Steward
Strommer Benjamin
Pontállások Versenynaptárak Pilóták Csapatok
2018. április 21. szombat

Hogyan változnak az autók 2018-ban?

Bár 2016-2017-hez képest csak részletek módosulnak, a halo bevezetése miatt a változás igencsak látványos lesz. Emellett az autók hátulja felé lesz érdemes figyelni, a T-szárny és cápauszony is elköszön a következő szezonban.

(A videó átkattintás után tekinthető meg.)

Hülkenberg mesteri szintre emelte a törölközőhajtogatást, de a takarítónővel nem veszi fel a versenyt

Kreatív reklámvideó a Renault-tól, amelyben Nico Hülkenberg legalább ugyanolyan jól hajtogatja a törölközőket, mint ahogy hajtja az autóját. A csattanó pedig, amikor ez a kettő találkozik.

Már közel 20 éve történt: Zanardi nagy csatája a brazil trapézoválon

Szeretünk véletlenszerűen ritkán látott videókra akadni az autóversenyzés múltjából. Az alábbi 1998-as CART-versenyen Alex Zanardi és Greg Moore vív a győzelemért a brazíliai Jacarepagua versenypálya részét képező trapézalakú oválon. A döntő pillanatot az jelenti, amikor ketten két oldalról előzik meg a verseny "saját Ricardo Zontáját", a körhátrányban lévő Arnd Meiert. Ezt követően lendületet véve Moore kívülről végre tudja hajtani az előzést, amivel meg is szerzi a győzelmet.

Ma már nem létezik sem a CART (2008-ban újraegyesült az IndyCarral), sem a jacarepaguai pálya (a riói olimpiai miatt elbontották), és nem él már Moore sem, aki 1999-ben életét vesztette a fontanai versenyen. Csupán Zanardi tudna mesélni, aki szintén túlvan már egy nagy baleseten...

Az IndyCarban közkívánatra még a verekedést is megrendezik a pilóták között

"Amikor még mindig keserű vagy St. Petersburg miatt" - írta Twitteren Robert Wickens az IndyCar szezonnyitójára utalva, ahol újoncként a győzelem felé haladt, mígnem Alexander Rossi egy elmért előzési kísérlettel a falba küldte őt. A csatolt GIF-en valóban Wickens és Rossi esnek egymásnak, természetesen megrendezett módon, és nem véresen komolyan. De mondjuk Sebastian Vettel és Max Verstappen között még egy ilyet is nehezünkre esik elképzelni.

Szeretnél venni egy F1-es motorhome-ot? Ilyet is lehet

Képeken mutatják be, hogy hogyan is néz ki belülről és elmagyarázzák (angolul), hogy mire is kell számítani - az ára pedig másfél millió euró. 

A cikk ezen a linken megtekinthető!

Néhány kép:

GroundFloor

FirstFloor

Hospitality1

Hospitality2

Bakuban is a Ferrari választott gumit legagresszívebben

Megvan, hogy melyik csapat melyik gumiból hány darabot rendelt a soron következő Azerbajdzsáni Nagydíjra és ezúttal is a Ferrari tolódott el leginkább a lágy keverékek felé - íme a kiosztás:

baku

Ricciardo nem tud gyenge futamot nyerni: íme az őrült győzelmei

Ha Daniel Ricciardo futamot nyer, az általában azt jelenti, hogy nem unatkoztunk: íme a Formula-1 hivatalos YouTube-csatornáján megjelent összeállítás, amely a "megtekintés a YouTube-on" szövegre kattintva indul:

Videó: így tesztelt a következő ERC-futamra a magyar Európa-bajnok

Ifj. Érdi Tiborék a Kanári-szigeteken megrendezésre kerülő Eb-futamra készültek:

 

Visszatér a Formula-E-be a mindenhez is értő kínai

Váratlan, kissé rejtélyes versenyzőcseréről számolt be a NIO a Formula-E-ben. A kínai csapatnál a soron következő Párizs ePrix-n a tesztpilóta, Ma Qing Hua lesz Oliver Turvey csapattársa, míg Luca Filippi a partvonalra kényszerül.

