Videó: Button már tesztelte LMP1-es autóját
Steward
Strommer Benjamin
Pontállások Versenynaptárak Pilóták Csapatok
2018. augusztus 14. kedd

Videó: Button már tesztelte LMP1-es autóját

A Jenson Button TV újabb epizódjában betekintést nyerhetünk a kulisszák mögé:

Gondolnád, hogy melyik pilóta teljesítette a legkevesebb kört idén?

A válasz Nico Hülkenberg 578-cal, annak ellenére, hogy a német pilóta 7. a világbajnokságban, azaz csak nagycsapatok versenyzői állnak előtte. Őt a két Toro Rossó-s, Pierre Gasly (580) és Brendon Hartley (592) előzi meg.

De érdekes a legtöbb megtett kör statisztikája is, mivel itt Lewis Hamilton (738) és Sebastian Vettel (731) mögött éppen Hülkenberg csapattársa, Carlos Sainz (727) áll a harmadik helyen.

Ebben az argentin versenysorozatban fabatkát sem adnak a biztonságra

A Formula Metropolitana hétvégi versenyének néhány köre látható a videón. Korlátot csak elvétve találunk, fotósok és sportbírók álldogálnak a pálya szélén, egy beavatkozóautó zötyög a füvön, miközben mellette versenytempóban húznak el a pilóták, ugyanis sárga zászlót sem lengetnek. Végül egy baleset borzolja a kedélyeket: egy kicsúszó pilóta a korábban félrehúzódó autónak száguld, amely mellett ott áll pilótája, aki csodával határos módon ússza meg az ütközést.

Játék: Sorsold ki, ki lesz a Red Bull versenyzője!

Pierre Gasly? Fernando Alonso? Danyiil Kvjat? Pastor Maldonado? Csak indítsd el, aztán állítsd meg a videót, és választ kapsz a kérdésre. A felettébb szórakoztató játék a WTF1.com agyszüleménye.

Minek aszfaltozott bukótér vagy kavicságy, amikor van tó is?

Ez lehetett az észjárása az argentínai Autodromo Roberto José Mouras versenypálya tulajdonosainak, hiszen senki sem igazán esett pánikba, amikor a helyi TC Mouras sorozat versenyén az összeütköző Maximiliano Vivot és Nicolas Impiombato közül utóbbi a pálya vonalától pár tíz méterre található sekély tóban landolt.

Azért arra ne fogadjunk nagy összeggel, hogy Ross Brawn és Charlie Whiting fontolóra venné ezen megoldás meghonosítását a Formula-1-ben... 

Olvastatok már F1-es regényeket? Itt van néhány tipp, melyektől biztos nem jön meg a kedvetek!

Évről évre számolatlan könyv születik már a Formula-1-ről is, főként az angol nyelvterületen, míg Magyarországon mi igyekszünk tartani a frontot az Autósport évkönyv, valamint a Száguldás és cirkusz című szezonösszefoglaló kiadványokkal. De ezek mind sportkönyvek, amelyek szakmai oldalról közelítik meg a Formula-1-et és a valós események leírása a céljuk. Mi a helyzet viszont a fiktív történetekkel, a regénybe helyzetett F1-es sztorikkal? Ilyenek egész biztosan jóval ritkábban akadnak az érdeklődők keze ügyébe Magyarországon és a világon is.

Ezt az űrt igyekezett feltérképezni a magyar F1Vitriol blog szerzőnője, aki nem volt rest, és három olyan limonádéregényt is kiolvasott, amelyekhez az F1 adja a hátteret, viszont amelyekről már az első oldalak után lesütött, hogy nem a vérbeli sportrajongók kezébe valók. Ide vagy a képre kattintva elolvashatjátok a felettébb lesújtó véleményt három F1-es regényről, ami valószínűleg elveszi a kedveteket az efféle regények olvasásától, ha valaha is fontolgattatok volna ilyet.

Esetleg ti is találkoztatok már ezekkel a kötetekkel és más a véleményetek? Vagy olvastatok másmilyen F1-es regényt? Írjátok le Facebookon a poszt alatti kommentben!

Clipboard

Ugrassunk minél nagyobbat és törjük össze magunkat minél jobban - ez sem elég kifejező erre a látványosságra

"Megtekintését semmilyen korosztálynak nem ajánljuk" - talán ez a South Park-mondat illik ide leginkább még akkor is, ha az autókban természetesen senki nem ül...

Leclerc hiába volt büszke a rajzára, amikor eltévesztette a pályát

A Magyar Nagydíj idején a vele készített exkluzív interjúnkban számolt be Charles Leclerc arról, mennyire balul sült el számára a csapat által kitalált legújabb játék, amelyben bekötött szemmel kell pályák vonalvezetését lerajzolniuk csapattársával. A monacói pilóta viszonylag valósághűen papírra vetette a szerinte cipőre hasonlító hockenheimi pályát, de mindhiába, hiszen közölték vele, hogy félreértette a feladatot: a Hungaroringet kellett volna lerajzolni. Marcus Ericsson győzelméhez így nem is férhetett kétség.

