Steward
Strommer Benjamin
Pontállások Versenynaptárak Pilóták Csapatok
2018. szeptember 23. vasárnap

Ezt az F1-es modellt meg is lehet, sőt kell enni

Közelebbről nézve már észrevehető, hogy nem egy felületesen kidolgozott játék-Mercedes, hanem egy elképesztő alapossággal készített születésnapi torta van a képen. (A fotót a Mercedes töltötte fel.)

DTM: A Mercedes már az időmérőn bajnoki címet szerzett

Az osztrák versenyhétvége második, vasárnap délelőtti kvalifikációján Mercedes-siker született, a márka bajnokságban is elöl álló versenyzői tündököltek: a tabella második pozíciójában levő Gary Paffett szerezte meg a pole-pozíciót, míg az éllovas Paul di Resta harmadik lett.

Az időmérő legjobbjainak is kiosztanak néhány (3-2-1) pontot, a szezon folyamán fölényben levő Mercedesnek pedig erre a pár egységre volt szüksége: már a délutáni verseny előtt bebiztosították a gyártók 2018-as bajnoki címét, három futammal a szezon vége előtt.

Ami a többi helyezést illeti: a két C63 közé Nico Müller Audija fért be 28 ezredre Paffett-től, a legjobb BMW-s Joel Eriksson lett 6.-ként. A szombati futamgyőztes, René Rast az utolsó percig vezetett, a végjátékban azonban a 8. pozícióig csúszott le. A Mercedes szabadkártyása, az ötszörös ralivilágbajnok Sebastien Ogier pedig újra a 19. rajthelyet szerezte meg, azonban már 1,3 másodperc hátrányban.

A spielbergi 2. időmérő edzés eredménye:

  Versenyző Autó Köridő Hátrány
1  Gary Paffett  Mercedes-AMG C 63 DTM  1:23.404  
2  Nico Müller  Audi RS 5 DTM  1:23.432  00.028
3  Paul Di Resta  Mercedes-AMG C 63 DTM  1:23.632  00.228
4  Edoardo Mortara  Mercedes-AMG C 63 DTM  1:23.712  00.308
5  Pascal Wehrlein  Mercedes-AMG C 63 DTM  1:23.748  00.344
6  Joel Eriksson  BMW M4 DTM  1:23.773  00.369
7  Timo Glock  BMW M4 DTM  1:23.853  00.449
8  René Rast  Audi RS 5 DTM  1:23.866  00.462
9  Daniel Juncadella  Mercedes-AMG C 63 DTM  1:23.885  00.481
10  Philipp Eng  BMW M4 DTM  1:23.969  00.565
11  Robin Frijns  Audi RS 5 DTM  1:24.014  00.610
12  Jamie Green  Audi RS 5 DTM  1:24.040  00.636
13  Mike Rockenfeller  Audi RS 5 DTM  1:24.070  00.666
14  Lucas Auer  Mercedes-AMG C 63 DTM  1:24.133  00.729
15  Bruno Spengler  BMW M4 DTM  1:24.185  00.781
16  Augusto Farfus  BMW M4 DTM  1:24.250  00.846
17  Marco Wittmann  BMW M4 DTM  1:24.422  01.018
18  Loic Duval  Audi RS 5 DTM  1:24.452  01.048
19  Sébastien Ogier  Mercedes-AMG C 63 DTM  1:24.700  01.296

 

Ugye mindenki tudja, miért Max Verstappen nyeri az orosz futamot?

Természetesen Danyiil Kvjat miatt. Az oroszt a hírek szerint valamikor mostanában bejelentheti a Toro Rosso, mint az istálló 2019-es versenyzője. Ez pedig azt jelenti, hogy Kvjatot a Ferrari ki kell, hogy rúgja tesztpilótai állásából. Ha pedig visszaemlékszünk a statisztikákra... mit is jelent ez Verstappenre vonatkoztatva?

A Twitteren is elgondolkoztak ezen...

 

Az F1-es Red Bullt is legyőzték a gyorsulási versenyek netovábbjában

Egy Formula-1-es versenygép, egy Superbike, egy Tesla, egy Lotus, egy Aston Martin, egy F16-os vadászgép és egy Challenger utasszállító is részt vett azon a gyorsulási versenyen, melyet – az efféle elképesztő kísérleteket kiagyaló Red Bull szervezésében – Törökországban, Isztambulban tartottak a Teknofest repülési és technológiai fesztiválon.

