Steward
Balogh Tamás
Pontállások Versenynaptárak Pilóták Csapatok
2019. február 17. vasárnap

Az Africa Eco Race magyar kamionosa volt a vendégünk

Dakar és a Rózsaszín tó: igazi fogalmak a tereprali vonatkozásában, ahová eljutni még akkor is komoly megtiszteltetés, ha az emberfia nem ér el jelentős eredményt, vagy rosszabb esetben feladni kényszerül az adott futamot. A Qualisport Racing egységének a nehezebb kenyér jutott a 2018-as Africa Eco Race-en, ennek ellenére a Scania-trió tagjai boldogan hajtottak át a célkapu alatt. Kovács Miklós volt az Autósport és Formula Magazin Motorsporthíradójának vendége:

Videón, ahogy felemelkedett a mélységből az új Ferrari

Videó a bemutató csúcspontjáról. Képek pedig errefelé találhatók.

Kiszivárgott Ferrari-képek fél órával a bemutató előtt

A képekre a Racefans tette rá a kezét, itt, itt és itt megnézhetők az első képek. A 10:45-kor kezdődő bemutatón jönnek hivatalosan is a további részletek.

Két autó, két külön világ: az F1 és az IndyCar Austinban

A YouTube-on egy körön hasonlították össze Lewis Hamilton és James Hinchcliffe leggyorsabb köreit. A nyers köridő mellett például érdekes megfigyelni, mennyire tükörsimán lehet menni az F1-es autóval a brutális leszorítóerőnek köszönhetően, ennek hiánya miatt pedig mennyivel többet kell küzdeni az indys Dallarával.

 

 

Így telt Ricciardo első munkanapja Enstone-ban

Az ausztrál F1-es pilóta megérkezett a Renault-hoz és rögtön készült is róla egy "szokásos" videó.

 

Túlcsordul a cukiság a Valentino Rossinak küldött születésnapi üzenetekben

A Doktor két nap múlva tölti a negyvenet, de az üzeneteknek már most, Valentin-napon van aktualitása, hiszen ez gyakorlatilag az ő névnapja is. Természetesen meglett, felnőtt emberek is lelkesen küldik a kilencszeres világbajnok olasznak a születésnapi köszöntőket, mi viszont most önkényesen a gyerekes posztokból válogattunk.

 

 

 

 

 

Már van is némi fennakadás a McLarennél

Büszkén mutatta be szponzorai között a McLaren a Petrobrast, amely egy üzemanyagot gyártó cég, de úgy fest, hogy a nagy összeborulás ellenére még nem fogja használni a cég termékét az F1-es istálló. Az üzemanyag fejlesztése a hibridérában abszolút kulcskérdés, a Ferrari a Shell-lel, a Mercedes a Petronassal, a Renault pedig a BP/Castrollal bútorozott össze, ez utóbbit használta a McLaren is a tavalyi, illetve előtte az utolsó hondás évében. Most saját beszállító mellett döntött a csapat, ami előny lehet, ha sikerül valami különlegeset alkotni, de komoly hátrány is, ha nem megfelelő üzemanyaggal áll elő a Petrobras.

A McLaren sportigazgatója, Gil de Ferran azt mondta, hogy egyelőre nem fogják az új partner termékét használni, mert még "közösen dolgoznak" annak fejlesztésén és "nehéz időpontot meghatározni" arra, hogy mikor válthatnak ténylegesen is a Petrobrasra. A cég egyébként korábban a Williamsszel dolgozott már együtt az F1-ben.

6bn82t9ws0xky5up3doc_lg

fotó: McLaren

Videó: így járatta be Raikkönen az Alfa Romeót

Felvétel a finn első alfás métereiről:

Emlékeztek még Sebastian Vettel igencsak kétértelmű rádiózására?

Mármint hogy mi van a lába között. 

 

Így fest az austini pálya egy IndyCar-gép orráról

Idén már az amerikai sorozat is ellátogat ide, a napokban pedig teszteltek is a COTA-n.

 

Valentin-napon megmutatkozott az Alfa Romeo is

Csupa-csupa szívecskék, valamint Rómeó és Júlia is előkerülnek a csapat legutóbbi Twitter-bejegyzésében. A csapat autóját hétfőn mutatják be, de már ma megjáratták Fioranóban, ahol számos lesifotó készült.

