Steward
Gobodics Tamás
Pontállások Versenynaptárak Pilóták Csapatok
2018. október 19. péntek

A statisztika, ami Hamilton óriási fölényét mutatja

2017-ben 1196 kört tehettek meg a pilóták a versenyek során, ebből 527-et Lewis Hamilton töltött az élen - azaz a teljes versenytáv 44%-ában a világbajnok vezetett, ami brutálisan magas szám. 

hamilton

Elképesztően szoros a harc az ORB-szezonzáró előtt

Mivel ERC-futamnak készül a Nyíregyháza Rali, már az idei ORB-verseny is ennek megfelelően lesz lebonyolítva – a megszokottnál több versenykilométert kell teljesíteniük a résztvevőknek, így a megszerzett pontok is többet érnek. Ezúttal másfélszeres szorzóval számít majd be az év végi értékelésbe, ráadásul ezt mínuszolni sem lehet, tehát gyakorlatilag már most megnézhetjük, hogy az eldobott eredmények után ki hogyan áll, a nyíregyházi pontszámokat mindenképpen meg kell tartani. (Az eddigi hét versenyből a két legrosszabb eredményét mindenki eldobja)

Nos, ezek alapján jelenleg úgy áll az élmezőny, hogy:

Vincze Ferenc 149 pont

Turán Frigyes 148 pont

Hadik András 140 pont

Kazár Miklós 127 pont

Vagyis még minimum hárman, de inkább négyen lehetnek bajnokok!

qrf4woglcfwedckur81x_lg

fotó: Farkas Tamás

Az Audi után a Peugeot is kiszáll a ralikrossz-vb-ről, bajba kerülhet a széria

Miután az Audi közölte, év végén megvonja támogatását Mattias Ekström csapatától, az EKS-től, a Peugeot is bejelentette kiszállását. A francia gyártó csak 2018-ban indított teljes gyári alakulatot, a kötelékében Sebastien Loebbel.

A gyár nem titkolja, hogy az ok a ralikrossz-vb elektromos váltása, egészen pontosan az azt övező bizonytalanság. A korábbi tervek szerint a WRX 2020-ban szabadult volna meg a benzinmotoroktól: a Peugeot gyári csatlakozása mögött is ez állt. Az elektromotorok bevezetését 2021-re halasztották, a pontos szabályokat pedig továbbra is homály fedi. Ezt a huzavonát elégelte meg a Peugeot és Audi.

A Ford 2017 végén szállt ki, a két másik cég távozásával pedig egyetlen gyártó marad a világbajnokságon, a Johan Kristofferssonnal elmúlt két szezont domináló Volkswagen. Az ellenfelek hiánya miatt azonban a WRX világbajnoki státusza kerülhet veszélybe. Emlékezzünk, éppen ez történt a WTCC-vel, amikor a gyártók kiszálltak.

Amikor Massa Monacóban szó szerint kitolta honfitársát a pályáról

Az eset 2002-ben történt, amikor a fiatal brazil a Sauberrel küzdött a 10. pozícióért. Hogy milyen apropóból jutott eszünkbe? Az eset szenvedő alanya, Enrique Bernoldi éppen ma 40 éves. A curitibai pilóta, a Red Bull első pártfogoltja 2001-ben és 2002-ben két szezonon át versenyzett az Arrowsnál, pontot azonban egyet sem szerzett.

Aki 25 és 40 év között van, valószínűleg érteni fogja a Mercedes twitteres poénját

A Toro Rossóra új szponzorfelirat került az USA-ban, a KFC gyorsétteremlánc formájában. A Mercedes közösségi médiás felelőse az alábbi válasszal reagált:

„Két 9-es, egy nagy 9-es, egy 6-os extra szósszal, egy 7-es, két 45-ös, egyik sajttal, és egy nagy szóda lesz” – írta.

 

Ismerős valahonnan ez a rendelés? Hát innen:

Te is így élsz meg egy F1-es nagydíjat?

A WTF1.com készített szórakoztató kisfilmet arról, mi történik a tipikus F1-es rajongóval futam előtt és közben.

Mick Schumacher rajthoz áll a legendás Makaói Nagydíjon

Mielőtt 2019-ben kategóriát vált, a Formula-3-as Európa-bajnok Mick Schumacher még teljesít egy F3-as versenyt, novemberben Makaóban. Az ifjú német tavaly már szerepelt a megmérettetésen: célba nem ért, ám a leggyorsabb kört ő teljesítette. Apja, Michael Schumacher 1990-ben megnyerte a Makaói Nagydíjat – második próbálkozásra.