A csapat egyelőre csak a párizsi versenyre jelentette be a helycserét, viszont indoklást nem fűzött hozzá. Való igaz, hogy az újonc, a múlt hétvégén hazai futamát teljesítő Filippi neve mellett mindössze egy pont árválkodik a tabellán, amit még az első hongkongi versenyen szerzett, az e-racing365 értesülései szerint pedig a kínai istálló tulajdonosi köréből egyre erősebb nyomás érkezett a vezetőség felé, hogy legalább egy futamra ültessék be a hazai versenyzőt.

A 30 éves Ma Qing Hua hét futamon állt rajthoz eddig az FE-ben, a második szezon végén az Agurival, valamint a harmadik elején a csapat jogutódjával, a Techeetah-val. Pontot eddig nem szerzett, a párizsi pálya viszont már ismerős lesz számára, hiszen ott ejtette meg debütálását 2016-ban. Ma korábban az F1-ben tesztpilótai státuszig jutott a HRT-vel, de a WTCC-ben a Citroen gyári versenyzője is volt, akikkel két futamgyőzelmet is szerzett.

30727916_1608814165903805_3353687725378315571_n

Hajszálon múlt, hogy Lopez is a WTCR-be szerződjön

Már most is úgy tűnik, hogy a túraautózás krémjének gyűjtőhelye az idén útjára indult WTCR, ám a mostaninál is nagyobb sztárparádé lehetne a mezőnyben, ha a jogelőd WTCC-ben 2014 és 2016 között zsinórban három világbajnoki címet szerző Jose Maria Lopez is csatlakozott/visszatért volna a sorozatba. Mint a Motorsportnak adott interjújából kiderül, egy rajta kívül álló tényezőn, nevezetesen Neel Janin múlott, hogy nem véglegesítette a szerződést egy általa meg nem nevezett túraautós csapattal, hiszen a svájci Jani a Formula-E hongkongi szezonnyitója után rögtön ki is szállt a Formula-E-ből, így szabaddá téve egy ülést a Dragon Racingnél.

"Lett volna lehetőségem már erre az évre csatlakozni a WTCR-hez, amikor nem volt ülésem a Formula-E-ben és még nem lehettem biztos a Toyota programjában sem [a WEC-ben]. Már szinte végleges szerződésem volt, de nem árulhatom el, hogy kivel. Az utolsó pillanatban azonban hívást kaptam a Dragontól, és döntenem kellett. Talán csalódást okoztam néhányaknak, de a Formula-E-ben, korábbi F1-es pilóták ellen nagyobb kihívás elé tudom állítani magam. Tudom, hogy mit értem el a túraautózásban, de még rengeteg időm lesz visszatérni a WTCR-be, míg más bajnokságokban, ahol az életkor jobban számít, talán már nem kapok ennyi esélyt" - fogalmazott Lopez.

03418003_072

Jól beharangozták az F1 kabalafiguráját, de aztán nem mutatták be

Csak hogy ne hagyjuk ezt a témát a levegőben lógni, szóljunk pár szót arról, hogy miért is nincs még tele az internet Axellel, aki az F1 hivatalos oldalának korábbi beszámolója szerint a sorozat első hivatalos kabalafigurája lenne, és akinek a Kínai Nagydíj hétvégéjén kellett volna bemutatkoznia a sanghaji F1-fesztiválon. Mi is írtunk a várható érkezéséről, de aztán a nagy belépő elmaradt, a közösségi médiában is csak tanácstalan nézők üzeneteit találjuk: "De hol van Axel?" A Liberty Mediának van mit megmagyaráznia, de nem biztos, hogy szükségét látja ennek, mert valószínűleg elég kevés emberhez jutott el egyáltalán az F1-es kabalafigura érkezésének híre. Na de azért figyeljünk, hátha egy váratlan pillanatban előugrik valamelyik paddockban egy motorhome mögül!

Dauii-BXkAAKRPv

A nagy kincsvadászat - Hartley és Gasly elveszve Faenzában

Megszokhattuk már, hogy a Toro Rosso minden versenyszezon során valamilyen vicces kihívássorozatra kéri fel pilótáit, és ebből csinál egy videószériát a bajnokság ideje alatt. Idén is kitaláltak valamit, ez viszont minden korábbinál összetettebbnek tűnik, ezt a feladatot nem lehet egy szobában megoldani, hanem egy egész várost kell hozzá bejárni. Íme A nagy kincsvadászat című sorozat előzetese, amelyben Pierre Gasly és Brendon Hartley a Toro Rosso otthonának, Faenzának az utcáin járva próbálnak megtalálni... valamit. Várjuk a fejleményeket! 