A végeredmény? A gyorsulási versenyt a Kawasaki H2R nyerte, melyet az ország legsikeresebb motorversenyzője, az ötszörös Supersport-világbajnok Kenan Sofuoglu vezetett. A sprint távján a Tesla P100DL vette a legjobb rajtot, de végül a Superbike 0,04 másodperccel győzte le az RB14-et.

Az IndyCar a legszebb előzéseket gyűjti össze a követőivel, Bourdais többször is felfért a listára

Jó szezont futott 2018-ban az IndyCar egyik francia versenyzője, a korábban négy ChampCar-bajnoki címet szerző, majd az F1-gyel melléfogó Sébastien Bourdais. A francia futamot tudott nyerni 2018-ban, volt pole-pozíciója és dobogója is... na meg ilyen előzései, amelyek a szezon legszebb momentumai kapcsán merültek fel az IndyCar Twitter-fiókjának követőiben. Jó ízlésük van.

 

Egészen furcsa belegondolni, mennyire vissza kell tekernünk az időt az első Raikkönen-Sauber korszakhoz

2001-et írunk akkor, amikor Kimi Raikkönen Ausztriában küzdött az akkor még kék Sauberrel. Az F1 in the 2000s tweetjében szereplő felvétel jövőre, amikor a Jégember ismét a szomszédunkban szerepelhet, már 19 éves lesz. Majdnem két évtized. Az már egy generációnyi különbség. Csak az érzékletesség végett... Addig pedig, nosztalgia. Jövőre aztán lesznek friss emlékeink is a finnről és a már fehér Sauberről.

 

Vernay nyert a TCR Europe-ban, Tassinak nem jött össze a dobogó, Nagynak a pontszerzés sem

Jean-Karl Vernay már az edzéseken és az időmérőn is domináns teljesítményt nyújtott, így pedig nem meglepő az sem, hogy meg tudta nyerni az első monzai TCR Europe-futamot. A verseny elején még a bajnokság éllovasa, Mikel Azcona állt az élen, az ötödik körben viszont Vernay meg tudta előzni őt, onnantól pedig nem volt kérdés a győztes kiléte.

Az imént említett Azcona végül be tudott futni a második helyen, ezzel pedig tízpontosra tudta növelni előnyét a tabellán Dusan Borkoviccsal szemben, aki ma csak ötödik lett Olaszországban. 

Vernay azzal, hogy nyerni tudott, még életben tudta tartani reményeit a bajnoki címet illetően, nehéz helyzetbe került viszont a sorozat egyik magyarja, Nagy Dániel, aki kiesett az első futamon, köszönhetően egy rajtbalesetnek. Tassinak egy hatodik hellyel legalább a pontszerzés összejött, viszont mindketten tetemes hátrányban vannak, Nagy lemaradása 40, Tassié negyvennyolc pont.

A szezonból még a monzai második futammal együtt három verseny van hátra, ezek alatt kellene ledolgoznia hátrányukat Nagyéknak.

Kép forrása: TCR Europe

Majdnem százéves a legidősebb élő F1-es versenyző

Tegnap, szeptember 21-én ünnepelte születésnapját a jelenleg élő legidősebb F1-es versenyző, bizonyos Kenneth McAlpine. Az angol, akkor még fiatal ember 1920. szeptember 21-én látta meg a napvilágot, és mai szemmel nézve kifejezetten idősen, 32 évesen, az 1952-es szezonban mutatkozhatott be az akkor még javában csak formálódó száguldó cirkuszban. Ekkor két futamon, a Brit és az Olasz Nagydíjon indult, ehhez 1953-ban hozzátett még négyet, utolsó futamát pedig 1955-ben, a Brit Nagydíjon szerezte. Pontot a hét futamból egyiken sem tudott szerezni, legjobb eredménye egy tizenharmadik hely volt Németországból egy Connaught volánjánál.

Isten éltesse McAlpine urat még nagyon, nagyon sokáig 98. születésnapján!

Ez a kissrác az egyik legértékesebb NASCAR-ereklyével lett gazdagabb

A NASCAR-versenyek egyik, gyakorlatilag kötelező kelléke, hogy a győztes versenyző megkapja a versenyirányítástól a kockás zászlót a leintéskor, hogy aztán ő is szórakozhasson vele kicsit. Így tett Christopher Bell is, aki a második vonalnak számító Xfinity Series versenyét nyerte meg. Viszont tett utána egy szép gesztust is: a zászlót a használat után az egyik, közelében lévő fiatal fiúnak adományozta. A gyerek arca mindent elárul, mennyire örült ennek.

