Steward
Admin
Pontállások Versenynaptárak Pilóták Csapatok
2018. december 13. csütörtök

Melbourne előszele: ilyen volt az F1-es rajtpróba Barcelonában

Hamarosan élesben is láthatunk hasonlót:

Juhász Roland is raliautóba ült hétvégén

Juhász Roland, a MOL Vidi (95-szeres válogatott) csapatkapitánya is debütált az autóversenyzés világában ezen a hétvégén: a védő Herczig Norbertnek diktálta az itinert a vasárnapi Mikulás Rali egyik gyorsasági szakaszán a vadonatúj Volkswagen Polo GTI R5-ben. 

 

Alonso F1-es pályafutásának legnagyobb megmozdulásai

A tizenöt legnagyobb (?) előzés Fernando Alonso F1-es karrierjéből:

December közepén jön Felipe Massa idei csupán harmadik versenye

A Formula-1-től 2017 végén visszavonuló brazil pilótának nem volt sűrű szezonja idén: a Stock Car Brasil szériában indult két versenyen márciusban és augusztusban. Hétvégén, Szaúd-Arábiában viszont elrajtol a Formula-E 2018-19-es szezonja, amelyben a Venturi csapattal vesz részt állandó pilótaként.

Egy értelmetlen szereplés: A Mercedes is jelen lesz a DTM újonctesztjén

A szériából kiszálló gyártó szerződési kötelezettségének eleget téve részt vesz a december 10-12 között tartott jerezi újoncteszten – melynek célja éppen az lenne, hogy a fiatal versenyzők bizonyíthassák, megérdemlik a gyártó következő évi ülését.

A Mercedes C63-at Jake Dennis (GT3), Jake Hughes (GP3), Thomas Preining (Porsche Supercup) és Ferdinand Habsburg (F3) vezeti majd, a referencia Daniel Juncadella lesz. Habsburg eredetileg az Audi felállásában szerepelt.

A teszten jelen lesz négy újonc pilótával a BMW (Nick Catsburg, Mikkel Jensen, Nick Yelloly, Sheldon van der Linde) és hat versenyzővel az Audi (Andreas Bakkerud, Benoit Treluyer, Frederic Vervisch, Sacha Fenestraz, Jonathan Aberdein és Mattia Drudi). Ezeknél az alakulatoknál valóban lesz tétje a tesztnek.

Háromszoros világbajnok nyolc év után tér vissza a WTCR-be

A Lynk & Co / Cyan Racing újabb nagynevű versenyző érkezését jelentette be: Thed Björk és Yvan Muller csapattársa Andy Priaulx lesz, a WTCC háromszoros világbajnoka (2005, 2006, 2007) – a három versenyző összesen nyolc vb-címmel rendelkezik.

A 44 éves Priaulx 2010-ben szerepelt utoljára a túraautózás legmagasabb szintű sorozatában. Ezt követően megfordult a DTM-ben, a BTCC-ben, a United Sportscar Championshipben és a Ford gyári pilótájaként a WEC-ben.

A kínai márka várhatóan hamarosan negyedik versenyzőjét is bejelenti, aki a várakozások szerint Yann Ehrlacher lesz. A Lynk & Co csapatstruktúrája egyelőre nem ismert: a szabályok szerint minden istállót szigorúan két autó alkothat.

Bőven volt mit eltenni a humorosba az idei F1-es szezonból

Ezt bizonyítja a hivatalos YouTube-csatorna összefoglaló videója: van itt igazi Jégemberként viselkedő Raikkönen, érzékeny pontra tapintó Magnussen, őrjöngő kommentátor és más ínyencségek.

Adrian Newey fia négyórás versenyt nyert Fujiban

Harrison Newey és Andrea Pizzitola nyerte az Algarve Pro Racing Ligier LMP2-esével a fuji 4 órás versenyt, az ázsiai Le Mans széria második fordulóját. A 20 esztendős Newey számára nem ismeretlen a siker a sorozatban: ő a kategória címvédő bajnoka, tavaly Thomas Laurent és Stephane Richelmi oldalán négyből háromszor győzött.

 

Ez is egy szokatlan F1-es érdekesség: Minden Hill nevű pilóta versenyzett a 9-es számmal

A WTF1.com adventi naptárában a 9. napot a 9-es rajtszámhoz kapcsolták, melyet a Formula-1-ben versenyző, mindhárom Hill vezetéknevű pilóta (Graham, Phil és Damon) használtak. Rajtuk kívül nem szerepelt más Hill sosem a Formula-1-ben, ők viszont mindhárman világbajnoki címig jutottak.

Valentino Rossi már megint megnyerte a Monza Ralit

Szokásos győztest avattak a Monza Rally Show-n: Valentino Rossi egymás után negyedszer, összesen hetedszer nyerte az év végi buliversenyt navigátora, Carlo Cassina oldalán.

