Steward
Vaszilykó Péter
Pontállások Versenynaptárak Pilóták Csapatok
2018. november 18. vasárnap

Kezdődik a foci-vb, íme az ehhez illő F1-es autófestések

Egy brit dizájner, Tim Holmes álmodta meg a labdarúgó-vb csapatainak mezeire "rímelő" F1-es autókat - a teljes kollekció ezen a linken tekinthető meg, íme néhány kiemelt példány:

pfargentin

pfbrazil

prportugal

Kilenc éve történt: Káosz a Brazil Nagydíj első körében

2009-ben ezen a napon rendezték a Formula-1-es Brazil Nagydíjat, amelynek első körétől nehéz kaotikusabb rajtot találni a száguldó cirkusz történetében. Ütközések, tőből kitépett üzemanyagcső és szanaszét fröcskölő üzemanyag jellemzi a kilenc évvel ezelőtti Sao Paulói futamot. (A videó átkattintás után nézhető meg)

A nagydíjat egyébként Mark Webber nyerte meg, a világbajnoki cím pedig Jenson Button kezébe került.

Világbajnok duót igazolt a WTCR-be érkező kínai márka

Hivatalos megerősítést nyert egy korábbi értesülésünk, amely szerint Yvan Muller jövőre is visszatér a WTCR mezőnyébe. A 49 éves túraautós veterán ahhoz az új kínai márkához csatlakozik, amely részben az egykori volvós WTCC-projekt tagjaiból épül fel. A Cyan Racing nevét viselő alakulat korábban Thed Björk érkezését már bejelentette, a makaói szezonzáró végeztével pedig Muller helye is biztossá vált.

"Láthatták pár hete a Lynk & Co autójának bemutatóját, amely jövőre elindul a WTCR-ben. 2016-ban már visszavonultam, de úgy tűnik, hogy még mindig gyors vagyok, ráadásul Gabriele [Tarquini] sem akarja, hogy befejezzem, szóval visszatérek a Lynk & Co csapatával" - fogalmazott a francia világbajnok, aki az idei szezonban kiélezett küzdelmet követően mindössze három ponttal csúszott le a bajnoki címről.

A márka hivatalos közleményében nem szerepelt, hogy hány autóval vágnak bele a 2019-es szezonba, ám a Motorsport szaklap szerint még két további név bejelentésére számíthatunk.

A csapat korábbi koncepciórajzai a készülő autóról:

lynk&co-concept-1

lynk&co-concept-2

lynk&co-concept-3

A McLaren is elérzékenyült a WEC dobogója láttán

A csapat a közösségi médiában osztott meg képet a sanghaji 6 órás pódiumáról, amelynek kilenc résztvevője között a második Fernando Alonso és a harmadik Jenson Button, a csapat korábbi versenyzője is szerepelt.

Mikor állt utoljára dobogón közösen Alonso és Button, akik két évig voltak csapattársak? Hat évet kell visszamennünk, a 2012-es Brazil Nagydíjig, amelyet a brit megnyert, a spanyol másodikként zárt. Az volt a McLaren utolsó győzelme és az utolsó alkalom, hogy Alonso megnyerhette volna a bajnoki címet – így repül az idő…

Twitter-bejegyzésben üzent Sophia Flörsch: Holnap megműtik

„Csak tudatni szeretném mindenkivel, hogy jól vagyok, de holnap reggel megműtenek. Köszönöm az FIA-nak, HWA-nak és Mercedesnek, hogy vigyáznak rám. Hálás vagyok mindenkinek a támogató üzenetekért. Hamarosan hírekkel jövök.”

A makaói F3-as versenyen történt balesetről, amelyben öten megsérültek, itt található folyamatosan frissített cikkünk

A Red Bull-védenc újra győzött Makaóban, Schumacher ötödik

A pole-pozícióból indulva Dan Ticktum nyerte a Formula-3-as Makaói Nagydíjat: a Motopark pilótája tavalyi sikerét ismételte meg a rangos versenyen, jó szájízzel búcsúztatva a szezont, amely során az Európa-bajnokságon lemaradt az elsőségről.

A Formula-3-as autóba DTM-ből visszaülő Joel Eriksson lett a második, Sacha Fenestraz szerzett még dobogós helyezést. A Formula-3-as Európa-bajnok, Mick Schumacher ötödik pozícióban végzett Makaóban.

A versenyt Sophia Flörsch óriási balesete árnyékolta be a 4. körben, a német hölgyversenyző több méter magasra felemelkedett, majd a védőkerítést átszakítva a fotósok védelmére emelt építménynek csapódott. A pilóta és a közelben tartózkodók állapotáról csak lassan érkeztek a hírek, a legújabb, hivatalos forrásból származó információk szerint öten sérültek meg, két versenyző – Flörsh és Sho Tsuboi –, két fotós és egy pályabíró. A balesetet követően hosszú szünet után indították újra a versenyt.

Mercedes-fánkokkal zárult 2017

Egy hét múlva véget ér a 2018-as F1-es szezon, tekintsünk vissza a kettős Mercedes-győzelemmel végződő versenyre!

Mi a szélcsatornák szerepe az F1-ben?

A szélcsatornák hosszú idő óta elengedhetetlenek a sportágban, az Autósport és Formula Magazin novemberi számából pedig megtudhatjátok, hogy manapság milyen szerepet játszanak az F1-es autótervezés terén.

Nézd élőben az F1 Esport-bajnokságának döntőjét!

