A lista, amelyen a Force India előzi a Ferrarit is - ennyire jó a Perez-Ocon páros
Steward
Varga Ákos
Pontállások Versenynaptárak Pilóták Csapatok
2018. augusztus 18. szombat

A lista, amelyen a Force India előzi a Ferrarit is - ennyire jó a Perez-Ocon páros

Az alábbi lista azt mutatja meg, hogy hány kettős pontszerzést "követett el" egy-egy caspat az idei F1-es szezonban - parádésan teljesített a Force India!

Mercedes 19
Force India 16 
Ferrari 15
Red Bull 7
Williams 3
Toro Rosso 2
Haas 2
McLaren 1

jm1714my543_resize

Hamilton számára történelmi volt a tavalyi belga időmérő

Lewis Hamilton rohamléptekben haladt a pole-pozíciókat tekintve az örökranglista első helye felé, a pillanat pedig, amikor felért az első helyre, tavaly jött el: a 2017-es Belga Nagydíjon Lewis Hamilton ezzel a körrel kvalifikálta magát hatvannyolcadszor az első rajtkockába, utolérve Michael Schumacher utolérhetetlennek hitt rekordját. Aztán azóta már egyedül áll a vonatkozó ranglista élén, 77-tel.

 

Bejött a papírforma a WEC-ben, a Toyotáé az első rajtsor, mögötte Buttonék

Nem történt meglepetés a WEC Silverstone-i hatórás versenyének időmérő edzésén, és a Toyota végzett az élen. A legjobb időt a hetes rajtszámú egység autózta, Mike Conway 1:37 alá is be tudott férkőzni, ezzel bő négy tizedet adott a testvérautónak, vagyis a Nakajima-Alonso-Buemi triónak.

A legjobb privát LMP1-es az SMP Racinggel a Button-Petrov-Aljosin trió lett, hátrányuk valamivel több, mint két másodperc az első időhöz képest. Előnyük minimális a többi priváthoz képest, három egység is ott van mögöttük hét tizeden belül.

A legjobb LMP2-es trióként az Oreca malájait, Jeffrit, Tant és Jaafart találjuk, míg a GTE Próban a Chip Ganassi Racing 66-os autójában Stefan Mücke és Olivier Pla autózta a legjobb átlagot, 1:55.727-tel.

Az LMP1 és LMP2 végeredménye:

 

Vernay a pole-ban, büntetéshegyek után is jó magyar eredmények a TCR Europe-ban

Jól mentek a magyarok, illetve a magyar érdekeltségű versenyzők is a TCR Europe  holland hétvégéjén.

Az időmérőt a magyar csapat, a Hell Energy Racing brit versenyzője, Josh Files nyerte meg, ám mivel az előző versenyről, a Hungaroringről magával hozott egy büntetést, végül „csak” a negyedik helyről vághat neki a délutáni első futamnak. Ott lesz mellette a fiatal magyar csapattárs, Tassi Attila, akié az első futamon az ötödik rajthely, így pedig a másodikra sem kerül sokkal hátrébb, azt a hatodikról kezdheti meg.

A negyedik időt eredetileg egyébként Nagy Dani érte el, viszont őt is hátrébb sorolták, egészen pontosan a pálya elhagyása miatt. A mirás így nyolcadikként várhatja a piros lámpák kialvását, ez viszont a második futam fordított rajtrácsán így egy harmadik helyet ér neki.

A pole-pozíciót a számos büntetés után végül Jean-Karl Vernay örökölte meg. A futamot 14:45-től rendezik.

 

A nyár legviccesebb F1-es pillanatai

Sokan mondják azt, hogy az F1 közege túl merev, és nincs hely a poénkodásnak. Ha ebben van is valami, azért szerencsére volt jó néhány olyan pillanat, amit kamera is meg tudott örökíteni.

A legjobbakat az F1 hivatalos oldalán válogatták össze egy videóban. Interjúba beletrollkodó versenyzők, kínos kérdések az interjúkban, Magnussen-mogyorózás, Red Bull-móka, borzalmas Haas-szóviccek, Toto Wolff-arckifejezések... Zseniális.

Már hat éves a NASCAR egyik legemlékezetesebb dühöngése

Tony Stewart sosem volt éppen nyugodt vérmérsékletű versenyző, a versenyző, majd később versenyző-csapattulajdonos mindig kertelés nélkül elmondta a véleményét riválisairól, és hogy melyikőjüket hová küldené legszívesebben.