Az olasz kilencből kilenc szakaszon győzelmet aratott: legközelebb a finn WRC-s, Teemu Suninen végzett, a harmadik Roberto Brivio, a Suzuki MotoGP-csapat egyik vezetője, a negyedik pedig Rossi csatlósa, Alessio „Uccio” Salucci lett. A négy Ford Fiesta WRC-t követte az első régebbi specifikációjú autó, egy Hyundai i20 a motokrosszos Antonio Cairolival. A tavalyi második helyezett, Le Mans-i dobogós Marco Bonanomi hatodik pozícióban zárt.

Az ismertebb résztvevők között volt Davide Valsecchi, a GP2 2012-es bajnoka, a WTCC-futamgyőztes Stefano d’Aste, valamint Chad Reed, szintén a motokrossz világából.

Így telt egy elvakult McLaren-rajongó szezonja

A Twitteren Clairebear néven jelen levő felhasználó és férje lelkes McLaren-rajongók: az évad gyenge eredményei ellenére számos helyszínre elutaztak, hogy Alonsót és Vandoorne-t támogassák.

Így nézett ki a tragikus 1994-es Formula-1-es szezon összefoglalója

A mai szemmel megmosolyogtató grafikával kezdődő évösszefoglalót az Eurosport adta le. Versenyről versenyre elevenítette fel a szezont, köztük a fekete imolai hétvégét. Az összefoglaló utolsó perceiben szerepel a sajtótájékoztató, melyen Michael Schumacher első világbajnoki címét Ayrton Sennának ajánlja.

 

Összehasonlító videó az F1-es autók hangjáról

Az alábbi videómontázsnak egyetlen célja van: összehasonlítani az összes csapat versenygépének hangzását. Melyik simogatja legjobban a füleid?

11 éve is Kimi Raikkönen volt az FIA-gála főszereplője

A mostanihoz képest viszont még teljesen máshogy, világbajnoki minőségben. Jégautó, a Jégemberhez leginkább illő zene... minden adva volt.

Kép forrása: RaceFans

 

 

Az újonc is felszállt a Raikkönen-partivonatra

Látva Raikkönen arcát, adódik a kérdés: vajon mennyire vezette a Jégember be az igazi, veterán F1-es bulizás rejtelmeibe az újonc, első szezonjára készülő, itt még egész konszolidált George Russellt?

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Sisu

Nick Mulhall (@mulhallnick) által megosztott bejegyzés,

 

Ennél látványosabb videóban nem nagyon lehetett volna bemutatni a Formula-E autóinak átalakulását

Látványos a változás az első generációs autókhoz képest, látványos az ezt bemutató videó is.

Kép forrása: ABB Formula E (Twitter)

Tudod, miért használta Andrea de Cesaris a 8-as rajtszámot?

Hogy akkor is fel lehessen ismerni, ha az autó fejreáll a baleseteket igen gyakran szenvedő olasz kezei alatt... A WTF1 nevű Formula-1-es trolloldal posztjából kiderül, ez a vicc keringett a nyolcvanas években a nem túl sikeres, de negatív előjellel (értsd: a rengeteg baleset) legalább ennyire ismert olasszal kapcsolatban.

 

Bő nyolc pernyi tömény akció az F1 2018-as szezonjából

Versenyekre lebontva. És bár az egyszeri szurkoló hajlamos panaszkodni, hogy unalmas egy-egy verseny, adott esetben egy-egy szezon, volt azért mit összevágni!

A videót ide kattintva megtekintheted az F1 hivatalos Facebook-oldalán!

Hová is parkoltam le a járgányomat?

Juan Pablo Montoyának 2004-ben, az Amerikai Nagydíjon gyűlt meg a baja a rajt előtti pillanatokkal. Az F1 Twittere szerint sok a hasonlóság ezen jelenet és a karácsonyi bevásárlás között.

 

Robert Wickens nagyon jól halad a rehabilitációval

A kanadai IndyCar-versenyző Twitter-posztja szerint most azon dolgozik, hogy már ne heveder segítségével tudjon csak felállni, hanem ebbe teljes testsúlyát bele tudja tenni, aztán pedig meg tudja tartani pozícióját is. Wickens szerint az egyetlen probléma, hogy nagyon merev a medence, a csípő és a hasizom környéke, miután az előző hónapokban gyakorlatilag csak ült vagy feküdt.

 

Nem a Schumacher lesz az egyetlen ismerős vezetéknév a jövő évi F2-es rajtrácson

Jean Alesi fia, Giuliano is fellép ugyanis a Formula-1 előszobájába. Giuliano Alesi az előző három szezont a GP3-ban töltötte, legsikeresebb szezonja a tavalyi volt, amely során három futamot is meg tudott nyerni és ötödik lett összetettben. Idén egy futamgyőzelem és egy év végi hetedik hely jutott neki. Az F2-be is eddigi csapata, a Trident viszi fel, csapattársát viszont az istálló egyelőre nem nevezte meg.

Kép forrása: Twitter, motor.es

 

Olvastad már?