Steward
Gobodics Tamás
Pontállások Versenynaptárak Pilóták Csapatok
2018. szeptember 19. szerda

Melbourne előszele: ilyen volt az F1-es rajtpróba Barcelonában

Hamarosan élesben is láthatunk hasonlót:

M1RA: felemás bemutatkozás az olasz TCR-ben

Új kalandba vágott bele a hétvégén a Michelisz Norbert és Bári Dávid által alapított istálló, miután leigazolta Nicola Baldant: a TCR Italyben induló versenyző az előző, imolai fordulón csúnyán összetörte a Hyundaiát, ezért állapodott meg a magyar alakulattal. Vallelungában aztán a szombati első futamon egy hatodik helyet szereztek együtt, míg vasárnap a dobogó is meglehetett volna, ám végül defekt miatt nem ért célba a pilóta.

tcr-1

Alternatív valóság a Force Indiánál: szerintük nem úgy történt a Perez-Szirotkin incidens, ahogy mindenki látta

Még a futam során írta ki a rózsaszín alakulat Twitter-felelőse a következőt: „Checót eltalálta SIR! Megsérült az autója, miután megelőzte a Williamst, az orosz pedig megtorpedózta őt!”. A csapat aztán persze törölte a bejegyzést, miután mindenki számára nyilvánvaló volt, hogy a mexikói volt a hibás – meg is kapta érte a büntetését –, de ami egyszer felkerül a netre, az ott is marad…

 

 

„Győzött az unalom” – savanyú a szőlő a Ferrarinak?

Esélyesként érkezett Szingapúrba a maranellói alakulat, ám mindössze egy harmadik és egy ötödik helyet szereztek az éjszakai futamon, miközben legfőbb riválisuk, Lewis Hamilton nyert a Mercedesszel. Úgy tűnik, az olaszok nehezen viselik a váratlan vereséget, a verseny utáni sajtóközleményüknek azt a címet, hogy „Győzött az unalom”, sőt az első mondat is így hangzik: „A szingapúri futam hozta a formáját: valóban a Kelet Monacója, ahol bármi megtörténhet, de általában semmi sem történik”.

ham-vet-dppi

A Formula-E történetének tíz legnagyobb balesete

Ez az az eset, amikor a cím pontosan azt takarja, amiről a poszt és maga a videó is szól – szóval nem is tennénk hozzá mást, íme, a széria hivatalos válogatása az eddigi négy szezonból:

 

Fának ütközött és kirepült a kettészakadó autóból a versenyzőnő, mégis megúszta

Horrorisztikus balesetet úszott meg néhány hete Valentina Tomasello a Dominikai Köztársaság egyik versenypályáján: miután összeért egy versenytársával, mindkettőjük autója irányíthatatlanul sodródott a füves részre, majd ott egy fát eltalálva az övé ketté is szakadt. A versenyzőnő ki is repült az autóból, ám csodával határos módon csak apróbb sérüléseket szenvedett – íme, a videó az esetről:

 

Hogy mi hoz össze három rivális, középmezőnybeli F1-es csapatot? Hát persze, hogy a gumikacsák!

Azt már tudjuk, a Force Indiánál nagy Twitter-mágusok dolgoznak, ezúttal viszont felnőtt a feladathoz a Sauber és a Renault is: az egész Twitter-bolondozás Marcus Ericsson kádban fekvő, regenerációt gyorsító, jeges (és gumikacsás!) fürdőjével indult, majd megjött előbb a Renault, nem sokkal később pedig megjött a „főtroll” Force India is. Ami pedig ezután következett, ahhoz nem is szükséges további kommentár, álljon itt inkább a „gyújtópont”, vagyis a Marcus Ericsson fürdőzését ábrázoló fotó.

 

2012 óta először nyert autóversenyt Button

Jenson Button idén a WEC mellett Japán élvonalbeli túraautós sorozatában, a SuperGT-ben is versenyez, ahol egy Hondát vezet váltótársával, Naoki Yamamotóval. A páros két korábbi második hely után ezen a hétvégén, SUGO-ban érte el szezonbeli legjobb eredményét, hiszen a pole-t és a győzelmet is megszerezték. Button számára ez volt bármilyen sorozatban az első rajtelsőség a 2012-es F1-es Belga Nagydíj óta, dobogó tetején pedig a 2012-es Brazil Nagydíj óta először állhatott.

A futam első felében Yamamoto elveszítette a vezetést Jann Mardenborough-val szemben, ám a pilótacseréket követően Button gyorsan visszavette azt a bokszból éppen kihajtó riválisától. Ezt követően sem volt könnyű dolga, biztonsági autós szakaszt és a hátulról érkező nyomást is kezelnie kellett, de végül behozta az első helyen a Hondát. A győzelemmel Button és Yamamoto kettőse a vezetést is átvette a bajnoki tabellán két fordulóval a szezon vége előtt.

