Steward
Strommer Benjamin
Pontállások Versenynaptárak Pilóták Csapatok
2018. október 18. csütörtök

Figyelem: március elején navigátorsuli Janikával

Március 3-4-én a korábbi években már megszokott helyszínre, Orfűre várják azokat az érdeklődőket, akik szeretnének jó navigátorrá válni: indul a 7. Co-Driver Rally School. A tanári kar tagjai között ezúttal is megtalálhatjuk az elmúlt harminc év egyik legnagyobb hazai raliversenyzőjét, a hétszeres abszolút bajnok ifj. Tóth Jánost, aki szerint az idősebb generációnak kötelessége oktatni és nevelni a fiatalabbakat.

Olyan nevektől is tanulhatunk az eseményen, mint Turi Tamás, Ranga Péter, ifj. Ranga László, Wirtmann Ferenc, Maricsek Miklós, Klausz Kristóf, Czakó Janek, Budai Annamária, Markó Tibor, Csökő Zoltán, Büki Ernő, Nyirfás Julianna, Kerekes Joti…

Janikával a DuEn.hu készített interjút, ez ezen a linken olvasható!

7co-driver_school_-_ujra_navigatorsuli_2

fotó: DuEn.hu

 

Először tűnik fel egy ikonikus ital neve Formula-1-es autón

A történetét 1886-ban kezdő Coca-Cola, talán meglepő, de még sosem szerepelt szponzorfeliratként Formula-1-es autókon. Az új együttműködés értelmében a mindenki által jól ismert név felkerül Alonso és Vandoorne MCL33-asára az USA, Brazil és Abu Dhabi Nagydíjakon, a McLaren pedig a cég más márkáit is népszerűsíteni fogja. Ha szponzorok felhajtásáért osztanának pontokat (emlékezzünk arra a húzásra, mikor egy flipflop papucsokat forgalmazó gyártó nevét írták a halóra), a csapat biztosan az élmezőnybe tartozna.

Mit szóltok Alonso új cipőjéhez?

A kétszeres világbajnok osztotta meg közösségi oldalán az alábbit:

 

Ricciardo magyarázza el nekünk az austini F1-es pályát

A Red Bull ausztrálja az F1 2018 segítségével vezet minket körbe a hétvégi F1-es helyszínen - megtekintés a Youtube-on:

Az autósport a nők segítségével lesz újragondolva?

Ezt hirdeti legalábbis az alábbi, "Rethink racing" elnevezésű videó, amit a frissen megalapított W Series készített. Tényleg sikerül majd az új sorozat által bizonyítaniuk a hölgyeknek, hogy megfelelő támogatással ők is képesek lehetnek a férfiakkal azonos szinten küzdeni? És vajon egyszer a valóságban is elhangzik majd a videóban hallható kommentár, amikot a W Series egykori szereplője világbajnokká avanzsál? Kevés dologra vagyunk most annál kíváncsibbak, mint hogy mi lesz ebből!

Austini kalauzunk Lance Stroll

 Az USA Nagydíjra készülődve a Williams pilótája mutatja be szimulátoron az austini pályát. 

Hamilton alig hiszi el, hogy már a világ egyik leghíresebb épületére is felkerült a képe

Az USA Nagydíj hetén Austin előtt Hamilton még New York felé vette az irányt, hiszen ott is várt rá néhány fontos médiaszereplés. A legizgalmasabbnak viszont azt tartja, hogy egy időre most a város központi terén, a Time Square-en található Nasdaq-tőzsdeépület óriás LED-kijelzőjéről is ő köszön vissza. 

Emlékezzünk: ez történt a tavalyi USA Nagydíjon

Volt akció egy évvel ezelőtt Austinban - idézzük fel, hogy mi minden. Megtekintés a Youtube-on:

De mit keres egy F1-es autó 210 méter magasan?

A Red Bull új ötlete: ha már az Egyesült Államokban járunk, vigyünk fel egy F1-es autót a Miamiban lévő One Thousand Museum 210 méter magasan évő tetejére, majd kezdjük el elfüstölni a gumikat.

 

Verstappen miatt módosítottak egy dolgot az austini F1-es pályán

Tavaly nagy port kavart Max Verstappen utolsó pillanatban bemutatott előzése Kimi Raikkönennel szemben, amely során levágta a pályát - megbüntették érte, de az eset eléggé megosztotta az F1-es társadalmat. 

