Steward
Admin
Pontállások Versenynaptárak Pilóták Csapatok
2019. január 16. szerda

Videó: így telt Nico Rosberg hétvégéje Sanghajban

A Formula-1 2016-os világbajnoka aktívan vlogol, ezúttal a Kínai Nagydíjról jelentkezett egy hosszabb összefoglalóval:

A tíz legváratlanabb F1-es futamgyőzelem

A videó az F1 hivatalos Youtube-csatornáján megtekinthető!

Főállásban programoz a Mercedes F1-es csapatánál a magyar Anderle Dávid

Anglia és a világ egyik legjobb egyetemén tanulni nem olcsó, ám az így szerzett diploma felér egy jó tőkebefektetéssel. Anderle Dávid Szegedről indult, mára pedig főállásban dolgozik és programoz csipet a Mercedes Forma-1-es csapatának főhadiszállásán a világbajnok Hamilton és Bottas autójába. – Kis csapatuknak az a feladata, hogy olyan rendszereket, nyomtatott áramköröket tervezzünk, gyártsunk, amelyek különböző információkat szednek le az autóról: hőmérséklet, nyomássebesség és sok egyéb – magyarázta Dávid a delmagyar.hu-nak adott interjújában

A teljes interjú és Dávid története ezen a linken olvasható!

pf7_7

 

Az F1-es pilótáknál a nyaknap az egyik legfontosabb

Az alábbi videóban éppen George Russell erősíti a nyakizmát - ez egy olyan dolog, ami rendkívül fontos a Formula-1-es pilóták számára:

 

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Because ‘neck day’ is a thing in F1. Keep pushing @georgerussell63 #F1 #Formula1 #Fitness #Fitnessgoals #Gym #Gains #GeorgeRussell #Regram

FORMULA 1® (@f1) által megosztott bejegyzés,

Hamilton: Új év, új sport!

Lewis Hamilton a szörfös legendától, Kelly Slatertől vett leckéket az új év kezdetén:

 

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

New year, new sport, time to learn new things. Thank you #goat @kellyslater for teaching me! This was rad. @gabrielmedina I’m coming for you brother (kidding) @wsl #surfsup #kellyslater #goat #legend #surf

Lewis Hamilton (@lewishamilton) által megosztott bejegyzés,

Massa már fel is dühítette a többieket a Formula-E-ben

A teljesítményével eddig nem igazán hívta fel magára a figyelmet Felipe Massa a Formula-E-ben, első két futamán egy 17. és egy 18. helyet tudott felmutatni, azonban már több riválisát is feldühítette: Oliver Rowland és Nelson Piquet Jr. is panaszkodott rá a csapatrádióban, mert Massa nem figyelt rájuk az időmérőn és akadályozta őket. Piquet odáig ment, hogy "rohadt amatőrnek" nevezte Massát - egyelőre senki sem túl elégedett az elektromos szériára váltó ex-F1-essel...

massafe

fotó: dppi

Videón, ahogy a kamion elüti a nézőt a Dakaron

Az esetről itt írtunk részletesebben is, most mutatjuk videón:

Így még bizonyára soha nem hivatkoztak Toto Wolffra az autósportban

Mint köztudott, a Mercedes a következő Formula-E szezontól gyári csapatként száll be a sorozatba, de még idén afféle előfutárként, évtizedes partnerük, a HWA oldalán szerezhetnek némi szakmai tapasztalatot. A márka F1-es csapatát irányító Toto Wolff a helyszínen szorított a csapatnak, a helyzet pikantériáját pedig az adta, hogy a rivális Venturi csapatfőnöke történetesen a felesége. A közvetítés szerkesztői természetesen a sorozathoz hűen, mint Susie Wolff férjét mutatták be a 47. születésnapját éppen vasárnap ünneplő szakembert.

Ettől a sisaktól aztán berezelhetnek az ellenfelek

A Ferrari Corse Clienti monzai eseményén kapták lencsevégre az alábbi, mexikói halottak napja-utánérzásű fejvédőt. 

via Reddit

Ma 13 órától Ralihíradó a FIX TV műsorán!

Vasárnap 13:00-kor kerül adásba a FIX TV-n az Autósport és Formula Magazin Ralihíradója, melyben megmutatjuk, mi történt a 2018-as idény utolsó versenyén, a Szilveszter Ralin. Stúdiónkba az említett esemény második helyezettje, Velenczei Ádám érkezett, aki a Hungaroringen végig harcban volt a győzelemért, és az ORB-ről is dobogós helyeket hozott el.

Szokásunkhoz híven most is kitekintünk a rali-vb színterére: a szezon egyik meglepetésembere, az észt Ott Tanak részletezi, hogyan birkózott meg klasszis ellenfeleivel a világbajnoki címért vívott csatában. Befejezésként elnöki értékelőt hallgathatnak meg, melyben Oláh Gyárfás, az MNASZ elnöke a rali szakágat érintő kérdésekről is beszél.

Kihagyhatatlan januári akció a Formula Webshopban!

Minden könyvrendeléshez egy ajándék nagyméretű, 2019-es falinaptárat adunk ajándékba! Kukkants be webshopunkba, és válogass kedvedre!

 

 

Az F1-es pilóták nem sportolók, igaz?

Ha ilyet hallanátok valakitől, nyugodtan mutassátok meg neki ezt a videót - Pierre Gasly éppen arra edz, hogy "körbe-körbe menjen" majd egész szezon során, miközben csapattársa, Max Verstappen büntetését tölti Marrakeshben.