Ha pedig lehetősége volt rá, a fizikai kontaktustól sem riadt vissza. Mint ebben az esetben, amikor előbb Matt Kenseth-tel ütközött, majd... nos, amikor Kenseth tett egy kört, emberünk nemes egyszerűséggel hozzávágta a sisakját. Erre a 2012-es bristoli esetre emlékezett vissza a NASCAR Facebook-oldala.

 

Toto Wolff arckifejezései tökéletesen illenek a hét napjaihoz

Az F1 hivatalos Twitter-feedjén újabb zseniális videóra bukkantunk: nem tudjuk, ki volt az, aki az egyes Toto Wolff-grimaszokat a hét napjaihoz párosította, mindenesetre zseniális munkát végzett.

 

Négyszer nyert Kimi Raikkönen Belgiumban, már az első is emlékezetesre sikerült

2004-ben a papírforma nem Raikkönen sikerét ígérte, de a McLaren ifjú finn üdvöskéje mindenre és mindenkire rácáfolt: a Jégember csak tizedikként rajtolhatott, de aztán szépen fokozatosan egyre feljebb kapaszkodott. A Renault-k könnyűnek találtattak, Alonso egyenesen ki is esett előle, míg a két Ferrarit, Michael Schumachert és Rubens Barrichellot erőből nyomta le.

Azt egyébként, hogy Schumacher megint felüljön a trónra, Raikkönen győzelme ellenére sem lehetett tovább odázni: a német hetedik világbajnoki címét ünnepelhette Spa-Francorchampsban.

 

Tudod, mennyi nő dolgozik az autó-motorsportban?

Valószínűleg több, mint gondolnád. És itt most nem csak a versenyzőkre és a többi, frontvonalban lévő szereplőre, például csapatfőnökökre gondolunk, vannak még komoly szerepben a hölgyek más területeken is. Ezt a témát járta körül Porkoláb Bence és csapata.

Tovább nyílik az olló a WEC-ben a Toyota és a privátok között

Nincs ellenfele a Toyotának, amelynél a Silverstone-i WEC-hétvége második szabadedzésén ezúttal a 7-es rajtszámú japán autó bizonyult a leggyorsabbnak. A volánnál a korábbi túraautó-világbajnok José María López ült, aki majdnem másfél másodpercet adott az 1:39.893-at futó testvérautónak (benne Alonsóval, Nakajimával és Buemivel), a legjobb privát Jegor Orudzsevnek (SMP Racing) 1,6-ot.

Orudzsev autója egyébként később megállt a pályán elektronikai problémák miatt, de még így is meg tudta előzni a negyedik helyen záró Beche-Laurent-Menezes triót. A top 5-be még a másik SMP-gép fért be Vitalij Petrov révén.

Az LMP2 legjobbjának a Jackie Chan Racing 38-as rajtszámú autója bizonyult (Tung-Richelmi-Aubry, utóbbi vezetett, a GTE Próban a Harry Thinknell-Andy Priaulx duót találjuk az élen, a GTE amatőr kategóriájában pedig az olasz trió, Cairoli és a Roda-testvérek zártak az élen.

Az egyes kategóriák legjobbjai:

 

Az IndyCarnak már becsöngettek

Amerika legnépszerűbb formaautós/open wheel-bajnokságában az F1-hez képest előbb ért véget a nyári szünet, hétvégén újra felbőgnek a motorok. A mezőny a trükkös háromszögön, Poconóban méreti meg magát, a készülődés már zajlik.

 

Két piros zászló az FP1-en, Alonsóék második helyen

Kétszer is állt a silverstone-i 6 órás WEC-forduló első szabadedzése: Bruno Senna a Copse-ban törte össze csúnyán az 1-es számú Rebelliont, amelyből bár sértetlenül kiszállt, az orvosi központba vitték kivizsgálásra. A 30 perces szünetet követően hamarosan a ByKolles autója fröcskölte tele olajjal az aszfaltot, így újabb állás következett.

A papírformának megfelelően az első két helyen a Toyota végzett: Mike Conway 1:39,961-gyel diktálta a tempót a 7-es autóval. Fernando Alonso, Sebastian Buemi és Kazuki Nakajima 8-as egysége lett a második, a legjobb kört Buemi futotta, 0,275 másodperccel Conway mögött.

A harmadik helyezett 3-as Rebellion legjobb köre (Gustavo Menezes részéről) 1,027 másodperccel maradt el, a negyedik helyezett 1-es Rebellion hátránya azonban már 3,2 szekundum volt – a kört Senna teljesítette a baleset előtt.

