Steward
Admin
Pontállások Versenynaptárak Pilóták Csapatok
2018. október 23. kedd

Monaco, Indy 500 és Le Mans - melyikük a legnagyobb?

A tripla korona három állomásáról egyre több szó esik, amióta Fernando Alonso karriercélként tűzte ki mindhárom nagy verseny meghódítását. Az Autósport és Formula Magazin legújabb számában nagy feladatra vállalkoztunk: összehasonlítottuk ezeket az egymástól nagyon eltérő versenyeket, hogy megpróbáljunk rájönni, melyikük "a legnagyszerűbb" autóverseny látványosság, nézői élmény és a pilótákra leselkedő veszélyfaktor szempontjából.

fze0l9mr482i5026btn3_lg

Na, kit talált a kis Robin Raikkönen az újságban?

Persze, hogy apja győzelme köszönt vissza rá az Urheilu címlapján. „Végre, Kimi!” – szól a szalagcím.

Ha már minden tele van érdekességekkel, amelyek arról szólnak, milyen régóta nyert futamot Kimi Raikkönen, hozzáteszünk egyet: ez volt a finn pilóta első győzelme apaként, mivel az első gyermek, Robin 2015 januárjában született.

Egy versenyt azért a Mercedes is megnyert

A leggyorsabb bokszkiállásért zajló összevetést: Bottas autóján 2,28 másodperc alatt cserélt kereket a csapat. A Williams és a Ferrari álltak még a képzeletbeli dobogóra.

Az USA Nagydíj nagy csatája: Így küzdött Hamilton, hogy világbajnok legyen

A helyezések akkori állása alapján ha Lewis Hamilton megelőzte volna a Max Verstappent, vb-címet érő pozícióba került volna. A brit megpróbálkozott, kanyarokon át fej-fej mellett haladtak,

(A videó a YouTube-ra átkattintás után indul.)

Raikkönen megkérdezte a dobogós szobában Hamiltontól, világbajnok lett-e

Az alábbi párbeszéd zajlott le az USA Nagydíj győztese és a még nem 2018-as világbajnok Lewis Hamilton között:

- Megnyerted a bajnokságot vagy nem?
- Nem.
- Nem tudtam!

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Just Kimi catching up on the news

Ez történt Austinban: Az USA Nagydíj hétperces összefoglalója

(A videó a YouTube-ra átkattintás után indul.)

Nyitókép: Tóth Zsombor / Qian Jun Motorsport Media

A Ferrari férfikara megint kitett magáért - most talán még jobban szólt az olasz himnusz

Van az olasz himnusznak valami egészen egyedi, magával ragadó hangulata, igazi induló. Ha a Formula-1-ben a Ferrari valamelyik versenyzője nyer, a csapattagok a dobogó alatt mindig rázendítenek teli torokból - most talán még jobban szólt az Inno di Mameli. Aki vezényel, igazi, jó csapatfőnök módjára: Maurizio Arrivabene.

 

Egy egyedülálló statisztikát is magáénak tudhat mostantól Kimi Raikkönen

Kimi Raikkönen immár tizehét éve, hogy bemutatkozhatott a Formula-1-ben, és hogy mennyire más volt az a korszak, amikor az első futamát nyerte (2003-ról beszélünk), jól mutatja, hogy még a kettővel korábbi motorformula volt érvényben.

A Jégember tehát nyerni tudott V10-es motorokkal, majd ahogy csökkent a motorok mérete, ő mindig ott volt - most pedig búcsúzóul (?) még a V6-os erőforrások korszakában is elsőként szelte át a célvonalat.

Senki nem tudott még háromféle motorkorszakban versenyt nyerni. 

Még az FIA-elnök is gratulált Raikkönennek

Amikor Kimi Raikkönen a Ferrari mindmáig utolsó vb-címét ünnepelte, még ő volt a csapatfőnök az olaszoknál... Mintha évtizedekkel ezelőtt lett volna.

 

Raikkönen győzelmi „öröme” F1-es kultpillanat marad

Természetesen Kimi Raikkönen öt és fél év után szerzett első győzelmét követően sem a finn volt az, aki éljenzett és kiabált a csapatrádiójában. Ezt megtették helyette a kollegái, miközben a történteket a mezőny rangidős pilótája csak így nyugtázta:

"Ja, kösz. Végre, b***** meg."

