Mit esznek az F1-es paddock vendégei?
Steward
Varga Ákos
Pontállások Versenynaptárak Pilóták Csapatok
2018. augusztus 18. szombat

Mit esznek az F1-es paddock vendégei?

Ez a Pirelli-infografika a csapat vendéglátóegységére összpontosít: a 60 fős személyzet a szezon során 6350 vendéget szolgált ki, 13 580 sapkát és 3000 jegyzetfüzetet (ilyet mi is kaptunk a Magyar Nagydíjon) osztott ki.

15 900 adag ételt szolgáltak fel, beleértve 870 kilogramm tésztát és 400 pizzát, valamint 7600 desszertet 55 receptből. A Pirelli emellett 2400 alkalommal posztolt Twitterre, 210 sajtóközleményt és 167 ehhez hasonló infografikát is kiküldött.

Négyszer nyert Kimi Raikkönen Belgiumban, már az első is emlékezetesre sikerült

2004-ben a papírforma nem Raikkönen sikerét ígérte, de a McLaren ifjú finn üdvöskéje mindenre és mindenkire rácáfolt: a Jégember csak tizedikként rajtolhatott, de aztán szépen fokozatosan egyre feljebb kapaszkodott. A Renault-k könnyűnek találtattak, Alonso egyenesen ki is esett előle, míg a két Ferrarit, Michael Schumachert és Rubens Barrichellot erőből nyomta le.

Azt egyébként, hogy Schumacher megint felüljön a trónra, Raikkönen győzelme ellenére sem lehetett tovább odázni: a német hetedik világbajnoki címét ünnepelhette Spa-Francorchampsban.

 

Tudod, mennyi nő dolgozik az autó-motorsportban?

Valószínűleg több, mint gondolnád. És itt most nem csak a versenyzőkre és a többi, frontvonalban lévő szereplőre, például csapatfőnökökre gondolunk, vannak még komoly szerepben a hölgyek más területeken is. Ezt a témát járta körül Porkoláb Bence és csapata.

Tovább nyílik az olló a WEC-ben a Toyota és a privátok között

Nincs ellenfele a Toyotának, amelynél a Silverstone-i WEC-hétvége második szabadedzésén ezúttal a 7-es rajtszámú japán autó bizonyult a leggyorsabbnak. A volánnál a korábbi túraautó-világbajnok José María López ült, aki majdnem másfél másodpercet adott az 1:39.893-at futó testvérautónak (benne Alonsóval, Nakajimával és Buemivel), a legjobb privát Jegor Orudzsevnek (SMP Racing) 1,6-ot.

Orudzsev autója egyébként később megállt a pályán elektronikai problémák miatt, de még így is meg tudta előzni a negyedik helyen záró Beche-Laurent-Menezes triót. A top 5-be még a másik SMP-gép fért be Vitalij Petrov révén.

Az LMP2 legjobbjának a Jackie Chan Racing 38-as rajtszámú autója bizonyult (Tung-Richelmi-Aubry, utóbbi vezetett, a GTE Próban a Harry Thinknell-Andy Priaulx duót találjuk az élen, a GTE amatőr kategóriájában pedig az olasz trió, Cairoli és a Roda-testvérek zártak az élen.

Az egyes kategóriák legjobbjai:

 

Az IndyCarnak már becsöngettek

Amerika legnépszerűbb formaautós/open wheel-bajnokságában az F1-hez képest előbb ért véget a nyári szünet, hétvégén újra felbőgnek a motorok. A mezőny a trükkös háromszögön, Poconóban méreti meg magát, a készülődés már zajlik.

 

Két piros zászló az FP1-en, Alonsóék második helyen

Kétszer is állt a silverstone-i 6 órás WEC-forduló első szabadedzése: Bruno Senna a Copse-ban törte össze csúnyán az 1-es számú Rebelliont, amelyből bár sértetlenül kiszállt, az orvosi központba vitték kivizsgálásra. A 30 perces szünetet követően hamarosan a ByKolles autója fröcskölte tele olajjal az aszfaltot, így újabb állás következett.

A papírformának megfelelően az első két helyen a Toyota végzett: Mike Conway 1:39,961-gyel diktálta a tempót a 7-es autóval. Fernando Alonso, Sebastian Buemi és Kazuki Nakajima 8-as egysége lett a második, a legjobb kört Buemi futotta, 0,275 másodperccel Conway mögött.

A harmadik helyezett 3-as Rebellion legjobb köre (Gustavo Menezes részéről) 1,027 másodperccel maradt el, a negyedik helyezett 1-es Rebellion hátránya azonban már 3,2 szekundum volt – a kört Senna teljesítette a baleset előtt.

