Steward
Gobodics Tamás
Pontállások Versenynaptárak Pilóták Csapatok
2018. április 22. vasárnap

Na tessék, mégsem törlik el a bokszutcai minimumidőt a Formula-E-ben!

Az FIA csütörtökön közölte a csapatokkal, hogy elérkezettnek látta az időt arra, hogy az autócserék ideje alatt is versenyt teremtsen a résztvevők között, és többé nem szab meg biztonsági időlimitet arra, hogy legalább hány másodpercig kell az autóknak a bokszban tartózkodniuk.

A csapatok azonban ma közös levélben tolmácsolták aggodalmaikat az FIA felé, mondván, hogy a késői értesítés miatt már nincs idejük elvégezni azokat a biztonsági intézkedéseket, amelyekre szükség lenne abban az esetben, ha a versenyző vagy a szerelők sietsége vagy hibája miatt rosszul rögzítenék a biztonsági övet, amikor a pilóta átül a második autójába.

A szövetség elfogadta az érvelést, és kijelentette, hogy Marrakeshre így mégis érvényben marad a bokszutcai időlimit intézménye, és azt majd a következő, februárban Chilében rendezendő futamra törlik el végleg.

A Mercedesnél úgy érzik, hogy új rekordot állítottak fel Kínában

Ugyan a hivatalos mérések szerint 2,15 másodperc alatt cserélte ki a Mercedes Valtteri Bottas kerekeit a Kínai Nagydíjon, a csapat saját mérése mást mutat: ők úgy vélik a rendszerükre hivatkozva, hogy 1,83 másodperc alatt megoldották a cserék. Ez új rekord lenne a 2017 eleje óta íródó érában, hiszen azóta nagyobbak a kerekek, maga a csapat pedig a 2016-os USA Nagydíj óta nem mért magának ilyen jó időt.

pfmercedes_3

fotó: dppi

 

 

Megvan, hogy melyik gumikat lehet használni a Francia Nagydíjon

A Pirelli közzétette, hogy mely három gumikeverékből választhatnak a Formula-1-es csapatok a versenynaptárba idén visszatérő Francia Nagydíjra: a lágy, a szuperlágy és az ultralágy abroncsokat lehet majd használni. Nincs tehát "kihagyott lépcső" a kínálatban, mint ahogy Kínában volt, három egymást követő keverék közül lehet választani. Ezt a hármat ebben a formában az első nyolc futam során csak háromszor használják a pilótáki: Melbourne-ben, a soron következő Azerbajdzsáni Nagydíjon, illetve az említett francia futamon.

pirelli_2

Hakkinennel közös biciklizéssel kezdte a napot Valtteri Bottas

A Mercedes finn pilótája a csapat fitnesszedzőjével, Antti Vierulával, valamint a kétszeres F1-es világbajnokkal, Mika Hakkinennel tekert:

pf0

 

Videó a Ferrari csütörtöki F1-es tesztjéről

Ahogy az elmúlt években, úgy a Pirelli idén is végezhet szezonközi gumiteszteket, amelyekben mindig más-más csapat lesz a segítségükre. Ezen a héten két napig a Ferrarié ez a szerep, csütörtökön és pénteken az istálló saját pályáján, Fioranóban zajlik a munka. Eső- és intermediate gumikat próbálgatnak, így mesterségesen felvizezett pályán köröznek a versenyzők, személy szerint a két tesztpilóta, Antonio Giovinazzi és Danyiil Kvjat. A csapat az idei autót használja, de saját fejlesztéseik tesztelésére nem fordíthatják az időt, és az adatokat csak a Pirelli látja. 

Egy videó a csütörtöki napról:

Ezért van nagy dilemmában idén Alonso (figyelem: humor!)

„Amikor ebben a szezonban gyorsabb autót adnak neked, de emiatt már nem vagy mém” – posztolta a humoros tartalommal foglalkozó WTF1.com.

Ezeket az autókat kell figyelni a jövő heti versenyen: A WTCR magyar szabadkártyásai

A három állandó magyar indulóhoz (Michelisz Norbert, Nagy Norbert, Szabó Zsolt) Nagy Dániel (M1RA) és Tassi Attila fog csatlakozni. Az alábbi két autót sasoljátok a lelátókról!

Ilyen a hangja, amikor az élen haladva kitörik a felfüggesztés

Pontosan ugyanolyan, mint amikor a 14. helyen haladva törik ki, ám Felix Rosenqvist alábbi balszerencséjét fokozottan drámai körülmények közé helyezte, hogy a svéd a Róma ePrix első helyéről volt kénytelen kiállni, s idén már másodszor vette el tőle a technika a 25 pont lehetőségét. 

Tesztelésbe kezdett a Ferrari, Kvjat először vezetheti az autót

Ahogy az elmúlt években, úgy a Pirelli idén is végezhet szezonközi gumiteszteket, amelyekben mindig más-más csapat lesz a segítségükre. Ezen a héten két napig a Ferrarié ez a szerep, csütörtökön és pénteken az istálló saját pályáján, Fioranóban zajlik a munka. Eső- és intermediate gumikat próbálgatnak, így mesterségesen felvizezett pályán köröznek a versenyzők, személy szerint a két tesztpilóta, Antonio Giovinazzi és Danyiil Kvjat. Kvjat számára pénteken jön el az első alkalom, hogy a Ferrari F1-es versenyautóját vezetheti, hiszen a télen csatlakozott a Scuderiához azt követően, hogy a Red Bull és a Toro Rosso többé nem tartott igényt a szolgálataira. A csapat az idei autót használja, de saját fejlesztéseik tesztelésére nem fordíthatják az időt, és az adatokat csak a Pirelli látja. 