Hibás elemeket cserélt autóiban a Mercedes a futam előtt

Kapkodással indult a vasárnap délelőtt a Mercedes garázsában Austinban, a csapat ugyanis mindkét autóban kicserélte a vízpumpát, ami nem rutinszerű tevékenység a futam napján. Az USA Nagydíjra Lewis Hamilton és Valtteri Bottas autójába is új pumpát szereltek, ám az időmérő során Bottasén szivárgás jelentkezett. Az adatok ráadásul azt sugallták a csapat számára, hogy Hamilton rendszere is hajlamos lehet ugyanilyen meghibásodásra, így 44-es és a 77-es autón is elvégezték ugyanazt a cserét. A parc fermé szabályai szerint ez megtehető, ha azonos specifikációjú elemet szerelnek be a korábbi helyére, és a csapat így is tett. Korábban már bizonyított, használt vízpumpát kapott mindkét autó.

Hamilton az 1., Bottas a 3. helyről várja az USA Nagydíj rajtját, a brit pedig akár ötödik világbajnoki címét is bezsebelheti, ha legalább noylc ponttal többet gyűjt Sebastian Vettelnél. 

00118020_444

Spanyol bajnoki cím a TCR Europe-ban, Tassit hajszálnyi esélyétől is elütötték

Négy esélyes is maradt a szezonzáró második barcelonai futam előtt az idén TRC Europe néven első évét futó túraautós sorozatban, ám a képlet igencsak egyszerűen festett: a spanyol Mikel Azcona pontelőnye akkorára rúgott, hogy Tassi Attilának, Dusan Borkovicnak és Jean-Karl Vernay-nek is csak úgy lett volna esélye elkapni őt, ha nyernek, miközben Azcona minimális pontot szerez. A közelébe sem kerültünk a meglepetésnek, hiszen az esélyesek egyike sem állt az első öt rajthelyen. A második körben aztán kettőjük össze is ütközött: egy másik koccanás miatt kisodródó Borkovic telibe találta Tassi autóját. Mivel Vernay csak hetedik lett, a 21 éves Azcona kényelmesen futott a célba mögötte a nyolcadik helyen a Cuprával, hogy megünnepelhesse bajnoki címét. Volt magyar az év utolsó dobogóján is, Nagy Dánielt a második helyen intették le a beugróként nyerő Mike Halder mögött, a szintén vendégszereplő Michelisz Norbert pedig ezúttal a negyedik lett Ash Sutton nyomában.

A csapatbajnoki cím a Tassit és Josh Filest foglalkoztató, valamint Haldernek erre a hétvégére autót adó KCMG-hez került.

A bajnokság végeredménye:

EasyCapture1_3

Marquez az 1990-es évek konzoljátékait idézve meséli el 7 bajnoki címének emlékeit

Egy-egy a két kisebb kategóriában, öt pedig a MotoGP-ben eltöltött hat éve alatt. Marc Marquez a #Level7 címszó segítségével ünnepli motoros világbajnoki címeinek hetedik szintjét, méghozzá a '90-es évek virtuális játékainak stílusában. Pedig 1993-as születésűként a Super Mariót ő talán már nem is játszotta!

Biztosan be kellett engedni a Red Bull-pilótákat ebbe a cowboyüzletbe?

Divattanácsokkal érezhetően senki nem látta el őket előzetesen, mindenesetre Max Verstappen és Daniel Ricciardo új, texasi versenyoverallt választottak maguknak.

Beteg felesége miatt a demencia ellen száll versenybe Jackie Stewart

A háromszoros világbajnok skót versenyzőt az 1960-as és '70-es években tartó karrierje során végig támogatta és segítette a pálya széléről hű társa, Helen. Stewart elmondása szerint azonban egykoron éleseszű felesége ma időskori demenciában szenved, és ennek kapcsán indította el "Verseny a demencia ellen" elnevezésű kampányát, amelynek keretében ösztöndíjjal jutalmazza a betegséggel kapcsolatos kutatásban szép eredményeket elérő fiatal kutatókat, hogy segítségükkel mihamarabb előrelépést érhessen el az orvostudomány a demencia gyógyításában. 

