Steward
Admin
Pontállások Versenynaptárak Pilóták Csapatok
2018. október 19. péntek

Verstappen megmutatta a nagyvilágnak új sisakját

A Red Bull pilótája csapata videójában mutogatta el, milyen lett új fejvédője. Elsősorban a színek módosultak, jóval kevesebb hangsúlyt kapott a vörös, a sisaktetőn látható oroszlánnak csak körvonalai maradtak ebben a színben.

 

 

A tavaly használt sisak így nézett ki:

Először tűnik fel egy ikonikus ital neve Formula-1-es autón

A történetét 1886-ban kezdő Coca-Cola, talán meglepő, de még sosem szerepelt szponzorfeliratként Formula-1-es autókon. Az új együttműködés értelmében a mindenki által jól ismert név felkerül Alonso és Vandoorne MCL33-asára az USA, Brazil és Abu Dhabi Nagydíjakon, a McLaren pedig a cég más márkáit is népszerűsíteni fogja. Ha szponzorok felhajtásáért osztanának pontokat (emlékezzünk arra a húzásra, mikor egy flipflop papucsokat forgalmazó gyártó nevét írták a halóra), a csapat biztosan az élmezőnybe tartozna.

Mit szóltok Alonso új cipőjéhez?

A kétszeres világbajnok osztotta meg közösségi oldalán az alábbit:

 

Grosjeannak csapata hazai versenyén egy rugóra járt az agya:

Ricciardo magyarázza el nekünk az austini F1-es pályát

A Red Bull ausztrálja az F1 2018 segítségével vezet minket körbe a hétvégi F1-es helyszínen - megtekintés a Youtube-on:

Az autósport a nők segítségével lesz újragondolva?

Ezt hirdeti legalábbis az alábbi, "Rethink racing" elnevezésű videó, amit a frissen megalapított W Series készített. Tényleg sikerül majd az új sorozat által bizonyítaniuk a hölgyeknek, hogy megfelelő támogatással ők is képesek lehetnek a férfiakkal azonos szinten küzdeni? És vajon egyszer a valóságban is elhangzik majd a videóban hallható kommentár, amikot a W Series egykori szereplője világbajnokká avanzsál? Kevés dologra vagyunk most annál kíváncsibbak, mint hogy mi lesz ebből!

Austini kalauzunk Lance Stroll

 Az USA Nagydíjra készülődve a Williams pilótája mutatja be szimulátoron az austini pályát. 

Hamilton alig hiszi el, hogy már a világ egyik leghíresebb épületére is felkerült a képe

Az USA Nagydíj hetén Austin előtt Hamilton még New York felé vette az irányt, hiszen ott is várt rá néhány fontos médiaszereplés. A legizgalmasabbnak viszont azt tartja, hogy egy időre most a város központi terén, a Time Square-en található Nasdaq-tőzsdeépület óriás LED-kijelzőjéről is ő köszön vissza. 

Emlékezzünk: ez történt a tavalyi USA Nagydíjon

Volt akció egy évvel ezelőtt Austinban - idézzük fel, hogy mi minden. Megtekintés a Youtube-on:

De mit keres egy F1-es autó 210 méter magasan?

A Red Bull új ötlete: ha már az Egyesült Államokban járunk, vigyünk fel egy F1-es autót a Miamiban lévő One Thousand Museum 210 méter magasan évő tetejére, majd kezdjük el elfüstölni a gumikat.

 

Verstappen miatt módosítottak egy dolgot az austini F1-es pályán

Tavaly nagy port kavart Max Verstappen utolsó pillanatban bemutatott előzése Kimi Raikkönennel szemben, amely során levágta a pályát - megbüntették érte, de az eset eléggé megosztotta az F1-es társadalmat. 

Hogy ez még egyszer ne fordulhasson elő, a kérdéses kanyarokban (16-17-es) új rázóköveket telepítettek - ezek az ötven centiméter magas elemek az eddigi rázókövek mögé kerültek, meggátolva, hogy időveszteség nélkül le lehessen vágni a kanyarokat. 

Carmen Jorda hozza a formáját: Ezt a fotót töltötte fel legutóbbi tesztjéről

Az FIA Nők a Motorsportban bizottságának képviselője épp egy formulaautót tesztelt, igaz, nem a versenygép a legfeltűnőbb a fotón. Carmen Instagramját érdemes követni.

