Steward
Admin
Pontállások Versenynaptárak Pilóták Csapatok
2018. május 27. vasárnap

Bottas, Alonso, Hamilton - így áll a szezon F1-es erősorrendje

Az idei szezon során folyamatosan frissített listával jelentkezik a Formula-1 hivatalos weboldala, amelynek lényege, hogy a pilóták eddigi teljesítményeit figyelembe véve pontozzák őket és ezek függvényében minden futam után közzétesznek egy erősorrendet. Fontos tehát, hogy nem a képességet, hanem a lehetőségekből kihozott teljesítményt díjazzák és nem egy-egy hétvége alapján, hanem az összes különálló versenyhétvége értékelésével folyamatosan frissítik a sorrendet.

Spanyolország után ennek a listának az élén pedig Valtteri Bottas áll, méghozzá elsősorban a kiegyensúlyozottsága miatt - nem nyert ugyan még futamot, de folyamatosan ott van a második helyeken, nincsenek olyan kilengései, mint a többieknek. A második helyre jelen állás szerint Fernando Alonso fér be, aki Barcelonában bejutott a Q3-ba és eddig minden futamon remekelt, míg a harmadik pozíciót a pontverseny élén álló Lewis Hamilton foglalja el.

A teljes lista ezen a linken megtekinthető!

bottas_5

A sporttörténelem leggyorsabb monacói köre. Bemutatja: Daniel Ricciardo

Beszéljen helyettünk a mester.

A videó indítás után a Watch on YouTube linkre kattintva nézhető meg.

Nem mindegy: most akkor Marquez füvezik vagy esküvőre ment?

Ezen tanakodik a Twitter világa, amióta a MotoGP címvédője kirakta az alábbi képet, amelyen testvérével pózol, és a #weeding hashtaget írta oda mellé, ami pedig magyarul füvezést jelent. Alighanem egy balszerencsés elütést vétett a spanyol, öltözetükből kiindulva ugyanis jóval valószínűbb, hogy egy esküvőn vesznek részt, ami ugyebár #wedding kellett volna hogy legyen.

Verstappen lemásolta 2016-os monacói balesetét

A Red Bull holland versenyzője összetörte autóját az idei Monacói Nagydíj harmadik szabadezésén:

Az eset kísértetiesen hasonlít a pilóta két évvel ezelőtti incidensére, ahol ugyanott és ugyanúgy csapta korlátnak gépét:

Ez a videó nagyszerűen megmutatja a két eset közötti hasonlóságot:

Dokumentumfilm készült az Indy 500 négyszeres bajnokáról

Scott Dixonról van szó, aki feleségével, Emma Davies Dixonnal és Chip Ganassival együtt jelentette be a Born to Race, azaz a Versenyzésre született címet viselő dokumentumfilmet, melynek előzetese alább meg is tekinthető: 

Videón a két Rosberg Monacói körözése

Vettel valószínűleg az F1 történetének legkisebb pénzbírságát kapta

A német a Monacói Nagydíj második szabadedzésének egy pillanatában 61 km/órás tempóval merészelt száguldozni a bokszutcában, ami kereken 1 km/órával meghaladta a megengedett értéket. Az FIA le is csapott, kemény 100 eurós büntetést rótt ki a vétségért, amit persze a szabályok értelmében nem is Vettelnek, hanem a Ferrarinak kell kifizetnie.

DeDMlKZX4AE-U3m

Rosberg elektromos motoron száguldott végig a monacói pályán

Egyre nehezebb olyan dolgot találni, amit Rosberg még nem csinált, azok után meg pláne, hogy az Energica cég által számára személyre szabott modellel kihajtott a monacói forgalomba, és levideózta magát.

Ajándékbolttal tisztelegnek Jules Bianchi emléke előtt Monacóban

Ki ne emlékezne arra a pillanatra, mikor Jules Bianchi a Marussiával csodát tett Monte-Carlóban. Négy éve, hogy azóta már az égi pályákon versenyző francia a 9. helyre hozta be a harmatgyenge orosz technikát a szezon egyik legnehezebb versenyén, megszerezve saját, és csapata első pontjait a száguldó cirkuszban.

