Steward
Strommer Benjamin
Pontállások Versenynaptárak Pilóták Csapatok
2018. október 16. kedd

Fantasztikus minőségű felvételek az 1962-es Monacói Nagydíjról

Szenzációs minőségű felvétel látott napvilágot a több mint ötvenöt évvel ezelőtti versenyről, ahol azért még elég mások voltak a körülmények, mint manapság...

Második hellyel zárta bajnoki szezonját Mick Schumacher

A hétszeres F1-es világbajnok Michael Schumacher fia már a szombati második versenyen bebiztosította a Formula-3-as Európa-bajnoki címet, így a vasárnapi utolsó futam már egyfajta jutalomjáték volt számára. A német végül tegnaphoz hasonlóan ezúttal is második lett, míg a viadalt Robert Shvartzman nyerte, aki ezzel a tabellán harmadikként zárt Schumacher és Daniel Ticktum mögött. Itt teljes hosszában visszanézhető az idei utolsó F3-as futam:

 

Paffett jól kikáromkodta magát élő adásban, aztán jöhetett a bocsánatkérő videó

Függetlenül attól, hogy megzavarja-e az ember nyugalmát, amikor egy versenyzőt káromkodni hall valamilyen heves pillanat után, van azért abban valami fájdalmasan mű, amikor ezt követően hosszas bocsánatkérésekbe bonyolódik az illető az "elfogadhatatlan" viselkedése miatt.

Így járt a DTM szombati futama után Gary Paffett, aki a bajnokságban ugyan átvette a vezetést Paul di Restától a szezonzáró előtt, ám mégis duzzadt benne a feszültség, amikor áthaladt a célvonalon. Negyedikként intették le, miközben korábban a győzelemért is harcolt René Rasttal, de a safety car után, az utolsó körökben visszaesett. "Kiküldik a biztonsági autót egy kicsi törmelék miatt [amúgy Augusto Farfus autójának konkrétan a leszakadt ajtaja hevert egy darabban a pályán – a szerk.], de arra nincs safety car, amikor ez a ********* **** teríti be az egész pályát! Szörnyen veszélyes volt!" - hallatszott Paffett rádiójában, aki emellett a versenyirányítás felé is intézett néhány keresetlen szót.

Később tudatták a brittel, hogy a közvetítőstáb az élő műsorba is bejátszotta nem túl hízelgő kommentárját, s ezt követően egy egyperces videóban nyomatékosította, hogy senkit nem akart megbántani, és hogy nem szeretné, ha ezen mentalitásáról emlékeznének rá az emberek. Az vesse rá az első követ, aki nem mondott még csúnyát, amikor nem számára kedvezően alakult valami.

Videó: Gigászi csatát produkált a két bajnokesélyes a DTM első futamán

A hockenheimi évadzáró szombati versenye leginkább René Rast és Gary Paffett párharcáról marad emlékezetes: nem elég, hogy a győzelemért csatáztak, Paul di Resta mellett még mind a ketten esélyesek a végső sikerre is. Íme, a párharc és a teljes futam összefogllaója:

 

Amikor a városi busz bekanyarodik a fuji versenypályára

A fuji 6 órás hétvégéjének egy lassan hagyományossá váló eleme a "pályaszafari", amikor rajongókkal tömött buszok hajtanak ki az aszfaltra, miközben a WEC mezőnyének autói biztonságos tempóban körülöttük cikáznak, ezzel egészen egyedi élményt nyújtva a helyi nézőknek. Szürreális. És ez is a japánoknak jutott eszükbe elsőként.

Hogy mit csinált a hajával ez a MotoGP-versenyző?

"Haver, mehetsz az Avatar 2-be!" - ezt a kommentárt fűzte Jorge Lorenzo a MotoGP-ben az Apriliánál versenyző Scott Redding alábbi képei alá, miután a brit büszkén előhozakodott legújabb frizurájával. Hát, ne csodálkozzon, ha riválisai közül nem sokan akarnak majd vele közös képen mutatkozni a jövő hétvégi Japán Nagydíjon...

Nyolc kilométer szűk, kanyargós aszfalt, méghozzá murvagumikon: így oldja meg a világbajnok

A Wales Rali egyik különleges nehézsége. hogy az alapvetően borzasztóan csúszós, sáros murvapályák közé becsempésznek egy-egy aszfaltos részt is - ezek önmagukban is nehezek, szűkek, tempósak, de itt még annyival is súlyosbodik a helyzet, hogy a murvapályákra alkalmas gumikon kell teljesíteni őket. A tapadás teljesen szokatlan, erre ráadásul készülni sem lehet sokat - nézzünk egy ilyen mesterművet az ötszörös világbajnok Sebastien Ogier előadásában:

Már lehet is készülni a vasárnapi motorsport-programra

Vasárnap

4:00-10:00 WEC, futam (8:30-tól a végéig Eurosport)

9:00-9:30 DTM, harmadik szabadedzés 

11:00-11:35 F3, harmadik futam

12:10-12:30 DTM, második időmérő 

15:05-16:05 DTM, második futam (M4 Sport)

21:00-21:40 Superbike, második futam (Eurosport)

wec

fotó: dppi

Elfoglalja az F1-et az új generáció, de milyen úton jutottak el odáig, ahol most tartanak?

