Steward
Varga Ákos
Pontállások Versenynaptárak Pilóták Csapatok
2018. szeptember 22. szombat

Csak Ultron kora érdekelte jobban az embereket az F1-nél

Köszönhetően a vasárnap esti, főműsoridős időpontnak is, remek nézettséget hozott a Kanadai Nagydíj az M4 Sporton: egy percre jutó nézőszáma (AMR) 217 ezres volt, ennél jobban a 18-49 éves korosztályban csak a Bosszúállók – Ultron kora teljesített múlt héten.

Ha pedig a teljes lakosságot nézzük, 523 ezres AMR-rel az F1-es közvetítés a múlt hét 5. legnézettebb műsora volt a Barátok közt, TV2 és RTL híradója, valamint Bezár a bazár! mögött, olyan adásokat nyomott le, mint az Éjjel-nappal Budapest, A Fal, vagy a Feriha török drámasorozat.

Forrás: Marketing & Media Online

360°-os kamerával még hátborzongatóbb Hamilton szingapúri köre

A videó indítás után a Watch on YouTube linkre kattintva nézhető meg

Egy egész ország bezsongott Leclerc ferraris szerződésétől

Nem kell nagy dologra gondolni, csak a világ második legkisebb országára, hiszen Monaco Charles Leclerc szülőhazája. A Szingapúri Nagydíjat követően a 20 éves pilóta először járt otthon azóta, hogy a Ferrari bejelentette őt 2019-es pilótájaként, az állam pedig meg is adta a módját a fogadásának. A Monaco első Ferrari-pilótájának szervezett ünnepségre még Albert herceg is ellátogatott.

Furcsa belegondolni, de jövőre Louis Chiron óta először lesz reális esély arra, hogy a Monacói Nagydíjon hazai győzelem szülessen. Chiron még az F1 előtti időkben, 1931-ben nyert itt, majd a későbbiekben még a dobogó másik két fokára is felállt.

Dnd7ZmVXsAsEOau

Dnd7ZmeX0AEVH5S

Dnd7ZmUW0AAUnFY

Dnd7ZmZW4AAsu8Y

Massa új csapatánál talán nem lenne keret saját fotósra?

Ez lehet az egyik magyarázat arra, hogy miért Felipe Massa kezében van a fényképezőgép a Venturi Formula-E-csapatának hivatalos fotózásán. A másik, sokkal valószínűbb meg persze az, hogy egyszerűen csak remek hangulatban telik ez a kötelező szezon előtti esemény. Mert hát az sem mindennapi, hogy Massa csapattársa, Edoardo Mortara egy tűzoltó-készüléket szorongat a zöld vászon előtt...

Hallgass Alonsóra: mindig kösd be a biztonsági övet!

Profi versenyzők is segédkeztek az FIA kampányában, amely a biztonságos közúti közlekedésre hívja fel a figyelmet. 

Fernando Alonso: Akár vezetsz, akár utas vagy, ne kockáztass! A biztonsági öv jelentheti a különbséget élet és halál között. Figyelmeztesd az autóban ülőket is, hogy mindig kössék be az övet.

Az új Formula-E-s Jaguar diffúzorát figyeljétek

A BMW után a Jaguar is bemutatta Gen2-es versenygépét, amely az I-Type 3 névre hallgat (az első képeket már áprilisban láttuk róla, de az még nem a végleges színeket viselte). Egy figyelemreméltó részlet az autó diffúzora.

Hogy mennyi a különbség egy zseni és egy idióta között? Az F1-ben két tized...

Érdekes stratégiát választott hétvégén a Merceden a szingapúri időmérőn, hiszen csak úgy tudtak maguknak megfelelő mennyiségű hiperlágy gumit biztosítani a Q2-re és a Q3-ra, ha a Q1-ben még az ultralágyon küldik ki a versenyzőiket. Valtteri Bottas és Lewis Hamilton végül megoldották a feladatot, de nem sokon múlt: a brit 1:39,403-as köridővel lett 14., míg Kevin Magnussen 1:39,644-gyel 16., már kieső helyen zárt. Magyarul két és fél tizeden múlt, hogy Hamilton elképesztő pole-köre és győzelme ne jöhessen össze és helyette a Mercedes blamájáról beszéljünk...

