferrucci számára így csőstül jön a baj. Igaz, magának csinálta...

 

Te repültél már ki F1-ezés közben a monacói alagútból?

A WTF1 Facebook-oldalának a videót beküldő Pascal Leidenberger megcsinálta ezt a bravúrt.

 

Hamilton is Bianchira emlékezik

 „Szárnyalj magasan, Jules!”

 

 

Always remembered, fly high Jules #JB17

Lewis Hamilton (@lewishamilton) által megosztott bejegyzés,

Egy csapatbajnoki címnél is meg lehet őrülni

Az autó-motorsportokban a csapatok versenye nagyon sokak szemében nem rendelkezik akkora presztízzsel, mint az egyéni bajnokság. A Formula-1-ben a Ferrari például kimondva-kimondatlanul mindig úgy tűnt, hogy az egyéni vb-címet érzi a prioritásnak.

A Formula-E-ben, ha ez a mentalitás meg is van, az Abt Audi csapatfőnöke, az exversenyző Allan McNish biztos, hogy kivétel ez alól, a skót ugyanis gyakorlatilag megőrült a bokszban, amikor a New York-i szezonzárón biztossá vált, hogy ha az egyéni bajnoki cím nem is lett az övék, a csapatok között ők bizonyultak a legjobbnak.

Az ünneplés képei:

 

Akár egy újabb rekordot dönthet meg a hétvégén Hamilton

Méghozzá a Német Nagydíjak történetének legtöbb élen töltött körét. A listát egyelőre Michael Schumacher vezeti, és bár Hamilton közel van hozzá, annyira azért (még) mégsem: a német előnye még mindig 54 kör, ha Hamilton már most előzni akar, akkor a 2018-as verseny majdnem minden körét az élen kell töltenie.

A lista:

 

A Ricciardo-interjúk mindig szórakoztatóak

Ír? Skót? Nem teljesen mindegy? Daniel Ricciardónak is az volt a 2016-os Német Nagydíj sajtótájékoztatóján, amikor a skót újságírónak a jó reggelt ír szlengváltozatával, a Top of the morning to you!-val akart köszönni. Össznépi röhögésbe torkollt az egész.

 

Legendás pálya tér vissza az IndyCar versenynaptárába

Az IndyCarban évek óta Sonoma volt a fix szezonzáró, ez viszont 2019-től megváltozik, ugyanis tizenöt év után visszatér a versenynaptár helyszínei közé Laguna Seca. Az utóbbi években főleg motorosok versenyeztek itt (a MotoGP és a Superbike-vb mezőnye is megfordult itt), de ettől függetlenül a pályának a Dugóhúzó (Corkscrew) kanyar miatt komoly kis kultusza alakult ki az elmúlt évtizedekben. Laguna Secában legutóbb 2004-ben rendeztek versenyt, akkor a CART-sorozat látogatott el ide.

Az utolsó két versenyt Patrick Carpentier nyerte, de nyert itt futamot több, jelenleg csapattulajdonosként vagy a bajnokság közvetlen közelében tevékenykedő versenyző, így Jimmy Vasser, Bryan Herta, Bobby Rahal és Michael Andretti is.

A verseny, sőt az egyetemes autóversenyzés történetének egyik legismertebb előzése is itt történt, amikor Alex Zanardi pont az előbb említett Hertát előzte meg, ráadásul pont a Dugóhúzóban.

 

17 éve már, hogy Schumacher autója szárnyakat adott Burtinak

Lassan nagykorú lesz már a Német Nagydíjak történetének egyik legijesztőbb balesete, ugyanis 2001-ben történt az az incidens, amikor a futam rajtja után néhány méterrel az indokolatlanul lassan poroszkáló Michael Schumacher autóját telibe találta a sokkal nagyobb sebességgel érkező prostos  Luciano Burti, majd menthetetlenül kilőtt a Ferrarin megindulva a levegőbe. A brazil ezt a balesetet még megúszta, Belgiumban azonban sokkal komolyabbat bukott, az az incidens végül véget is vetett szezonjának, sőt, Formula-1-es versenyzői karrierjének is.

 

Nem akármilyen „bravúrt” hajtott végre a Formula-E-szezon harmadik helyezettje

Elhagyta az összetett harmadik helyért járó trófeát New Yorkban. A bizarr esetről Instagram-fiókján keresztül adott hírt az angol pilóta.

 

Egyetlen napig volt egyben ez a méregdrága McLaren

Aztán jött a tulajdonosa, és gondolta, kipróbálja, mit is tud a 300 ezer dollárba, vagyis nagyságrendileg 80 millió forintba kerülő McLaren 720S... ki is próbálta, de nagyon rossz vége lett. Az amerikai, egészen pontosan észak-virginiai tulajdonos annak rendje és módja szerint csavarodott fel egy fára, a rendőrség beszámolója szerint a túl nagy sebesség miatt.

meki1

Olvastad már?