Steward
Gobodics Tamás
Pontállások Versenynaptárak Pilóták Csapatok
2018. május 21. hétfő

Figyelem: március elején navigátorsuli Janikával

Március 3-4-én a korábbi években már megszokott helyszínre, Orfűre várják azokat az érdeklődőket, akik szeretnének jó navigátorrá válni: indul a 7. Co-Driver Rally School. A tanári kar tagjai között ezúttal is megtalálhatjuk az elmúlt harminc év egyik legnagyobb hazai raliversenyzőjét, a hétszeres abszolút bajnok ifj. Tóth Jánost, aki szerint az idősebb generációnak kötelessége oktatni és nevelni a fiatalabbakat.

Olyan nevektől is tanulhatunk az eseményen, mint Turi Tamás, Ranga Péter, ifj. Ranga László, Wirtmann Ferenc, Maricsek Miklós, Klausz Kristóf, Czakó Janek, Budai Annamária, Markó Tibor, Csökő Zoltán, Büki Ernő, Nyirfás Julianna, Kerekes Joti…

Janikával a DuEn.hu készített interjút, ez ezen a linken olvasható!

7co-driver_school_-_ujra_navigatorsuli_2

fotó: DuEn.hu

 

Ebből a roncsból sértetlenül szállt ki a DTM-bajnok

A Lausitzringen a középmezőnyben csatázó René Rast Loic Duvallal ütközött, a címvédő autója egy tempós kanyarban a fűre sodródott, ahol hatalmas porfelhő kíséretében számos alkalommal megpördült tengelye körül, miközben a borítás számos része – köztük az Audi teteje – leszakadt, egyedül a bukócsövek óvták a versenyzőt. Néhány ijesztő másodperc után Rast jelezte, hogy jól van, és a helyzethez képest egészen energikusan ki is szállt autója romjai között.

A rajtnál szintén történt egy nagy baleset, Jamie Green rohant Nico Müller autójába, ennyi törmelék borította el a célegyenest:

Hogy mennyire erős a Formula-E mezőnye? Borzalmasan!

Aki nem hiszi, annak nem kell utánajárnia, megtettük helyette! A széria versenyzőinek legnagyobb eredményei:

Jean-Eric Vergne 58 F1-es futam, WSR3.5 bajnoki 2.
Sam Bird WEC LMP2 bajnok, GP2 ezüstérmes
Felix Rosenqvist F3 Európa-bajnok, kétszeres Makaó GP-győztes
Sebastien Buemi WEC világbajnok, Le Mans-i 2., 55 F1-es futam
Lucas di Grassi GP2, Le Mans, WEC 2., Makaó GP-győztes, 19 F1-es futam
Daniel Abt GP3 ezüstérmes
Nelson Piquet Jr 28 F1-es futam, 1 dobogó, GP2 ezüstérmes
Mitch Evans GP3 bajnok, kétszeres Toyota Series bajnok, Le Mans LMP2 2.
Andre Lotterer 3 Le Mans-győzelem, WEC-bajnok, Super Formula-bajnok, 1 F1-es futam
Oliver Turvey Le Mans LMP2 győztes,  brit F3 ezüstérmes
Maro Engel FIA GT Világkupa-győztes, DTM-futamgyőztes
Nick Heidfeld 185 F1-es futam, 13 dobogó, F3000-bajnok, ALMS 2. helyezett
Alex Lynn  GP3-bajnok, Makaó GP-győztes, Formula Renault UK bajnok
Antonio Felix da Costa GP3 és WSR3.5 3. helyezett, kétszeres Makaó GP-győztes, DTM-futamgyőztes
Jose Maria Lopez Háromszoros WTCC-bajnok, WEC-dobogós
Jerome d'Ambrosio 20 F1-es futam, GP2 Asia 2. hely, International Formula Master bajnok
Nico Prost Le Mans kategóriagyőztes, WEC LMP2 3. helyezett, LMS 3. helyezett
Luca Filippi GP2, GP2 Asia és Auto GP 2. helyezett
Stephane Sarrazin Kétszeres LMS-bajnok, 5 Le Mans-i dobogó, 2 WEC bajnoki 3. hely, 1 F1-es futam
Tom Dillmann Formula V8 3.5 és német F3 bajnok, WEC LMP2 futamgyőztes

WTCR: Ehrlacher vitte az első edzést, Micheliszéket földbe döngölték

Bejött az, amitől a legutóbbi büntetőcsomag kiosztásakor tartottunk: A Túraautó-világkupa zandvoorti fordulójára a Hyundaiok teljesítményét annyira visszafogták, hogy a márka egyetlen autója sem jutot be a top 10-be a mai első szabadedzésen. Négyük közül Thed Björk teljesített a legjobban, 0,8 másodperc hátrányban a tizenegyedik helyre tudott felkapaszkodni, míg Michelisz Norbert 1,2 másodperces lemaradással a tizenhatodik lett. 