"Jó barátom, Fred Vasseur, a Sauber vezetője küldött egy üzenetet azzal, hogy 'tudod, mi a különbség az idióta és a zseni között? Két tized!' és szerintem ezzel remekül összefoglalta a dolgokat" - mondta erről a hétvégét követően Toto Wolff, a Mercedes csapatvezetője.

idiotgenius

fotó: dppi

Amikor a barátnő először ül be a versenyautóba és egy hangyányit meglepődik

Sikolyok és egyéb hangok hallhatók:

 

Így néz ki egy MotoGP-versenyző erőnléti edzése

Bemutatja: Maverick Vinales.

 

Olyannyira nem kedvence a Mercedesnek Szingapúr, hogy...

... hogy akár az is lehetne. Eddig ugyanis ők töltötték itt a legtöbb kört az élen.

pf17_1

Megjöttek a Szingapúri Nagydíj legjobb belső felvételei

Megtekintés a Youtube-on:

Vettel Oroszországra is eltérő gumistratégiát választott

Megjöttek a következő F1-es futam, az Orosz Nagydíj gumiválasztásai, vagyis hogy mely csapat mely pilótája hány szettet rendelt az elérhető keverékekből. Ezúttal is a lágy, az ultralágy és a hiperlágy abroncsok közül lehetett választani és bár zingapúrban sokan támadtak a Ferrarit amiatt, hogy a lágyat csak "mutatóba" hozta el, Sebastian Vettel ezúttal is csak egyetlen szettet kért ebből, ellenben a Mercedeseknél kettővel több hiperlággyal rendelkezik majd.

A kiosztás:

unnamed_10

Michelisz magasan a legjobb időmérőmenő a WTCR-ben

Az Autosport korábbi munkatársa számolta ki a WTCR-szezon idei mezőnyének átlagos rajthelyezéseit. Ehhez a versenyhétvégék két időmérőjének eredményét vette számításba, a fordított rajtrács alapján induló futam rajthelyezését természetesen nem. Michelisz az eddigi 12 időmérő alapján 4,6-os átlagos rajthelyezéssel rendelkezik, és ebben benne van a Hyundai számára szörnyű zandvoorti hétvége is, ahol csak egy 14. és egy 20. helyet kanalazott össze - ezt leszámítva ugyanis mindig legalább harmadik volt.

A listán jelentős lemaradással követik őt a többiek, Yann Ehrlacher átlaga már csak 7, utána pedig szorosan ott sorakozik Guerrieri, Muller, Huff, Tarquini és Björk.

.

03718007_401

Ha megkérdeznénk, hogy szerintetek melyik F1-es versenyző ment el Szingapúrból Thaiföldre gokartozni, ő lenne az utolsó, akire tippelnétek

Az Orosz Nagydíjig hátralévő tíz napra a versenyzők többsége hazarepült Szingapúrból, ahol az eltolt menetrend miatt egyébként sem kellett átállniuk a helyi időzónára. Azt hihetnénk, hogy Kimi Raikkönen volt az, aki vasárnap este elsőként elhúzta a csíkot Ázsiából, pedig koránt sem így történt. A finn nem nyugat, hanem észak felé vette az irányt: Thaiföldön volt jelenése egy gokartos rendezvényen, ahol gyerekekkel is találkozott. 

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Having fun in Thailand.

Kimi Räikkönen (@kimimatiasraikkonen) által megosztott bejegyzés,

.

40705492_478498789297554_764516612618321920_n

40991623_471516883348522_6131868265254748160_n

Több vasat a tűzben? Wehrlein a Formula-E-ben tesztel

Bár a friss hírek szerint a Mercedesszel való szakítását követően hirtelen alaposan megnőttek az esélyei az F1-es visszatérésre, a jelek szerint Pascal Wehrlein nem bízza a véletlenre, hogy lesz-e versenyzői ülése a 2019-es szezonban. Az e-racing365 úgy értesült, hogy a 23 éves német egy másik sorozatban is puhatolózni kezdett, és még ezen a héten tesztelni fog a Formula-E-ben a Mahindrával a spanyolországi Calafat versenypályáján.

