Steward
Balogh Tamás
Pontállások Versenynaptárak Pilóták Csapatok
2018. július 22. vasárnap

Ultralágy gumik, új autó: ennyit gyorsult tavalyhoz képest Kínában Vettel

Belső felvételen az összehasonlítás a 2018-as és a 2017-es időmérős köre között:

Emlékeztek, amikor Button egy kézzel versenyzett Alonso ellen Hockenheimben?

Az alábbi videóban látható 2004-es csata önmagában is megérne egy megosztást, de ha hozzávesszük, hogy a futam utolsó szakaszában a britnek egy kézzel a sisakját kellett tartania, mert a meglazult szíj miatt a menetszél rendre le akarta emelni a fejéről és a szíj szorításában levegőt sem tudott rendesen venni, külön elismerést érdemel a BAR-ral elért második helye.

 

Hol dőlt el a pole sorsa Vettel és Bottas között?

Az alábbi összehasonlító videóból egyértelműen kiderül, mekkora előnyre tett szert a német a pálya elején, amelyet a finn már elképesztő utolsó szektorával sem tudott visszahozni (a videó átkattintás után indul!):

 

Lángok és autótörés – zajlanak az események a Róma Ralin

Az ERC mezőnye Olaszországban vendégeskedik a hétvégén, Laurent Pellier számára viszont a fotó tanúsága szerint csupán a harmadik szakaszig tartott a viadal:

erc-1

Nyikolaj Gryazin pedig szó szerint forró pillanatokat élt át az autóban a szombati nap során:

Ami a magyar szereplést illeti: ifj. Érdi Tibor hét szakasz után vezeti az ERC2 értékelését, míg Juhász Csabáék a harmadik helyről várják a folytatást.

Lemaradtál a Német GP időmérőjéről? Itt a hivatalos összefoglaló!

(A videó átkattintás után indul!)

 

Nemcsak pole, de új pályacsúcs is – ezzel a körrel zsebelte be Vettel a hockenheimi rajtelsőséget

A videó a képre kattintva tekinthető meg!

vettel-onboard-pole-video-1

Videó: Így próbálta meg visszatolni a bokszba a Mercedest Hamilton

A brit versenyző hibázott is az első kanyarban, majd hidraulikus hiba miatt az autó megállítására szólították fel őt a Q1 végén – mozgóképen a címvédő szempontjából drámai jelenetek a Német Nagydíj időmérőjéről:

 

Christian Horner érzékeny pontra tapintott a brit riporternél

Vagyis nem is tapintott, hanem inkább ütött – a videó legvégét érdemes figyelni: a Red Bull csapatvezetője már elköszönt, de még egy apró kis „tréfa” belefért neki élő adásban:

 

Hogy bírta ezt ki Nico Hülkenberg gumija?

Tegnap, a Német Nagydíj második szabadedzésének végén kért még néhány kört csapata Nico Hülkenbergtől, a német viszont kategorikusan kijelentette, hogy ez nem fog menni. Kezdjük érteni, mire gondolt.

A férfi csak áll, a nő meg dolgozik... na szép!

Persze valószínűleg az egész meg volt rendesen tervezve, ugyanis a Red Bull csapattagjának látszólag semmilyen kifogása nem volt az ellen, hogy a hockenheimi pályával kapcsolatos különböző méréseket ő végzi el a pénteki szabadedzések után, míg férfi kollégája csak áll felette.

 

Ez is Németországban történt: Ökölharc egy baleset után

Az idősebbik Piquet, Nelson sosem volt egy higgadt természet, ezt 1982-ben a Hockenheimringen Eliseo Salazar is megtapasztalta: miután a chilei kilökte őt, Piquet ököllel és rugdosódva ment neki riválisának.

 

 

Így nézett ki a Német Nagydíj rajtja majdnem 40 éve

A helyszín 1979-ben is a Hockenheimring volt (igaz, még a régi vonalvezetéssel), a mezőnyben igazi gépszörnyetegek, a volánjuknál kiválóbbnál kiválóbb, legendás versenyzők, a mikrofon mögött pedig az angolok utánozhatatlan kommentátora, Murray Walker. Ez volt az 1979-es Német Nagydíj rajtja és első méterei!

 

Emlékeztek még Ricciardo első shoey-jára?