A leggyorsabb LMP2-es Loic Duval volt a 28-as TDS Racing Orecával, míg a GTE Prót a két Ganassi Ford vezette, Olivier Pla 1:57,166-os köre lett a kategória legjobbja.

Raikkönen, Button, Alonso, Schumacher, Vettel: az F1 történetének legnagyobb felzárkózásai

Nem mindegyik végződött győzelemmel, de voltak egészen elképesztő teljesítmények az F1 történetében - íme a legnagyobb felzárkózások. Megtekintés a Youtube-on:

Hamilton is elbúcsúzott Aretha Franklintől

Csütörtökön elhunyt Aretha Franklin a soul zenei műfaj megreformálója - sokak szerint Amerika a háború utáni legnagyobb énekesnőjét veszítette el. Erről Lewis Hamilton is megemlékezett közösségi oldalán:

"Aretha, a gyönyörű hangodnak mindig is örökké tartó hatása lesz a világra. Tényleg előre vitted, inspiráltad, megváltoztattad a soul egész jelentését mindörökre. Sosem fogom elfelejteni, amikor először hallottam a hangod, elakadt a lélegzetem. Isten áldjon és nyugodj békében" - írta Hamilton.

 

Keményen odaszólt korábbi F1-es csapatának a Formula-E-bajnok

Lucas di Grassi a 2016/2017-es FE-szezonban bajnoki címet nyert, korábban a Formula-1-ben is próbálkozott - most közzétett egy videót abból az időből, amikor a Virgin Racing pilótája volt a csúcskategóriában.

"Hiányoljátok a Virgin Racinget az F1-ből? Én nem. De jó visszaemlékezni az általam valaha vezetett legnehezebb autóra - folyamatosan 17-19 kg túlsúllyal mentem. Élvezzétek a V8-as Cosworth hangját és az egyáltalán nem létező leszorítóerőt" - írta az alábbi videóhoz di Grassi Twitteren.

 

Így kezelte Bottas Fangio világbajnok Mercedesét

A Goodwoodi Sebességfesztiválon ülhetett be Juan Manuel Fangio 1955-ös, világbajnok Mercedesébe a gyártó finn pilótája - a csapat erről tett most közzé egy videót:

Mi az, amiben Raikkönen veri Vettelt és amiben Verstappen kétszer olyan jó, mint Ricciardo?

És amit a három topcsapat pilótáin kívül csak Sergio Perez mondhat el magáról idén? A dobogós helyezések! Íme egy grafikon erről:

 

WEC, TCR, NASCAR: ne maradj le semmiről, mutatjuk a mai programot!

Péntek

12:10-12:40 TCR Europe, első szabadedzés
13:15-14:45 WEC, első szabadedzés 
14:40-15:10 TCR Europe, második szabadedzés
17:25-18:55 WEC, második szabadedzés
23:40 NASCAR, időmérő

 

A teljes hétvégi program ezen a linken megtekinthető!

 

wec2

fotó: dppi

Amikor egymást rajzolják le a csapattársak

Látszik, hogy gyerekkoruk gokartversenyei legtöbbször éppen az iskolai rajzórákkal estek egybe. A Venturi, a Virgin és a NIO pilótapárosát kérték meg a Formula-E-ben, hogy rajzoljanak portrét egymásról.

Kilenc dolog, ami miatt Alonso nagyon hiányozni fog az F1-ből

A Formula-1 hivatalos Youtube-csatornája tett közzé egy videót, amelyben összegyűjtöttek kilenc dolgot, ami miatt hiányozni fog a sorozatból Fernando Alonso.

- a csodálatos rajtjai 
- a rádióüzenetei 
- a "soha nem adjuk fel" mentalitás 
- a hősies előzések 
- a rivalizálások 
- a humorérzéke 
- a sajtótájékoztatók 
- a szenvedélyes ünneplések 
- inspiráció a következő generációnak

Megtekintés a Youtube-on:

Kerékgurító verseny Schumacheréknél

A Prema utánpótláscsapatnál jól tudják, hogyan kell bánni a gyerekekkel! Mick Schumacher, Marcus Armstrong, Nyck de Vries, Robert Shwartzman, Sean Gelael és mások révén egy halom fiatal versenyzőjük van néhány különböző versenysorozatban, akik még mind tinédzser- vagy korai húszas éveiket töltik, a szívükhöz pedig a játékos kihívásokon keresztül vezet az út! Ezt hozták össze legutóbb a fiatalok:

Pörög a matek Lando Norris fejében: McLaren – Alonso + Sainz = ?