A rajtrács természetesen tömve lesz az F3 nagyágyúival: indul Schumacher bajnoki riválisa, az Eb-t ezüstérmesként záró Dan Ticktum, a 2017-es makaói győztes, Schumacher mind a négy csapattársa a Premával (Schwartzman, Armstrong, Zhou, Aron), továbbá a japán F3-as bajnok Sho Tsuboi.

Fotó: ATP

Először tűnik fel egy ikonikus ital neve Formula-1-es autón

A történetét 1886-ban kezdő Coca-Cola, talán meglepő, de még sosem szerepelt szponzorfeliratként Formula-1-es autókon. Az új együttműködés értelmében a mindenki által jól ismert név felkerül Alonso és Vandoorne MCL33-asára az USA, Brazil és Abu Dhabi Nagydíjakon, a McLaren pedig a cég más márkáit is népszerűsíteni fogja. Ha szponzorok felhajtásáért osztanának pontokat (emlékezzünk arra a húzásra, mikor egy flipflop papucsokat forgalmazó gyártó nevét írták a halóra), a csapat biztosan az élmezőnybe tartozna.

Mit szóltok Alonso új cipőjéhez?

A kétszeres világbajnok osztotta meg közösségi oldalán az alábbit:

 

Grosjeannak csapata hazai versenyén egy rugóra járt az agya:

Ricciardo magyarázza el nekünk az austini F1-es pályát

A Red Bull ausztrálja az F1 2018 segítségével vezet minket körbe a hétvégi F1-es helyszínen - megtekintés a Youtube-on:

Az autósport a nők segítségével lesz újragondolva?

Ezt hirdeti legalábbis az alábbi, "Rethink racing" elnevezésű videó, amit a frissen megalapított W Series készített. Tényleg sikerül majd az új sorozat által bizonyítaniuk a hölgyeknek, hogy megfelelő támogatással ők is képesek lehetnek a férfiakkal azonos szinten küzdeni? És vajon egyszer a valóságban is elhangzik majd a videóban hallható kommentár, amikot a W Series egykori szereplője világbajnokká avanzsál? Kevés dologra vagyunk most annál kíváncsibbak, mint hogy mi lesz ebből!

Austini kalauzunk Lance Stroll

 Az USA Nagydíjra készülődve a Williams pilótája mutatja be szimulátoron az austini pályát. 

Hamilton alig hiszi el, hogy már a világ egyik leghíresebb épületére is felkerült a képe

Az USA Nagydíj hetén Austin előtt Hamilton még New York felé vette az irányt, hiszen ott is várt rá néhány fontos médiaszereplés. A legizgalmasabbnak viszont azt tartja, hogy egy időre most a város központi terén, a Time Square-en található Nasdaq-tőzsdeépület óriás LED-kijelzőjéről is ő köszön vissza. 

Emlékezzünk: ez történt a tavalyi USA Nagydíjon

Volt akció egy évvel ezelőtt Austinban - idézzük fel, hogy mi minden. Megtekintés a Youtube-on:

De mit keres egy F1-es autó 210 méter magasan?

A Red Bull új ötlete: ha már az Egyesült Államokban járunk, vigyünk fel egy F1-es autót a Miamiban lévő One Thousand Museum 210 méter magasan évő tetejére, majd kezdjük el elfüstölni a gumikat.

 

Verstappen miatt módosítottak egy dolgot az austini F1-es pályán

Tavaly nagy port kavart Max Verstappen utolsó pillanatban bemutatott előzése Kimi Raikkönennel szemben, amely során levágta a pályát - megbüntették érte, de az eset eléggé megosztotta az F1-es társadalmat. 

Hogy ez még egyszer ne fordulhasson elő, a kérdéses kanyarokban (16-17-es) új rázóköveket telepítettek - ezek az ötven centiméter magas elemek az eddigi rázókövek mögé kerültek, meggátolva, hogy időveszteség nélkül le lehessen vágni a kanyarokat. 

Carmen Jorda hozza a formáját: Ezt a fotót töltötte fel legutóbbi tesztjéről

Az FIA Nők a Motorsportban bizottságának képviselője épp egy formulaautót tesztelt, igaz, nem a versenygép a legfeltűnőbb a fotón. Carmen Instagramját érdemes követni.

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Hard work + dreams + dedication = ———————>S U C C E S S<————————

Carmen Jorda (@carmenjorda) által megosztott bejegyzés,

Hogyan lehet világbajnok Hamilton már az USA-ban?