Di Grassi: A belső égésű motor olyan lesz, mint ma a cigi

A Formula-E bajnoka és a jövő autósportjának prófétája, Lucas di Grassi is hozzáfűzött egy gondolatot a napokban előtérbe került Brawn-Agag szóváltáshoz, amelyben a F1 és az FE vezetője annak lehetőségét fejtegették, teljesen elektromossá válhat-e a Formula-1 a jövőben.

Di Grassi meglátása, mint az esetek többségében, most is elgondolkodtató:

„Tíz év múlva már csak nagyon kevés ország fogja beengedni a belső égésű motorokon alapuló profi versenysorozatokat. Az ilyen motorok reklámozása hasonló lesz majd ahhoz, mint amilyen a dohánytermékek reklámozása napjainkban. Lesz majd lobbi és nyomásgyakorlás, de végül el fognak bukni ezek a törekvések” – vetítette elő a sötét jövőképet a brazil, ami ha beigazolódik, és a Formula-1 2039-ig tényleg nem válhat elektromossá, akkor a jelenlegi királykategóriának komoly gondjai lehetnek már a versenynaptár összeállításával is.

Amikor egy hozzászóló felvetette, hogy csupán 10 éves időtávlatban beszélni valószínűleg túlzás, di Grassi az alábbi korrekcióval felelt: "Oké, lehet hogy 15, ezt nehéz megítélni. De ne feledjük, hogy minden a vártnál gyorsabban változik, hiszen exponenciális a fejlődés."

A dohányipari termékek reklámozása azok egészségkárosító hatása miatt az évtizedek előrehaladtával egyre kevésbé megtűrt jelenséggé vált a világban, s a sportban, így a Formula-1-ben is 2005-ben tiltották be az ilyen jellegű hirdetéseket. Vajon környezetkárosító jellegük miatt tényleg hasonló sors várhat majd a fosszilis energiaforrásokon alapuló motorokra is? 

Csatlakozz te is a Formula Aréna csoporthoz!

A Formula Aréna a Formula.hu, valamint az Autósport és Formula Magazin olvasóinak Facebook-csoportja. Várunk minden autósportrajongót, mondjátok el a véleményeteket, cseréljetek eszmét, vitatkozzatok, osszatok meg érdekes tartalmakat – mi is így fogunk tenni. A csoportnak természetesen vannak szabályai, ez és maga a csoport ezen a linken elérhető:

https://www.facebook.com/groups/FormulaArena/

pf2_7

Ilyen volt a Belga Nagydíj 1970-ben

Lenyűgöző felvételek:

Videó: egy 2005-ös Schumacher-kör Spából

Nosztalgiázzunk a Belga Nagydíj előtt: Michael Schumacher, Ferrari és egy egészen másképp hangzó motor:

Alonso kedden bejelentést tesz?

Egy új szerződés a McLarennel? Távozás az F1-ből? Vagy esetleg egy nagy Kimoa-megállapodás? Nem tudni, hogy mit fog bejelenteni kedden Fernando Alonso, mindenesetre ez a tweet sok mindenre utalhat...

 

Az idei F1-es szezon eddigi bukásai

Tombol a nyár, nézzük, hogy mi tört össze az eddigi F1-es futamok során:

A bajnokság második helyén áll Keszthelyi Vivien

Mindkét futamon jól szerepelt Keszthelyi Vivien az Audi R8 LMS Cup Brands Hatch-i fordulójában: először a kilencedik helyről indulva lett hetedik, másodszor pedig a hetedik helyről rajtolva negyedik. Ezen eredményeknek köszönhetően jelenleg a bajnokság második helyén áll a magyar versenyző.

tabella_1

A hétvégi két futam visszanézhető:

Így szólt és így tapadt Damon Hill világbajnok Williamse

Egy silverstone-i kör 1996-ból, Damon Hill-lel:

Oldimer Nagydíj a Nürbugringen - videó

A klasszikus autók versenye:

Egy történelmi F1-es kör Spából

És hogy miért történelmi? Megtekintés a Youtube-on:

Videó: óriási mentések a motorsport világából

Régi és kevésbé régi felvételek minden szériából - amikor egy már-már biztosnak tűnő bukás maradt el:

Videó: Paffett, di Resta és Wehrlein révén Mercedes-siker a DTM mai időmérőjén, élőben nézhető a futam

A hajrában futott idejével a helyi hős, Garry Paffett szerezte meg a pole-et a DTM Brands Hatch-i fordulójának második futamára, méghozzá a szintén mercedeses Paul di Resta, valamint Paschal Wehrlein előtt. A legjobb nem mercedeses versenyző a negyedik helyet megszerző aktuális világbajnok, Rene Rast. Érdekesség, hogy a szombaton parádézó és futamot nyerő Daniel Juncadella csak tizennegyedik lett.

Az alábbi linken visszanézhető a teljes időmérő:

Itt pedig majd a 14:30-kor kezdődő futam követhető:

Fotók: ki szeretne hasonló születésnapi meglepetést?

Stacie a 30. születésnapjára kapott egy tornát, ami Fernando Alonso sisakját mintázta - a spanyol pilóta retweetelte is a képeket...

 

Olvastad már?