Súlyosabb büntetést adtatok volna Verstappennek

A Kínai Nagydíj után kiírtunk egy szavazást, melyben arra voltunk kíváncsiak, milyen büntetést érdemelt volna a Sebastian Vettellel ütköző Max Verstappen olvasóink szerint.

A 2600 válaszoló közel kétharmada stop-and-go büntetéssel sújtotta volna a hollandot, míg 16 % áthajtásos büntetéssel szankcionálta volna. Akadtak szőrös szívű voksolók, hiszen 15 % eltiltotta volna a Red Bull pilótáját. A tényleges, 10 másodperces büntetéssel csak 6 % értett egyet, és mindössze 5 % nem büntette volna a pilótát.

A szavazatok pontos megoszlása így alakult:

A Red Bull is ellőtte az Alonso-poént

„Now we can fight” („most már harcolhatunk”) – írta a fotóhoz a közösségi médiában a Red Bull. A mondat akkor érdekes, ha ismerjük az előzményeket: szó szerint ugyanezt mondta a csapatrádióban Fernando Alonso az Ausztrál Nagydíj után, majd a spanyolra célozva Pierre Gasly Bahreinben. A francia humorát sokan nem értékelték.

Button ebben is jó: az élen zárta a Super GT tesztjét

2009 Formula-1-es világbajnoka idén a japán Super GT sorozatban versenyez és a hétfő-keddi suzukai teszten ő bizonyult a leggyorsabbnak a mezőnyben. Button kedden a Team Kunimitsu Hondájával futott 1:46,672-es kört, amellyel két tizedet adott a másodikként záró Tsugio Matsudának, míg a sorozat regnáló bajnoka, Nick Cassidy már fél másodperccel bizonyult lassabbnak. Hozzátartozik a képhez, hogy az esős időjárás jelentősen befolyásolta a helyzetet, többször is meg kellett szakítani a gyakorlást, így Button hamar megfutott körét nem lehetett már megdönteni, igaz, a brit pilóta az előző napot is elsőként zárta, ott is megmutatta erejét.

pf7

Ultralágy gumik, új autó: ennyit gyorsult tavalyhoz képest Kínában Vettel

Belső felvételen az összehasonlítás a 2018-as és a 2017-es időmérős köre között:

Eldőlt: Ken Block visszatér a WRC-be

Hivatalossá vált, amit már lehetett sejteni korábban: Ken Block idén újra rali-világbajnoki futamon fog indulni. A már 50 éves amerikai showman, aki az utóbbi időszakban a WRX-ben vitézkedett, korábban aktívan versenyzett (23 futam, 18 pont) a rali-vb-n is, most pedig bejelentette, hogy az október végi Katalán Ralin újra rajthoz áll - ez már csak azért is szimbolikus, mert 2014-ben ezen a versenyen indult utoljára a sorozatban. Ahogy akkor, úgy most is egy Ford Fiesta WRC-t irányít majd.

pf5_2

Hamilton bocsánatot kér, értetlenkedik, panaszkodik - így szólt a rádió a Kínai Nagyydíjon

A Kínai Nagydíj legjobb rádióüzenetei:

Fontos mérföldkőhöz érkezett hétvégén Valtteri Bottas

Századik nagydíján állt rajthoz hétvégén Valtteri Bottas, ezzel ő lett a nyolcadik pilóta a jelenlegi F1-es mezőnyben, aki elérte ezt a határt. Bottas előtt Romain Grosjean (125), Daniel Ricciardo (132), Sergio Perez (137), Nico Hülkenberg (138), Sebastian Vettel (201), Lewis Hamilton (211), Kimi Raikkönen (273) és Fernando Alonso (293) áll.

bottas00000

fotó: dppi

 

Nem remekelt, így is rekordot döntött hétvégén Hamilton

Ugyan Kínában lemaradt a dobogóról, de ezúttal is pontot szerzett Lewis Hamilton, így pedig sorozatban 28 versenyen hajtotta végre ezt a bravúrt - ezzel megdöntötte Kimi Raikkönen erre vonatkozó 27 futamos Formula-1-es rekordját. 

pf2_1

Videón, ahogy Alonso letereli a pályáról Vettelt

Amikor már ezer sebből vérzett a Ferrari, Fernando Alonso sem kegyelmezett Sebastian Vettelnek:

 

Olvastad már?