Az október 21-i USA Nagydíjat megelőzően Lewis Hamilton 67 pont előnnyel vezeti a világbajnokságot Sebastian Vettellel szemben, az austini futam után pedig már csak 75 egységet lehet megszerezni. Hamiltonnak ez alapján jó esélye van rá, hogy 2015-höz hasonlóan egyik kedvenc pályáján biztosítsa be vb-trófeáját, ha azonban az elmúlt négy szezonhoz hasonlóan győz, akkor is legalább egy autónak kell a brit és Vettel közé ékelődnie.

Hamilton világbajnok lesz az USA Nagydíjon, ha:

- Hamilton győz, Vettel 3. vagy hátrébb végez

- Hamilton 2., Vettel 5. vagy hátrébb végez

- Hamilton 3., Vettel 7. vagy hátrébb végez

- Hamilton 4., Vettel 8. vagy hátrébb végez

- Hamilton 5., Vettel 9. vagy hátrébb végez

- Hamilton 6., Vettel nem szerez pontot

 

Ez is eljött: Monteiro 14 hónap gyógyulás után végre visszatér

A tavaly szeptember első napjaiban elszenvedett súlyos barcelonai tesztbaleset után sokáig bizonytalan volt, hogy a látáskárosodást is szerzett Tiago Monteiro valaha képes lesz-e még visszatérni a versenyzéshez, és aggasztó jel volt, hogy a nagy bejelentést is folyamatosan halogatták. A portugálnak azonban intenzív rehabilitáció és edzések után sikerült teljesen rendbejönnie, így közel 14 hónappal balesete után, az október utolsó napjaiban sorra kerülő japán WTCR-fordulón végre ő vezeti majd a Boutsen Ginion Racing azon Hondáját, amelynek pilótájaként egyébként már a szezon elején is őt nevezték meg. Azóta Benjamin Lessennes és Ma Qing Hua helyettesítették Monteirót a nyolc eddigi fordulón.

A 42 éves portugál tehát a jövő hétvégén Suzukában tér vissza, azon a pályán, amelyen 2012-ben első hondás WTCC-versenyeit teljesítette. Ám nagyot változott a túraautós világ már az elmúlt egy évben is, hiszen az a WTCC, amelynek összetettjét tavalyi balesete pillanatában még vezette, már nem is létezik, így most az utódsorozatban, a Túraautó-világkupában próbálhatja ki magát Monteiro. A szezonból még két forduló van hátra, ám a pilóta csak Suzukában fog elrajtolni, a makaói idényzárón való részvételtől továbbra is eltanácsolták őt az orvosok az utcai pálya nehézsége és az ottani fokozott balesetveszély miatt. Ám ha a japán főpróba zökkenőmentesen zajlik, jövőre talán már ismét teljes állásban térhet vissza Monteiro a mezőnybe.   

5bc6586a7c363

A Ferrari sajátos képregénnyel köszöntötte Raikkönent

A torta elkészült, a csapattagok felvették az ünnepi piros öltözetet és csendben várják, hogy a gyanútlan Kimi Raikkönen belépjen a meglepetésbuli közepébe. De hiába tekintget Sebastian Vettel, a finnek se híre, se hamva - a szerelők arról suttognak, hogy talán az ünnepelt meg is feledkezett a nagy napról. Kisvártatva Raikkönen meglepő helyről, a csapatrádión keresztül jelentkezik: "Szülinapi ügyekkel nem foglalkozok, versenyzek!" 

DpsR_g7XcAA8hNJ

Hill ma már bánja ezt a Schumacherrel szembeni csúnya feltartást

Damon Hill és Michael Schumacher viszonya finoman szólva sem volt felhőtlen az F1-es karrierjük során, és ez 1997-re sem változott, amikor a brit az Arrowshoz igazolva kivonta magát a dobogós helyekért való csatákból, s általában csak akkor találkozott össze a némettel, amikor a Ferrari lekörözésre készült. Így történt ez a Japán Nagydíjon is, ahol az utolsó körökben Hill makacsul nem hagyta magát megelőzni, ezzel lehetővé téve az üldöző Heinz-Harald Frentzennek, hogy egy másodperces közelségbe zárkózzon - végül azonban nem tudta támadni a győzelemért Schumachert. Hill az alábbi videóhoz kommentálva elismeri, hogy nem figyelmetlenség, hanem gonosz szándék vezérelte 21 évvel ezelőtti tettét: "Nem a legjobb alakításaim egyike volt. A makacsság még enyhe kifejezés. Egy igazi p.... voltam."

Olvastad már?