 

Verstappent nem nagyon lehetett látni Marrakeshben

A Red Bull Racing F1-es pilóta büntetésből tartózkodott Marrakeshben a hétvégén, ahol a Formula-E versenybírónak - többek között Vitantonio Liuzzinak - munkáját kellett segítenie. A holland megpróbálta csendben végezni a dolgát, de így sem tudott elbújni a kíváncsi tekintetek elől, napjának tapasztalatairól egy FIA-közleményből tudhattunk meg többet.

 

 

Így ütköztek össze a BMW pilótái Marrakeshben

Antonio Felix da Costa és Alexander Sims viszonylag hamar az élre állt a Marrakesh ePrix-n, ám néhány körrel a leintés előtt bekövetkezett minden csapatvezető rémálma: a pilóták a vezetésért harcolva összeütköztek. A legrosszabbul a szezonnyitó győztese, a portugál járt, autójával orral a falnak csúszott, és kiesett a futamból. Csapattársa legalább meg tudta menteni a negyedik helyet, ám ez sovány vigasz az ismét nagyon agilisnek bizonyuló BMW i Andretti Autosport számára.

A futamot így a mahindrás Jerome d'Ambrosio nyerte meg - helyszínen készült beszámolónkat ezen a linken lehet elérni.

A Red Bull üdvöskéje nem tud veszíteni

Dan Ticktum lehet a következő ász az energiaitalosok paklijában, ám a brit pilótának egyelőre nincsen elég licencpontja ahhoz, hogy bemutatkozzon a Forma-1-ben. A tavalyi és tavalyelőtti Makaói Nagydíj győztese ezért az ázsiai F3-as bajnokságban próbál meg többet gyűjteni. A brit pilóta a sorozat burirami nyitóversenyét nem fejezte be, a második futamon az ötödik helyen zárt, harmadjára pedig csak odaért a dobogóra, a második helyre. Ticktum autójából kiszállva mindent és mindenkit szidott a győzelem elvesztéséért, a dobogón pedig inkább kivonta magát a pezsgőlocsolásból.

A sorozat magyar pilótája, Keszthelyi Vivien egy-egy 8., 9. és 11. hellyel zárta hétvégéjét.

Toto, a mókamester - Ezzel a videóval köszönti főnökét születésnapján a Mercedes

Vajon ki nyeri Al-Attiyah és Peterhansel gyorsulási versenyét?

A Dakar Ralin öt szakasz után elén álló két versenyző a pénteki induláskor versenyzett kicsit - lenyűgöző felvétel.

Leleplezték az idei WRC-autók festését és a versenyzők rajtszámait

A birminghami Autosport International Show adott helyet a rali-világbajnokságban szereplő négy gyártó - Ford, Hyundai, Citroen, Toyota - idei modelljeinek nagyközönség előtti leleplezésére.

A gyári alakulatok pilótái egyúttal először választhattak maguknak saját rajtszámot - a hatszoros bajnok Sebastien Ogier kivételével, aki megtartotta az 1-est 2019-re.

Citroen
#1 Sebastien Ogier
#4 Esapekka Lappi

Toyota
#8 Ott Tanak
#10 Jari-Matti Latvala
#5 Kris Meeke

Hyundai
#11 Thierry Neuville
#89 Andreas Mikkelsen
#6 Dani Sordo

 

M-Sport
#3 Teemu Suninen
#33 Elfyn Evans

Így nézne ki a Toyota TCR-autója egy alternatív valóságban

Az alábbi képet Neil Hudson, a Touringcartimes.com szakírója osztotta meg: a Toyota Corolla Sport TCR Conceptet a Tokiói Autó Show-n állította ki a Yokohama gumigyártó. A címben azért csak feltételes mód szerepel, mert a gyártónak egyelőre köze sincs a TCR-hez, bár ki tudja, ez még szűz terület számukra, és láttunk már egy-két váratlan húzást gyártóktól az autósportban.

Hondából Mercedes egy év alatt - Ilyen kacifántos az F1-es csapatok története

Volt idő, amikor két Lotus versenyzett a mezőnyben, de egyik sem a legendás istálló örökségét vitte tovább. A mai Renault saját maga ellen is hadakozott a nyolcvanas években, a brackley-i istálló pedig egy év alatt vált Hondából Mercedessé.

Íme a mai F1-es mezőny története:

Emlékeztek, amikor Lance Strollt 11 évesen igazolta le a Ferrari?

Persze Lewis Hamilton is hasonló korban került a McLaren szárnyai alá a kilencvenes évek közepén, de mégis megmosolyogtató, hogy a Ferrari 2009 végén létrehozott pilótaakadémiájának első szerzeménye a babaarcú kanadai volt. Noha sokan az apai hátszelet látták az igazolás mögött, az évek során a pilóta bizonyította képességeit: bajnok lett az olasz F4-es, valamint az F3-as Európa-bajnokságban is. A ferraris kapcsolat egészen 2016-ig tartott, amikor Stroll belátta, hogy nem tud lehetőséghez jutni a Scuderiánál, ezért a Williamsnél lelt otthonra - a grove-iak színeiben 18 évesen és négy hónaposan pedig meg is ejtette F1-es debütálását a 2017-es Ausztrál Nagydíjon.

Olvastad már?