Hogy ez még egyszer ne fordulhasson elő, a kérdéses kanyarokban (16-17-es) új rázóköveket telepítettek - ezek az ötven centiméter magas elemek az eddigi rázókövek mögé kerültek, meggátolva, hogy időveszteség nélkül le lehessen vágni a kanyarokat. 

Carmen Jorda hozza a formáját: Ezt a fotót töltötte fel legutóbbi tesztjéről

Az FIA Nők a Motorsportban bizottságának képviselője épp egy formulaautót tesztelt, igaz, nem a versenygép a legfeltűnőbb a fotón. Carmen Instagramját érdemes követni.

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Hard work + dreams + dedication = ———————>S U C C E S S<————————

Carmen Jorda (@carmenjorda) által megosztott bejegyzés,

Hogyan lehet világbajnok Hamilton már az USA-ban?

Az október 21-i USA Nagydíjat megelőzően Lewis Hamilton 67 pont előnnyel vezeti a világbajnokságot Sebastian Vettellel szemben, az austini futam után pedig már csak 75 egységet lehet megszerezni. Hamiltonnak ez alapján jó esélye van rá, hogy 2015-höz hasonlóan egyik kedvenc pályáján biztosítsa be vb-trófeáját, ha azonban az elmúlt négy szezonhoz hasonlóan győz, akkor is legalább egy autónak kell a brit és Vettel közé ékelődnie.

Hamilton világbajnok lesz az USA Nagydíjon, ha:

- Hamilton győz, Vettel 3. vagy hátrébb végez

- Hamilton 2., Vettel 5. vagy hátrébb végez

- Hamilton 3., Vettel 7. vagy hátrébb végez

- Hamilton 4., Vettel 8. vagy hátrébb végez

- Hamilton 5., Vettel 9. vagy hátrébb végez

- Hamilton 6., Vettel nem szerez pontot

 

Ez is eljött: Monteiro 14 hónap gyógyulás után végre visszatér

A tavaly szeptember első napjaiban elszenvedett súlyos barcelonai tesztbaleset után sokáig bizonytalan volt, hogy a látáskárosodást is szerzett Tiago Monteiro valaha képes lesz-e még visszatérni a versenyzéshez, és aggasztó jel volt, hogy a nagy bejelentést is folyamatosan halogatták. A portugálnak azonban intenzív rehabilitáció és edzések után sikerült teljesen rendbejönnie, így közel 14 hónappal balesete után, az október utolsó napjaiban sorra kerülő japán WTCR-fordulón végre ő vezeti majd a Boutsen Ginion Racing azon Hondáját, amelynek pilótájaként egyébként már a szezon elején is őt nevezték meg. Azóta Benjamin Lessennes és Ma Qing Hua helyettesítették Monteirót a nyolc eddigi fordulón.

A 42 éves portugál tehát a jövő hétvégén Suzukában tér vissza, azon a pályán, amelyen 2012-ben első hondás WTCC-versenyeit teljesítette. Ám nagyot változott a túraautós világ már az elmúlt egy évben is, hiszen az a WTCC, amelynek összetettjét tavalyi balesete pillanatában még vezette, már nem is létezik, így most az utódsorozatban, a Túraautó-világkupában próbálhatja ki magát Monteiro. A szezonból még két forduló van hátra, ám a pilóta csak Suzukában fog elrajtolni, a makaói idényzárón való részvételtől továbbra is eltanácsolták őt az orvosok az utcai pálya nehézsége és az ottani fokozott balesetveszély miatt. Ám ha a japán főpróba zökkenőmentesen zajlik, jövőre talán már ismét teljes állásban térhet vissza Monteiro a mezőnybe.   

5bc6586a7c363

A Ferrari sajátos képregénnyel köszöntötte Raikkönent

A torta elkészült, a csapattagok felvették az ünnepi piros öltözetet és csendben várják, hogy a gyanútlan Kimi Raikkönen belépjen a meglepetésbuli közepébe. De hiába tekintget Sebastian Vettel, a finnek se híre, se hamva - a szerelők arról suttognak, hogy talán az ünnepelt meg is feledkezett a nagy napról. Kisvártatva Raikkönen meglepő helyről, a csapatrádión keresztül jelentkezik: "Szülinapi ügyekkel nem foglalkozok, versenyzek!" 