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Hard work + dreams + dedication = ———————>S U C C E S S<————————

Carmen Jorda (@carmenjorda) által megosztott bejegyzés,

Hogyan lehet világbajnok Hamilton már az USA-ban?

Az október 21-i USA Nagydíjat megelőzően Lewis Hamilton 67 pont előnnyel vezeti a világbajnokságot Sebastian Vettellel szemben, az austini futam után pedig már csak 75 egységet lehet megszerezni. Hamiltonnak ez alapján jó esélye van rá, hogy 2015-höz hasonlóan egyik kedvenc pályáján biztosítsa be vb-trófeáját, ha azonban az elmúlt négy szezonhoz hasonlóan győz, akkor is legalább egy autónak kell a brit és Vettel közé ékelődnie.

Hamilton világbajnok lesz az USA Nagydíjon, ha:

- Hamilton győz, Vettel 3. vagy hátrébb végez

- Hamilton 2., Vettel 5. vagy hátrébb végez

- Hamilton 3., Vettel 7. vagy hátrébb végez

- Hamilton 4., Vettel 8. vagy hátrébb végez

- Hamilton 5., Vettel 9. vagy hátrébb végez

- Hamilton 6., Vettel nem szerez pontot

 

Ez is eljött: Monteiro 14 hónap gyógyulás után végre visszatér

A tavaly szeptember első napjaiban elszenvedett súlyos barcelonai tesztbaleset után sokáig bizonytalan volt, hogy a látáskárosodást is szerzett Tiago Monteiro valaha képes lesz-e még visszatérni a versenyzéshez, és aggasztó jel volt, hogy a nagy bejelentést is folyamatosan halogatták. A portugálnak azonban intenzív rehabilitáció és edzések után sikerült teljesen rendbejönnie, így közel 14 hónappal balesete után, az október utolsó napjaiban sorra kerülő japán WTCR-fordulón végre ő vezeti majd a Boutsen Ginion Racing azon Hondáját, amelynek pilótájaként egyébként már a szezon elején is őt nevezték meg. Azóta Benjamin Lessennes és Ma Qing Hua helyettesítették Monteirót a nyolc eddigi fordulón.

A 42 éves portugál tehát a jövő hétvégén Suzukában tér vissza, azon a pályán, amelyen 2012-ben első hondás WTCC-versenyeit teljesítette. Ám nagyot változott a túraautós világ már az elmúlt egy évben is, hiszen az a WTCC, amelynek összetettjét tavalyi balesete pillanatában még vezette, már nem is létezik, így most az utódsorozatban, a Túraautó-világkupában próbálhatja ki magát Monteiro. A szezonból még két forduló van hátra, ám a pilóta csak Suzukában fog elrajtolni, a makaói idényzárón való részvételtől továbbra is eltanácsolták őt az orvosok az utcai pálya nehézsége és az ottani fokozott balesetveszély miatt. Ám ha a japán főpróba zökkenőmentesen zajlik, jövőre talán már ismét teljes állásban térhet vissza Monteiro a mezőnybe.   

5bc6586a7c363

A Ferrari sajátos képregénnyel köszöntötte Raikkönent

A torta elkészült, a csapattagok felvették az ünnepi piros öltözetet és csendben várják, hogy a gyanútlan Kimi Raikkönen belépjen a meglepetésbuli közepébe. De hiába tekintget Sebastian Vettel, a finnek se híre, se hamva - a szerelők arról suttognak, hogy talán az ünnepelt meg is feledkezett a nagy napról. Kisvártatva Raikkönen meglepő helyről, a csapatrádión keresztül jelentkezik: "Szülinapi ügyekkel nem foglalkozok, versenyzek!" 