A leggyorsabb LMP2-es Loic Duval volt a 28-as TDS Racing Orecával, míg a GTE Prót a két Ganassi Ford vezette, Olivier Pla 1:57,166-os köre lett a kategória legjobbja.

Raikkönen, Button, Alonso, Schumacher, Vettel: az F1 történetének legnagyobb felzárkózásai

Nem mindegyik végződött győzelemmel, de voltak egészen elképesztő teljesítmények az F1 történetében - íme a legnagyobb felzárkózások. Megtekintés a Youtube-on:

Hamilton is elbúcsúzott Aretha Franklintől

Csütörtökön elhunyt Aretha Franklin a soul zenei műfaj megreformálója - sokak szerint Amerika a háború utáni legnagyobb énekesnőjét veszítette el. Erről Lewis Hamilton is megemlékezett közösségi oldalán:

"Aretha, a gyönyörű hangodnak mindig is örökké tartó hatása lesz a világra. Tényleg előre vitted, inspiráltad, megváltoztattad a soul egész jelentését mindörökre. Sosem fogom elfelejteni, amikor először hallottam a hangod, elakadt a lélegzetem. Isten áldjon és nyugodj békében" - írta Hamilton.

 

Keményen odaszólt korábbi F1-es csapatának a Formula-E-bajnok

Lucas di Grassi a 2016/2017-es FE-szezonban bajnoki címet nyert, korábban a Formula-1-ben is próbálkozott - most közzétett egy videót abból az időből, amikor a Virgin Racing pilótája volt a csúcskategóriában.

"Hiányoljátok a Virgin Racinget az F1-ből? Én nem. De jó visszaemlékezni az általam valaha vezetett legnehezebb autóra - folyamatosan 17-19 kg túlsúllyal mentem. Élvezzétek a V8-as Cosworth hangját és az egyáltalán nem létező leszorítóerőt" - írta az alábbi videóhoz di Grassi Twitteren.

 

Így kezelte Bottas Fangio világbajnok Mercedesét

A Goodwoodi Sebességfesztiválon ülhetett be Juan Manuel Fangio 1955-ös, világbajnok Mercedesébe a gyártó finn pilótája - a csapat erről tett most közzé egy videót:

Mi az, amiben Raikkönen veri Vettelt és amiben Verstappen kétszer olyan jó, mint Ricciardo?

És amit a három topcsapat pilótáin kívül csak Sergio Perez mondhat el magáról idén? A dobogós helyezések! Íme egy grafikon erről:

 

WEC, TCR, NASCAR: ne maradj le semmiről, mutatjuk a mai programot!

Péntek

12:10-12:40 TCR Europe, első szabadedzés
13:15-14:45 WEC, első szabadedzés 
14:40-15:10 TCR Europe, második szabadedzés
17:25-18:55 WEC, második szabadedzés
23:40 NASCAR, időmérő

 

A teljes hétvégi program ezen a linken megtekinthető!

 

wec2

fotó: dppi

Amikor egymást rajzolják le a csapattársak

Látszik, hogy gyerekkoruk gokartversenyei legtöbbször éppen az iskolai rajzórákkal estek egybe. A Venturi, a Virgin és a NIO pilótapárosát kérték meg a Formula-E-ben, hogy rajzoljanak portrét egymásról.

Kilenc dolog, ami miatt Alonso nagyon hiányozni fog az F1-ből

A Formula-1 hivatalos Youtube-csatornája tett közzé egy videót, amelyben összegyűjtöttek kilenc dolgot, ami miatt hiányozni fog a sorozatból Fernando Alonso.

- a csodálatos rajtjai 
- a rádióüzenetei 
- a "soha nem adjuk fel" mentalitás 
- a hősies előzések 
- a rivalizálások 
- a humorérzéke 
- a sajtótájékoztatók 
- a szenvedélyes ünneplések 
- inspiráció a következő generációnak

Megtekintés a Youtube-on:

Kerékgurító verseny Schumacheréknél

A Prema utánpótláscsapatnál jól tudják, hogyan kell bánni a gyerekekkel! Mick Schumacher, Marcus Armstrong, Nyck de Vries, Robert Shwartzman, Sean Gelael és mások révén egy halom fiatal versenyzőjük van néhány különböző versenysorozatban, akik még mind tinédzser- vagy korai húszas éveiket töltik, a szívükhöz pedig a játékos kihívásokon keresztül vezet az út! Ezt hozták össze legutóbb a fiatalok:

Olvastad már?