Az élen eközben szorosan egymás mögött végzett két Honda Yann Ehrlacher és Esteban Guerrieri sorrendben, míg egy tizeddel mögöttük a harmadik az audis Gordon Shedden lett. A két zengős versenyző közül Nagy Norbert teljesített jobban, ugyanis Gabriele Tarquinitől mindössze 0,1 másodpercet kapott a huszadik helyen. Szabó Zsolt jelentős lemaradással a huszonhatodik pozícióban végzett. Folytatás 15:00-kor a második szabadedzéssel.

 

Lucas Auer nyerte a DTM mai időmérőjét, Pascal Wehrlein negyedik lett

Elképesztően szorosan alakult a DTM mai, lausitzringi kvalifikációja. Az első hat helyezett között mindössze két tizedmásodperc lett a különbség, az F1-ből kiszoruló Pascal Wehrlein épp, hogy lecsúszott a harmadik rajthelyről. Audiból mindössze kettő került be a top 10-be, annak is a legvégére.

Az Autosport olvasói szerint Alonso az év legjobb F1-es pilótája

Szerintetek ki az?

Vérfagyasztó lesz a Formula-E pályáin az újgenerációs versenyautó

Olyan izmosra gyúrták a Formula-E 2018/2019-es szezonjára kifejlesztett második generációs autóit, hogy a bajnokságot vezető Jean-Eric Vergne szerint egyenesen rémisztőek lesznek a szűk utcai pályákon. A gépek csúcsteljesítménye a mostani 200 kilowattról 250-re növekszik, amiről a francia úgy fogalmazott, "lenyűgöző, félelmetes".

Van, aki szerint Egy új remény a 2018-as szezonkezdet

Az alábbi, remek képsorokat felvonultató videónak ezt a címet adta készítője. Mivel öt versenyen három csapat három pilótája győzött, az alkotó úgy gondolja, a 2018-as idény igazi blockbusterré válhat.

Vogel Adrienn örömmel konstatálta, hogy számos helyen szerepel a legfrissebb AFM-ben

Publikus Facebook-oldalán mutatta meg rajongóinak, a májusi Autósport és Formula Magazinban hányszor bukkant fel: a Kia Picanto Kupában való remek szerepléséről beszámoló írásban (Csaj a csúcson), a legjobb magyar hölgyversenyzőkkel foglalkozó cikkben (Nők a fronton) és A magyar kamionsport hősei című háttéranyagban.

Elképesztő, hogy milyen nézők vannak a ralipályák mellett

Mi is beszámoltunk már több olyan esetről, ahol finoman szólva is felelőtlen volt a néző egy raliversenyen, de ez a kép egy újabb adalék a listához. A rali-világbajnokság legutóbbi futám készült, amint a CItroen WRC félelmetes közelségben száguldott el a "néző" mellett. Jó lenne, ha mindenki tudatosítaná magában, hogy a versenyzőnek a pályán belül joga van hibázni, kicsúszni, egy kanyart levágni, stb., csak olyan helyről szabad nézni a versenyt, ahol biztonságban vagyunk - mindenkit hazavárnak!

nézők

Éléskamrának használta az autó motorterét a mókus

Háromnegyed órán át takarította autója motorterét egy amerikai férfi a barátai segítségével, mert egy mókus több mint húsz kiló tobozzal rakta tele:

mókus

Ilyen is csak a Formula-E-ben van: az egyik versenyzőt talicskában tolja a másik

Örömmel jelentjük, Andre Lotterer és Sam Bird elásták a csatabárdot, pedig a Párizs ePrix végén történt ütközésüket követően még a legkevésbé sem voltak azonos hullámhosszon. "Arra az esetre, ha ismét lemerülne az akkumulátorom, itt van nekem Sam Bird" - írja Lotterer egy talicskában ülve, és egy halót imitáló fejvédelemmel a fején...

Persze a németnek a párizsi események miatt erre a hétvégére kiosztott 10 rajthelyes büntetésén ez már mit sem változtat.

Mercedes, Porsche, BMW és Audi egy pályán, egymás ellen

Többek között ezt várja nagyon izgatottan elmondása szerint Nico Rosberg a Formula-E elkövetkező szezonjaiban: a 2016-os világbajnok a berlini Formula-E forduló sajtótájékoztatóján azt hangsúlyozta, mennyire várja már a 6. szezontól esedékes gigászi küzdelmet a négy nagy német gyártó között, amire korábban nem volt példa. Rosberg persze ezt minden bizonnyal úgy értette, hogy gyári támogatással nem, hiszen a négy márka mindegyike jelen van például az idei Blancpain Endurance Cup mezőnyében is.