Nem véletlenül pont most tesszük fel ezt a kérdést, az ausztrál ugyanis két éve pontosan a Német Nagydíj mostani helyszínén, a Hockenheimringen, illetve annak dobogóján kezdte el ezt a vicces, ámde nagyon sokakból (például Valltteri Bottas) fancsali képet kiváltó trendet.

 

Volt egy másik megforgása is Ricciardónak Hockenheimben

Nem csak a második szabadedzésen pördült meg a motorcserés rajtbüntetésre váró Red Bull-pilóta, bár az alább látható jelenet sokkal inkább a poénnak volt köszönhető, és akkor történt, amikor az ausztrál megautóztatta a Német Nagydíj helyszínén a Sky szakértőjét, Martin Brundle-t.

 

Mindhárom topcsapat kisajátított magának egy szektort a Hockenheimringen

Egy Mercedes, egy Ferrari, egy Red Bull: így néz ki a Német Nagydíj pénteki napja után a leggyorsabb szektoridők megoszlása. Az első Hamiltoné, a második Vettelé, míg a harmadik Max Verstappené lett. Jót ígér ez holnapra...

 

Videó: így zajlott a Német Nagydíj első szabadedzése

Másfél percbe sűrítve minden lényeges esemény:

Ricciardo csak a mezőny végéről rajtolhat

A Német Nagydíj első szabadedzése közben jött a hír, hogy Daniel Ricciardo autójába három motorelemből is új került (MGU-K, energiatároló, elektronika), így biztosan utolsó helyről kell indulnia vasárnap a kapott büntetések miatt. Pedig nem csak a Hungaroringen, hanem itt is nagyon versenyképesnek tűnik a Red Bull, az első gyakorláson pont az ausztrál volt a leggyorsabb - az erről írt beszámolónk itt olvasható!

ricci0

fotó: dppi

Összesen négy F1-es pilótának van szerződése 2019-re

Napi statisztika: Valtteri Bottas bejelentése után a legérdekesebb versenyzői ülések nagyrészt elkeltek, vagy biztosra vehetők, ám érdekesség, hogy a teljes mezőnyt tekintve összesen négy pilótának van biztos szerződése a 2019-es szezonra: Lewis Hamiltonnak és Valtteri Bottasnak a Mercedesszel, Sebastian Vettelnek a Ferrarival, Max Verstappennek pedig a Red Bull-lal van megállapodása. 

szerződések

fotó: dppi

Németországi győzelmeivel dicsekszik Alonso

Fernando Alonso közösségi oldalán sorolta fel, melyik években győzött Németországban, ahol ő a mezőny legeredményesebb tagja. A felsorolás kissé becsapós, mivel a Német Nagydíjat csak háromszor nyerte meg, a másik két siker (a Nürbrurgringen) az Európa Nagydíjon született. A lista vélhetően hétvégén nem fog bővülni.

Saját gokartmárkát alapított Ralf Schumacher

A Formula-1-ben korábban a Jordannél, a Williamsnél és a Toyotánál megforduló versenyző már hosszú évek óta vezeti a családi gokartcsapatot, a KSM Schumacher Motorsportot. Most pedig immáron saját márkás, RS gokartokon is száguldhat a fiatal generáció. A kaszni megtervezésével egy olasz céget bízott meg Ralf, ám az értékesítést már ő irányítja Kerpenből. Az RS márkájú gokartok a következő, szeptemberi világbajnoki fordulón fognak debütálni Genkben. 

Nem Ralf Schumacher az egyetlen az F1 világából, aki hasonló vállalkozásba fogott: a jelenlegi mezőnyből Fernando Alonso és Daniel Ricciardo neve alatt is fut gokartbrand. 

Novemberben jelenik meg magyarul a Raikkönen életéről szóló könyv

Beszámoltunk róla korábban, hogy Kari Hotakainen a 2007-es világbajnok eddig nem ismert oldaláról ír könyvet. Jó hírünk van a Jégember rajongóinak, a könyv ugyanis magyar nyelven előrendelhető, ráadásul most 20% kedvezménnyel lehet beszerezni a Helikon Kiadó jóvoltából, az író szerint, nem csupán életrajzi művet. A könyv várhatóan 2018. november 20-án kerül a magyar polcokra.

Fotó: Helikon Kiadó

Olvastad már?