Menjen a fenébe, aki ilyeneket kérdez – gondolja magában Vandoorne

Hányszor nyert a McLaren USA Nagydíjat? Mikor rendezték az elsőt? Mi az Egyesült Államok himnuszának a címe? Hány millióan laknak az országban?

Ilyen kérdésekre kellett volna tudnia a helyes választ Stoffel Vandoorne-nak a kvízben, amely megpróbáltatásnak a saját csapata tette ki. A végeredmény számára, meg talán a nézők számára sem lett a legélvezetesebb. Azt már ő sem értette, ennyi rossz válasz és kínos találgatás után hogyan lett 10-ből 8,5 pontja. "Valamelyikünk nem tud számolni" - mondta a kérdező, valószínűleg egy kacsintás kíséretében.

Megidézte az indianapolisi gumibotrány szellemét az egyik austini betétfutam

Mindösszesen hat autó részvételével rajtolt el az F3-as Észak-Amerika-bajnokság (a Mick Schumacher által megnyert F3 Eb kontinentális megfelelője) első futama az austini pályán, amely a Formula-1-es USA Nagydíj egyik betéteseményeként funkcionál ezen a hétvégén. Egyes helyszínen tartózkodó megmondóemberek az F1 presztízséhez méltatlannak tartják, hogy egy ilyen gyér mezőnnyel rendelkező bajnokságot társítottak hozzá, másoknak viszont rögtön a 2005-ös indianapolisi USA Nagydíj jutott eszébe, ahol a királykategória mezőnye is pontosan ennyi autóból állt, miután a Michelin-gumikat használó csapatok a veszélyesnek titulált abroncsok miatti bojkott okán nem álltak rajthoz.

Az észak-amerikai F3-at idén indította útjára az FIA, ám egyelőre nem egy sikertörténet az új sorozat, ráadásul ez a hatautós mezőny már szezonbeli csúcsnak számít: akadtak olyan versenyhétvégék, ahol mindösszesen négy volt a nevezők száma. A kétes értékű bajnoki címet mindenesetre már az austini szezonzáró előtt bebiztosította az amerikai Kyle Kirkwood, aki azonban idén emellett egy jóval népesebb bajnokságot, az USA F2000-es sorozatát is dominánsan nyerte.

Dp9zujaUcAAAfVs

Dp9zt5-WsAI2vCE

Lorenzo nem versenyezhetett a hétvégén, de még így is majdnem megsérült

Az előző két versenyhétvégén elszenvedett láb- és csuklósérülései miatt Jorge Lorenzo nem állhatott rajthoz a MotoGP Japán Nagydíján, így a kommentátori szakmába kóstolt bele egy kicsit. Nem sokon múlt azonban, hogy ezt a tevékenységes se ússza meg baleset nélkül, hiszen ahogy azt az alábbi videó is rögzítette, leszakadt a függönytartó a kommentátorfülkében. "Ha fél méterrel közelebb van, a fejemre esik!" - írta harag nélkül a spanyol.

Magnussen rosszul tette, hogy leállt teniszezni Dánia leghíresebb sportolójával

Merthogy Dánia leghíresebb sportolója jelenleg nem ő, hanem Caroline Wozniacki, a női tenisz egyik meghatározó alakja, aki az idei szezon óta grand slam-győztesnek is mondhatja magát. Magnussen pechére pedig kettőjüknek nem autóversenyzésben, hanem teniszben kellett összemérniük a tudásukat egy hazai termék reklámfilmjében, így pedig nem sok esélye volt nyerni. Jöhetett is a viccelődő magyarázkodás a Haas pilótája részéről: keresztbe fújt a szél, rossz minőségű volt a pálya talaja az ő oldalán, csakis ezért maradt alul.

VIDEÓ: Így 'versenyzett' egymással Hamilton és Vettel a harmadik edzésen

Egy kör Lewis Hamiltonnal a Mercedes AMG GT volánja mögött

Az ötödik világbajnoki címe küszöbén álló brit pilóta egy rajongót vitt el egy fuvarra az austini F1-es pályán.

Olvastad már?