2019-ben Charles Leclerc a Ferrarinál, Pierre Gasly a Red Bullnál, Antonio Giovinazzi a Saubernél, Lando Norris a McLarennél, George Russell pedig a Williamsnél lesz Formula-1-es pilóta - nagyon fiatalok, nagyon tehetségesek és nagy lehetőséget kaptak. Az F1 készített róluk egy rövid összeállítást - megtekintés a Youtube-on:

Ne feledjétek: vasárnap jön az októberi Motorsporthíradó!

Vasárnap 13 órakor a FIX TV-n megtekinthető az Autósport és Formula Magazin októberi Motorsporthíradója. A műsorban a magyar autósport legfrissebb hírei és a nemzetközi beszámolók mellett riportokat, beszélgetéseket és más érdekességeket is láthatnak.

Az októberi adás elején a gyorsasági ob hungaroringi szezonzárójával foglalkozunk, ahol számos kategóriában új magyar bajnokot koronáztak. Ezután stúdióvendégünkkel, Lengyel Ádámmal beszélgetünk, aki a Swift Cup Europe mezőnyében tűnik fel egyre gyakrabban a dobogón és év végén is a legjobb három helyezés egyikét vette célba.

Riportot láthatnak Szalay Balázsék türkmenisztáni kalandjáról, majd egy újabb idényzáró következik, beszámolónk a ralikrossz-bajnokság máriapócsi hétvégéjéről. Végül egy gyorsulási versenyt mutatunk meg önöknek, amelyet a kiskunlacházi repülőtéren rendeztek.

Clip_2_

DTM: Az éllovas a leghátrébb a bajnoki döntő első időmérőjén

Két Mercedes indul az első sorból Hockenheimben szombaton: Lucas Auer szerezte a pole-pozíciót a bajnoki cím egyik esélyese, Gary Paffett elől. Lucas Auer és Paul di Resta nyerheti még meg a bajnokságot a szezonzárón: ők a 4. és 8. rajthelyre kvalifikáltak.

Az időmérőn elért eredményével Paffett két egységet szerzett, a pontállás így jelenleg a következő: Di Resta (229), Paffett (227) és Rast (199). A hátralevő két futamon és egy időmérőn maximálisan 53 pont szerezhető. Az első verseny 13:30-kor indul.

Az első időmérő eredménye:

  Versenyző Autó Köridő/Hátrány
1  Lucas Auer  Mercedes-AMG C 63 DTM  1:32.635
2  Gary Paffett  Mercedes-AMG C 63 DTM  00.102
3  Timo Glock  BMW M4 DTM  00.116
4  René Rast  Audi RS 5 DTM  00.212
5  Augusto Farfus  BMW M4 DTM  00.245
6  Nico Müller  Audi RS 5 DTM  00.252
7  Philipp Eng  BMW M4 DTM  00.267
8  Paul Di Resta  Mercedes-AMG C 63 DTM  00.290
9  Robin Frijns  Audi RS 5 DTM  00.311
10  Edoardo Mortara  Mercedes-AMG C 63 DTM  00.314
11  Joel Eriksson  BMW M4 DTM  00.407
12  Bruno Spengler  BMW M4 DTM  00.435
13  Daniel Juncadella  Mercedes-AMG C 63 DTM  00.463
14  Pascal Wehrlein  Mercedes-AMG C 63 DTM  00.489
15  Mike Rockenfeller  Audi RS 5 DTM  00.533
16  Loic Duval  Audi RS 5 DTM  00.640
17  Jamie Green  Audi RS 5 DTM  00.737

WEC: Mégis Alonsóék a pole-pozícióban a 8-as Toyotával

A Hosszútávú Világbajnokság szombati időmérőjén Fujiban a 7-es Toyota (Kobayashi, Lopez, Conway) diktálta a tempót, a kvalifikáció után azonban Lopez minden körét törölték, miután az argentin a megengedett 60 helyett 68,7 km/h sebességet ért el a bokszutcában. Az argentinnak emellett 900 eurós pénzbírságot is kiosztottak. A 7-es autót a 34 fős mezőny végére sorolták vissza, míg Alonso, Buemi és Nakajima triója megörökölte a pole-pozíciót a 8-as Toyotával, Lotterer, Jani és Senna Rebellionja pedig az első sorba került előre.