 

Továbbra is imádjuk a Force India tweetjeit

Most éppen a hétvégi üresjáratot kommentálták egy zseniális bejegyzéssel.

 

Bár Vettel előnye egy statisztikai mutatóban kifejezetten nagy, ezzel sem megy semmire

Ahogy mondani szokták, a focit gólra játsszák, és senkit nem érdekel, ha csak az egyik csapatnál volt a labda, de azzal aztán nem tudott mit kezdeni és nem nyerte meg a meccset. Ezen az analógián továbbmenve a Formula-1-ben csak és kizárólag az számít, ha az ember a kockás zászló megpillantásakor jó helyen van, minden más statisztikai mutató csak másodlagos.

Valahogy így érezhet most Sebastian Vettel is, aki, pestiesen fogalmazva, a hajára kenheti, hogy több mint negyven körrel többet töltött az élen, mint riválisa, a Mercedest terelgető Lewis Hamilton. A ponttáblázaton ugyanis a német hátránya kezd tetemessé válni a vb-címvédővel szemben...

 

Betolta a bokszba lefulladt riválisát a MotoGP-ben

Jack Miller, a MotoGP mezőnyének egyik legszínesebb figurája egy különleges gesztussal vetette magát észre a MotoGP aragóni hétvégéjének edzésnapján. Amikor a leintés után Maverick Vinales alatt leállt a Yamaha a pályán, az ausztrál odament mögé és kézzel megtolta a motort vinalesestül, hogy az végül eljusson egészen a bokszig. Ez egyenértékű lehet azzal, mint amikor az F1-ben a levezető körben az egyik pilóta autójával felveszi a pálya szélén ragadt riválist. 

Gőzerővel dolgozik a visszatérésen a súlyosan sérült IndyCar-versenyző

Az szemmel látható, hogy ijesztő poconói balesete után Robert Wickens még nincs jól, és egy darabig valószínűleg még nem is lesz, az viszont dicséretes, mennyire elszántan, na meg persze mennyire mosolygósan csinálja végig a rehabilitáció fázisait. A legutóbbi program például egy saját elmondása szerint gyilkos két mérföldes tekerés volt ezen a spéci szobabicikli-szerű, minden valószínűség szerint csúcstechnológiás gépen.

 

Alonso nem is tudta, hogy repülőgépbalesete volt Kenyában

Ezt az információt is megtudhatjuk az F1 idei videósorozatának mclarenes részéből, amelyben Fernando Alonso és Stoffel Vandoorne válaszolnak igaz-hamis táblákkal a feltett kérdésekre. Mindketten hazudtak már a csapattársuknak, puskáztak az iskolában, és elképzelhetetlennek tartják a pisilést versenyzés közben. Mindketten rá szoktak keresni magukra az interneten, és Alonso elmesélte, hogy egyszer egy nagyon furcsa hírt talált magáról, miszerint repülőbalesetet szenvedett Kenyában, miközben ő nem tud róla, hogy bármikor is ilyen történt volna vele.

A videó indítás után a Watch on YouTube linkre kattintva nézhető meg.

TCR Europe, DTM, MotoGP, F3, ERC - mutatjuk a szombati felhozatalt!

Szombat

8:30-9:00 DTM, második szabadedzés

9:55-10:40 MotoGP, harmadik szabadedzés (Spíler 1)

10:35-10:55 DTM, első időmérő

11:25-12:00 Formula-3, első futam

11:45-12:20 TCR Europe, időmérő 

13:30-14:30 DTM, első futam (21:25-től M4 Sport)

13:30-14:00 MotoGP, negyedik szabadedzés (Spíler 2)

14:10-14:50 MotoGP, időmérő (Spíler 2)

15:15-15:35 Formula-3, második időmérő

17:35-18:00 TCR Europe, első futam (Sport 2)

22:30-22:55 Rali Európa-bajnokság, első napi összefoglaló (Eurosport)

A vasárnapi program ezen a linken megtekinthető!

2018-2018 Assen Race 2---2018 Assen R2, 09 Attila Tassi_236

fotó: europe.tcr-series.com

Hallgass Massára: közlekedj körültekintően!