DpsR_g7XcAA8hNJ

Hill ma már bánja ezt a Schumacherrel szembeni csúnya feltartást

Damon Hill és Michael Schumacher viszonya finoman szólva sem volt felhőtlen az F1-es karrierjük során, és ez 1997-re sem változott, amikor a brit az Arrowshoz igazolva kivonta magát a dobogós helyekért való csatákból, s általában csak akkor találkozott össze a némettel, amikor a Ferrari lekörözésre készült. Így történt ez a Japán Nagydíjon is, ahol az utolsó körökben Hill makacsul nem hagyta magát megelőzni, ezzel lehetővé téve az üldöző Heinz-Harald Frentzennek, hogy egy másodperces közelségbe zárkózzon - végül azonban nem tudta támadni a győzelemért Schumachert. Hill az alábbi videóhoz kommentálva elismeri, hogy nem figyelmetlenség, hanem gonosz szándék vezérelte 21 évvel ezelőtti tettét: "Nem a legjobb alakításaim egyike volt. A makacsság még enyhe kifejezés. Egy igazi p.... voltam."

Na, ki kapott sajttortát a születésnapjára?

Október 17-én ünnepli születésnapját az F1-es mezőny legidősebb pilótája, Kimi Raikkönen - immár 39. alkalommal. A Raikkönen családban már egy nappal korábban, kedden megkezdték a készülődést: Minttu sajttortát, a gyerekek tenyérlenyomatokat készítettek, Kimi pedig jól láthatóan örült mindennek. 

Dpqd0VqVsAA9Q1b

DpojnHeXcAAX84e

DpojQYnUUAEaNBV

Egy pilóta rajtszámcseréje sem volt még olyan izgalmas, mint Sebastien Buemié

A Formula-1-hez hasonlóan a Formula-E-ben is állandóak a versenyzői rajtszámok, de a következetességet illetően nem olyan nagy a szigor: így történhetett meg az, hogy a Nissan számcserét kért a korábbi bajnok, Sebastien Buemi autóján. A svájci az elmúlt négy szezonban a 9-essel versenyzett, ám korábbi csapata, a Renault felett most átvette az irányítást a partnercég Nissan, nekik pedig mindig van egy speciális kérésük, mielőtt pályára vinnék versenyautóikat. Ahogy annak már más bajnokságok, mint a Super GT vagy a Le Mans is bizonyítékául szolgáltak, a Nissan ragaszkodik hozzá, hogy egyik autója mindig a 23-as számot viselje, ennek oka pedig a számjegyek japán nevében keresendő, hiszen a 2-es "ni" és a 3-as "san" hangzásából összerakható a márka neve. Buemi tehát a 23-asra váltott, míg a másik autónak a 22-est kérvényezte a csapat. Sokáig úgy tűnt, hogy azt majd Alexander Albon vezeti a szezonban, de a keddi fejlemények után ez már nem annyira biztos.

Dpn-sm0VsAAh_iv

Megváltozott kilátások a Formula-E-ben

Merthogy a versenyautóból való kilátás az új szezontól kezdődően a halóval is "gazdagodik", ettől eltekintve azonban kifejezetten szemet gyönyörködtető látvány beülni Robin Frijns helyére egy körre a valenciai teszten.

Az austini mérce: Hamilton tavalyi körrekordja

A brit pilóta nagyon érzi ezt a pályát, amit a tavalyi időmérőn is bizonyított - megtekintés a Youtube-on:

Átírta Button szavait egy nagy nemzetközi portál - a brit nem nézte szótlanul

"Button: A megbízhatóság Fujiban elvette az első WEC-dobogómat" - hirdette főcímként a Motorsport.com. Jenson Button viszont nem ezt mondta és ennek hangot is adott Twitteren, amikor azt írta, hogy "Srácok, kérlek az én szavaimat használjátok főcímként, ne a sajátotokat. Azt mondtam, hogy a megbízhatósági problémák nélkül harcolhattunk volna a dobogóért, nem azt, hogy ez elvette a dobogómat."

 

Hamilton és a COTA: ez egy különleges kapcsolat

Lewia Hamilton az austini pályán rendezett hat F1-es futamból ötöt is behúzott: 2012-ben éppen Sebastian Vettelt előzte meg a győzelemért a McLarennel, 2013-ban egy kevésbé versenyképes Mercedesszel csak negyedik lett, de 2014-ben Nico Rosberget gyűrte le, 2015-ben a német hibázott előtte, így ajándékba kapta a sikert, 2016-ban dominált, tavaly pedig ismét Vettelt előzte meg.

Olvastad már?