Steward
Gobodics Tamás
Pontállások Versenynaptárak Pilóták Csapatok
2018. július 19. csütörtök

A hétvége legfurcsább képe: benzinkút mellől rajtolt a Formula-E Rómában

Kétségtelen, egy nagyváros utcáin mindig rendkívül nehéz egy olyan zárt pályaszakaszt találni, amely alkalmas egy nagy nemzetközi bajnokság versenyének a lebonyolítására, és olykor a Formula-E-nek is kell olyasmi kényszermegoldásokhoz nyúlnia, mint amit ezen a hétvégén Rómában is láthattunk, ahol a pálya két ellentétes oldalán kapott helyet a rajtvonal és a célvonal a bokszutcával. Az viszont már tényleg kicsit megmosolyogtató volt, hogy a zöld energiát hirdető, mindent elektromossággal működtető sorozat római rajtrácsának eleje mellett éppen egy benzinkút állt békésen, ami annak cégtáblájával együtt büszként hirdette magát a tévéközvetítésben a start előtti pillanatokban. 

Da0OEAKWAAAa9dG

Találkozz élőben Kiss Norbival!

Pénteken délután 14:00-tól, Gyöngyösön lehet találkozni a Slovakia Ring-i futamgyőztes, kétszeres Európa-bajnok kamionversenyzővel, Kiss Norbival a MaxiRádió szervezésében. 

További részletek ezen a linken olvashatók!

kissnorbi_2

Egy Schumacher-kör Hockenheimből hat évvel ezelőttről

Nem volt ez olyan rég...

Szenzációs videó: ilyen volt a Német Nagydíj 1965-ben

Amikor még teljesen más volt az F1, mint ma - igaz, ezt a futamot akkor a Nürburgringen rendezték:

Ki más mutatná be a német F1-es pályát, mint a németek négyszeres F1-es világbajnoka?

Sebastian Vettel visz el egy körre Hockenheimben:

Felbontotta csapata a balhés amerikai F2-es versenyző szerződését

Nem úszta meg egy „sima” két hétvégés (tehát négy futamos) eltiltással és egy méretes csekkel Silverstone-i ámokfutását a Formula-2-ben versenyző Santino Ferrucci, az olasz-amerikai szerződését ugyanis csapata, a Trident a közelgő versenyek előtt felbontotta.

Ferrucci számára így csőstül jön a baj. Igaz, magának csinálta...

 

Te repültél már ki F1-ezés közben a monacói alagútból?

A WTF1 Facebook-oldalának a videót beküldő Pascal Leidenberger megcsinálta ezt a bravúrt.

 

Hamilton is Bianchira emlékezik

 „Szárnyalj magasan, Jules!”

 

 

Always remembered, fly high Jules #JB17

Lewis Hamilton (@lewishamilton) által megosztott bejegyzés,

Egy csapatbajnoki címnél is meg lehet őrülni

Az autó-motorsportokban a csapatok versenye nagyon sokak szemében nem rendelkezik akkora presztízzsel, mint az egyéni bajnokság. A Formula-1-ben a Ferrari például kimondva-kimondatlanul mindig úgy tűnt, hogy az egyéni vb-címet érzi a prioritásnak.

A Formula-E-ben, ha ez a mentalitás meg is van, az Abt Audi csapatfőnöke, az exversenyző Allan McNish biztos, hogy kivétel ez alól, a skót ugyanis gyakorlatilag megőrült a bokszban, amikor a New York-i szezonzárón biztossá vált, hogy ha az egyéni bajnoki cím nem is lett az övék, a csapatok között ők bizonyultak a legjobbnak.

Az ünneplés képei:

 

Akár egy újabb rekordot dönthet meg a hétvégén Hamilton

Méghozzá a Német Nagydíjak történetének legtöbb élen töltött körét. A listát egyelőre Michael Schumacher vezeti, és bár Hamilton közel van hozzá, annyira azért (még) mégsem: a német előnye még mindig 54 kör, ha Hamilton már most előzni akar, akkor a 2018-as verseny majdnem minden körét az élen kell töltenie.

A lista:

 

A Ricciardo-interjúk mindig szórakoztatóak

Ír? Skót? Nem teljesen mindegy? Daniel Ricciardónak is az volt a 2016-os Német Nagydíj sajtótájékoztatóján, amikor a skót újságírónak a jó reggelt ír szlengváltozatával, a Top of the morning to you!-val akart köszönni. Össznépi röhögésbe torkollt az egész.