Mi azért megemlítenénk az 1999-es Le Mans-i 24 órást, ahol a BMW nyert, az Audi harmadik lett, a Mercedesek elszálltak (szó szerint), a GT kategóriában pedig az ettől az évtől gyári támogatással versenyző Manthey Racing nyert. Persze a csapatnévben itt nem volt benne a Porsche, és az is igaz, hogy a GT-k és a prototípusok csak igen egyenlőtlen küzdelemben mérkőzhettek meg egymással...

Na de majd hátha ti segítetek megcáfolni Rosberget: tényleg nem fordult még elő soha, hogy ez a négy márka gyári támogatással mérkőzött volna meg egymással? A válaszokat a Facebookon várjuk a poszt alatti kommentekben!

nemet-gyartok

Ferenc pápa több mint kétszáz millióért adta el a Lamborghinijét

Ferenc pápa a Lamborghinitől kapott egy speciális festésű Huracánt még 2017 őszén, ám kijelentette, hogy ő nem fogja használni, inkább árverésre bocsátja. Az autó 183 ezer euróba kerül "csak úgy", a monacói árverésen 150 ezer euró volt a kikiáltási ára és végül 715 ezer euróért, vagyis több, mint kétszáz millió forintért kelt el. 

Lamborghini eladásából befolyó összeget három jótékonysági szervezet között osztják szét. Az összeg egy részéből azon keresztények otthonainak, templomainak és középületeinek újjáépítését fogják támogatni, akiket az Iszlám Állam harcosai űztek el Irakból. Az újjáépítési munkálatok elsősorban a Moszultól északkeletre fekvő területekre fognak kiterjedni. Az összeg további részét az emberkereskedelem áldozatává vált és prostitúcióra kényszerített nőket segítő, valamint az afrikai országokban orvosi ellátást biztosító szervezetek munkájának támogatására fordítják. 

lambo_1

Ez olyan, mintha Ecclestone próbálta volna ki anno a GP2-es autót

De tényleg! A Formula-E jövőre érkező betétsorozatának versenygépét, a Jaguar I-Pace-t ugyanis holnap maga a széria első embere, Alejandro Agag viszi először a pályára. Hát erre kíváncsiak leszünk - természetesen árgus szemekkel figyelünk majd!

13 kilométert gurult egyik olasz városból a másikba Bottas az F1-es Mercedesszel

Nem sűrűn látunk közúton, városban guruló F1-es autót, pláne nem 13 kilométeren keresztül - Valtteri Bottasnak egyedi élményben volt része - Olaszországban autózhatott egyet a Mercedesszel, Faenzától Brisighelláig. 

Ennyi volt a különbség a Mercedes és a Red Bull között Barcelonában

Lewis Hamilton, Valtteri Bottas, Max Verstappen és Daniel Ricciardo körének összehasonlítása:

Grosjean kikapcsolódásként a gokartot választotta

Nehéz időszakát éli a Haas F1-es pilótája, ez talán segített neki:

Próbálta menteni a menthetetlent – nem tudta

Massimo Roccoli bukása a Supersport-világbajnokság imolai fordulójáról: a motor levetette magáról a versenyzőt, aki két kézzel tovább csimpaszkodott a kormányba, abban reménykedve, hogy megmentheti a helyzetet.

A pénteki bemelegítés után jön a szombati nagyüzem - mutatjuk a hétvégi motorsport-programot!

Péntek

 

9:55-10:40 MotoGP, első szabadedzés (Spíler TV)

14:05-14:50 MotoGP, második szabadedzés (Spíler TV)

 

Szombat

 

9:00-9:45 Formula-E, első szabadedzés 

9:55-10:40 MotoGP, MotoGP, harmadik szabadedzés (Spíler TV)

11:10-11:30 DTM, első időmérő

11:30-12:00 Formula-E, második szabadedzés

11:50-12:20 WTCR, első szabadedzés

13:30-14:30 DTM, első futam

13:30-14:00 MotoGP, negyedik szabadedzés (Spíler TV)

14:00-15:00 Formula-E, időmérő

14:10-14:50 MotoGP, időmérő (Spíler TV)

15:00-15:30 WTCR, második szabadedzés

15:10-15:40 Audi R8 LMS Cup, első futam

15:45-16:20 TCR Europe, időmérő

18:00-18:50 Formula-E, futam (Eurosport)

 

A hétvége teljes programja vasárnappal és hétfővel kibővítve ide kattintva megtekinthető!

 

Kik voltak az F1 történetének legnagyobb balhékirályai?

Kik, na és milyen tettekkel váltották ki versenyzőtársaik és a közvélemény nemtetszését az Formula-1 elmúlt évtizedeiben? Összeállításunkat megtaláljátok az Autósport és Formula Magazin legújabb számában.

l5nc9xkw5gth74jsibw1_lg

Olvastad már?