A negyedik FE-szezonban bajnokesélyesként kezdő, majd alaposan visszaeső Mahindra még egyik pilótáját sem erősítette meg az idén decemberben kezdődő új évadra, de valószínűnek tűnik, hogy Felix Rosenqvist marad (bár szintén a fenti forrás szerint a svéd párhuzamosan az IndyCarban is szeretne versenyezni), Nick Heidfeld azonban versenyzői karrierje végéhez közeledve már visszavenne programjából, és valószínűleg csak tartalékpilótaként marad az indiai csapat kötelékében. 

wehrlein_2

Magnussen történelmet írt a Haasszal - videó

A Haas még soha nem produkálta a verseny leggyorsabb körét a Formula-1-ben, egészen most vasárnapig, amikor Kevin Magnussen megtörte ezt a sorozatot Szingapúrban - mutatjuk:

 

Komoly mérföldkövet hagyott maga mögött Raikkönen

A hétvégi Szingapúri Nagydíjon elérte az ezer pontot a Ferrari színeiben Kimi Raikkönen - a szezon végére ő és Sebastian Vettel is megelőzheti a vonatkozó listán Michael Schumachert és elkezdhetik üldözni Fernando Alonsót. Persze tudjuk, a pontrendszer nagyot változott azóta, hogy Schumacher halmozta a győzelmeket a maranellóiakkal.

points

Továbbra sem jön Monteiro, kínai az autóban

Még júniusban, a WTCR hosszú, két és fél hónapos nyári-őszi szünete előtt Tiago Monteiro arról beszélt, maradéktalan felépülése 11-12 hónapot vesz igénybe: az utalás alapján arra lehetett gyanakodni, hogy a tesztbalesetét 2017 szeptemberében elszenvedő portugál a szeptember 29-30-i ningbói fordulón végre újra versenyezni fog.

A keddi hírekből azonban kiderül, hogy Monteiro továbbra sem tér vissza: a Boutsen Ginion Racing bejelentette, hogy autóját Ningbóban és az egy héttel későbbi másik kínai versenyen, Wuhanban Ma Qing Hua vezeti. A 30 éves sanghaji pilóta a Citroen gyári versenyzőjeként két futamgyőzelmet is szerzett a sorozat elődjében, a WTCC-ben, utoljára 10 hónapja, Makaóban szerepelt a szériában. Idén számos kategóriát megjárt már, a Formula-E-ben és ralikrossz-világbajnokságon is indult.

A Monteirónak szánt Honda Civicet eddig terelgető helyettest, Benjamin Lessennes-t a csapat tartalékpilótájává léptették vissza, annak ellenére, hogy ő volt a Boutsen Ginion eredményesebb versenyzője. A belga a bajnokság 14. helyén áll 58 pontjával, míg Tom Coronel csupán 28 egységet szerzett.

Hamilton óriási köre, Perez ámokfutása, az élen állók feltartása - dolgok, amelyek megmaradnak a szingapúri futamról

A Szingapúri Nagydíj öt legemlékezetesebb jelenete megtekinthető a Youtube-on:

Vettel nem hisz, Hamilton és Verstappen nem érti - így szólt a csapatrádió Szingapúrban

A Szingapúri Nagydíj legjobb rádióüzenetei megtekinthetők a Youtube-on:

Bajnoki címével Scott Dixon a lehető legjobb reklámot csinálta a róla szóló közelgő filmnek

Október 2-án érkezik a Született versenyző, vagyis a Scott Dixon életéről és karrierjéről szóló dokumentumfilm. Az már biztosan nem lesz benne, ahogy az új-zélandi legenda a hétvégén megszerezte ötödik bajnoki címét az IndyCarban, viszont az biztos, hogy a siker által szerzett nyilvánosság a film reklámozásához is jól jön. Na meg hátha van valaki, akit négyszeres bajnokként még nem különösebben hozott lázba Scott Dixon története, de most, hogy ötszörös bajnok lett, már igen.

Dixon ezzel a sikerével egyébként immár egyedüliként áll az amerikai formulaautózás élkategóriája örökranglistájának második helyén, a hétszeres bajnok A. J. Foyt mögött.

Olvastad már?