Bianchi baráti társasága idén nemes gesztussal tiszteleg egykori kedvence előtt. A pálya környékén felállítottak egy standot, ahol különböző rajongói termékeket lehet megvásárolni, melyen a pilóta arcképe, autója, vagy szignója látható. A bevételt fiatal versenyzők karrierjének támogatására ajánlották fel.

Videó: pályaszéli felvételek Monacóból

Így azért jobban érződik a tempó:

Amikor Ricciardo ausztrál focizni tanítja Gaslyt a Red Bull úszó motorhome-jának tetején...

Furcsa, de nem törtek össze semmit, és még a békésen üldögélő vendégeket sem találták fejbe! Különleges szemszögből, a Toro Rosso franciájának fejére helyezett kamerából nézhetjük az oktatást.

Nem csalás, nem ámítás, rajtrácslányok érkeztek Monacóba

Az F1-es szezon legcsillogóbb nagydíjhétvégéje egyszerűen nem múlhat el a világ legragyogóbb teremtményei, a csinos fiatal hölgyek nélkül. A Monacói Nagydíj szervezői már jó előre szóltak, hogy rajtrácslányok betiltása ide, gyerekek alkalmazása oda, ha törik, ha szakad, ők akkor is a hölgyek mellett teszik le a voksukat. 

És így is történt, pénteken már ott mosolygott egy csoport a paddockban, mint az alábbi képek is bizonyítják. Jól nézzétek meg őket, mert lehet, hogy újabb egy évet kell várni a feltűnésükre - bár az oroszok is felvetették már az ilyen jellegű szakadármozgalom ötletét.

DeC6PuFWAAEfWCW

DeC-rL6WsAE1-1t

DeDBAn_WAAEhuam

A safety car mögött, a bokszutcába menet ütötte ki egymást a Formula-2 első két helyezettje

A kaotikus, balesetek sokaságát hozó monacói F2-es főverseny esélyesének a pole-ból rajtoló Alexander Albon tűnt – eddig a pillanatig. A biztonsági autó a mezőny elé érkezett egy incidens miatt, a lehetőséget kihasználva pedig Albon és a második Nyck de Vries is a bokszutcába akartak hajtani. De Vries hamarabb, Albon egy másodperccel később kezdett el kanyarodni, a visszapillantóját nem figyelte, így a két pilóta megforgatta egymást.

Íme a jelenlegi monacói körrekord - Ricciardo csütörtöki alakítása

Daniel Ricciardo 1:11-es köre:

Megvan, hogy melyik gumikat hozza a Pirelli a Magyar Nagydíjra

Hivatalosan is bejelentette a Pirelli, hogy mely három gumikeverék közül választhatnak az F1-es csapatok a Magyar Nagydíj hétvégéjére: a közepes, a lágy és az ultralágy abroncsok lesznek elérhetők. Ez azt jelenti, hogy ismét lesz "ugrás", hiszen kimarad a szuperlágy, az aktuális leglágyabb keverék két szinttel lesz puhább, mint a második. Ezt a három gumit egyszerre még egyszer sem láttuk, viszont éppen a Magayr Nagydíj előtt, Németországban is ez lesz majd a kiosztás.

pirelli2

fotó: dppi

Változhatnak az F1-es gumik elnevezései

Egyszerűsödhet az F1-es gumik neveinek palettája, legalábbis ezt kérte a Pirellitől az FIA és a FOM is - a cél az, hogy átláthatóbb, érthetőbb legyen a dolog a nézők számára. Emiatt lehet, hogy minden hétvégén csak "kemény", "közepes" és "lágy" gumik lesznek majd, a keverékek ugyan maradnának a jelenlegiek, de minden hétvégén ugyanúgy hívnák azt a hármat, amelyet a Pirelli éppen elhozott. Tehát lehet, hogy az egyik hétvégén a szuperlágy, a másikon a hiperlágy lenne a "lágy" és a nézőknek nem kellene matekozniuk, hogy most éppen melyik a legpuhább, mert egyszerűen csak az aktuális "lágy" lenne a helyes válasz.

