Steward
Vaszilykó Péter
Pontállások Versenynaptárak Pilóták Csapatok
2018. november 18. vasárnap

Hamilton régi felvételek mellett idézi fel gyerekkorát

Érdekes videót és fotóválogatást vett elő Lewis Hamilton versenyzői karrierjének kezdetéről, amit már mai fejjel kommentál. A brit pilóta által elhangzottak magyar fordítása alább olvasható:

"A versenyzésben nőttem fel. Az első autóm még távirányítós volt, és bár még csak a negyedik életévemnél jártam, máris buzgott bennem a versenyszellem. Nézzetek csak rám! Láttatok már valaha ilyen megfeszülten koncentráló gyereket? 8 évesen kezdtem el gokartozni, ami akkor még csak hobbinak indult, amit apám és én is élvezettel csináltunk együtt. Volt olyan időszak, amikor apám egyszerre négy állással is rendelkezett, csak hogy folytathassuk a gokartozást. Munka után, éjszakánként pedig a gokarton dolgozott a garázsban. Tényleg mindent feladott értem. Én pedig az ő támogatása révén éreztem azt, hogy bármire képes vagyok.

Apám nélkül sohasem lennék négyszeres világbajnok. Ő tanította meg nekem, hogy ha az ember nagyon akar valamit, hajszolnia kell azt, és sohasem szabad feladni."

Kilenc éve történt: Káosz a Brazil Nagydíj első körében

2009-ben ezen a napon rendezték a Formula-1-es Brazil Nagydíjat, amelynek első körétől nehéz kaotikusabb rajtot találni a száguldó cirkusz történetében. Ütközések, tőből kitépett üzemanyagcső és szanaszét fröcskölő üzemanyag jellemzi a kilenc évvel ezelőtti Sao Paulói futamot. (A videó átkattintás után nézhető meg)

A nagydíjat egyébként Mark Webber nyerte meg, a világbajnoki cím pedig Jenson Button kezébe került.

Világbajnok duót igazolt a WTCR-be érkező kínai márka

Hivatalos megerősítést nyert egy korábbi értesülésünk, amely szerint Yvan Muller jövőre is visszatér a WTCR mezőnyébe. A 49 éves túraautós veterán ahhoz az új kínai márkához csatlakozik, amely részben az egykori volvós WTCC-projekt tagjaiból épül fel. A Cyan Racing nevét viselő alakulat korábban Thed Björk érkezését már bejelentette, a makaói szezonzáró végeztével pedig Muller helye is biztossá vált.

"Láthatták pár hete a Lynk & Co autójának bemutatóját, amely jövőre elindul a WTCR-ben. 2016-ban már visszavonultam, de úgy tűnik, hogy még mindig gyors vagyok, ráadásul Gabriele [Tarquini] sem akarja, hogy befejezzem, szóval visszatérek a Lynk & Co csapatával" - fogalmazott a francia világbajnok, aki az idei szezonban kiélezett küzdelmet követően mindössze három ponttal csúszott le a bajnoki címről.

A márka hivatalos közleményében nem szerepelt, hogy hány autóval vágnak bele a 2019-es szezonba, ám a Motorsport szaklap szerint még két további név bejelentésére számíthatunk.

A csapat korábbi koncepciórajzai a készülő autóról:

lynk&co-concept-1

lynk&co-concept-2

lynk&co-concept-3

A McLaren is elérzékenyült a WEC dobogója láttán

A csapat a közösségi médiában osztott meg képet a sanghaji 6 órás pódiumáról, amelynek kilenc résztvevője között a második Fernando Alonso és a harmadik Jenson Button, a csapat korábbi versenyzője is szerepelt.