Az F1 kapuin két kézzel dörömbölő, és elsősorban az őt támogató McLaren pilótaülésére pályázó Lando Norris izgatottan figyeli a pilótapiac alakulásait. Már akkor is egy érdekes mozgóképet posztolt ki Twitterre, amikor Fernando Alonso belejeltette a wokingiaktól való távozását, most Carlos Sainz érkezésének hivatalossá válásával pedig újabb kirakóselem került a helyére 2019-re. Az F2-ben remeklő Norris helyzete azonban ettől egyáltalán nem egyszerűsödött, hiszen most már csak egy szabad ülés maradt, amiért rajta kívül Stoffel Vandoorne és a hírek szerint Esteban Ocon is verseng. Nem csoda, hogy a 18 éves brittől most egy ilyen "számolgatós" kép érkezett:

Továbbra is képben lehet még Norrisnál a Toro Rosso, amely csapat a szezon korábbi részében már megpróbálta őt lecsapni a McLaren kezéről, ám most, hogy a Red Bull tulajdonképpen átadta Sainzot a McLarennek, valamint a wokingiak szeretnék minél előbb megszerezni a Toro Rosso technikai igazgatóját, James Key-t, a kártyák átrendeződtek, és talán Norris eligazolása elé sem gördítenének már akadályt Zak Brownék.

Hát az meg milyen verseny már, ahol Brendon Hartley-t a 241., Mark Webbert pedig a 329. helyen intik le?

Mountainbike-verseny az amerikai Colorado államban 100 mérföldes távon és 1538 nevezővel! A két autóversenyző szombaton vett részt ezen a különlegesen nehéz hosszútávú megmérettetésen, és a nagyjából 161 kilométert 9 óra alatt teljesítették - természetesen egyáltalán nem sík terepen. A győztes ideje 6 óra és 18 perc lett, ide kattintva megtalálhatóak az eredmények.

DkuCFbVWwAAhr5C

Egy évvel később lesz elektromos a ralikrossz-vb

Az eredeti tervek 2020-at jelölték ki az elektromos váltás évének, az illetékesek azonban 2021-re halasztották a kétliteres, turbófeltöltős benzinmotorok száműzését a WRX-ből. Paul Bellamy, a széria főnöke úgy fogalmazott, az elmúlt alig több mint egy évben – mióta az első formális találkozó megtörtént az elektromos váltás kapcsán – „egy teljesen új típusú ralikrosszautó megfogant és formát öltött, ezért megéri várni még egy kicsit, hogy a lehető legjobb mezőny álljon össze.”

Az eredetileg 2018. augusztus 15-re kitűzött jelentkezési határidőt 2019. március 29-ig hosszabbították meg. Az új koncepció leghangosabb támogatója a Peugeot volt, a Volkswagent, Audit és Fordot pedig szintén vonzhatják a 2021-es tervek, hivatalosan azonban még egy márka sem jelentette be részvételét.

Az új szabályok értelmében a gyártók saját erőforrást és karosszériát építhetnek, de a karbon monocoque és akkumulátor egységes lesz, ezeket az Oreca és Williams szállítja.

Épp húsz éve szerezte egyik legnagyobb győzelmét Schumacher

Az 1998-as Magyar Nagydíjon a német és a Ferrari taktikusa, Ross Brawn kettős győzelemtől fosztották meg a McLarent (igaz, ebben segítette őket Mika Hakkinen műszaki hibától gyengélkedő autója). A bokszutcafal koponyája háromkiállásos stratégiára váltott, miközben a pályán Schumacher tökéletes köröket rakott össze, így utolsó, plusz kiállása ellenére is az élre tudott visszatérni.

26 éve már ezen a napon bajnokot koronáztak, ráadásul a Hungaroringen

Nigel Mansell az év 11. versenyén – még öt futam hátra volt – második helyével megkoronázta fölényes szezonját. 11 nagydíjon 8 első és 2 második helyezést gyűjtött, ez a teljesítmény pedig az egyéni világbajnokságban 92 pontot jelentett, míg a második Riccardo Patrese csupán 40 egységgel rendelkezett a Magyar Nagydíj után.

Kislányáról posztol és még viccel is Raikkönen!

A finn pilóta ezt írta az alábbi kép mellé a közösségi oldalon: „Elrabolta a szívem, később pedig a pénztárcám is.”

 

She already stole my heart and later also my wallet.

Kimi Räikkönen (@kimimatiasraikkonen) által megosztott bejegyzés,

Olvastad már?