 

Legendás pálya tér vissza az IndyCar versenynaptárába

Az IndyCarban évek óta Sonoma volt a fix szezonzáró, ez viszont 2019-től megváltozik, ugyanis tizenöt év után visszatér a versenynaptár helyszínei közé Laguna Seca. Az utóbbi években főleg motorosok versenyeztek itt (a MotoGP és a Superbike-vb mezőnye is megfordult itt), de ettől függetlenül a pályának a Dugóhúzó (Corkscrew) kanyar miatt komoly kis kultusza alakult ki az elmúlt évtizedekben. Laguna Secában legutóbb 2004-ben rendeztek versenyt, akkor a CART-sorozat látogatott el ide.

Az utolsó két versenyt Patrick Carpentier nyerte, de nyert itt futamot több, jelenleg csapattulajdonosként vagy a bajnokság közvetlen közelében tevékenykedő versenyző, így Jimmy Vasser, Bryan Herta, Bobby Rahal és Michael Andretti is.

A verseny, sőt az egyetemes autóversenyzés történetének egyik legismertebb előzése is itt történt, amikor Alex Zanardi pont az előbb említett Hertát előzte meg, ráadásul pont a Dugóhúzóban.

 

17 éve már, hogy Schumacher autója szárnyakat adott Burtinak

Lassan nagykorú lesz már a Német Nagydíjak történetének egyik legijesztőbb balesete, ugyanis 2001-ben történt az az incidens, amikor a futam rajtja után néhány méterrel az indokolatlanul lassan poroszkáló Michael Schumacher autóját telibe találta a sokkal nagyobb sebességgel érkező prostos  Luciano Burti, majd menthetetlenül kilőtt a Ferrarin megindulva a levegőbe. A brazil ezt a balesetet még megúszta, Belgiumban azonban sokkal komolyabbat bukott, az az incidens végül véget is vetett szezonjának, sőt, Formula-1-es versenyzői karrierjének is.

 

Nem akármilyen „bravúrt” hajtott végre a Formula-E-szezon harmadik helyezettje

Elhagyta az összetett harmadik helyért járó trófeát New Yorkban. A bizarr esetről Instagram-fiókján keresztül adott hírt az angol pilóta.

 

Egyetlen napig volt egyben ez a méregdrága McLaren

Aztán jött a tulajdonosa, és gondolta, kipróbálja, mit is tud a 300 ezer dollárba, vagyis nagyságrendileg 80 millió forintba kerülő McLaren 720S... ki is próbálta, de nagyon rossz vége lett. Az amerikai, egészen pontosan észak-virginiai tulajdonos annak rendje és módja szerint csavarodott fel egy fára, a rendőrség beszámolója szerint a túl nagy sebesség miatt.

meki1

Így száguldott Billy Monger Goodwoodban

A szörnyű körülmények között híressé váló ifjú pilóta egy F3-as autóval gurult pályára:

Öt őrült belső felvétel a Német Nagydíjak történetéből

A videó a "Megtekintés a Youtube-on" szövegre kattintva indul!

A hangszer, amin művészet jól játszani: ilyen lábmunka kell egy Ladában

Szabó Balázs lábmunkája a Lada 2101-ben:

Hétvégén Vettel utolérheti Prostot, Raikkönen megelőzheti Alonsót

A Formula-1-ben szerzett dobogós helyezések listája:

Michael Schumacher 155 
Lewis Hamilton 124
Alain Prost 106
Sebastian Vettel 105
Fernando Alonso 97
Kimi Raikkonen 97

pf7_3

fotó: dppi

Vettel gumiválasztása a legagresszívebb a Magyar Nagydíjra

A Pirelli közzétette a hónap végén megrendezésre kerülő Magyar Nagydíra vonatkozó abroncsválasztásokat - talán nem meglepő, hogy az élcsapatok közül a Ferrari preferálja leginkább az ultralágy keveréket és a legkevésbé a közepest. Sebastian Vettel 9 ultralágy, 3 lágy és csak egyetlen közepes szettet kért és Kimi Raikkönen is efelé hajlik, miközben a Mercedes a lágy keverék felé hajlik inkább. Érdekesség, hogy a legtöbb ultralágyat így sem a Scuderia, hanem a Renault rendelte, mindkét autójuk tíz-tíz ilyen szettel rendelkezik majd.

Íme a teljes kiosztás:

unnamed_7

Szörnyű évforduló: Jules Bianchira emlékezik az autósportos társadalom

Három éve, 2015. július 17-én jött a szörnyű hír, mely szerint életét vesztette Jules Bianchi. A szomorú évfordulóról ma jó páran megemlékeztek a Formula-1 és az autósport berkein belül:

 

Olvastad már?