DnMpl6ZUcAEmyUC

DnMsJ-JXcAAwas6

DnIpGvTX0AEIt9B

Dixon lépéselőnyben az IndyCar bajnoki fináléjának időmérője után

Ryan Hunter-Reay megtette ugyan azt a szívességet csapattársának, Alexander Rossinak, hogy megnyerte az időmérőt Scott Dixon előtt, így nem az új-zélandinál landolt a pole-ért járó egy pont, de Rossinak így is nehéz dolga lesz, ha el akarja csenni a bajnoki címet riválisa elől az IndyCar sonomai szezonzáróján.

Dixon 29 ponttal vezeti a tabellát Rossi előtt, s előbbi a második, utóbbi pedig a hatodik helyre kvalifikálta autóját. Mivel az évadzáró egy ideje már duplán számít, így 100 pontot kap a győztes, ami azt jelenti, hogy még a 87 pontos hátrányban lévő Josef Newgardennek és Will Powernek is van csekély matematikai esélye az élre ugrani, ehhez azonban nyerniük kell, és bízni abban is, hogy Dixon az első kiesők között lesz. Az új-zélandi ötödik bajnoki címét szerezheti a hétfőbe forduló éjjel fél egykor kezdődő futamon. 

Az időmérő végeredménye:

  Versenyző Autó Idő Hátrány
1 Ryan Hunter-Reay Honda 1:17.6277 -
2 Scott Dixon Honda 1:17.7599 0.1322
3 Josef Newgarden Chevrolet 1:17.7937 0.1660
4 Marco Andretti Honda 1:17.7999 0.1722
5 Patricio O'Ward Chevrolet 1:17.9737 0.3460
6 Alexander Rossi Honda 1:18.0019 0.3742
7 Will Power Chevrolet 1:17.6495 0.0218
8 Simon Pagenaud Chevrolet 1:17.7489 0.1212
9 Graham Rahal Honda 1:17.9043 0.2766
10 Zach Veach Honda 1:17.9111 0.2834
11 Sebastien Bourdais Honda 1:17.9242 0.2965
12 Takuma Sato Honda 1:17.9919 0.3642
13 Pietro Fittipaldi Honda 1:18.5281 0.9004
14 Ed Jones Honda 1:18.5088 0.8811
15 James Hinchcliffe Honda 1:18.5740 0.9463
16 Jack Harvey Honda 1:18.5892 0.9615
17 Spencer Pigot Chevrolet 1:18.6687 1.0410
18 Tony Kanaan Chevrolet 1:18.5966 0.9689
19 Colton Herta Chevrolet 1:18.6823 1.0546
20 Santino Ferrucci Honda 1:18.6172 0.9895
21 Max Chilton Chevrolet 1:18.7536 1.1259
22 Carlos Munoz Honda 1:18.7211 1.0934
23 Matheus Leist Chevrolet 1:18.9665 1.3388
24 Charlie Kimball Chevrolet 1:18.8495 1.2218
25 Jordan King Chevrolet 1:19.1519 1.5242

 

A bajnoki trófea már várja gazdáját:

DnLwXH9XgAAg3dd

Ezt az üzenetet küldte a Sauber csapatfőnöke Toto Wolffnak

„Barátom, Vasseur küldött nekem egy üzenetet, amelyben az állt: »tudod, mi választja el az idiótát a zsenitől? Két tized.« Azt hiszem, ez jól összefoglalja, mi történt” – idézte a racefans.net az időmérő edzés után nyilatkozó Toto Wolffot.

A Mercedes csapatfőnöke ezzel arra célzott, hogy Lewis Hamilton a Q1-ből a 14. helyen jutott tovább (ultralágy abroncsot használva, mivel a csapatnak nem állt rendelkezésére elég hiperlágy): ha még ketten elé férnek, kihullott volna az első etapban, és akkor most nem szenzációs pole-pozícióját magasztalnák, hanem a Mercedes óriási bakiját kárhoztatnák.

Frederic Vasseur csapatával, a Sauberrel kapcsolatos egy meghökkentő statisztika is. A szingapúri kvalifikáción 2017-hez viszonyítva óriási javulás történt a köridőkben, Lewis Hamilon 3,4 másodperccel volt gyorsabb, mint egy éve Sebastian Vettel, ha pedig saját maga előző évi köridejét nézzük, 4,1 másodpercet lefaragott. A Sauber azonban a Mercedesnél is sokkal többet gyorsult, 6,3 másodpercet, megelőzve a Haast (5,3 sec) és Force Indiát (4,1 sec). Charles Leclerc és Marcus Ericsson a 13-14. rajtkockába kvalifikált.

Ricciardo és Verstappen bemutatják, hogyan ne együnk rákot

A Red Bull szingapúri vicces videói hagyományosan nem fekszenek Max Verstappennek és a gyomrának: tavaly egy helyi gyümölcstől, idén a tengeri kajától kerülgette őt a hányiger. Daniel Ricciardóval ezúttal óriásrák-belezés volt a feladat, de kettőjük közül csak az ausztrál tudta, hogyan kell hozzáfogni az egészhez. Verstappentől viszont megtudhattuk azt az értékes információt, hogy apja, Jos még saját karrierje során egyszer beleállított egy villát az egyik szerelője kezébe...

Rózsaszín, és ha kivégzed, föltámad – mi az?