DbIoeROX4AERE4V

Vandoorne szemügyre vette az új monacói bokszokat

Stoffel Vandoorne, a McLaren F1-es pilótája osztott meg fotókat arról, hogy körbejárta a Monacói Nagydíj helyszínén lévő új bokszokat:

vandoorne1

vandoorne2

vandoorne3

vandoorne4

Vettel-Alonso-Magnussen: így néz ki az F1 jelenlegi erősorrendje

Az idei szezonban minden versenyhétvége után erősorrendet készít a Formula-1.com, a sorozat hivatalos weboldala és ez a sorrend nem csak a legutóbbi futamot veszi számításba, hanem a korábbiakat is, illetve nem csak az elért végeredményt, hanem azt is, hogy mennyit hoz ki a pilóta a technikából. Mindezek tükrében úgy néz ki jelenleg a top tíz, hogy:

1. Sebastian Vettel (+1 hely az eddigihez képest)
2. Fernando Alonso (+4)
3. Kevin Magnussen (-2)
4. Daniel Ricciardo (+5)
5. Nico Hülkenberg (+2)
6. Lewis Hamilton (-3)
7. Marcus Ericsson (-3)
8. Kimi Raikkönen (=)
9. Valtteri Bottas (új belépő, eddig nem fért be a legjobb tíz közé)
10. Pierre Gasly (-5)

A lista és az indoklás itt megtekinthető!

180009_cina_resize

A 2018-as F1-es mezőny legnagyobb bukásai

Az idei mezőny pilótáinak legnagyobb eséses F1-es pályafutásuk során:

Mutatjuk a Kínai Nagydíj öt legnagyobb pillanatát

A videó a "megtekintés a YouTube-on" fülre kattintva nézhető meg!

Megjöttek a Kínai Nagydíj legjobb belső felvételei

A videó a "megtekintés a YouTube-on" fülre kattintva érhető el!

Itt a WEC gigamezőnyének 37 autója és több mint 100 versenyzője

Május első hétvégéjén megkezdődik a Hosszútávú Világbajnokság 2018/19-es szuperszezonja, amelynek lassan teljessé válik a mezőnye. Legutóbb Oliver Turvey-t nevezte meg LMP1-es csapatába a Manor. És ez csak a teljes szezonban rajthoz álló LMP1-es, LMP2-es, GT Pro és GT Am csapatok felállása, a Le Mans-i 24 órásra szokás szerint ennél is bővebb mezőny fog nevezni.

DbEug2sW0AYYox4

Hamilton bölcsességeket mond, miközben gumit húz

"Vedd körbe magad a pozitívumokkal, és hagyj el minden negatívumot, ami rád nehezedik. Nem az számít, hogy hogyan buktál el, hanem az, hogy hogyan tértél vissza és harcoltál még keményebben, mint korábban" - írja Hamilton, aki talán kicsit önmagát is motiválni próbálja ezekkel a szavakkal a nyeretlen szezonkezdet után.

Hülkenberg mesteri szintre emelte a törölközőhajtogatást, de a takarítónővel nem veszi fel a versenyt

Kreatív reklámvideó a Renault-tól, amelyben Nico Hülkenberg legalább ugyanolyan jól hajtogatja a törölközőket, mint ahogy hajtja az autóját. A csattanó pedig, amikor ez a kettő találkozik.

Már közel 20 éve történt: Zanardi nagy csatája a brazil trapézoválon

Szeretünk véletlenszerűen ritkán látott videókra akadni az autóversenyzés múltjából. Az alábbi 1998-as CART-versenyen Alex Zanardi és Greg Moore vív a győzelemért a brazíliai Jacarepagua versenypálya részét képező trapézalakú oválon. A döntő pillanatot az jelenti, amikor ketten két oldalról előzik meg a verseny "saját Ricardo Zontáját", a körhátrányban lévő Arnd Meiert. Ezt követően lendületet véve Moore kívülről végre tudja hajtani az előzést, amivel meg is szerzi a győzelmet.

Ma már nem létezik sem a CART (2008-ban újraegyesült az IndyCarral), sem a jacarepaguai pálya (a riói olimpiai miatt elbontották), és nem él már Moore sem, aki 1999-ben életét vesztette a fontanai versenyen. Csupán Zanardi tudna mesélni, aki szintén túlvan már egy nagy baleseten...

Az IndyCarban közkívánatra még a verekedést is megrendezik a pilóták között

"Amikor még mindig keserű vagy St. Petersburg miatt" - írta Twitteren Robert Wickens az IndyCar szezonnyitójára utalva, ahol újoncként a győzelem felé haladt, mígnem Alexander Rossi egy elmért előzési kísérlettel a falba küldte őt. A csatolt GIF-en valóban Wickens és Rossi esnek egymásnak, természetesen megrendezett módon, és nem véresen komolyan. De mondjuk Sebastian Vettel és Max Verstappen között még egy ilyet is nehezünkre esik elképzelni.

Szeretnél venni egy F1-es motorhome-ot? Ilyet is lehet

Képeken mutatják be, hogy hogyan is néz ki belülről és elmagyarázzák (angolul), hogy mire is kell számítani - az ára pedig másfél millió euró. 

A cikk ezen a linken megtekinthető!

Néhány kép:

GroundFloor

FirstFloor

Hospitality1

Hospitality2

Bakuban is a Ferrari választott gumit legagresszívebben

Megvan, hogy melyik csapat melyik gumiból hány darabot rendelt a soron következő Azerbajdzsáni Nagydíjra és ezúttal is a Ferrari tolódott el leginkább a lágy keverékek felé - íme a kiosztás:

baku

Olvastad már?