Ma este eldúl, ki lesz a sorozat második győztese - kövessétek az élő közvetítést az F1 Facebook-oldalán:

Ricciardóé az év megmozdulása az FIA szavazásán

Az ausztrál pilóta első helyet érő előzését Valtteri Bottas ellen mutatta be a Kínai Nagydíjon.

SUV-bajnokságot indít a Lamborghini

Az olasz gyártó a Róma melletti Vallelunga pályáján mutatta be Urus ST-X sport- és szabadidőautó (SUV) versenyváltozatát, amely köré 2020-tól külön bajnokságot szerveznek majd. A Lamborghini európai és közel-keleti versenyeket tervez, épített pályákon és off road-helyszíneken egyaránt. Az Urus ST-X Concept modellt egy ikerturbós V8-as hajtja majd, össztömege 25%-kal lesz könnyebb az utcai verziónál. Az autó első ízben a 2019-es, Lamborghini World Finals nevű eseményen hajt majd először pályára.

Így hajtotta meg a Saubert Tatiana Calderon Fioranóban

A kolumbiai versenyzőhölgy a Mexikói Nagydíjat követő promóciós napon ülhetett be először a Sauber C37-es volánja mögé, szombaton pedig a gárda 2013-as gépével, a C32-essel körözött az olaszországi Fioranóban.

Az megvan, amikor Vasember megkérdezi Thort, tud-e driftelni Makaóban?

Ezzel a vicc-cel próbálta oldani a helyzet komolyságát Laurens Vanthoor Twitteren, aki az FIA GT Világkupa kvalifikációs versenyén már rajt után falban találta magát egyik mercedes kollégájának köszönhetően.

A baleset képsorai a közvetítésben:

Egyébént éppen Vanthoor volt az, aki két évvel ezelőtt ugyanitt, ugyanabban a kanyarban bukott hatalmasat - igaz, most megúszta fejreállás nélkül.

Ott volt egy autónyi hely?

Yann Ehrlacher szerint igen, és jól látta: így sikerült megelőznie Fernando Souzát a WTCR első makaói versenyén.

Egy éve őrült véget ért a Makaói Nagydíj

Habsburg Ferdinánd az utolsó kör utolsó kanyarjában bújt be Sergio Sette Camara mellé, ám mindketten a falban végezték - így az a Dan Ticktum szelte át elsőként a célvonalat, aki az idei nagydíjat pole pozícióból kezdheti majd.

A túl vakmerő nézők komoly gondot jelentenek az Ausztrál Ralin

A rendőrség vizsgálatot indított több néző ellen, akik a WRC kameráin tűntek fel az Ausztrál Rali során - néhányan olyan közel merészkedtek a 120 km/h órás sebességgel száguldó autókhoz, hogy önmaguk és a versenyzők testi épségét is veszélybe sodorták. Az alant látható fotó Thierry Neuville Hyundaiából készült.

Az Ausztrál Ralin nem ez volt az első bizarr incidens: pénteken egy traktoros tette tönkre Andreas Mikkelsen hétvégéjét.

Öt évvel ezelőtt: Vettel rekordot dönt Austinban

Sebastian Vettel 2013 második felében úgy hajtotta uralma alá a sportágat, mint előtte kevesen: a német pilóta zsinórban kilenc győzelmet szerzett a Belga Nagydíjtól kezdve, amellyel mai napig első helyen áll e tekintetben. A csúcsdöntésre már a szezon utolsó előtti futamán, az USA Nagydíjon sor került, ahol Michael Schumacher korábbi hétfutamos rekordját adta át a múltnak sima rajt-cél diadalával.

F1 2013 United States Grand Prix Official Race Edit - F1PARK.com from F1PARK on Vimeo.

Red Bull egy kis sóval jöhet?

A Milton Keynes-i istálló már búcsúzkodik Daniel Ricciardótól - most az argentínai Salinas Grande sivatagban tett látogatásukat idézték fel:

Igaz-hamis Ericssonnal és Leclerc-rel

Az F1 YouTube-csatornáján folytatódott a pilóták igaz-hamis játéka, ezúttal a Sauber volt soron:

Dupla Toyota-siker a WEC sanghaji időmérőjén

A Kamui Kobayashi-Mike Conway fémjelezte hetes autó szerezte meg a pole-pozíciót a Hosszútávú-világbajnokság sanghaji hat órás versenyére: 1:42,931-es idejük 0,228 másodperccel volt gyorsabb a Fernando Alonso-Kazuki Nakajima párosénál. Meglepően erősnek bizonyult a Bruno Senna-André Lotterer-féle Rebellion: a duó mindössze 278 ezreddel maradt el a rajtelsőségről.

Az LMP2-ben a Jackie Chan DC Racing Orecája (Ho Pin Tung és Gabriel Aubry), a GTE Próban a 66-os Ford (Oliver Pla és Stefan Mücke), a GTE Am-ben az Aston Martin gyári párosa, Pedro Lamy és Paul Dalla Lana indulhat az első helyről vasárnap.

Emlékeztek még, mikor rögbisekkel mérte össze autója erejét Daniel Ricciardo?

A szó legszorosabb értelmében, ugyanis a feladat az volt, hogy vagy neki, vagy a vele szemben álló nyolc embernek el kellett tolnia a másikat. És nem is olyan egyértelmű a szereposztás, mint ahogy azt elsőre gondolnánk... A Red Bull saját bevallása szerint az archív felvételek között kutakodik, Twitter-fiókjukon mostanság kicsit mintha túltengene a Red Bull-tematika. Szegény drón...

 

Olvastad már?