Profi versenyzők is segédkeztek az FIA kampányában, amely a biztonságos közúti közlekedésre hívja fel a figyelmet. 

Felipe Massa: Amikor az autóban zenét hallgatunk vagy gyalogosként mobilozunk, mindig nagyon fontos, hogy odafigyeljünk a jelzőlámpákra. Legyünk tisztában vele, hogy mi történik előttünk az úton, hiszen akár a koncentráció hiánya is az életünkbe kerülhet.

Hartley-t befogták, hogy megtudja, mi is az a kerékcsere

Ez történik, ha egy F1-es pilóta nem csak nézi szerelői munkáját, hanem be is áll közéjük.

A legkülönfélébb pilóták fordultak már meg a Formula-E-ben

Az elektromos szériában számtalan versenyző állt már rajthoz fennállásának eddigi négy szezonja alatt: igazi gyűjtőkategóriának bizonyult, amelyet a Formula-1-ből kikerülő rutinos pilóták, királykategória felé vivő útjukon elakadt formulaautós fiatalok, vagy éppen más szakágból érkező kalandorok vettek célba. A YouTube-csatornája gyűjtötte össze a legkülönlegesebb beugrókat, akikről sokan talán már meg is feledkeztek.

Scott Speed: Az egykori F1-es, aki megjárta a NASCAR-t és többszörös ralikrosszbajnok, az első szezonban versenyzett az Andrettinél, Miamiban pedig dobogóra is felállt.

Jarno Trulli: Az F1-es veterán a 2014-15-ös első idény egyik húzóneve volt saját csapata, a Trulli GP versenyzőjeként.

Jacques Villeneuve: A szériában szereplő eddigi egyetlen Formula-1-es világbajnok a Venturi nagy dobása volt a 2015-16-os szezonban, de az együttműködés csak három versenyen át tartott.

Mike Conway: A Toyota WEC-menője éppen Villeneuve helyén került be a Formula-E-be, de nem tudta megvetni lábát a szériában.

Katherine Legge: Szintén az első szezon egyik különleges indulója volt az IndyCarból és DTM-ből ismert hölgypilóta, aki mindössze két versenyen indult az Amlin Agurival.

Pierre Gasly: A Red Bull jövő évi igazolása a 2017-es New York ePrix-n ugrott be a Renault e.dams csapatába, azon a versenyen, melyen az energiaital-céghez szintén kötődő Sebastien Buemi WEC-s prioritása miatt nem tudott részt venni.

 

Hangolódjunk: ez történt a tavalyi Orosz Nagydíjon

Amikor Valtteri Bottas még nem volt ilyen gödörben, sőt...

Megtekintés a Youtube-on:

Na és 1200 lóerős elektromos autót láttatok-e már?

Lucas di Grassi segédletével a Schäffler megalkotta ezt az egészen különleges autócsodát, amelynek négy kerekét külön egy-egy 296 lóerős elektromotor hajtja. Hol lesz a határ?

Hamilton, Verstappen, Gasly az élen, a Ferrari-pilóták a fasorban sem

Így áll most az F1 hivatalos weboldala által kiadott erősorrend: ez a lista mindig az elmúlt három versenyhétvégén mutatott teljesítményeket pontozza függetlenül attól, hogy milyen autóban ül az adott versenyző. A listán most már egy ideje Lewis Hamilton áll az első helyen, a címvédő Szingapúrban is szenzációs teljesítményt nyújtott, így nem csúszott hátrébb és a második pozícióba (négyet javítva) feljött mögé a szintén parádézó Max Verstappen - ezzel megelőzte jövő évi csapattársát, a továbbra is dobogós Pierre Gaslyt.

Mögöttük három-három helyet javítva negyedik-ötödik Esteban Ocon és Valtteri Bottas, némi meglepetésre bent van a legjobb tízben hatodikként Szergej Szirotkin, három helyet rontva hetedik Kimi Raikkönen, kettőt javítva nyolcadik Carlos Sainz, míg Sebastian Vettel maradt a kilencedik, Charles Leclerc pedig a tizedik helyen tért vissza a listára. Kicsúszott viszont innen a Szingapúrban kevésbé eredményes Sergio Perez és Romain Grosjean.

A lista az indoklásokkal itt megtekinthető!

powerranking

fotó: dppi

Olvastad már?