DpsR_g7XcAA8hNJ

Hill ma már bánja ezt a Schumacherrel szembeni csúnya feltartást

Damon Hill és Michael Schumacher viszonya finoman szólva sem volt felhőtlen az F1-es karrierjük során, és ez 1997-re sem változott, amikor a brit az Arrowshoz igazolva kivonta magát a dobogós helyekért való csatákból, s általában csak akkor találkozott össze a némettel, amikor a Ferrari lekörözésre készült. Így történt ez a Japán Nagydíjon is, ahol az utolsó körökben Hill makacsul nem hagyta magát megelőzni, ezzel lehetővé téve az üldöző Heinz-Harald Frentzennek, hogy egy másodperces közelségbe zárkózzon - végül azonban nem tudta támadni a győzelemért Schumachert. Hill az alábbi videóhoz kommentálva elismeri, hogy nem figyelmetlenség, hanem gonosz szándék vezérelte 21 évvel ezelőtti tettét: "Nem a legjobb alakításaim egyike volt. A makacsság még enyhe kifejezés. Egy igazi p.... voltam."

Na, ki kapott sajttortát a születésnapjára?

Október 17-én ünnepli születésnapját az F1-es mezőny legidősebb pilótája, Kimi Raikkönen - immár 39. alkalommal. A Raikkönen családban már egy nappal korábban, kedden megkezdték a készülődést: Minttu sajttortát, a gyerekek tenyérlenyomatokat készítettek, Kimi pedig jól láthatóan örült mindennek. 

Dpqd0VqVsAA9Q1b

DpojnHeXcAAX84e

DpojQYnUUAEaNBV

Egy pilóta rajtszámcseréje sem volt még olyan izgalmas, mint Sebastien Buemié

A Formula-1-hez hasonlóan a Formula-E-ben is állandóak a versenyzői rajtszámok, de a következetességet illetően nem olyan nagy a szigor: így történhetett meg az, hogy a Nissan számcserét kért a korábbi bajnok, Sebastien Buemi autóján. A svájci az elmúlt négy szezonban a 9-essel versenyzett, ám korábbi csapata, a Renault felett most átvette az irányítást a partnercég Nissan, nekik pedig mindig van egy speciális kérésük, mielőtt pályára vinnék versenyautóikat. Ahogy annak már más bajnokságok, mint a Super GT vagy a Le Mans is bizonyítékául szolgáltak, a Nissan ragaszkodik hozzá, hogy egyik autója mindig a 23-as számot viselje, ennek oka pedig a számjegyek japán nevében keresendő, hiszen a 2-es "ni" és a 3-as "san" hangzásából összerakható a márka neve. Buemi tehát a 23-asra váltott, míg a másik autónak a 22-est kérvényezte a csapat. Sokáig úgy tűnt, hogy azt majd Alexander Albon vezeti a szezonban, de a keddi fejlemények után ez már nem annyira biztos.

Dpn-sm0VsAAh_iv

Megváltozott kilátások a Formula-E-ben

Merthogy a versenyautóból való kilátás az új szezontól kezdődően a halóval is "gazdagodik", ettől eltekintve azonban kifejezetten szemet gyönyörködtető látvány beülni Robin Frijns helyére egy körre a valenciai teszten.

Az austini mérce: Hamilton tavalyi körrekordja

A brit pilóta nagyon érzi ezt a pályát, amit a tavalyi időmérőn is bizonyított - megtekintés a Youtube-on:

Átírta Button szavait egy nagy nemzetközi portál - a brit nem nézte szótlanul

"Button: A megbízhatóság Fujiban elvette az első WEC-dobogómat" - hirdette főcímként a Motorsport.com. Jenson Button viszont nem ezt mondta és ennek hangot is adott Twitteren, amikor azt írta, hogy "Srácok, kérlek az én szavaimat használjátok főcímként, ne a sajátotokat. Azt mondtam, hogy a megbízhatósági problémák nélkül harcolhattunk volna a dobogóért, nem azt, hogy ez elvette a dobogómat."

 

Hamilton és a COTA: ez egy különleges kapcsolat

Lewia Hamilton az austini pályán rendezett hat F1-es futamból ötöt is behúzott: 2012-ben éppen Sebastian Vettelt előzte meg a győzelemért a McLarennel, 2013-ban egy kevésbé versenyképes Mercedesszel csak negyedik lett, de 2014-ben Nico Rosberget gyűrte le, 2015-ben a német hibázott előtte, így ajándékba kapta a sikert, 2016-ban dominált, tavaly pedig ismét Vettelt előzte meg.

Olvastad már?