Mikor állt utoljára dobogón közösen Alonso és Button, akik két évig voltak csapattársak? Hat évet kell visszamennünk, a 2012-es Brazil Nagydíjig, amelyet a brit megnyert, a spanyol másodikként zárt. Az volt a McLaren utolsó győzelme és az utolsó alkalom, hogy Alonso megnyerhette volna a bajnoki címet – így repül az idő…

Twitter-bejegyzésben üzent Sophia Flörsch: Holnap megműtik

„Csak tudatni szeretném mindenkivel, hogy jól vagyok, de holnap reggel megműtenek. Köszönöm az FIA-nak, HWA-nak és Mercedesnek, hogy vigyáznak rám. Hálás vagyok mindenkinek a támogató üzenetekért. Hamarosan hírekkel jövök.”

A makaói F3-as versenyen történt balesetről, amelyben öten megsérültek, itt található folyamatosan frissített cikkünk

A Red Bull-védenc újra győzött Makaóban, Schumacher ötödik

A pole-pozícióból indulva Dan Ticktum nyerte a Formula-3-as Makaói Nagydíjat: a Motopark pilótája tavalyi sikerét ismételte meg a rangos versenyen, jó szájízzel búcsúztatva a szezont, amely során az Európa-bajnokságon lemaradt az elsőségről.

A Formula-3-as autóba DTM-ből visszaülő Joel Eriksson lett a második, Sacha Fenestraz szerzett még dobogós helyezést. A Formula-3-as Európa-bajnok, Mick Schumacher ötödik pozícióban végzett Makaóban.

A versenyt Sophia Flörsch óriási balesete árnyékolta be a 4. körben, a német hölgyversenyző több méter magasra felemelkedett, majd a védőkerítést átszakítva a fotósok védelmére emelt építménynek csapódott. A pilóta és a közelben tartózkodók állapotáról csak lassan érkeztek a hírek, a legújabb, hivatalos forrásból származó információk szerint öten sérültek meg, két versenyző – Flörsh és Sho Tsuboi –, két fotós és egy pályabíró. A balesetet követően hosszú szünet után indították újra a versenyt.

Mercedes-fánkokkal zárult 2017

Egy hét múlva véget ér a 2018-as F1-es szezon, tekintsünk vissza a kettős Mercedes-győzelemmel végződő versenyre!

Mi a szélcsatornák szerepe az F1-ben?

A szélcsatornák hosszú idő óta elengedhetetlenek a sportágban, az Autósport és Formula Magazin novemberi számából pedig megtudhatjátok, hogy manapság milyen szerepet játszanak az F1-es autótervezés terén.

Nézd élőben az F1 Esport-bajnokságának döntőjét!

Ma este eldúl, ki lesz a sorozat második győztese - kövessétek az élő közvetítést az F1 Facebook-oldalán:

Ricciardóé az év megmozdulása az FIA szavazásán

Az ausztrál pilóta első helyet érő előzését Valtteri Bottas ellen mutatta be a Kínai Nagydíjon.

SUV-bajnokságot indít a Lamborghini

Az olasz gyártó a Róma melletti Vallelunga pályáján mutatta be Urus ST-X sport- és szabadidőautó (SUV) versenyváltozatát, amely köré 2020-tól külön bajnokságot szerveznek majd. A Lamborghini európai és közel-keleti versenyeket tervez, épített pályákon és off road-helyszíneken egyaránt. Az Urus ST-X Concept modellt egy ikerturbós V8-as hajtja majd, össztömege 25%-kal lesz könnyebb az utcai verziónál. Az autó első ízben a 2019-es, Lamborghini World Finals nevű eseményen hajt majd először pályára.

Így hajtotta meg a Saubert Tatiana Calderon Fioranóban

A kolumbiai versenyzőhölgy a Mexikói Nagydíjat követő promóciós napon ülhetett be először a Sauber C37-es volánja mögé, szombaton pedig a gárda 2013-as gépével, a C32-essel körözött az olaszországi Fioranóban.

Az megvan, amikor Vasember megkérdezi Thort, tud-e driftelni Makaóban?

Ezzel a vicc-cel próbálta oldani a helyzet komolyságát Laurens Vanthoor Twitteren, aki az FIA GT Világkupa kvalifikációs versenyén már rajt után falban találta magát egyik mercedes kollégájának köszönhetően.