Azt nem mondjuk, hogy mérgében tüzet is okád, de mégis a főnixmadárhoz tudjuk hasonlítani leginkább a Force India nyári szünetben történt hirtelen átalakulását - ami kívülről nézve egyelőre nem is tűnik különösebb átalakulásnak. Fényesebb jövő várhat-e a silverstone-i csapatra a Stroll család fennhatósága alatt? Erről értekeztünk az Autósport és Formula Magazin legújabb számában.

yae5puv18cgtdxsu6etp_lg

Íme a kör, melyről mindenki beszélt szombaton

Lewis Hamilton, Szingapúr, 1:36,015.

A vélemények itt olvashatók.

(A videó YouTube-ra átkattintás után indul.)

Wehrlein távozik a Mercedes programjából

Elkezdte ritkítani a márkanévhez kötődő pilótáit a Mercedes, összhangban a Toto Wolff által az utóbbi hetekben tett elkeseredéssel, aki csalódottan konstatálja, hogy nem tudják elhelyezni az F1-es mezőnyben sajátnevelésű tehetségeiket. Még a legnagyobb becsben tartott fiataljuk, Esteban Ocon 2019-es ülése is erősen kérdéses, Pascal Wehrleinnak pedig idénre vissza is kellett térnie 2015-ös bajnoki címének helyszínére, a DTM-be, miután két év után kikerült az F1 körforgásából. A Mercedes és a német versenyző most közleményben jelentették be, hogy közös megegyezéssel a 2018-as szezon végén felbontják együttműködésüket, mert egyrészt a DTM-ből kiszálló stuttgartiak nem tudják őt hol elhelyezni, másrészt talán függetlenként könnyebben érvényesülhet majd a még mindig csak 23 éves Wehrlein a versenyzés világában.

Ezzel tulajdonképpen az is biztossá vált, hogy Wehrlein nem lesz a Mercedes-kötődésű HWA versenyzője a Formula-E decemberben kezdődő új szezonjában, amire pedig eddig ő is esélyesnek tűnt.

wehrlein_1

Ha a Formula-E egy vígjáték lenne a '80-as évekből

Akkor ez lenne a filmsorozat intrója. 4:3-as képarány, nyálas zene és bohókás szereplők. Alighanem örülhetünk, hogy a valóságban a Formula-E nemcsak játék és mese, hanem gyakran vérre menő adrenalinbomba is. 

Ez volt az év előzése Hamilton és Vettel között?

A német azt sem tudta, merre nézzen, a brit a másik oldalról már el is suhant mellette. Igaz, kicsit egyenlőtlenek voltak a technikai feltételek.

A babaarcú Vandoorne üzeni, hiába várjuk, hogy szakállat növesszen

A McLaren belgája válaszolt Pierre Gasly kihívására, aki a minap 5000 megosztás összegyűjtését követően követelte tőle Twitteren, hogy növesszen markáns arcszőrzetet. A 26 éves Stoffel Vandoorne most egy videóüzenetben reagált, amelyben arcát simogatva tett rá utalást, az F1-es közösség hiába várja, hogy onnan kinőljön bármi is. 

Ezzel a sárga vonallal rémisztgeti a mezőnyt Szingapúrban az FIA

A Szingapúri Nagydíj pénteki edzései után ezen a helyszínen is felmerült az a téma, hogy a versenyzők egy bizonyos ponton a pálya határait nem tisztelve a kerékvetőn kívül kanyarodnak, ezzel jogtalan előnyt szerezve. A 7-es kanyar, vagyis egy derékszögű balos körül alakult most ki ez az aggodalom, ám az FIA ahelyett, hogy magasított kerékvetőt vagy azon kívül egy lassítót használt volna, egyszerűen csak fogta az ecsetet, és felfestett egy egyenes sárga vonalat úgy két méterre a kerékvetőn túl.

A szabály pedig mostantól így szól: Ha az időmérőn az autó bármely része érintkezik ezzel a vonallal, a versenyző körideje érvénytelenné válik. A versenyen három alkalommal lehet ezt a vétséget elkövetni, ezt követően az érintett pilóta fekete-fehér zászlós figyelmeztetést kap, a negyedik áthágásnál pedig már vizsgálódni fognak a versenybírók.

DnH1zF4U8AAz0NS

Verstappen és Ricciardo leglassabb szingapúri köre

A Red Bullnál most azt találták ki, hogy a pályabejárást egy riksával végezze el két pilótájuk.

Kimi-rajongók, figyelem: Egy zseniális apa-fia összehasonlítás

A „Kimi Räikkönen #bwoah” Twitter-profil montázsa Kimiről és Robinról.

Így néz ki egy Formula-E-s BMW

A 2018-19-es idényben a BMW hivatalos gyári Formula-E-csapatot indít – a kezdetek óta mezőnyben levő Andrettire építkezve –, Gen2-es elektromos versenygépét, a BMW iFE.18-at pedig ennek megfelelő csinnadrattával mutatta be Münchenben. Az autót Antonio Felix da Costa és Alexander Sims vezeti a decemberben, Szaúd-Arábiában kezdődő ötödik szezonban.

Olvastad már?