Így nézett ki az Indy 500 több mint fél évszázada

A helyszínt valószínűleg minden autósport-rajongó ismeri: a Brickyard, a Sebesség Szentélye, vagyis az Indianapolis Motor Speedway, Az évhez viszont igencsak vissza kell lapoznunk a történelemkönyvben: az IndyCar hivatalos Twitter-oldalán egy több mint fél évszázados dátumot idézett meg, és visszarepített minket az 1966-os Indy 500 első pillanataihoz.

 

Többek között ilyen csatákat is hoz magával az F1-be Norris és Russell

Puskaporos volt a levegő a két bajnokaspiráns között idén az F2-ben, jövőre pedig a Formula-1-ben is megküzdhetnek egymás ellen: reméljük, sok hasonlót látunk Lando Norristól és George Russelltől jövőre is!

 

Ritka, hogy ilyen drámaian és hirtelen érjen véget egy versenyzői karrier

A Moto2-es Romano Fenati meggondolatlan hibájának és ezt követő pokoljárásának története bejárta a világot. Az egész azzal kezdődött, hogy verseny közben behúzta egyik riválisa motorjának fékét. Illetve, biztosan ezzel kezdődött? Az Autósport és Formula Magazin legújabb számában értekeztünk Fenati karrierjéről.

9wkgeb3fnukvs1ey5hne_lg

Ricciardo más sportágat is próbálgat

Ezúttal a kosárlabdában villant meg:

 

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Casual baller @stancesocks has a sweet office

Daniel Ricciardo (@danielricciardo) által megosztott bejegyzés,

Le lehet győzni biciklivel egy WRC-t?

Andreu Lacondeguy, a profi mountain biker, valamint Dani Sordo, a Hyundai gyári WRC-pilótája "mérte össze tudását" az alábbi videóban:

Susie vagy Toto Wolff ijeszti meg jobban a másikat egy körrel a suzukai pályán?

A Wolff-házaspár mindkét tagjának élete a motorsport körül forog: Susie Wolff exversenyző, aki tesztpilótaként hosszú évekig vezetett F1-es autókat, míg Toto Wolff (korábban alacsony szinten szintén versenyző) a Mercedes csapatfőnöke. A pár egy Mercedes-AMG GT R-be ült Suzukában: előbb Susie, aztán Toto foglalt helyet a kormánynál.

A Honda miatt a Red Bullra figyel a Mercedes

Ugyan az elmúlt években egyértelműen a Ferrari volt a Formula-1-et 2014 óta uraló Mercedes legnagyobb ellenfele, Toto Wolff, az istálló vezére most arról beszélt, hogy 2019-ben talán inkább a Red Bullra kell jobban figyelniük. Wolff úgy véli, hogy a Honda-erőforrások miatt sokkal veszélyesebbek lehetnek az energiaitalosok a jelenleginél.

"A Honda-motor nagyon versenyképesnek tűnik és a Red Bullnál igazi versenyők vannak, szóval figyelni fogjuk őket. A Honda fejlődését egyébként jó látni, izgatottak vagyunk miattuk" - idézi Wolff szavait a Grand Prix 247. A japánok fejlődéséről mi is beszámoltunk, egyes információk szerint a Renault-t már el is kerülték (ráadásul a megbízhatóságuk sem feltétlenül rosszabb már) és ötven lóerő választja el őket a Mercedestől - az továbbra is elég sok, de már látótávolságon belül lehet a Honda.

dppi_4

fotó: dppi

Ocon, a sportszerű: Azonnal gratulált Russellnek

Az újonc George Russell, a Formula-2 bajnoki címének favoritja 2019-ben a Williams versenyzője lesz, a választásba pedig minden bizonnyal a Mercedes is beleszólt. Ehhez képest a gyártó másik támogatottjának, Esteban Oconnak képtelen ülést találni a következő szezonra.

Felmerülhet a kérdés, miért nem Ocon kapta a Williams ülését Russell helyett. A versenyző azonban ahelyett, hogy mérgelődne, sportszerű Twitter-posztban gratulált előléptetéséért Russellnek. „Nagyszerű hír a sport számára” – írta.

A fékezőernyők összeakadtak, onnantól nem volt megállás

Annie Whiteley átélte, ami a gyorsulási versenyen indulók rémálma: az ernyők bár kinyíltak, de nem állították meg autóját. Fékezett, de a versenygép nem állt meg a hosszú sóderágy végéig. Még mindig jobban járt, mint pár éve Gary Densham, aki hatalmasat bukott egy jóval rövidebb sóderágyban.

Olvastad már?