A Pirelli azt is hozzátette, hogy lehetne akár A-B-C-D-E-F keverék is, nem kellene hiperlágyazni meg szuperlágyazni és megmondaná minden hétvégén, hogy például most a B a lágy, a D a közepes és az E a kemény. 

pirelli_3

fotó: dppi

Új motorokat kapott a Haas és a Sauber is

A Ferrari két partnere (a Haas és a Sauber) megkapta az idei második turbót, MGU-H-t és belsőégésű motort is a monacói hétvégére annak ellenére, hogy ez még nem jelent teljesítménynövekedést, hiszen az olaszok csak Kanadában hozzák az új specifikációkat. A két csapat viszont úgy döntött, hogy mivel az első elemekben már most sok kilométer van (ezekkel kellett minden szabadedzést teljesíteni, később már lehet cserélgetni és péntekre visszarakni az előzőt), inkább váltanak most a biztonság kedvéért.

Ez azt jelenti, hogy Montrealban valószínűleg csak Sebastian Vettel fogja hanszálni az új elemeket, mert Kimi Raikkönennél már korábban motort kellett cserélni, ő már most is a másodikat fogyasztja.

haaspf

fotó: dppi

Csendes péntek után erős hétvége: mutatjuk a programot

Péntek

 

11:30-12:35 Formula-2, első futam (M4 Sport)

17:00-18:00 IndyCar, utolsó edzés

 

Szombat

 

11:45-12:25 Superbike, superpole

12:00-13:00 Formula-1, harmadik szabadedzés (M4 Sport)

14:15-14:55 Superbike, első futam

15:00-16:00 Formula-1, időmérő (M4 Sport)

17:20-18:10 Formula-2, második futam (23:20-tól M4 Sport)

 

A vasárnapi program ezen a linken megtekinthető!

teszt

Ha lemaradtál a csütörtöki F1-es szabadedzésekről, mutatjuk a lényeget

Az első és a második szabadedzés összefoglalója:

A Citroen kirúgta autótörő első számú pilótáját

Kris Meeke mindig is a nagy bukásairól volt híres és nem a kiegyensúlyozott teljesítményéről, de félelmetes tempója és futamgyőzelmei miatt a Citroen úgy érezte, hogy jó döntés rá építeni a WRC-be visszatétő csapatát - egészen mostanáig. Hétvégén ismét hatalmasat bukott a brit pilóta és könnyen lehet, hogy csak az autó építése miatt úszta meg ő és navigátora a komoly sérülést, a franciák pedig most bejelentették, hogy az idei szezonban nem tartanak igényt Meeke szolgálataira.

A közlemény szerint nehéz a döntés, mert a navigátort, Paul Nagle-t is érinti, de olyan sokszor és olyan nagyot bukott már Meeke, hogy a csapat úgy véli, egyszerűen a testi épségüket kockáztatják és Meeke értelmetlen kockázatot vállalt nagyon sok alkalommal. A Citroen azt még nem jelentette be, hogy igazol-e valakit Meeke helyére, egyelőre az biztos, hogy a Szardínia Ralin Craig Breen és Mads Ostberg vezeti majd a két C3 WRC-t. 

meeke_2

fotó: dppi

Verstappen büntetés nélkül megúszta a tolatgatást

Az első szabadedzést másodikként záró Max Verstappen elkövetett egy vezetői hibát: a Ste Devote kanyarban elfékezte magát, így a bukótérbe csúszott. Ezt követően tolatva hajtott vissza a pályára, miközben hátulról autók érkeztek – a stewardok vizsgálták is az ügyet.

A döntéshozók azonban úgy ítélkeztek, hogy a Red Bull-os nem érdemel büntetést: az indoklás szerint enyhítő körülmény, hogy sárga zászlók voltak érvényben, valamint Verstappen tolatása nem jelentett veszélyt másokra.

Olvastad már?