 

Új színt kapott Sainz 2019-es sisakja

Az alapvető dizájn – a spanyol zászló színeit viselő háromszínű csíkkal – maradt, ám az eddigi fekete helyett kék alapszínt kapott Carlos Sainz idei sisakja. A kék mezőben a McLaren-logó is el van rejtve, amely a Red Bull bikáját váltotta fel. A csapat új szponzorai (BAT és Huski Chocolate) szintén megjelennek, az éles szeműek pedig a sisak tetején egy chilipaprikát is felfedezhetnek, ami a pilóta egyik becenevére utal.

Nem épp úgy néz ki a szerdán tesztelt Toro Rosso, mint a hétfőn bemutatott

A német szakújságíró, Tobi Grüner vetette össze az STR14 szerdai bejáratásán, Misanóban készült fotót a stúdióképekkel. A Toro Rosso autója több részletét rejtegette a bemutatón.

Fotó: Twitter/Tobi Grüner

Ezt látta első körei során a W10-zel Hamilton

Felvétel a szerdai silverstone-i bejáratásról onboard kameraszögekkel és Lewis Hamilton kommentárjaival. „Elképesztő!” – mondta a brit.

Így verte meg egy mexikói ralis a világsztárokat a RoC-on

Az AFM Motorsporthíradóval visszatekintünk a januári Bajnokok Tornájára: magyar nyelvű összefoglaló a Sebastian Vettel, Pierre Gasly, Mick Schumacher és más hírességek részvételével zajló eseményről.

Videó: Verstappen próbálta ki először a Honda-motoros Red Bullt

A Red Bull bemutatójával egyidejűleg meg is járatta első Honda-motoros versenygépét, az RB15-öt. A volán mögött Max Verstappen ült, aki úgy fogalmazott: „Időre van szükségünk.”

Első alfás rendezvényén vett részt Raikkönen és Giovinazzi

Az Alfa Romeo Racing utoljára, hétfőn mutatja be 2019-es F1-es versenygépét, Kimi Raikkönen és Antonio Giovinazzi azonban már most magukra öltötték a csapatruhát a márka egyik rendezvényén. A páros a Fiat-Chrysler csoport tesztpályán, Baloccóban próbálhatta ki a márka modellpalettáját: a Giulietta Veloce, a Giulia Quadrifoglio és a Stelvio Quadrifoglio állt rendelkezésükre.

Így viselkednek a WRC-sztárok, ha a pályafelírás idején állítják meg őket a szurkolók

A rali-vb mezőnye éppen a Svéd Rali pályáit írja fel, készíti el az itinert, ám a lelkes szurkolók már ilyenkor is résen vannak és figyelik, hogy mikor érdemes kilátogatni az utakra, hogy találkozzanak kedvenceikkel - ilyenkor is lehet autogramokat, vagy fényképeket beszerezni...

December közepén rendezik a WTCR szezonzáróját

Teljessé vált a WTCR 2019-es versenynaptára, miután kiderült, hogy december 13-tól 15-ig tartják a széria történetének első malajziai fordulóját, méghozzá a szlovák állomáshoz hasonlóan a motoros endurance-vb-vel közösen.

A decemberben kiadott kalendárium egyetlen kérdőjelet tartalmazott: akkor még nem lehetett tudni, december melyik hétvégéjén rendezik majd a naptárba újonnan bekerülő Sepangban sorra kerülő szezonzárót. Mivel azt már tudni lehetett, hogy a FIM endurance-világbajnoksággal osztoznak majd a pályán – ahogy teszik azt majd a Slovakia Ringen is májusban –, és az EWC eredetileg december 6-8-ra jelentette be a maláj állomást, amely a 2019/2020-as idényük második futama lesz a Bol d’Or után, arra lehetett következtetni, hogy az lesz a befutó dátum, ám ez végül nem így történt.

A WTCR mai közleménye értelmében ugyanis egy héttel később, december 13-15. között rendezik majd az idényzárót. A finálé késői dátuma mellett a menetrend is rendhagyó lesz: csütörtökön és pénteken rendezik majd a WTCR és az EWC edzéseit és időmérőit, majd szombaton jön a motorosok nyolcórás viadala, vasárnap pedig a túraautósok három futama – amelyből az utolsó helyi idő szerint 19 órakor, azaz sötétedés után fog rajtolni.

wtcr_3

fotó: dppi

 

Az F1-es pilóták nagyon nem szeretnek gyalogolni

Bármire felpattannak, csak ne kelljen sétálni...

 

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Room for one more?! #Formula1 #F1 #JustF1DriverThings

FORMULA 1® (@f1) által megosztott bejegyzés,

Így süvít el a célegyenesben az új Mercedes

Videón is megnézhetjük/meghallgathatjuk a ma bemutatott W10-es Mercedest a silverstone-i pályán:

Olvastad már?