A baleset képsorai a közvetítésben:

Egyébént éppen Vanthoor volt az, aki két évvel ezelőtt ugyanitt, ugyanabban a kanyarban bukott hatalmasat - igaz, most megúszta fejreállás nélkül.

Ott volt egy autónyi hely?

Yann Ehrlacher szerint igen, és jól látta: így sikerült megelőznie Fernando Souzát a WTCR első makaói versenyén.

Egy éve őrült véget ért a Makaói Nagydíj

Habsburg Ferdinánd az utolsó kör utolsó kanyarjában bújt be Sergio Sette Camara mellé, ám mindketten a falban végezték - így az a Dan Ticktum szelte át elsőként a célvonalat, aki az idei nagydíjat pole pozícióból kezdheti majd.

A túl vakmerő nézők komoly gondot jelentenek az Ausztrál Ralin

A rendőrség vizsgálatot indított több néző ellen, akik a WRC kameráin tűntek fel az Ausztrál Rali során - néhányan olyan közel merészkedtek a 120 km/h órás sebességgel száguldó autókhoz, hogy önmaguk és a versenyzők testi épségét is veszélybe sodorták. Az alant látható fotó Thierry Neuville Hyundaiából készült.

Az Ausztrál Ralin nem ez volt az első bizarr incidens: pénteken egy traktoros tette tönkre Andreas Mikkelsen hétvégéjét.

Öt évvel ezelőtt: Vettel rekordot dönt Austinban

Sebastian Vettel 2013 második felében úgy hajtotta uralma alá a sportágat, mint előtte kevesen: a német pilóta zsinórban kilenc győzelmet szerzett a Belga Nagydíjtól kezdve, amellyel mai napig első helyen áll e tekintetben. A csúcsdöntésre már a szezon utolsó előtti futamán, az USA Nagydíjon sor került, ahol Michael Schumacher korábbi hétfutamos rekordját adta át a múltnak sima rajt-cél diadalával.

F1 2013 United States Grand Prix Official Race Edit - F1PARK.com from F1PARK on Vimeo.

Red Bull egy kis sóval jöhet?

A Milton Keynes-i istálló már búcsúzkodik Daniel Ricciardótól - most az argentínai Salinas Grande sivatagban tett látogatásukat idézték fel:

Igaz-hamis Ericssonnal és Leclerc-rel

Az F1 YouTube-csatornáján folytatódott a pilóták igaz-hamis játéka, ezúttal a Sauber volt soron:

Dupla Toyota-siker a WEC sanghaji időmérőjén

A Kamui Kobayashi-Mike Conway fémjelezte hetes autó szerezte meg a pole-pozíciót a Hosszútávú-világbajnokság sanghaji hat órás versenyére: 1:42,931-es idejük 0,228 másodperccel volt gyorsabb a Fernando Alonso-Kazuki Nakajima párosénál. Meglepően erősnek bizonyult a Bruno Senna-André Lotterer-féle Rebellion: a duó mindössze 278 ezreddel maradt el a rajtelsőségről.

Az LMP2-ben a Jackie Chan DC Racing Orecája (Ho Pin Tung és Gabriel Aubry), a GTE Próban a 66-os Ford (Oliver Pla és Stefan Mücke), a GTE Am-ben az Aston Martin gyári párosa, Pedro Lamy és Paul Dalla Lana indulhat az első helyről vasárnap.

Emlékeztek még, mikor rögbisekkel mérte össze autója erejét Daniel Ricciardo?

A szó legszorosabb értelmében, ugyanis a feladat az volt, hogy vagy neki, vagy a vele szemben álló nyolc embernek el kellett tolnia a másikat. És nem is olyan egyértelmű a szereposztás, mint ahogy azt elsőre gondolnánk... A Red Bull saját bevallása szerint az archív felvételek között kutakodik, Twitter-fiókjukon mostanság kicsit mintha túltengene a Red Bull-tematika. Szegény drón...

 

Olvastad már?